Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    weet trouwens ook wat we gaan kopen voor sint en kerst een kookkeukentje hihi..
    vond ze zo leuk en denk dat hij daar wel wat aan heb..

2. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @bulldog nou spannend klinkt wel zwanger hahah;) wij kopen een keukentje voor de 2e verjaardag..vind ze ook zoooo leuk!

3. Delfino

Delfino Niet meer actief

wij zouden ook keuken doen voor kerst maar doen het toch maar even niet pas volgend jaar ofzo want tis vanaf 3 jaar vind het dan zo zonde om nu al te doen terwijl er nog zoveel little people dingen zijn hihi

4. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @flex ja dat vind ik ook wel...noa krijgt van mijn ouders van sint de leerstad van little people, dat is het laatste van little people want ze heeft al zoveel ervan...kan het zowat niet meer kwijt:p

5. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Bulldog: sterkte.. kan me zo voorstellen dat je er slecht tegen kan ondertussen. Ik hoor idd wel eens dat uit logeren kan helpen, dan zijn ze voorbeeldig en kunnen jullie ff bijkomen. Helpt het ook niet als z'n vader hem naar bed brengt ipv jij?
    Ik heb eventueel contactgegevens van een hele goede kindertherapeute voor je die met een bepaalde spiertestmethode heel snel achter een oorzaak kan komen en daar een behandeling op afstemd. Ik hoor hele goede resultaten over haar behandelingen. Ze zit wel in Pijnacker maar misschien kent zij iemand bij jou in de buurt. Als je interesse hebt PB me maar.

We weten trouwens niet wat het gaat worden... als ik iedereen moet geloven wordt het een meid (ik draag anders dan de eerste x etc etc). Het vreemde is wel dat we geen meidennaam kunnen verzinnen maar wel een jongensnaam hebben.

6. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    ik las trouwens net over de 15 maanden sprong het onderstaande, erg herkenbare. En ook dat de 17 maanden sprong één van de hefstigste is, die kan ook wel een tijdje duren :$
    Voor meer uitleg kun je kijken op 15 maanden: normen en waarden? - Oei, ik groei!

Opzoek naar grenzen
    Dreinen en piepen om de zin door te drijven, kinderachtig gedrag, zoals het constant geamuseerd moeten worden, het altijd maar die speen willen hebben, slordig zijn als het eigenlijk al netjes kan, onvoorzichtig zijn en een ander expres pijn doen, stoute dingen expres doen. Je vraagt je misschien af of je de enige bent die zich zo ergert aan dit soort gedrag. Nee, natuurlijk niet. Je dreumes is geen baby meer. De tijd is nu gekomen om grenzen te gaan stellen. Je dreumes is eraan toe en dan kan je ook meer van hem eisen. Sterker nog: hij is op zoek naar grenzen

7. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Bulldog: Spannend hoor die symptonen.

Linda: Wel een ongevaarlijk virus, het virus van hello kitty:D

xxxx1974: Wat leuk dat jullie het niet willen weten, altijd leuk dat vissen ben benieuwd wat het word.;)

8. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ik zie hier ook raakvlakken!!:D

9. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    wil mn eigen nie tgek maken met die syptonen miss heeft het allemaal wel een andere oorzaak!

@ellen ik heb voorlopig nog wat andere dingen op de planning staan maar anders pb ik je zeker bedankt iig.
    leuk een echte verrassing dus ben beniuewd wat het word.
    ik vind een meisjes naam ook veel moeilijker..
    ik had dat stukje ook gelezen van de 15 en 17 maanden sprong
    hie ris het heel de dag uitproberen wat hij mag ....

10. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    ennnee er is hier een wonder gebbeurt vannacht hij heeft van half 9 tot 4:15 in zn eigen bed geslapen zonder wakker te worden dit is echt de eerste keer sinds tijden (4mnd)
    was echt trots op mn ventje..

hopelijk gaat het vannavond ook weer zo....

11. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @ellen als zn vader hem naar bed brengt dat breek de tent helemaal af haha.
    alleen als ik hem naar bed breng en ik geef het op om bij hem op zn kamer te staan dan gaat mijn man naar boven en dan slaapt hij vrij snel haha...

12. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    die 17 maanden sprong wil idd wat;) ik had gisteravond een ouderavond op het kdv en er was een mevrouw van het cb die ging een avond vertellen over grenzen en regels en wat een kind op dit moment al begrijpt en wat niet en wat ze dit moment allemaal kunnen en wat nog te veel van ze gevraagd is...was wel interessant...zo hoor je idd van andere ouders dat je niet de enige bent die af en toe een dwars peutertje hebt;)

13. Delfino

Delfino Niet meer actief

morgen meiden

gisteren hadden we de prik gehaalt nou was me mannetje gisterenavond niet lekker en vannacht heeft esmay (zonder dat wij het hebben gemerkt) haar hele bed onder gespuugd dus die vonden we vanmorge tussen het braaksel en ik was vanmorge misselijk:( gaat lekker dus

Linda heeft Noa nog last gehad??

14. joyce1990

joyce1990 Actief lid

14 feb 2008
    385
    0
    16
    Vrouw
    Huismoeder
    West Vlaanderen
    Melania begint hier nu neus te zeggen voor de rest nogaltijd niets :)

15. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Hmm.. wij gaan um om half 2 halen... ben benieuwd...
    Beterschap in ieder geval.

Bulldog, fijn dat-ie weer even in z'n eigen bed geslapen heeft. Geeft weer wat hoop hè?!

Joyce, Senna zegt eigenlijk ook nog niks. In ieder geval niet iets dat ik begrijp/versta. Ze brabbelt wel enorm.

Hier wel 2 kiezen door en nog een tandje erbij; nu heeft ze 8 tanden en 2 kiezen. 3e kies komt eraan. En idnerdaad op zoek naar d'r grenzen.

16. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0

Kun je nog wat meer erover vertellen, welke tips had zij bijvoorbeeld?

17. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @flex nee geen last eigenlijk ze moest wel enorm huilen toen jeroen gisteravond dr pleister dr af trok ze had n beetje last van dr armpje maar verder niets tsja ze was gister eind van de middag bloed chaggerijnig en of dat nou door die prik kwam ik weet het niet..

tips die ze had:
    geef aan wat wel en niet mag...je kan beter zeg wat wel mag als je iets verbied....nee je mag niet hier aankomen....je mag wel hiermee spelen...bied ze een alternatief anders is de sfeer zo negatief als je de hele dag nee zegt..
    geef wel duidelijk grenzen aan...een kind wil weten waar hij aan toe is en zal ten alle tijden de grens opzoeken..
    complimenteer een kind regelmatig...ook als hij lief aan het spelen is...dit is goed voor het zelfvertrouwen en voorkomt ook dat je alleen maar zegt wat hij fout doet..dus het goede gedrag benoemen..
    ook als je boos bent het kind wijzen op het gedrag en niet op het kind zelf...dus niet zeggen jij bent stout maar, wat jij net deed vind mama niet goed. anders denkt een kind ik ben toch al stout nu kan ik net zo goed nog meer stouten dingen doen..
    een kind van deze leeftijd heeft nog geen geweten...dus voelt zich nog nergens schuldig over. dit komt pas met 5 of 6..
    verder schiet me nu ff niets te binnen...

18. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    dank voor je tips!

Waar ik nu vooral moe van wordt is het gehuil/gedrein/gegil om alles. Dingen die altijd 'normaal' waren wordt nu om gebruld: slaapzak aan of uit, op de commode liggen, tanden poetsen, wachten totdat ie uit bed kan etc.

19. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    oja, en daarbij weigert ie sinds een week warm eten. Yoghurt gaat er wel in maar het gewone eten niet.

20. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Fijn he dat eigen willetje. Hier wil ze bij mij ook niet warm eten maar mijn man hoef maar boos te kijken of die mond gaat al waag wijd open. Dus ik mis toch wat overwicht geloof ik.;)

Deel Deze Pagina