hallo, ik meld me ook even. heb nog niet alles bijgelezen, maar ik had een paar dagen geleden van iemand gelezen dat de speentjes van Avent goed waren voor pinkzuigertjes. Nou Helin wilde alleen maar de pink en ik heb vandaag een Avent speen gekocht en die pakt ze. Heerlijk rustig nu. Dus een echte aanrader.
hallo meiden. gister is de cb geweest en de kleine man is al weer 300gr aangekomen. afgelopen zondag had ik mijn eerste tripje met de auto en hij vond het allemaal wel best. hij sliep heerlijk.
Super nieuws Flex! Geniet er lekker van. Effe een vraagje; weet iemand of regeldagen 4 dagen kunnen duren? vandaag is al de 4e dag dat ze heel veel wil drinken. Met name smiddags kan ik d'r bijna niet van de borst af krijgen. Want dan is het huilen als ik d'r wegleg totdat ze weer aangelegd wordt. Meestal drinkt ze dan ook echt, tot ze in slaap valt (gisteren heeft ze overdag maar 2 x een uurtje geslapen...). Gisteravond wel ruim 4 uur aan 1 stuk (is een record volgens mij) en vannacht kwam ze toch ook om de 2 uur weer... Het is wel erg intensief zo. Probeer me er zoveel mogelijk aan over te geven, maar valt niet altijd mee. Wil ook per sé niet dat dit haar nieuwe ritme gaat worden, ben oms ook beetje bang dat we het verkeerd doen. Maar laten huilen helpt ook niet, gisteren een tijd geprobeerd. Iemand tips? En kan het inderdaad een dag of 4 duren?
In het ziekenhuis zeggen ze dat je je kindje kan blijven voeden tot ze in slaap vallen... dat doe ik dus ook bij Esmay vanochtend had ze 130 ipv de 60 die ze moet hebben en dan slaapt ze meestal een uurtje of 3-4 en soms (snachts) 5 uur. Een heerlijk kind dus
Ik heb mega last van de onderkant trekt door maar me onderbuik en rug doet gewoon echt pijn en die hechtingen trekken ook super erg komt iemand het bekend voor?
@Flex: fijn dat het beter gaat met je meisje. Tja, die hechtingen, wat een rotdingen zijn dat. Bij mij trok het tot boven in m'n linkerbil en in m'n linkerbeen. Er zat een knoopje verkeerd of net te strak gehecht. Wat wel hielp tegen de pijn was zitten in een sodabadje (1 eetl soda op 1 liter warm water) op aanraden van de vk. Weet niet of je dit zomaar zelf mag doen. @Schaapje: dit hielp ook om de ontlasting te laten komen, zonder pijn omdat het onderin zacht en ontspannen werd na 5 min zitten Gelukkig hebben ze de hechtingen op mijn verzoek een dagje eerder verwijderd. Daarna ging het eigelijk met de dag beter.
@Schaapje; ik had vooral last tijdens de zwangerschap en heb af en toe gebruik gemaakt van een microlax, wat een verademing! Ik ben er nu van af, darmen krijgen weer de ruimte, tenminste zo lijkt het, heel veel succes! Fijn dat je Esmay morgen mee naar huis mag nemen Flex!
Hoi juni mama's Zijn jullie ook al voor de gehoortest geweest? Ik ben gisteren geweest maar die vrouw is echt super lang bezig geweest, gelukkig had ze een super geduld. Mijn dochtertje lag heerlijk te ronken maar maakte telkens tevreden geluidjes in haar slaap Dus telkens als ze bijna klaar was met meten dan maakte ze weer een geluidje en dan begon de meting weer opnieuw. Klein dopje, groot dopje weet niet wat ze allemaal sjouwde. Maar eindelijk was het dan toch gelukt! Nou meer knorrende kinderen, of is die mij een uitzondering Poeh kreeg het op den duur er warm van, heel de tijd stil zijn en maar wachten. Groetjes Mineke
Bij ons was de gehoortest binnen 1 min gepiept, heerlijk aant slapen was onze bink! en alles is goed!
Hier was de gehoortest ook snel gegaan, maar ze moeten inderdaad wel superstil liggen! flex: ik had best last van naweeen en hechtingen. Van me rug eigenlijk niet zo.. zonneschijn: hier precies hetzelfde hoor, en dit is geloof ik de 5de dag! Het enige positieve hier dan is dat ze snachts wel doorslaapt (tenminste 3 a 4 uur achter elkaar). Weet onderhand ook niet meer wat ik er mee aan moet. Kom ook amper buiten omdat ik bang ben dat ze opeens begint te krijsen terwijl ik net weg ben. Nu ligt ze toevallig te slapen maar inderdaad ook steeds maar een uurtje ofzo (3de uurtje ,los van elkaar, vandaag trouwens, zit al verbetering in tov de afgelopen dagen). Als ik haar aan de borst leg drinkt ze alsof ze urenlang niks gehad heeft terwijl ze soms een uur daarvoor nog superlang gedronken heeft. En heb ook niet het gevoel dat ze te weinig krijgt want ze heeft om de 2 uur wel een plas of poepluier. En wil je kleine ook niet gewoon knuffelen ofzo? Want dat is hier ook vaak het geval.. en een speentje? Is dat iets?
ook mijn kleine man heeft last van de regeldagen. vandaag heb ik hem zowat de hele dag aan de borst. je raakt er best een beetje moedeloos van.
Vandaag met Eva op controle geweest bij de kinderarts en ze weegt nu 3510 gram en is 51 cm, ze ziet haast niet geel meer dus daar hoef ik niet meer voor terug gelukkig. Ze zit nu sinds een paar dagen op de Nutrilon Omneo omdat ze niet kon poepen en ze heeft daar ook nog lactulosestroop bij gehad. Ze heeft een navelbreukje maar ze zeggen dat dat goedkomt voordat ze 2 zijn , ben benieuwd. Eva drinkt inmiddels flesjes van 120 cc en ik mag haar vanacht voor het eerst door laten slapen tot 7 uur als ze wilt
@ Zonneschijn/Meryem: Ik weet niet of het 4 dagen kan duren, maar ik had hier vandaag ook zo'n dag. Je gaat inderdaad soms denken dat je het helemaal verkeerd doet als dat kleine mensje maar blijft huilen om eten....
hier ook thuis met hielprik.. eerste oortje piepte gelijk toen moest andere oortje dus draaien en ja dan gaat madam bewegen hihi en inderdaad ook veel geluidjes dus dat oortje duurde kei lang haha ik kreeg het ook even benauwd maar kreeg gelukkig een pass
Let wel met deze warme dagen willen ze ook meer drinken logisch natuurlijk willen wij ook dus dan zullen ze ook vaker erom vragen en misschien moeilijker kunnen slapen.. Hier vind madam de warmte blijkbaar heerlijk het was drinken en gelijk weer slapen.. dus ik heb echt zoiets van kom maar vaker want krijg je wel genoeg zo..dus ben benieuwd hoe het vannacht zal gaan of ze dit gaat inhalen en veel wakker gaat zijn hopelijk niet natuurlijk... Maar zonneschijn is zeker vermoeiend ja probeer de 3 R'en anders eens uit..en de drinken spelen slapen etc ritme.. Ze zal toch even nodig hebben om haar ritme te maken dit kan zo'n 4-6 weken duren maar het komt wel!