Juni 2008 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Champy, Jun 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Willeke26

Willeke26 Actief lid

Nov 23, 2006
    219
    0
    0
    Hurdegaryp
    Meiden ik zit in een dilemma, vandaag ben ik naar CB geweest en alles is goed met Meike.

Maaruh de arts vertelde dat in de nabije dorpen kinkhoest heerst. Ze vertelde dat er in ons dorp nog niets is geconstateert maar ik kon Meike voor de zekerheid nu al inenten. Wat zouden jullie doen?

Ze wordt 12 aug zeker ingeent. Maar ik twijfel of ik haar dan eerder zou inenten ja of nee ze is nog zo klein.

gr Willeke

2. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    2,987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    bij mij is gezegd dat het vanaf 6 weken mogelijk is.
    ik zal zelf er wel voor kiezen denk ik.

3. sunflower

sunflower Actief lid

Jul 3, 2007
    338
    0
    0
    Provincie Groningen
    Yenthle heeft al 2 inentingen achter de rug! Bij ons heerst ook kinkhoest en ze zijn direct begonnen met inenten. Dus ze geeft bij 4 en 8 weken al haar inentingen gehad, 25 aug krijgt ze de derde en dan zijn we er eerst even vanaf. Het doet mij niets dat ze geprikt wordt en haar zelf ook niet veel. Liever 2 prikjes dan kinkhoest of een andere ziekte al ze zo klein is.

ik mag geen pil meer slikken dus moet nog uitzoeken wat ik wel wil ik denk dat het de mirena wordt deze raad de gyn mij ook aan.

4. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    1,712
    0
    0
    Dordrecht
    Hier al lang weer aan de pil!
    Geen spiraal i.v.m dat mijn moeder
    er een vleesboom door gehad heeft!
    En mijn vriendin een BB zwangerschap.
    En we er micchien nog wel een 2e willen!

xxx

5. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

Jul 20, 2007
    3,834
    1
    0
    Ik weet wat je bedoeld meid, ik heb dan wel geen pijnstilling gehad maar kon niet op eigen kracht mn kind eruit persen! Ik had op het laatst z'n pijn dat ik weigerde om nog met de bevalling door te gaan met het gevolg dat mn persweeen ermee ophielden en ik aan het infuus moest :cry: Achteraf had ik eventjes door moeten bijten.....

6. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

Jul 20, 2007
    3,834
    1
    0
    Ik wil straks de nuvaring weer gaan gebruiken maar ik wacht er nog eventjes mee tot de nacontrole op 11 aug!

Jeetje het begint me hier toch te waaien en te omweren!

7. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    1,712
    0
    0
    Dordrecht

Hoor wel wat in de verte....
    Maar verder is er nog niks.

8. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,656
    0
    0
    Eindhoven
    Dat is hier net allemaal geweest, onweer met hele harde knallen en een hele plens met regen.
    Wel lekker fris nu.

Senna heeft d'r inslaaphuiltje, ze gaat echt tekeer. Zul je zien, precies als ik alleen thuis ben. Kan er toch al zo slecht tegen als ze van de intense uithalen maakt...
    Zo toch maar es kijken en troosten ookal is ze pas 2 minuutjes bezig... :(

Willeke, wat is het risico? Kan Meike het ook krijgen door de lucht zeg maar of moet ze echt met besmette kindjes in aanraking komen? Als het dat laatste is, is de kans niet groot en heb je het zelf in de hand.
    Als het ook door de lucht verspreid kan worden zou ik denk ik eerder inenten, zeker als ik lees dat er meerdere baby'tjes eerder ge-ent zijn.
    Succes met je keuze, lijkt me best lastig.

9. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    1,712
    0
    0
    Dordrecht

Wij waren bezig van 18:00 tot 20: 30

Eindelijk slaapt ze.................

10. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,656
    0
    0
    Eindhoven
    Ik was vanaf 18:30 bezig... Maar tot net maar met een beetje huilen, verder rondgelopen, gevoed en verschoond.
    Het is nu wel in 1 keer stil, vind ik dan ook weer verdacht... Heb de neiging om meteen in d'r wieg te gaan kijken, maar beheers me... ;)
    Hopelijk voor jullie ook een rustige avond vanaf nu.

11. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    essiegirl: Gave banner zeg met haar verjaardag en die fotootjes.
    Ik reed van de week achter je gele auto met samantha erop ;) zie er leuk uit.

Zijn hier nog meer moeders met schoolgaande kinderen. Ik geniet zo van de vakantie :) 's Ochtends niet meer haasten gauw fles geven allemaal een boterham en naar school racen heerlijk. En na de fles van 6 uur nog even slapen heerlijk! Haha sorry moest het even kwijt.
    Moet alleen 's maandags nog om kwart over acht wegrijden dan heeft de oudste hier zwemles, hebben ze in de vakantie de tijden naar de ochtend gezet fijn :(

Groetjes fijne avond iedereen nog!

12. kyansa

kyansa Bekend lid

Apr 20, 2008
    689
    0
    0
    Die heb ik ook gehad. Je hoort er eigenlijk bijna nooit iemand over. Ik moet zeggen dat ie mij wel beviel hoor.

13. bwtje

bwtje VIP lid

Oct 8, 2007
    7,331
    0
    0
    Eindhoven
    Bij Sem is dit ook goed gegaan en vanaf het moment dat ik ongesteld ben, of minder bv geef en dus minder beschermd ben..Gaat de spiraal erin!
    en na die 5jr bedenktijd gaat bij mannetje de knip erin!

En moet het zo zijn dan is het zo..maar tot nu toe vinden we 2 voldoende hoor :D

14. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,656
    0
    0
    Eindhoven
    Jippie...!
    Senna heeft echt een goeie nacht gehad! Om 20:30 uur gevoed en daarna kwam ze pas om 5:15 uur en nu net om 9:00 uur.
    Om 3 uur en half 5 werd ik wakker omdat ik me afvroeg waar ze nou bleef... :) Ben even in d'r wiegje gaan kijken, maar gelukkig ademde ze gewoon. De laatste dagen komt ze echt voor minder voedingen per 24 uur, 7 tot 9 keer. Hoop dat ze met het warme weer nog wel genoeg vocht binnenkrijgt, maar ga er maar vanuit dat ze zich anders wel meldt.

De babyfoon gaf 30 graden in Senna's kamertje aan :confused: (hij geeft wel paar graden warmer dan dat het is). Fijn om te weten... niet dus, want je kan er toch niks aan doen met die hitte...

15. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    Hey meiden..
    Alles goed?! ik meld me ook weer ff! Hier gaat alles goed!Jinthe groeit als kool,ik ben verleden week ff naar het weeguurtje geweest en toen woog ze al 5155..een kilo boven haar geboortegewicht!

5 augustus krijgt ze haar eerste prikjes..

Wat ik ga doen met anticonceptie,ik heb vanmiddag een gesprek met de huisarts,over hoe of wat..
    Als ik een mirenaspiraal laat zetten moest ik eerst een uitstrijkje laten maken,omdat ie er wel voor 5 jaar ingaat..en dan mogen er natuurlijk geen onrustige cellen zitten..Dus ben benieuwd.. ;)

16. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

wat bedoelen ze met onrustige cellen eigenlijk?

17. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,996
    0
    0
    Hier ook een rusig nachtje gehad. Hij kreeg om 22:30 en toen weer om 03:00 en toen weer om 06:30 en hij slaapt sindsdien nog steeds.
    Ik merk dat hij de laatste dagen enorm veel slaapt!
    Gister de hele dag ook al geslapen!

Ik ga hem zo wakker maken want we gaan naar het cb.

18. Tinus1979

Tinus1979 Actief lid

Oct 4, 2007
    291
    0
    0
    De Goorn
    Hoi meiden, Hier weer een goede nacht gemaakt. Amelle had om 21:30 de laatste voeding gehad en kwam van morgen om 6:00 pas weer. Ik verbaas me er elke ochtend weer over dat ze zo lang geslapen heeft. Heerlijk!

Wat betreft de kinkhoest. Ik zou mijn kindje in laten enten als hun zeggen dat het al mag zou ik zeggen doen! beter even vervelend van de prikken dan straks kinkhoest. Ik heb het zelf ook gehad als klein kind en ik weet nog dat ik er heel vervelend van was. Ik was 8 jaar of zo maar was er behoorlijk ziek van.

19. Tinus1979

Tinus1979 Actief lid

Oct 4, 2007
    291
    0
    0
    De Goorn
    Mijn kleine meid zit onder de pukkeltjes in haar gezicht. Het CB zei dat het kwam door de hormonen die ze binnen krijgt en ook dat de talgkliertjes gaan overproduceren voordat ze het op de juiste manier gaan doen. Hebben jullie kindjes het ook? of gehad en hoelang durde het bij jullie dat het weg was?

Nieuwe foto's in mijn album geplaatst!

20. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Daantje, ik weet dat ik het niet als falen zou moeten zien, maar toch. Er zijn zoveel vrouwen die een veel beroerdere bevalling hebben dan ik had en die wel zonder konden. Ik ben echt teleurgesteld in mezelf.
    Aan de andere kant denk ik weer dat ik gewoon van een mogelijkheid gebruik heb gemaakt. Een ruggenprik is geen schande en ik kreeg de mogelijkheid en heb hem benut. Weet jij trouwens hoe je het aan gaat pakken om bij een volgende bevalling gegarandeerd vrije keus hebt voor een ruggenprik?
    Denk je dat je gyn akkoord gaat?
    Ik denk dat wij wel voorzichtig moeten zijn met anticonceptie. Deze keer was ook in een keer raak. Dat bied natuurlijk geen garantie, maar het risico neem ik toch maar niet.

Minnie, wat je zegt herken ik wel. Ik wilde ook niet meer verder. En nu vraag ik me af wat er was gebeurt als ik evn had doorgebeten. Ik zat wel in twee uur op volledige ontsluiting. Aan de andere kant was ik zo in paniek dat ik het echt niet getrokken had. Dus denk wel dat ik hadmoeten doorbijten, maar dat ging juist niet. Beetje dubbel gevoel. Hoe kijk jij nu tegen een eventuele toekomstige zwangerschap aan? Of zijn jullie nu klaar?

Willeke, ik wil mijn dochter het liefst pas met drie maanden laten enten. Ik denk dat ze de eerste drie maanden nog zoveel weerstand en antistoffen uit mijn lijf heeft dat ik er liever niets van buitenaf in laat spuiten. Als er een ziekte in je omgeving heerst lijkt me dat andrs hoor. Ik denk dat ik dan wel meteen zou doen.
    Ik verwacht trouwens niet dat ze bij het cb erg gecharmeerd zulen zijn van mijn voorstel later te enten. Ik heb ook niet echt zin in een hevige discussie, dus denk dat een vakantie ga veinzen.

Tinus, lekker nachtje hoor!

Claudia, ze groeit lekker.

Zonneschijn, ik vind het ook zo naar, die hitte. Je kan zo weinig voor ze doen he. Wij kunnen nog een ventilator aanzetten of een koude douche nemen. Die kleintjes niet.

Ons meisje heeft al twee dagen continu een volle poepluier. Overdag dan. Hoe lang zouden jullie die om houden? Want ik geef haar nu ongeveer 18 luiers per dag, maar dat is ook geen doen. Maar ik wil haar ook niet in haar eigen poep laten liggen :rolleyes: . Is dit normaal bij bv?

Share This Page