de warmte zal ook zeker mee spelen. hij heeft vanacht goed geslapen en kwam rond 3 uur en rond 6 uur. heb dus niks te klagen. nu ligt mannetje weer heerlijk te slapen in mijn bed.
@zonneschijn: misschien is het boek Oei ik groei wat voor jou. Dat boek heb ik ook en er staan heel veel herkenbare dingen in. Daar noemen ze het sprongetjes en tijdens zo'n sprongetje kan een kind veel huilen, veel bij mama willen zijn, hangerig zijn enz enz. Dit kan enkele dagen aanhouden. En die sprongetjes zijn best vaak ook nog. Duss. Ons meisje doet het goed, vanacht voor het eerst doorgeslapen tot half acht. Ik schrok wakker en toen was het dus al half acht. Ik durfde niet te gaan kijken, misschien ademde ze wel niet meer, normaal werd ze 1 keer per nacht wakker. Hoop dat het doorslapen niet eenmalig is. Maar na 1 minuut begon ze te huilen en toen durfde ik wel te gaan kijken. Maandag zijn we naar de kinderarts geweest en ze weegt nu 4600 gram, was bijna een kilo aangekomen sinds vier weken. Vond de KA best veel maar zei er niks van verder. Ze drinkt nu 120-150 cc in de fles en dan nog aan de borst als toetje.
Jippie! Esmay is thuis kraamhulp komt om half 12 - 12 uur al heb ik bhet id haar niet nodig te hebben maar goed...
ik ben sinds gister ook overstapt op nutrlion omneo omdat hij veel last van spugen heb en krampjes en moeilijk kan poepen, ben benieuwd. hier krijg hij de laatste fles om 11uur en komt meestal tussen half 4 en 5 uur dus hebben best een goede nachtrust. bij ons was de gehoordtest binnen een paar seconden gedaan en de hielprik heeft hij niet bij gehuilt hij sliep gewoon door. is het normaal dat er een beetje bloed aan zn navel zit?het is er vrijdag van afgevallen..
toevallig dat mijn kraamhulp dat heeft verteld laatst. als het niet meer als een vingerhoedje aan bloed is, dan is het goed.
@ bulldog dieuwke had ook wat bloed aan d'r naveltje hangen dat kan komen als ze eens hard huilen kan er beetje bloed uit komen gewoon ontsmetten hebben ze tegen mij gezegd alleen als er veel bloed uitkomt even de dokter bellen @flex wat fijn dat jullie meisje thuis is geniet er ma van hier duurde de gehoortest ook een tijdje was een stagaire bij en die had een plakkertje verkeerd geplakt ma het duurde een tijdje voor ze het door had hebben jullie kindjes ook beetje last van de warmte? hier wel ze komt niet zo goed in slaap en weent ook wat vaker als daarvoor. en ik heb sinds een paar dagen pijn aan mijn tepels wat zou dit kunnen zijn? voor de rest gaat alles hier prima vorige week vrijdag woog ze 3kg 820 dus ze doet het goed eh.
@ bulldog: Tegen mij werd gezegd dat een beetje bloed niet erg is. Pas als het veel was, of het om z'n naveltje heen rood was, moest ik bellen, maar beetje bloed is dus normaal.
Fijn alle reacties op mijn/onze onrustige dagen/nachten met Senna! En inderdaad Meryem, het is ook prettig om te merken dat je niet de enige bent, ookal gun ik iedereen een langdurige nachtrust ! Morgen moet ik naar het CB, de 1e afspraak met de arts. Denk dat ik ga vragen om een verwijzing naar de lactatiedeskundige. Wil toch zeker weten dat het goed zit, zeker omdat ze vrij klein geboren is (2770 gram) en nog niet terug op geboortegewicht (al hoop ik nu ondertussen van wel). Plus dat ik het zo niet heel lang vol ga houden. Krokus, bedankt voor de tip. Ik heb het boek inderdaad en het stukje nog es gelezen, is wel herkenbaar en geruststellend. Gisteren zijn we uit eten geweest, de vriend van mijn moeder was jarig en nam ons mee naar een sterrenrestaurant. Mijn vader heeft opgepast op Senna en toen we om half 12 haar op gingen halen, lag ze nog maar net 10 minuutjes te slapen. Gelukkig voor ons dat ze afgelopen nacht wel redelijk geslapen heeft, Senna wilde om 4 uur en en 7 uur drinken. Kleine vooruitgang dus. Flex, fijn dat je meisje lekker thuis is! En geen kraamhulp nodig ? Bwtje, vind het wel knap zo relaxed als jij omgaat met je kleine en Sem! Heb je helemaal geen onzekerheden? Fijn hoor! Moeten nog steeds keer ff afspreken om onze meiden aan elkaar te showen, maar wil effe wat meer energie hebben. Sorry, reageer de volgende keer weer meer op jullie!
Heeft iemand al ervaringen met een draagdoek/buikdrager? Ben benieuwd naar wat een goeie en fijne is. Zat zelf te denken aan een baby-bjorn, maar dat is misschien meer voor iets oudere/grotere kindjes? Een draagdoek is denk ik meer voor kleintjes of niet?
Bij elke doek staat vanaf welke leeftijd je hem kan gebruiken! Maar kijk maar eens bij draagdoek.nl ZO gaaf wat ze daar hebben ik heb er ook eentje laten maken toen ze net begonnen was..zo'n 3 jaar terug dus Ook die is leuk, ik moet hem helemaal zelf knopen! Maar tegenwoordig maken ze het allemaal een stukkie makkelijker en lekker comfi ! Lekker wat snuffelen op internet en dan vind je wel leuke! Bij een tweede merk ik wel dat ik veel meer weet en minder onzekerheden heb en gewoon makkelijker word! Maar natuurlijk heb ik ze ook ben nu eenmaal mama dat hoort er gewoon bij en is ook gezond.. Waar ik heel veel baat toen en ook nu weer aan heb is het volgende forum: borstvoedingsforum.nl zitten ook lactatiekundige ed net zoals hier..maar daar is het dus echt puur om BV dus een hoop mensen die met hetzelfde zitten..je hebt snel reactie erg fijn! wie weet heb je er iets aan! We gaan zeker eens meeten ja..ik kan anders ook wel naar jou toe komen hoor..Maar laat anders maar weten als je zover bent! Heb je ook al eens gevoed buiten de deur met mensen erbij?
Ben een tijdje niet hier geweest, maar wat ben ik blij te lezen dat ik niet de enige ben. Dacht gister echt van pfff "ben een slechte moeder" en boem meteen janken natuurlijk, heerlijk die kraamtranen Mijn kleine is namelijk ook al 3 dagen bezig, ze drinkt zich een ongeluk, niet willen slapen en krijsen als de tiet niet in de buurt is.
Geen ervaring, maar ga er over 5 weken mee beginnen Het schijnt heerlijk te zijn voor de kleine en de kraamzorg was er ook zeer positief over, toen ik erover begon.
Ja hier op in de buurt is er 1 die de cursus geeft en op zijn site staat 6 weken. Waarom weet ik eigenlijk ook niet...... Kleine vind het namelijk nu al heerlijk ingesmeerd te worden met babyolie.
Hier heb ik er maar 1 gevonden. En die is 16 juni begonnen en anders pas weer in september. Beetje jammer.
Ja baal er een beetje van....Ik heb het nu in mijn hoofd zitten en wil het dan zo snel mogelijk, hihi.