Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Judith weegt ongeveer denk ik 5,5 kilo en zit op 6 flessen 150 + 5 schepjes nutriton. En dan moet ik soms nog een half uurtje rekken met een speentje. Ze groeit dan ook als kool :) Zat op 7 flessen 120 dat vonden ze de vorige keer prima op cb maar mijn dochter woog bij de geboorte dan ook al 4440 gram. Maar zat net op het pak friso te kijken hier staat dat je tussen de 4 en 5 kilo ze 5 flessen 150 mogen dus zover zit je er niet naast hoor volgens mij. Want hoe bedoel jij 135cc, is dat 120 water + voeding of geef je 135 water + voeding. Want ik bedoel met 150 alleen het water en dan kom de voeding er nog bij.

2. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    bij het cb rekenen ze 150 ml per kilo lichaamsgewicht.
    dus 150 x 4 = 600 ml per dag maximaal.
    Ik geef 6 flesjes, 5 overdag en 1 in de nacht.
    Ik maak 120 ml water met 4 schepjes en 1 schepje nutriton en ze krijgt dan 110 tot 120 ml hiervan.
    Als jullie er 5 geven, hebben ze dan geen nachtvoeding meer?
    Hoe laat is je laatste fles en hoe laat de eerste weer?
    En hoe hebben jullie dat afgebouwd?
    Ik geef nu de laatste fles rond 23.00 uur, dan slaapt ze meestal een uurtje of vijf door en dan na de fles weer een uur of vier....
    Alvast bedankt weer!
    Gr Carool

3. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    ongekend, de kleine heeft gisteren om 19.30 voor het laatst gedronken en vanochtend om 6 uur kwam ie pas weer! Daarna weer de hele tijd geslapen... Even onder de douche geweest met hem en nu slaapt ie weer....
    Hij had gisteren overdag heel weinig geslapen, was steeds na een uur weer wakker. Om de 3 uur gedronken ipv de gebruikelijke 4 uur en 's avond viel hij bij papa in slaap en was ie niet wakker te krijgen :confused:

fijn weekend!

4. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi meiden!

hebben jullie kleintjes ook zoveel last van de warmte?
    ik vind het ook erg moeilijk om hem daargoed op te kleden.

liefs rebbel

5. Tinus1979

Tinus1979 Actief lid

4 okt 2007
    291
    0
    0
    De Goorn
    Wij ook nog geen sex hoor. het is inderdaad bij mij ook nog erg gevoelig. ik ben gescheurd op die plek is het inderdaad nog wat dik van het littekenwefsel.

6. vlademira

vlademira Niet meer actief

hallo meiden
    Quinten krijgt roosvicee zonder suiker (op aan raden van het CB ) inplaats van water tussen door
    en morgen gaan we beginnen met fruit (ook op aanraden van CB i.v.m de reflux )
    ik ben benieuw hoe hij hierop gaat reageren
    op het CB zeiden ze zodra hij 6 weken is te beginnen met fruit maar wel zelf maken ivm met de dikte en het suiker
    liever op zo'n jonge leeftijd geen suiker is niet goed voor de darmen.
    de roosvicee vind hij erg lekker
    krijgen jullie kindjes ook al wat anders i.p.v melk
    Quinten is nu 58 cm en 5,5 kg
    hij krijt 5 keer 180 cc vanaf morgen 4x 180cc+fruithapje

7. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0

Mijn dochtertje heeft ook reflux maar die krijg alleen maar fv met nutriton, Ze is ongeveer even groot als Quinten denk ik, moet 14 augustus pas weer terug. Nou ben benieuwd hoe dat gaat dan laat het wel even weten! Ik wilde juist pas met 6 maanden fruit gaan doen omdat de fv er nou lekker in blijft met de nutriton. En ik heb de ervaring met mijn andere dochtertje dat groente en fruit vaak met dezelfde vaart er weer uit kwam. Maar ben heel benieuwd, ieder kind is anders misschien doe hij het wel reuze goed.

mamakaatje: ik heb hier precies hetzelfde ritme hier, vandaar dat ik ook op 6 flessen zit

8. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    @ vlademira: Ons kleintje krijgt tussendoor thee (Rooibosthee of Kabouterthee)

9. vlademira

ik moet het fruit wel zelf blenden met een liga erdoor zodat het dikker wordt er mag evt als het nog te dun is ook wat nutriton door

10. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Hoi Rebbel,
    Ja onze dochter heeft er ook last van, heeft nog bijna niet geslapen vandaag, alleen hazeslaapjes en huilt veel :(
    Het is echt niet fijn voor ze!

11. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Hier ook heel de dag al huilen!
    Niks is goed, zal de warmte zijn.
    Rooibos thee moet ze niet, water ook niet.
    Hoe gaat dat zijn als ze voor het eerst
    wat anders mag. Ze doet nu al moeilijk....

12. Willeke26

Willeke26 Actief lid

23 nov 2006
    219
    0
    0
    Hurdegaryp
    Meike huilde vanmiddag ook heel erg. ze was zo klam van de warmte zo zielig.

Maar afgelopen nacht heeft ze goed geslapen. ze kwam maar 1 keer en we hebben niet de hele nacht moeten rond hobbelen.

gr Willeke

13. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    @Vlademira; sorry dat ik even kort tussendoor reageer.

Ik vind het advies voor jou zoontje van het CB erg vreemd.
    Om zo jong al roosvicee en fruit te gaan geven ivm reflux.
    Sterker nog, ik ben zelfs verbijsterd!

Een van mijn kinderen heeft (had!) ook reflux en juist met het invoeren van vast voedsel werd het veel erger! Dat kwam juist met een noodgang er weer allemaal uit!

Ook is het voor de ontwikkeling van allergiën juist niet aan te raden om dat soort dingen al te geven, die Liga bijvoorbeeld, zou ik echt nooit doen!

Ik zou een 2e advies elders inwinnen alvorens te beginnen.

Sorry dat ik me ermee bemoei, maar wilde het toch graag even zeggen.

Succes.

14. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht

Ik moet zeggen dat ik er geen
    fan van ben.(cb bedoel ik ermee) Het cb zegt overal
    en bij iedereen wat anders heb ik al
    gemerkt.......... Maar ik vind een fruithapje
    ook wel erg vroeg voor een kind van 1 maand.

15. vlademira

heb ook met ziekhuis overgehad en zij waren het ermee eens om het te geven

16. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht

Meid als het jou word aangeraden moet
    je het doen! ;)
    Iedereen nog een fijne avond!

xxx

17. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Nou ben benieuwd, misschien zit hij morgen wel heerlijk te smakken! :)

18. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Hier een herlijke nacht achter de rug. Gister wilde hij helemaal niet drinken. Moest hem steeds wakker maken om te drinken, omdat ik echt vond dat hijvocht nodig had.

Nou hopen dta het vandaag weer een rustig dagje wordt!

19. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Jeetje ik sta er ook van te kijken zeg!
    Hopelijk tast je inderdaad niets aan of ontwikkelt die nu een allergie moet je toch niet aan denken? maar door de reflux tast die natuurlijk ook de slokdarm aan? willen ze dat hiermee gaan stoppen? hopelijk helpt het want zo is natuurlijk ook niet leuk!

Hier dus ook sowieso 6 maanden alleen bv en daarna beginnen met rapley methode van eten, dus bv nog gezien als de hoofdmoot.
    En dan beginnen we ook met groente en daarna pas fruit omdat dat minder zoet is!

Met het warme weer gewoon zo min mogelijk aantrekken rompertje of bijvoorbeeld kort shirtje en broekje zonder romper..of jurkje (bij meisje ;))
    en als ze het dan nog te warm hebben lekker in de luier! zolang ze in de schaduw zijn lekker doen je ziet het gauw genoeg als ze het koud krijgen!

's avonds kan het weer afkoelen, maar bij ons boven met die dakkappellen vind ik het ook lastig hoor want blijft nog erg warm ..met een oud huis vind ik het toch lastiger ook in bed..

20. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    Even een foto van ons prinsesje.
    Gister gemaakt :D

Deel Deze Pagina