Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Ik dacht te druk met de kleine. Toch?

Weet iemand vanaf wanneer je nageltjes mag knippen? Senna heeft een paar hele lange, wil niet dat ze spontaan te ver gaan afscheuren ofzo.

Heb geen idee of het een jongetje of meisje is geworden aan de overkant. Nadat ik gister berichtje hier typte is de mama alsnog met de ambulance opgehaald. Dus hoop dat het allemaal goed gaat.

Bwtje, als ik genoeg melk heb, hebben Eva en Senna beetje het zelfde ritme 's avonds/'s nachts. Gister op 19:30 laatste voeding en dna komt ze om 2:15 en vanmorgen om 7:00 uur. Ik heb d'r weer terug gelegd in d'r wieg zodat ik zelf ook nog kon slapen effe. Ik heb dan ook geen ander meisje rondlopen die wakker is, dan kan t.
    Maar ik twijfel ook wel eens om Senna om 23 uur nog even wakker te maken zodat ze erna weer langer slaapt. Maar volgens mij doet ze toch wat ze zelf wil en laat ze zich niet sturen...

Tijd gaat wel snel hè? En toch lijkt de bevalling en het zwanger zijn ook nog maar heel kort geleden.

2. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Nee, we hebben nog niet gevlogen. Maar als je even googled vind je volgens mij best wel wat sites met tips en meeneemlijstjes.

3. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

ik geloof dat je de nageltjes vanaf een week of 6 mag knippen met een schaar met ronde punten. en voor die tijd mag je ze vijlen.

4. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    ja inderdaad vanaf 6 weken rond afknippen..ik vond dat altijd doodeng en niks aan!

Hier laat ik ze ook zelf het ritme bepalen en voeden op verzoek, ik zou als ik jou was ook stoppen met al die dingetjes en gewoon lekker madam aan laten geven hoeveel en hoevaak dan komt er vanzelf een mooi schema in..en net zoals bij de fles ga je ook steeds meer geven, dus krikt zij ook die voeding op he ;)

Ik legde eva eerst altijd beneden in de wieg ging prima, maar vind het fijner als ze nu boven ligt en sem en ik onze dingetjes kunnen doen!
    Ik kan tot 7h blijven liggen dan gaat ons mannetje weg..en madam sliep nog tot ruim half 10 haha nou in het weekend kan ik wel blijven liggen maar dan lukt het ook niet hoor :p

hopelijk is alles goed met je buuf ja!

5. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik heb nog steeds geen nageltjes geknipt, maar het mag dus al lang?! Ze krabt me steeds open tijdens het voeden... Vanmiddag als ze rustig is maar even proberen.

Weet iemand wanneer een baby'tje minder gaat drinken als je volledige borstvoeding geeft op verzoek? Op verzoek is op verzoek natuurlijk, maar ik zou wel graag willen weten wat een klein beetje het gemiddelde is... Judith is trouwens helemaal niet zo duidelijk in haar 'verzoek'. Ze wordt sowieso vaak snel wakker als ze slaapt, maar dan kunnen we haar vrij gemakkelijk weer in slaap krijgen... Is dat dan een verzoek geweest wat we genegeerd hebben?

Hier is trouwens nog geen ritme te bekennen. Iedere keer als we denken dat het komt, is de volgende dag weer helemaal anders. Zowel wat slapen als voeden betreft. Maar we wachten geduldig af! :-D

6. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    elk kindje is anders he ;)
    hier gemiddeld 7 voedingen..
    en als Eva wakker blijft tijdens drinken, dan gaat ze dus even de box in of bij mij zitten verschonen ed..valt ze in slaap dan bedje in!
    En soms wil ze ook even nog wat drinken als ze bijvoorbeeld moet poepen ofzo!
    Ik kan voor haar neus wel de tepel houden maar als ze niet wil drinken doet ze er ook niets mee..en als ze dorst heeft en ik probeer iets anders laat ze dit ook wel merken, ze huilt dan ook geirriteerd zeg maar..
    En hapt richting borst of sabbelt op de vuistjes..dus op zich geven ze het wel aan bij jou niet?
    Uiteindelijk komt er een ritme in en worden de voedingen ook minder, maar net als het er is kunnen ze het weer omgooien!
    Gewoon lekker op je gevoel doen allemaal als jullie je daar allebei prima bij voelen is er toch niets aan de hand?

7. Konijn

Konijn Niet meer actief

In het begin was het veel duidelijker: dan smakte en hapte ze als ze drinken wilden, of deed een heel zielig 'dorst-huiltje'. De laatste tijd is het echter een beetje onduidelijk allemaal: de hele dag door likt ze over haar lippen en probeert ze op haar vuistjes te sabbelen en ik kan haar nooit meer tegen me aan houden zonder dat ze hevig de weg naar mijn borsten probeert te vinden. Maar dan wil ze niet altijd drinken (of drinkt één slok en kijkt dan heel tevreden om zich heen). Al met al een beetje lastig... Ik wil liever niet wachten tot ze echt aan het huilen is om een voeding, maar momenteel kan ik het er echt niet meer aan afzien. Soms geef ik haar een voeding en dan drinkt ze nauwelijks wat en vraag ik me af of ze wel echt wilde en soms valt ze aan als een bezetene en slobbert in ze in een kwartier twee borsten leeg...

Hoe lang hou je Eva wakker dan, met in de box spelen of bij jou? (Ik probeer Judith nu steeds eerst even in de box te leggen en dan nog even op schoot, maar soms wil ze niet in de box, maar alleen maar bij mij zitten...) Wanneer leg je haar dan in bed? Of valt ze vanzelf in slaap?

8. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Ja dat is wel lastig ja wij ruiken altijd naar melk :p
    Soms drinken ze ook om inslaap te komen, of omdat er iets dwars zit zoals een flinke poepluier produceren :D

Eva is iedere keer anders wakker...eerst sliep ze vrijwel heel de ochtend en dan kwam ze even drinken en verder slapen..maar nu is dit veranderd in steeds meer wakker en korter slapen!
    Als ze wakker blijft na een voeding gaat ze de box in of bij mij zitten of we gaan weg oid..
    Als ze aangeeft moe te zijn dan dus in haar bedje, dmv lekker tegen je aan en rugje wrijven of even een inslaapvaltiet ;)
    En vaak is ze nog een beetje wakker maar ze gaat niet huilen en valt dan in slaap..
    'S avonds rond avondeten tot de laatste avond voeding is ze eigenlijk altijd wel wakker!
    En mocht Judith tussendoor wakker worden en je ziet gelijk dat ze wakker is, dan eruit houden, zie je dat ze de ogen dicht houd en nog moe overkomt of huilerig is, toch nog proberen te laten slapen...
    Soms word ze wakker haal ik haar eruit en laat ze een mega boer, en dan leg ik dr gelijk weer in en dommelt ze weer weg..
    Kijk en als ik kies voor laat maar huilen, blijft die boer dwars zitten!

Gisteravond net zo ik was beneden de rest lag boven te slapen, alleen Eva wilde nog niet! Dus ik kom even boven, geef eventjes de borst en ze maakt dr luier eens flink vol..
    Vriend verschoont haar en ik heb ze niet meer gehoord :D

Het is altijd aftasten en ik denk maar zo ze huilen niet voor niks! En dit is hun enige middel om iets aan te geven..

En als Eva wakker is vind ze het ook heerlijk om naar mij, Sem of papa te kijken en soms kan ze ook lekker alleen vermaken in de box..of samen met Sem in bad en ga zo maar door ;)

Het blijft dus aftasten en kijken wat je kindje wil!

9. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht

Lijkt me erg lang..... van 20:00 tot 08:00
    zonder voeding

10. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Ja ik neem aan dat ze zelf wel aangeeft wanneer weer honger te hebben..

ik weet ook niet precies wanneer ze helemaal mogen doorslapen ivm de suikerspiegel enzo..

Maar als dit mag zou ik het zeker doen :D
    als ze dit wil slapen en aangeeft deze voeding niet nodig te hebben ;)

11. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Ja dan heeft ze honger om 4 uur
    in de nacht..... Is wel eens gebeurd
    dat ze bleef slapen zonder wakker te worden.
    Maar ik vind het erg lang zonder eten :oops:

Wij doen het liever zo.
    Werkt goed... Hebben wij ook een goede
    nachtrust van 12 tot 8....... :D

12. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    dit vond ik nog op bv forum:

--------------------------------------------------------------------------------

Zodra een gezonde baby goed groeit en ruim over het geboortegewicht heen is, kan je volledig op verzoek gaan voeden. Ook als dat betekent dat er 's nachts 6 of 8 uur tussen zit.

Belangrijk zijn wel de volgende punten:
    - de baby slaapt bij je in de buurt, zodat je het snel kan zien/horen wanneer ze honger heeft.
    - wacht niet met voeden tot je baby huilt. Voor die tijd gaat ze al knorren, smakken, op de handjes sabbelen en zoeken met het mondje. Dát is al het teken dat je kindje honger heeft. Wacht je, dan zal ze gaan mopperen en uiteindelijk huilen. Het is dus niet wenselijk om daarop te wachten.
    - baker de baby niet in. Want dan kunnen bovenstaande vroege-hongersignalen onderdrukt worden. De baby kan dan immers nauwelijks bewegen en niet op de handjes sabbelen.
    - wordt jij wakker met stuwing/overvolle borsten, is er niets op tegen om je baby op te pakken voor de voeding. Voeden op verzoek kan immers ook op verzoek van mama

13. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Hoe ik het nu doe, bevalt
    me prima ;)

14. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    \

haha ja nee dat snap ik maar als ze om 4h nu niet kwam :p

haha ja idd het is wel fijn 12-8 is dus blijkbaar ook de max ;)

Nou ja madam is hier flink aan het slapen ben benieuwd vanavond..
    nu kwam ze om 15.45 dus om 18.45 zal ze weer komen en dan proberen te rekken naar 21.45 hehe das ook al beter dan 20h
    en dan dus hopelijk 3.45 komt ze weer..we zullen het zien wat ze van plan is met dr ritme hihi :D
    Maar ik maak ze dus niet wakker om middernacht..kan best dat ze dan alsnog vind dat ze 3h later mag haha

15. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht

Zou ik ook zo doen ;)
    Hier gaat het al een poos elke
    dag dezelfde tijden. Lekker hoor.
    Ook is ze overdag langer wakker.....
    pfff ze moet al heel snel naar de creche
    En me tante is vnadaag geweest om
    alvast afspraken te maken...
    Daar gaat ze elke maandag heen ;)
    Scheelt weer een dag creche (en geld ;) )

16. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    moest opeens ff een hoop bijlezen :)

@bwtje: hier ook geen speen, wilde hij niet. In het begin wilde hij alleen op onze pink soppen maar nu ook niet meer

@Coco: knuffeldoekjes te over hier, stuk of 7. Heb zelfs dubbele gekregen voor als er 1 in de was moet. Hij kijkt er tot nu toe niet naar om. Heb vooral veel kleding gekregen, gelukkig wel in alle maten.

@moaatje: was het leuk om als kind de hele wereld over te gaan? Wij deden het met z'n tweeen wel maar vraag me af of het voor een kind ook wel leuk is, alhoewel het ook per kind zal verschillen. Spelen op een camping met een zwembad blijft voor de meeste toch het leukst.

@Vlademira: misschien heb je hier wat aan? http://www.vliegenmetkinderen.nl/

Werken begint voor mij pas 1 oktober. Heb er niet zo'n zin in maar aan de andere kant ook wel fijn. Ik hoop wel dat het kolfen goed gaat. Normaal werk ik 36 uur maar tot dec. ga ik 3,5 dag werken waarvan ik ook een deel thuis kan werken. Mijn man gaat volgend jaar ook 4 dagen werken en dan gaat de kleine 3 dagen naar het KDV. Grootouders zijn te ver weg ( 1 uur rijden) of te oud om voor oppas te spelen.

De laatste dagen slaapt de kleine na het voeden maar 1,5 uur of zo, daarna wordt ie heel vrolijk wakker en ga ik met hem 'spelen'. Als ie moe wordt (gapen, wegkijken) dan is het etenstijd en daarna valt ie weer in slaap. Gisteren voor het eerst sinds een maand had ie om 2 uur 's nachts honger, wat dat nou was :-~ Vandaag gewoon weer geslapen van 21.00 tot 6.00 uur

Het spelen wat ik doe is voor al 'kijkdingen', hij volgt alles met z'n ogen. En z'n handjes vastpakken, buikje kriebelen. Hij bokst en trapt ook veel tegen dingen aan die rinkelen bijvoorbeeld. De geluidjes en het lachen is ook errug leuk :D

17. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Meryem mis ik trouwens ook al een tijdje.
    Valt me wel op dat sommigen die bij de zwangeren nog veel kletsten nu niet echt meer komen.

Dametje heeft een beetje een klaaguurtje. Niets is leuk. Maar huilen doet ze ook niet. Meer jammeren.

We hebben ook veel van die tutdoekjes gehad hoor.

Ik vond het opzich niet erg om overal heen te gaan hoor. Mijn ouders maakten het overal wel leuk voor ons. Maar ik denk wel dat het veroorzaakt heeft dat ik de laatste jaren het land niet meer uit wil

18. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Toen wij voor het eerst een echte vakantie hadden (2 weken italie)
    Deden wij het als volgt, overdag voor ons dus erop uit!
    En na middagdut voor Sem dus zwembad en op de camping etc..was ideaal! allemaal happy :D
    En soms uiteten en soms dus gewoon koken..

En verder gewoon kleine uitjes zoals zeeland/centerparcs/belgie enzo!

19. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    Wij doen het ook zo meid, wij maken onze dame ook om 24.00 uur wakker.
    Heel vast voedingsschema hier en bevalt ook super, lekker houden zo

Is denk ik gewoon het verschil tussen bv en fv, de kindjes raken eraan gewend.

20. Konijn

Konijn Niet meer actief

@ BW: Dank je voor je uitgebreide antwoord! Ik ga morgen weer even wat uitproberen. Vandaag trouwens een rustige dag: ik heb pas zes voedingen gehad! Maar nu is ze aan het huilen en mijn man probeert haar boven in slaap te krijgen, wat volgens mij gewoon niet gaat lukken want sinds een paar dagen is ze 's avonds gewoon wakker en wat huilerig totdat we alle drie gaan slapen (om een uur of tien).

Wat betreft de knuffeldoekjes: ik weet niet eens hoeveel we er hebben liggen... flink wat in ieder geval. Meer dan ze ooit zal gebruiken. We hebben echt veel speeltjes en van die knuffeldingetjes gekregen, terwijl we daar zelf helemaal niet zo van zijn. Misschien daarom juist! Ze dachten zeker: dat arme kindje... :-D

Tijdens je zwangerschap (zeker op het laatst) heb je nog zeeen van tijd te doden, misschien dat er daarom nu minder activiteit is? Ik ben zelf een paar weken bijna helemaal niet achter mijn computer geweest na de bevalling... Duurde even voor ik er weer interesse voor kreeg en er ook af en toe aan toe kwam.

Het gaat hier in ieder geval een stuk minder snel dan bij het bevallingsforum: veel beter bij te houden! ;)

Deel Deze Pagina