Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    heerlijk he!? hier ook zo'n snelle tanker ;) haha
    Alleen nu heb ik het idee dat ze dr ritme om aan het gooien is..
    Zojuist heerlijk in de box liggen wiebelen. terwijl ze normaal vrijwel heel de ochtend slaapt..en 's nachts wil het nu ineens niet meer..
    hopelijk snel voorbij en slaapt ze weer lekker door :D want mama is ook moe hihi!
    Ik wil binnenkort ook met kolven beginnen! en eens erop uit gaan, kijken hoe dit zal zijn..

vanavond gaan we naar de kermis dus dan zal ze wel slapen met die herrie haha!

2. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Hier geen babyzwemmen sowieso niet echt makkelijk als je er nog een hebt van bijna 3 ;)
    geen zin in dat gedoe..als het volgend jaar warm is gaan ze lekker allebei in het badje buiten..
    En gaan we op vakantie of een zwembad en de temp. is goed, dan mag ze er ook gewoon in hoor als ze dit leuk vind..
    Ik geloof eerlijk gezegd niet zo in dat astma verhaal.

Hier tegen poepvlekken ook vanish en shout en gaat meestal goed! ik heb al aardig mogen oefenen..ik doe het gelijk op de vlek en daarna zsm een wasje ermee draaien! is het er niet uit dan nog een keer met de volgende was..en dan laat ik het langer intrekken met shout/vanish

3. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Gelukkig maar, bij het tweede plaatje zag ik inderdaad dat het geen goed plan was met een baby, en de derde lijkt me ook niet comfortabel. Alleen bij de eerste zag ik niets mis. Ik heb hem niet, maar vind m wel erg leuk.

Ons meisje drinkt ook heel snel. Heerlijk.

Ik vind het soms zo frustrerend dat ik niet weer wat ze wil. Net bgon ze te huilen. Ik kijk dus eerst na of het haar luier is. Daarna of ze dorst heeft. Toen of ze bij mamma wilde liggen. Toen de speen. Pfff, bleek op haar buik te willen liggen, en dat wil ze niet zo vaak. Na 10 minuten op haar buik was het weer huilen. Nu slaapt ze op haar rug.
    Ik vind het zo jammer dat ik haar niet in 1 keer begrijp. En zo zielig voor haar.

Fistbaby, ik ben ook heel blij dat kolven goed gaat. Het geeft zoveel vrijheid. En ook het idee dat er een voorraad in de vriezer ligt is al een geruststellend idee.

4. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ja ik vind het super dat hij zo snel drinkt. Eerst kreeg hij hierdoor vaak de hik, maar ik denk dat hij het snelle drinken inmiddels onder de knieeen heeft. Kortom geen hik meer te bekennen.

Hmm is jouw dametje haar ritme aan het omgooien? Eein eigen wil he?
    Misschien is dat maar voor enkele dagen en voor je het weet slaapt ze weer de nachten door. Hier slaapt Daniel van 21:00 tot en 10:00 met 2 voedingen tussendoor.

Jij durft in het openbaar te voeden. Vind het knap van je. Ik durf dat niet, dus ik ging meestal terug naar de auto. Maar nu ik kolf is het nog makkelijker. Ik merk dat hij ook goed drinkt uit een flesje. Daar was ik wel bang voor.

Verder vraag ik me af wat doen jullie allemaal met jullie babies qua spelen? De mijne is nu 7 weken. Ik ga vaak met een speeltje heen en weer zwaaien. Ik merk dat hij het probeert te grijpen. Erg leuk. Als een plukje haar van mij los schiet, dan heeft hij hem ook in no time te pakken.
    Verder pakt hij altijd mijn ketting vast tijdens het voeden. Vindt hij prettig. Als ik mijn ketting uit zijn handje wegtrek dan zie ik hem echt verzetten. Wel komisch om te zien haha

5. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Moaatje, ja het kolven is een geweldige uitvinding! Heerlijk weer mijn vrijheid terug hah

6. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ik lees ook nog gezellig mee hoor maar heb niet zoveel tijd de laatste dagen! Ga vrijdag weer voor het eerst werken. Wie gaat er ook weer aan het werk.
    groetjes Mineke

7. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    ik mag 25aug weer aan het werk.
    aan de ene kant heb ik er zoveel zin in maar aan de andere kant vind ik het zo eng.

8. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Ik hoef gelukkig pas half oktober weer te beginnen. Zou er nu ook nog helemaal geen zin in hebben, maar het is ook maar net waar je je op instelt denk ik. Soms lijkt even iets anders aan me hoofd me ook wel lekker.

Mineke, succes vrijdag!

Zit nu nog lekker met m'n laptop buiten, heerlijk.

9. vlademira

vlademira Niet meer actief

10. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ik wil eerlijk gezegd niet denken aan werken. Ik verveel me soms wel, maar heerlijk hoor om eens tijd te veel te hebben. Geniet er met volle teugen van. Ik ben al 23 jaar continu druk.. druk en nog eens druk geweest. Heb nog nooit zoveel rust gehad en dat met zo een kleine om me heen.

Ik heb nog een aantal weken onbetaald verlof genomen, dus ik begin nog laaaaaang niet!

11. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    ik ook niet hoor! Maar als ik begin is het weer als vanouds en gezellig :D
    maar wel zwaar de avonden en weekenden ;)
    Ik begin in Januari pas weer heerlijk het eerste half jaar bij mijn meisje, dit was bij Sem ook zo en dat vond ik toch wel heel fijn..
    Moet er nu ook niet aan denken om nu al te moeten werken, en mijn vriend met 2 meiden alleen op te schepen..Vind het veel te kort hoor!

Nou madam heeft weer heerlijk doorgeslapen, 20h voeding en 3h weer :D
    en weer om 6h en slaapt nu nog..en ik merk dat we het allemaal nodig hadden ;)
    Alleen door het warme weer ligt ze alleen in haar rompertje, geen slaapzak of dekentje oid...en ja ze is super bewegelijk..dus als ze wakker word en ik haal dr uit bed ligt ze dwars hahaha
    Hierdoor ga ik als het minder was is gelijk de combi-sleeper slaapzak gebruiken dan hoef ik geen dekentjes te gebruiken want ze word natuurlijk steeds bewegelijker nu..
    Ze kan al een tijdje van buik naar rug, en van rug naar buik bijna! Op dr zij doet ze zo alleen dat laatste stukje nog!
    En bij jullie ook van die bewegelijke dingetjes?
    Hier dus inderdaad sterk een eigen willetje, ze slaapt dus overdag maar beetjes meer wakker ze wil alles meemaken..maar misschien zoekt ze hier ook nog een ritme in..
    Ze is wel "rustig"..lekker in de box aan het hobbelen, ook hier blijft ze niet op 1 plek hahaha
    Qua spelen inderdaad een speeltje ervoor houden, of je eigen handen/vingers voor ze bewegen steeds dichterbij vinden ze ook leuk :D

Ik merk ook dat ze nu haar handjes begint te ontdekken, ze schrikt er zelf soms ook van...en dat van houvast herken ik ook! Dat losse handje tijdens voeden moet altijd iets vast hebben hihi

Heeft er iemand nog meer leuke spelletjes..uiteindelijk word het steeds meer wat je met ze kan doen he :D!

12. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Dames die gaan beginnen met werken. Waar gaan jullie je kids laten? Kdv, onthaalmoeder of misschien een oma?

13. vlademira

vlademira Niet meer actief

hallo meiden Quinten heeft vanacht geslapen vanaf gister avond 10 uur tot 20 over 7 vanmorgen

14. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ik vraag mij dus ook af of er leuke spelletjes zijn waarme we onze babies kunnen vermaken en stimuleren bepaalde handelingen te verrichten.
    Lijkt mij echt leuk om intensief met je baby aan de slag te gaan, mits hij/zij daar zelf zin in heeft natuurlijk.

Nee mijn zoontje draait niet van zijn buik op zijn rug of andersom. Wel van zijn zij op zijn rug! Verder merk ik dat de kracht in zijn handjes en beentjes toenemen. Als ik hem op schoot zet op zijn eigen voetjes.. dan staat hij gelijk rechtop. En dan laat ik mijn handen losser en merk ik dat hij praktisch zelfstandig staan.

15. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Ik had bij Sem deze site: : http://www.fisher-price.com/nl/myfp/

en lees hem nu weer ! vond dit erg leuk en ging dit dus ook doen...
    Erg leuk, maar elke maand kunnen ze steeds meer en kun jij ook meer met ze doen!

Sem was ook al zo vlot, ben benieuwd of Eva dit ook gaat zijn tot nu toe dus wel ;) (zitten bij 5mnd, tijgeren/kruipen bij 6mnd en staan bij 8 mnd en de eerste stapjes bij 12mnd!) zo raar dat Eva dit ook allemaal gaat doen!

Ze ligt nu lekker boven te slapen, beneden was er toch teveel lawaai! en hierdoor merkte ik dus dat ze niet echt lang kon slapen..ben dus erg benieuwd hoe dit nu gaat!
    tot nu toe goed :D

veel plezier met de link!

16. kyansa

kyansa Bekend lid

20 apr 2008
    689
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik kom ook weer eens buurten.
    Ik had gedacht dat er heel veel pagina's bij waren, maar dat valt nog best mee.
    Hier gaat alles goed met de kleine meid, ze huilt niet zo veel meer. Ze gaat steeds meer lachen.
    Met de fles zit ze nu op 150, dit gaat ook goed en 's nachts slaapt ze al door. Heerlijk!

Ik moet pas 12 september weer aan 't werk. Aan de ene kant heb ik er ontzettend veel zin in, maar aan de andere kant vind ik het thuis ook wel prima hoor.

Ik ga zo even naar het weeguurtje op het CB. Ben benieuwd wat ze nu weegt.

17. Konijn

Konijn Niet meer actief

Judith speelt nog niet 'echt' (met speeltjes), maar geniet er enorm van om om zich heen te kijken. Het liefst zit ze rechtop op schoot (mag eigenlijk nog niet heb ik begrepen, maar ze komt zelf naar voren) en zit dan een beetje te staren en te lachten naar de boekenkast, het schilderij achter de bank, naar mij en vooral naar haar eigen tenen. Die probeert ze ook met veel scheelkijken te pakken, wat niet lukt nog. Ze ziet nu ook haar handjes en probeert die in haar mond te stoppen, maar dat lukt ook nog niet echt. Speeltjes vindt ze totaal niet interessant, alles in huis wel. Ze wil vooral kijken.

Ik heb ontslag genomen (per eind oktober, dan had ik weer moeten beginnen), dus hoef voorlopig nog niet te werken. Ik ga denk ik rond de kerstvakantie langzaam op zoek naar iets nieuws. Ik mis het werken op zich wel (het idee om na de vakantie nog steeds vakantie te hebben is een beetje vreemd nog), maar ik zou niet weten hoe ik alles zou moeten combineren nu. Ik ben al blij als ik iedere dag onder de douche kan en een beetje kan opruimen, verder loopt alles in de soep nog hier.

18. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Konijn wat vervelend dat het bij jou zo moet gaan. Ik heb ondanks de kleine zeeen van tijd. Ik merk ook dat hij veel slaapt en erg rustig is als hij wakker is. Misschien dat het daaraan ligt!

19. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Leuke site bwtje.

Ik moet half september weer werken. Ik ga dan 3 dagen werken. Ik werkte er al vier voor mijn zwangerschap. Gelukkig geen wisselende diensten, maar "gewoon" kantoortijden. Mijn vriend gaat 4 dagen werken. We vullen de week dan zo in:

Maandag ben ik thuis.
    Dinsdag naar zijn moeder (waar ook haar grote neef van anderhalf is).
    Woensdag naar mijn moeder.
    Donderdag ben ik thuis.
    Vrijdag is haar pappa thuis.

We hebben dus heel geen betaalde opvang nodig en dat vind ik heerlijk. We moeten natuurlijk wel kijken hoe het loopt. Op zich zal ik haar als ze wat ouder is ook graag naar een kdv brengen voor 1 dag per week. Ik denk dat kindjes daar veel kunnen leren. Maar vanuit dat oogpunt vind ik het nu nog niet nodig.

Spelen doe ik nog niet echt met haar. Al is ze de laatste twee dagen begonnen met lachen, en die reactie geeft wel een extra dimensie vind ik. Heerlijk. Ik had al een lachje op 28 juli, maar nu is ze echt langer aan het lachen. Kan er zo van genieten.
    Draaien doet ze nog niet, maar ze is tenslotte een van de jongste hier.

Ze slaapt hier al vanaf 1 week oud in een slaapzak, omdat ik haar toen al onder de deken terugvond. Maar wat is eigenlijk het voordeel van een combi sleeper van 72,50 ten opzichte van een hema slaapzakje van 9,50?

20. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    dat er geen dekentje meer overheen hoeft ;) en deze passen ook in de maxi-cosi!
    Maar volgens mij zijn er ook andere merken met dit zelfde systeem enzo!
    deze voldoen dus aan die eisen...maar verder heb ik ook gewone slaapzakken hoor!
    en ik heb deze ook niet voor 72 gekocht maar 2 voor 44 euri en de grotere maat ook al gekocht ipv 92 oid ook voor 44 euro

Deel Deze Pagina