Hallo meiden. ben net naar het consultatie bureau geweest. Quinten weegt nu 4970 gram en is 59 cm lang. Volgens de consultatie arts loopt hij kwa groei en ontwikkeling anderhalve maand voor. hij zit gelijk aan een kind van 3 maanden
die van mij weegt nu 4960 gram en is 58 cm maar bij mij hebben ze er niks over gezegt dat hij voorloopt.
de mijne slaap overdag dus ook bijna niet en ook al is hij zo moe hij gaat gewoon niet slapen! tenzij we autorijden dan valt hij is slaap.
Ik probeer vooral te kijken wat de kleine nodig heeft. Na het drinken is hij soms klaarwakker, dan gaan we iets doen (spelen, beneden zitten, wandelen etc). Dat is meestal 's ochtends en 's avonds na ons avondeten. En als hij met drinken in slaap is gevallen dan leg ik hem gelijk in bed. Meestal slaapt ie dan totaan de volgende voeding 3 a 4 uur. Spelen of hem bezighouden houdt ie wel 1 uurtje vol, dan begint ie te gapen. Dan gaat ie daana naar bed anders wordt het krijsen. Soms denk ik dat ie teveel slaapt maar ik vind het wel belangrijk. 's ochtends is ie een paar uurtjes wakker en altijd met etenstijd tot 's avonds. Op zich doen we nog niet zo veel met hem. Eerst omdat ie steeds ging huilen. Nu omdat ie veel slaapt en hij toch zo klein is, alles wordt snel te veel. Wel gewoon wandelen en spelen etc. maar niet uit eten of naar grote groepen mensen, dan komt allemaal wel. Heb er zelf ook nog geen zin in.... Gisteren voor het eerst naar een verjaardag geweest 1 uur rijden van huis. In de auto heen en terug heeft ie geslapen en daar ook in de reiswieg boven de visitie Vandaag is ie duidelijk vaker wakker en slaapt ie kortere periodes. Ik ben onwijs slaperig en hangerig. Hoe dat nou komt
ik had het al eerder gevraagd maar niets gehoord. Gaan jullie alle inentingen laten geven of zijn er ook die het anders gaan doen. Ik geloof dat iemand 3 maanden ging wachten (Bulldog?)
Hier ook alle inentingen. We zijn wel naar een voorlichtingsbijeenkomst geweest over alternatief vaccineren, maar we doen het toch volgens het Rijksvaccinatie programma hebben we besloten. Omdat ons kindje naar KDV gaat en we ook van op vakantie gaan/reizen houden. Wat gaan jullie doen?
zoals wat dan? wat zit die kleine van jou allemaal uit te spoken hihi? Hier duidelijk een wakker dag, terwijl mama voor het eerst, dat ze geboren is een middag dutje wilden inplannen voor zichzelf! maar dit zat er dus duidelijk niet in haha Vanavond maar op tijd naar bed dan..! gaan zo lekker spaghetti eten en dan stukje wandelen in het zonnetje fijne avond dames!
hier gewoon alles volgens het boekje btw ik wil echt niet op mijn geweten hebben dat ze door mijn keuze iets krijgt.. en sem heeft ze ook gehad en geen last en niet ziek..
We hadden vandaag de eerste inentingen en ze is nu een beetje zielig. Ik had aangegeven met alles mee te willen doen, maar twijfel nu een heel klein beetje over BMR.
ik doe alle vaccinaties. mijn kleine man slaapt overdag ook niet zoveel mijn kleine man slaapt vooral na 20.00 uur tot de volgende ochtend heel veel. vandaag lekker een rondje wezen wandelen in het bos vond het heerlijk.
Ik was het. Ik heb het erover gehad om met 3 maanden te enten. Dit omdat de medische wetenschap er ook erg over verdeeld is. De ene groep zegt dat je het nog eerder dan twee maanden moet doen, de andere groep zegt dat je pas na 6 maanden moet beginnen te enten. Ikzelf vind twee maanden erg jong. Ik ben van mening dat kindjes de eerste drie maanden veelal op het imuunsysteem van de moeder teren. 6 maanden vind ik wel weer een ander uiterste en zal ik zeker niet doen. Ik vind het ook weer een ander verhaal zoals iemand (wie?) hier zei over dat er een ziekte heerste in de omgeving. Dan zou ik per direct laten enten. Vandaag ben ik met haar bij het cb geweest voor het eerst. We hebben de afspraak voor het enten op 15 september. Ze is dan net geen 2 en halve maand. Volgens hun was het ook geen enkel probleem. Dit is natuurlijk wel eerder dan de drie maanden waar ik het eerder over had, maar ik vind het binnen die twee maanden wel erg snel. Maar dit bedoel ik niet negatief voor diegenen die wel eerder enten hoor, dit is puur wat mijn gevoel me ingeeft . En ik verwacht trouwens niet dat ze door mijn keuze iets krijgt hoor! Ze woog nu 4440 gram. En is geboren met 3910. Ik heb wel een afspraak voor over twee weken om een keertje extra te wegen. Ze is best wel aan het spugen, en ik twijfel of ze genoeg binnen houd.
Hier de eerste inentingen met bijna 3 maanden! Jong genoeg. En de BMR is helemaal een waardeloze idd, heb ik ook heel erg over getwijfeld, zeker bij mijn nu een na jongste (nu 18 mnd). Ik heb hem toch laten enten met 14 mnd omdat ik dacht dat mijn twijfel kwam door de hormonen Ondanks dat hij ze gehad heeft zou ik een volgende keer weer twijfelen!
Frits krijgt alle inentingen en we beginnen volgend week als hij 9 weken is , dus 2 maanden... Ik denk dat ze niet voor niets ingeent moeten worden, en het allemaal voorzorg is. Het zal iig geen kwaad kunnen en waarschijnlijk zal hij er alleen maar baat bij hebben. Maar ieder zijn ding, ik kan me er niet druk om maken! Frits eet nu flessen van 180 ml, maar bij speen 1 (Avent) duurt het gemiddeld 25/30 minuten en dan zit er zelfs nog meestal 30 cc in, maar als ik speen 2 geef, heeft meneer hem binnen 5 min leeg.... en dat is ook weer niet goed geloof ik... Dus wat moet ik nu? Verder vandaag voor het eerst zo'n spuitluier, dat alles, maar dan ook echt alles er onder zat! En dan ben je net op visite.... Gelukkig is mijn nicht zo gek op der neefje dat ze gelijk met hem onder de douche is gesprongen en ik nog kleertjes genoeg bij me had, maar wat een kliederboel! En dan me neefjes (tweeling van 15) hahahah allebei kokkend het huis uitgerend, was wel een top gezicht! Maaar zo zuur en toen ik thuis kwam gelijk alles in de bio-tex gezet, maar na een was gedraaid te hebben, zag ik zijn witte broek nog steeds vlekken, iemand tips? Groetjes!
Hier krijgt Daniel ook alle inentingen. Op 13 augustus krijgt hij zijn eerste prikje. Hij is dan precies 8 weken. Ben benieuwd hoe het zal gaan. Verder is hij behoorlijk rustig en slaapt veel. Zoals nu ga ik hem wakker maken. Even verschonen en dan wordt hij vanzefl wel wakker zodat ik hem kan gaan voeden.
Hier nog een vast ritueel.. na het badje of wassen gaat Eva lekker in de olie krijgt een schone luier aan..schone kleertjes aan, slaapzakje aan.. lekker drinken bij mama en dan.... poept ze ff lekker de luier vol en dit bijna iedere avond zo iemand nog meer zo'n dondersteentje? gister en vannacht duidelijk een regel dagje gehad alleen maar drinken en wakker zijn! gelukkig wel gezellig wakker, als dit huilen zou zijn zou ik helemaal gek worden denk ik! Nu ligt ze eindelijk te slapen, haar ritme is dus lekker in de war nu ! Ze heeft wel 6h tussen een voeding gelaten vannacht, maar dat niet geslapen haha
Kleintje, cb bij tegen mij dat snel eten niet erg is als ze maar niet spuugt. Bwtje, heb je zelf nog een beetje geslapen? Cellie, hebben ze er bij jou nog wat van gezegd op cb? Ik ga vandaag een dagje shoppen met vriendinnen. Zal ook de eerste keer echt openbaar voeden worden. Ben benieuwd wat voor plekkie ik vind. Ik heb met mezelf afgesproken me niet op te gaan sluiten in een pashokje.
Ik had helemaal niet goed over het vaccineren nagedacht. Pas de dag voor het enten realiseerde ik me wat er ging gebeuren en begon ik te twijfelen. Heb toen ook overwogen om het uit te stellen, maar mijn man is wel heel duidelijk in zijn opvatting dat het geen kwaad kan om in te enten (dat het juist goed is). Dus toch maar gegaan. Maar voor de andere prikken (BMR en volgend), ga ik me wel eerst even goed informeren. En bij een volgend kindje bij voorkeur ook later beginnen. Deze prikken vind ik wel heel belangrijk, maar ze was wel heel jong. Overigens is ze uiteindelijk maar een half dagje van slag geweest. Vannacht heeft ze de slaperigheid van overdag ruimschoots gecompenseerd met een gezellige wakker-sessie. Behalve wat hangerigheid heb ik uiteindelijk niet echt iets gemerkt van het inenten. Ze zit wel weer onder de eczeem op haar wangen, maar dat was al in opkomst voor het enten. Trouwens wel een vreselijk idee dat ze volgende maand weer prikken krijgt en de maand daarop weer... Ik vond het zo vreselijk zelf! Terwijl zij zich heel goed hield en maar heel kort een beetje huilde... (vooral van het knijpen geloof ik, want ze trapt altijd heel hard met haar beentjes, dus de verpleegkundige had er een aardige klus aan). @ Moaatje: spannend voor het eerst in het openbaar voeden! Ik heb het nu één keer gedaan (ze begon ineens heel hard te huilen om eten, terwijl we nog zeker wel een half uur moesten lopen voor we weer thuis waren) en voelde me best wel een beetje trots (vond het ook wel een beetje spannend). Veel plezier met winkelen.