Hier staat een bewaarschema http://www.borstvoeding.com/kolvenenwer ... rmelk.html en een ontdooischema Ik ga ze uitprinten en voor m'n man ophangen, hij wilde weer van alles anders doen
Hoe vaak kolf je nu, alle voedingen behalve de ochtend? Ik wilde dit weekend ook al proberen te kolven en de fles door papa laten geven. Het is er alleen niet van gekomen. Zie er een beetje tegenop denk ik. Zelf voeden vind ik zo'n leuk moment samen
Hier ook een baaldag Manlief zit de hele dag olympische spelen te kijken en ik verveel me, heb geen zin om mee te kijken De kleine heeft van 10 tot 16.00 geslapen, daarna 2 uurtjes met hem gespeeld en nu ligt ie net weer in bed. Heb papa de gebruiktaanwijzing laten zien, wanneer hét moment is om hem in bed te leggen zonder te huilen, en het werkte ook nog....
hoi meiden hier ben ik ook weer even. met de kleine man gaat alles oke. hij is bijna speen af. sabbelt nu lekker op zijn vingertjes en vuistjes. begint ook heerlijk te brabbelen. hij reageert zelfs op je als je tegen hem praat. (praat op zijn manier terug). hij vind het heerlijk om in de box te liggen en lekker om zich heen te kijken.
@ xxxx1974: Bedankt voor het schema. Daar hebben we wat aan. En antwoord op je vraag hoeveel ik nu kolf. Ik kolf nu bijna iedere dag één keer, en dat doe ik dan 's ochtends. Na de nacht zijn mijn borsten het volst, dus als Jayden 's ochtends heeft gegeten dan kolf ik daarna de andere borst helemaal leeg en ik heb dan zo'n 140 tot 180 cc, dat verschilt wel per dag. Ik heb nu al een aardige voorraad in de vriezer staan. Maar morgen gaan we dus net doen alsof ik aan het werk ben, en dan gaat mijn man alle voedingen overdag doen. 's Ochtends geef ik hem dan gewoon zijn voeding en kolf ik de andere borst gewoon af en die fles gaat dan in de koelkast, samen met de 2 bevroren flessen die ik al uit de vriezer had gehaald. In totaal heeft mijn man dan 3 flessen om te voeden en ik kolf dan overdag nog 2 keer af. Ik denk dat het zo wel zal gaan lukken. En als ik dan weer echt aan het werk ga, ga ik op mijn werk ook 2 keer kolven, op de tijden dat ik normaal zou gaan voeden. (Maar mocht het zo niet werken dan hebben we nog 2 weken om het uit te zoeken hoe wel.)
Ik gebruik 15 druppels per keer/flesje (zoveel moeten erin voor optimale werking is mij verteld, het aantal cc per fles maakt dan niet uit) Hier zijn de pijnlijke krampjes echt weg Ben even niet geweest, dus ff de stand van zaken hier doorgeven hihihhi Kleintje heeft wel last van (lichte) reflux, gebruik nu nutriton door de voeding. Dat helpt wel voor 75%, maar niet alle klachten zijn weg. Op de dokter ga ik niet meer zitten wachten en ook niet op het cb, dus ga volgende week een afspraak maken bij de Cranio Sacraal Therapeut. Dus hopelijk over een paar weken een super blije baby
hey meiden, hier ben ik weer hihi kan niet zonder jullie hoor! hoe gaat het hier? Bij ons gaat het super wij zijn lekker weekje duitsland geweest. Met Esmay gaat het ook goed! ze heeft alleen ruwe wangetjes allemaal bultjes in haar gezicht nek boven op haar hoofdje morge maar weer ermee naar het cb geloof nl niet dat het de 6 weken bultjes zijn.... en haar naveltje is vorige week donderdag aangestipt er zat nog wat wild vlees. Ze is al groot geworden jeetje wat gaat dat hard... ben benieuwd hoe het met jullie is
Hallo meiden, Ben net terug van vakantie. We zijn met z'n 3-en met de boot van mijn schoonouders naar Zeeland op vakantie geweest. Het was heerlijk! Evy slaapt 's nachts steeds langer door. De ene keer 6 uurtjes achter elkaar en afgelopen nacht zelfs 7 uur. Tussendoor werd ze even wakker, maar na een paar minuutjes een beetje jammeren valt ze toch weer in slaap. Overdag slaapt ze alleen erg slecht. 's Ochtends gaat t goed, maar de afgelopen 3 dagen is ze vanaf een uur of twee wakker en wil steeds niet slapen. Pas na de laatste fles valt ze in slaap. Leg je haar in bed dan wordt ze steeds wakker en huilt ze steeds even. Is dit herkenbaar voor jullie? Verder doet ze het gelukkig wel goed. Ze heeft 5 voedingen van 135 ml en 1 nachtvoeding. Ik maak flesvoeding van gewone en hongerige baby voeding door elkaar. Dit gaat 10 x beter dan voor de vakantie Gr Carool
@ Fl3xgirl: Judith heeft ook van die bultjes en een heel schrale huid (nu voor de tweede keer een 'golf'). Volgens de huisarts is het bij haar eczeem. Heb ook eerst een tijd gedacht/hoopt dat het babypuistjes oid waren... @ iedereen: We gaan morgen op een korte vakantie: tot volgende week allemaal! Groetjes!
Ik denk idd dat het dus babyeczeem is maar bij cb zeggen ze steeds ach 6 weken bultjes als het te lang aanhoudt moet je terug komen naja ik zei ze heeft het al sinds 4 weken best raar als ze 6 weken bultjes gemoent worden dacht ik zo anders bel ik woensdag de ha en ga ik daar wel heen
Caithlynn heeft dus ook die plekjes/bultjes en het cb zei ook van ohhhh mevrouw dat is na de 1ste maand weg, nou echt niet dus! Maar kwam vandaag toevallig tegen dat je er cardiflor zalf op kan smeren en het dan heel snel wegtrekt Jaja zo blijven we bezig met speuren op internet hihihihi
oke als ik bij cb en ha weer wordt afgescheept met 6 wk bultjes dan ga ik dat zalfje es proberen thnx
Ja vind het eigenlijk gewoon schandalig dat afschepen van ze, terwijl er gewoon een zalfje voor is. Nee lekker de nieuwe mama's het zelf uit laten zoeken hihihi