spannend sjoon! ben benieuwd! ik laat noa wel inenten...de kans dat ze ziek worden van die prik is heel klein, en als ze de mexicaasne griep krijgen kunnen ze last krijgen van hun longen en door de beademing wat ze standaard bij kinderen met mexicaanse griep doen kunnen ze blijvende schade overhouden aan de longen....de prikken die ze bij het cb krijgen daar is ook een kans op dat ze er ziek van worden/epileptische aanvallen van krijgen dus tsja niets is risicoloos....ze kunnen nooit voor 100% uitsluiten dat het risicoloos is...
ja idd, klopt wel wat je zegt linda, ik vroeg het gisteren aan mijn vriend, en die zei gelijk: doen, laten inenten... ik denk dat ik het wel laat doen. maar als je ook op internet leest, dan zijn de meningen weer zo verschillend over kinderen inenten
op internet loopt iedereen elkaar op te jutten over de gevaren van die prik....denk je dat als het echt heeel riscant zou zijn ze zomaar half nederland ermee zouden injecteren? nogmaals er zit altijd een klein risico aan zo'n pik, ook aan de griepprik ieder jaar want die kunnen ze vaak ook niet testen omdat aan het testen vaak jaren vooraf gaat en ieder jaar is er weer een ander griepvaccin omdat er ieder jaar een ander soort griep heerst...en ondanks die kleine risico's laten mensen zich toch ieder jaar inenten en nu wordt er ineens moeilijk gedaan...je moet al die verhalen op internet niet geloven de mexicaanse griepprik is gewoon veilig als hij niet veilig was geweest had je allang op het nieuws gehoord want er zijn al heel wat mensen geprikt...
Wij laten hem denk ik niet inenten. Ik vind dat er veel te weinig bekend is over de bijwerkingen, ben een beetje bang daarvoor... en daarbij, kleine gaat niet naar creche ofzo, dus daar kan hij niet aangestoken worden.
iedereen moet het voor zich weten vind ik, als je je er niet prettig bij voelt moet je het niet doen. ik vind het risico dat noa ziek wordt van de mexicaanse griep groter dan van die prik. Noa gaat ook naar het kdv en dan vind ik het risico op het krijgen van die griep al groter. er was al 1 geval geconstateerd op het kdv...denk dat de epidemie nog lang niet over is..
Ik vind het ook moeilijk hoor.. Het zijn zoveel adviezen nu...en blijft veranderen... Kijk nu ook naar RTL Z naar de extra uitzending.. Hier nog een link: 7 redenen om vaccinatie tegen Mexicaanse varkensgriep te weigeren : Complotten.nl
hier ook inenten. Ik heb 'm vorige week al gehad. Ik zit in de risicogroep. volgende week krijg ik 'm voor de 2e keer. ach.. ik ben toch altijd een beetje ziek van die dingen. maar we laten suzanne zeker inenten. zeker ook omdat ze naar het kdv toe gaat. we zitten hier midden in de verbouwing. argh wat een troep. en wat een stof. Maar ja, eerst moet er gesloopt worden, voordat we iets moois op kunnen bouwen. Maar nu dat ik 't ziet, wordt 't wel heel erg mooi... Gisteren hebben we ook bij mijn schoonouders gegeten, want we hadden geen gas. Nu nog steeds niet, want de hr ketel is ook uit. Overal van die kleine kacheltjes door 't huis heen... we dachten dat het zo was gepiept, maar nee.... het was erger dan we dachten... gisteren had ik trouwens nog een nega ovutest. ach... mssn vanavond wel een goede... jullie hebben best wel kans dat ik hier veel zit, want ik heb suzanne bij opa en oma gebracht; en ik hoef toch (nog) niet te poetsen.
Ik heb ook het idee dat ik weinig keus heb nu.. Nu ben ik een risico groep maar door mijn werk blijf ik dit ook wel..maar die prikken komen ook allemaal deze maand.. Dus heb ik nu de keus.. 2 kleintjes die wel een vaccin moeten dan..en straks wij ook, anders steken wij straks weer de baby aan... Dus al met al kan iedereen elkaar hier aansteken..dus moeten we wel vaccineren nu? zucht....
Ff klagen hoor... We hebben een aanvaring met het kdv waar Senna op zit. Al een tijdje waren we niet zo tevreden; gebouw gata over 2 jr tegen de vlakte en er wordt niks meer geïnvesteerd in buitenspeel-mogelijkheden, die zijn er dus ook niet. Verder is er van de 4 vaste leidsters nog maar 1 parttimer over, dus er gaat een hoop mis. Spulletjes kwijt, niet gecommuniceerd, niet weten wat Senna gegeten heeft en hoe het komt dat ze gespuugd heeft... Maz staat in februari straks een jaar ingeschreven als wij opvang voor hem nodig gaan hebben en heeft als 2e kindje voorrang op nieuwe kindjes. Nu zijn er in september 7 nieuwe baby's geplaatst waardoor er nu 13 baby-plekken gevuld zijn ipv 9. Terwijl er eigenlijk peuters zouden moeten zitten. Nu is er dus geen plek meer voor Maz. Kans dat die er gaat zijn is ook erg klein; peuters schuiven wel door of gaan weg, maar deze nieuwe baby's zijn er nog maar net. Verder slaapt Senna sinds een tijdje al niet meer op het kdv. Ze halen haar na een uurtje weer uit bed omdat ze de andere kinderen wakker houdt. Met als gevolg dat ze thuis total loss is en meteen naar bed kan. Nu deelden ze gister even tussen neus en lippen (en de drukte van huilende kinderen door) dat ze kinderen ouder dan 1 jaar geen groentehap meer gaan geven per direct. Senna weegt nu ongeveer 7,8 kilo en eet dus altijd warm om half 5 zodat ze om half 8 nog een papfles kan krijgen. Eindelijk gaat het eten op deze manier weer wat beter en dan wil het kdv het niet doen. Volgens mij omdat ze geen tijd hebben. Vind het echt belachelijk en commercieel gedacht, geen tijd... En daar betalen we dan ruim 800 euro in de maand voor. Als Senna nou "gewoon" op gewicht zou zijn en enigszins goed eet, zou ik het geen probleem vinden (behalve dat het erg lomp gecommuniceerd wordt). Maar ze heeft het gewoon echt nodig. Vanmorgen had Rob Senna weggebracht en was het wat ge-escaleerd, nu hebben we vanmiddag een gesprek met de manager. Blijkbaar was de leidster ook nogal overstuur. Baal er wel van, heb er echt wakker van gelegen vannacht en ben nu ook super emotioneel. Zul je zien dat ik daar straks meteen ga zitten janken, wil ik ook weer niet. Zo was mijn verhaal... Oja, hier wel enten tegen mex. griep; het gaat nu net echt goed met Senna en d'r eten en veel minder spugen. Wil niet dat ze een terugslag krijgt doordat ze flinke griep krijgt. Hoewel er nog tig andere griepen overblijven volgens mij... Bianca, succes met het stof... Flex, zet um op hè. Kan nu niet meer zo lang duren... Ik hou het in de gaten hier!
Bwtje, al een beetje meer rust of nog steeds zo superdruk? Wel eng die site die je opgaf... Ga er bijna door twijfelen. Zo lastig om te bepalen wat waar is en wat niet.
@linda wat je zegt klopt wel al die verhalen op internet word je er niet wijzer van had gister de reacties zitten lezen in de telegfraaf ppfff wat een gezeur allemaal... hier 1 die niet naar het kdv gaat maar oma was een paar weken ook al grieperig gelukkig niet aangestoken... @zonneschijn jeetje wat een toestand op het kdv hoop dat je wat wijzer word van het gesprek . kan je ze niet ergens anders inlaten schrijven? 800e in de maand is veel geld en dan word er zo met je kind omgegaan echt schandalig... @sjoon word wel spannend nu ....
Bulldog, Senna staat al ergens anders ingeschreven (vanaf 2007) maar daar is ook geen plek. Is wel een superleuk kdv, gaan er elke dag naar buiten en werken heel veel thematisch, Was er knus en rustig. Helaas hebben ze 2 babygroepen en maar 1 dreumesgroep, dus alle baby's die er al zitten hebben voorrang op Senna om naar de dreumesgroep te gaan. Maz staat er nog maar kort ingeschreven omdat we toen nog tevreden waren over het huidige kdv en we ervanuit gingen dat er plek zou zijn voor hem... Ben ook benieuwd hoe het was geweest bij degene die langskwam voor de straling te meten. Hoop dat je mannetje nu toch beter slaapt. Was de "verhuizing" van kamer op advies van de 'stralingsmeneer'?
ik heb nog niet gebeld naar die man.. een collega van mij heeft er wel verstand van en zei een hond gaat er niet op liggen dus heb daarom de kamer verhuizing gedaan omdat op de plek van de hond waar zij altijd ligt precies boven die kamer is.. hij moet nog wel wennen aan die kamer is groter en de indeling is anders dus wacht het nog even een weekje af... hij is net zonder al te veel fiepen in slaap gevallen ik hoop dat het gaat helpen......
heb net effe het topic enten tegen mex griep zitten lezen wat een reacties allemaal ppfff. vind het echt moeilijk wel of niet doen. wij zijn beide geen risicogroep maar ze willen wel de kids laten enten weet echtniet wat ik moet doen..
ik vind het ook moeilijk om die keuze te maken. misschien denk ik toch maar niet laten enten, maar moet het ook nog even met mijn vriend erover hebben straks... we zullen zien
jeetje zonneschijn wat een rot kinderdagverblijf als ik dat zo hoor! en belachelijk dat ze geen groentenhap meer willen geven...senna is dan wel ouder dan 1 maar heeft het gewicht van een baby van onder de 1...en moet dus goed eten....ik zou dat aankaarten tijdens dat gesprek vanmiddag..en wat belachelijk dat ze bij dat andere kdv al zo lang staat ingeschreven dat zou ik ook niet pikken zeg...2 jaar is toch niet normaal...nou sterkte in ieder geval vanmiddag! nou sjoon je laat ons wel in spanninG! heb je nu al getest?