De normale pil daar zit teveel hormonen in en is idd niet goed als je bv geeft. Maar Cerazate is een lichtere pil speciaal voor vrouwen die bv geven. De ha heeft hem gister voorgeschreven.
ooh, kijk, ik wist niet dat er ook een pil bestond voor als je bv geeft! je denkt idd gelijk bij de pil aan hormonen.
Heb nog maar een keer naar de zorglijn gebeld, extra water hielp niet en Evy bleef maar huilen.Ik heb 1 1/2 uur met haar rondgelopen tot ik weer een voeding mocht geven. Anders kreeg ze weer te vroeg en had ze weer teveel gekregen. Die mevrouw aan de telefoon zei dat ik haar teveel gaf en dat ze echt maar 6 voedingen van 100 tot 110 ml mocht krijgen. Eigenlijk hoort ze er nu 5 te krijgen van 135, maar die nachtvoeding vraagt ze nog om. Omdat ik haar teveel gaf, heeft ze volgens haar krampjes en laat ze veel windjes. Haar darmen/niertjes kunnen het niet aan. Ze heeft sinds gisteren ook echt overvolle plasluiers..... Evy weegt nu 4135 en is 5 1/2 week oud. Hoeveel voedingen geven jullie en hoeveel ml drinken ze per fles? Ik weet het nu ook niet meer hoor
@ mamakaatje: Caithy is bijna 5 weken en krijgt nu 5 voedingen van 125cc (soms geven we ook wel eens 135cc). Ze woog gister 4210 gr. Als ze echt zo veel last heeft van krampjes moet je eens Sab Simplex druppels proberen, dat werkt hier super! En misschien lust je kleintje wel Rooibosthee in plaats van gewoon water? Hier vandaag ons dametje voor het eerst Rooibosthee gegeven en ze vond het heerlijk.
http://www.borstvoeding.ecoparents.com/warm.html Ik liep tegen deze site aan omdat ik me afvroeg of ik extra water kon gaan geven vandaag. Ze raden het dus af bij borstgevoedde kindjes. Ik weet dus niet hoe het zit met die zouten bij flesgevoedde kindjes, maar op zich zie ik er de logica wel van in dat zout uitgezweet word. Ik lijk vandaag en gisteren wel continu met voeden bezig. En het vervelende is dat ze alles weer lijkt uit te spugen. Gelukkig behoud ze wel haar plasluiers. Ik ben nu aan het kolven geslagen omdat ik zeker wilde weten dat er genoeg ingaat. Ik heb voor haar krampjes cinababy gehaald. Het lijkt te werken, maar nog niet helemaal (voor hoever mogelijk). Ik heb ook flink gezocht naar sab simplex, maar kan het niet vinden. Weten jullie waar het te koop is?
@ Moaatje: In Enschede en Hengelo (www.sabsimplex.nl) is het te koop bij de DA en overal in Duitsland. Ook kan je het online kopen: http://www.st-josef-apotheke.de/nederla ... mplex.html
Hier sinds half 3 ook alleen maar aan het voeden of rondsjouwen met ons meisje en slapen ho maar. Volgens mij een regeldag/dagen... Echt niks is goed, zelfs papa is bijna niet goed genoeg (ze liggen nu samen in de hangmat, da's wel lief). Net was ze in de draagdoek in slaap gevallen, wilde ik d'r toch even weg leggen, maar meteen werd mevrouw weer wakker en zet het op een krijsen. Ze doet precies zo zoals beschreven in oei, ik groei, dus het zal wel de voorbode van een sprongetje zijn. Hoop toch dat het vannacht anders is...
@mamakaatje: je geeft fv toch? Als je dochtertje zo hongerig is, kun je misschien een pak voeding voor hongerige baby's kopen? Dat verzadigt wat meer. Bij de Friso heet dat de Friso Extra en bij Nutrilon -volgens mij- de Forte. Ik geef Quinten de Friso Extra in combinatie met de Comfort, wellicht kun je eerst proberen te mengen met de voeding die je nu gebruikt? Quinten weegt nu 5,5 kilo (hij was ruim 9,5 pond bij de geboorte, flinke kerel dus) en van het consultatiebureau mag hij gezien zijn gewicht ook naar 5*150. Ik geef hem echter nog steeds 6*120 (was ook niet erg, zeiden ze) omdat ik gewoonweg nog geen 4 uur tussen de voedingen kan houden ('s nachts maakt hij wel nachten van 6 uur).
Hier heeft Felicia alleen een rompertje aan s'nachts en vandaag had ze een zomers wit jurkje aan . We zijn vanmiddag naar het inloopuurtje van het cb geweest en ze was bijna een pond aangekomen in 2 weken tijd, ze weegt nu bijna 4500 gram.
Hoi Kyansa ik heb vandaag ook weer voor het eerst gesport en ik moet zeggen dat het me meeviel Zal blij zijn als ik mn oude gewicht weer terug heb want ik kan nog niet al mn oude kleren aan Een dikke buik vond ik niet erg toen ik zwanger was maar nu wel grrr is net een drilpudding hihi
Ik ben er ook nog niet klaar voor om te vrijen, dacht al dat ik de enigste was hier Het is nog steeds een beetje gevoelig daar beneden, je voelt ook een harde bobbel daar waar ze me ingeknipt hebben, hebben jullie dat ook?
Felicia heeft oon een voorkeurshouding en ze adviseerde mij om het eerst te proberen met de overige tips en als dat net lukt naar een osteopaat te gaan, misschien zit er een werveltje niet goed omdat ze met de vacuum is geboren, waarvan de eerste poging is mislukt, toen vloog de vacuum eraf, grrr ik word er weer akelig van als ik eraan terugdenk
Ben er ook nog, effe dan... Hoeveel woog jouw meisje bij de geboorte als ik vragen mag? Fijne avond nog, want ik ben ook weer weg...
Ja, hier ook een bobbel en een schraal gevoel. Op aanraden van de vk smeer ik nu met weleda olie, die had ik nog staan. Dan schijnt het soepeler te worden.
bij mij is chiel ook met de vacuum gehaald. ze hebben 8x moeten trekken (normaal is 3x zei de gyn) hij lag te sterrenkijken. hij heeft daar een voorkeurshouding aan over gehouden. ik heb al die tips al geprobeert, maar ons mannetje is zo sterk dat het ook allemaal niet helpt. morgen krijg ik een babysleep binnen. heb ik via mp besteld, hopen dat dat helpt, anders moet ik naar een fysio toe, maar ik denk zelf sterker over een osteopaat na, terwijl ze op het cb en zh er toch anders over denken. het is alternatief, en wordt weer anders over gedacht daar... (helaas )
en idd ook een bobbel en een niet prettig gevoel aan de binnenkant. vandaag ook even bij de ha geweest, zit nog spanning op de hechting (of waar die zat) en kwam wat pus uit, hij heeft een onderhuidse hechting die er wat uit lag, eruit getrokken en dacht dat het hiermee wel over zou gaan, ik hoop het. want dit is ook een naar gevoel. wel al intiem geweest, maar voelt nog niet helemaal prettig. misschien zit het ook wel een beetje tussen de oren dat je weet dat ze toen daar mee bezig zijn geweest, en dat je onbewust op die momenten minder ontspant.