Wanneer krijg je dan ongeveer bericht over die babydoos? Ik her er namelijk nog niks van gehoord dat ik hem op mag halen.
O, en nog even een klein vraagje. Misschien dat jullie dat weten. Wij gaan eind van de maand een weekendje weg en er is daar dan ook een zwembad. Kan ik dan al gaan zwemmen met Jayden? Het water is dan natuurlijk niet verwarmd... En hoe zit dat met (zwem)luiers?
Vandaag prikjes gehad op het cb. Na het eerste prikje moest hij niet echt huilen. Na de 2de zette hij het even op een brullen. Toen gaf ik hem zijn speen en was hij stil. Thuis heb ik hem gevoed en is hij ruim 4 uur gaan slapen. Hij is inmiddels wakker en gewoon vrolijk. Gelukkig heeft het geen effect op hem. Ik heb net zijn temp. opgemeten 37.1, dus het zit wel goed. Over 4 weken weer 2 prikjes. Vond het wel heel erg zielig. Hartverscheurend om te moeten zien hoeveel verdriet zo een kleine heeft zo een zielig huiltje.
Volgens mij is dat die Felicitas-mevrouw die bij je thuis de doos uitpakt haar spulletjes komt showen en verkopen. Via Etos, dacht ik dat ze zei. Maar inderdaad is-ie nietheel erg boeiend. Daarbij vind ik het zelf erg leuk om zo'n doos uit te pakken en nu deed zij dat... Firstbaby, fijn zeg, dat het zo meevalt die prikjes! Even een vraagje, gisteren zette ik Senna in de auto in de maxi cosi dus. En nu viel me op dat dat ding helemaal niet stabiel staat. Als je al zachtjes aan de gordel trekt aan de deurkant, die dus als eerste onder ergens achter gehaakt wordt, dan lijkt het wel of de maxi cosi zo kan kantlen (beetje overdreven dan). Is dat bij jullie ook? Of mischien heb ik iets niet goed gedaan. Hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg, maar kan het even niet anders omschrijven... Ik heb ook een geleende maxi cosi van een paar jaar oud (wel van bekenden dus niks mee gebeurd), volgens mij is-ie nog wel goedgekeurd. Maar ik wil wel zeker weten dat Senna veilig zit als we naar Italië rijden.
Coco, van dat zwemmen weet ik ook niet. Wij zijn niet van plan om met Senna in het zwembad te gaan. Misschien een teentje in de zee...
Heb even je foto's bekeken, wat een prachtig mannetje zeg! Precies even oud als mijn kleine dame, leuk om te zien! @de rest, ik lees regelmatig even met jullie mee, was in eerste instantie een juli-mama maar uiteindelijk in juni bevallen! Kan jullie alleen niet zo goed bijhouden, jullie kletsen teveel Zijn er hier ook babies die met twee maanden hun tweede inenting al krijgen? Mijn dochter dus wel en vind dat best heftig voor zo'n kleintje!
Je mag vanaf zes weken naar het zwembad. En ik neem aan als hij het te koud vind dat je dat dan wel zal horen. Ga er wel vanuit dat ze het nog geen half uur uit houden, worden er heel moe van. Ik deed op vakantie dan toen was mijn zoontje 4 maanden zette ik de buggy naast het bad en daar lag hij heerlijk te slapen konden wij nog even zwemmen. Maar dat was buiten het seizoen en er waren maar drie mensen in het zwembad dus kon dat makkelijk. En zwemluier is handig voor als hij gaat poepen. Maar hou er wel rekening mee dat plas er gewoon door heen ga, dus zodra ze eruit gaan deed ik gelijk weer een gewone om. Hou er niet zo van om nat geplast te worden Veel plezier alvast. En de babydoos van de Prenatal krijg je pas met drie maanden volgens mij!
met die kleintjes moet je wel in verwarmd water net zoals nu in bad..het moet aan zoveel graden voldoen...en dan nog hebben ze het zo koud.. zie je dat de handjes blauw worden dan zit je kindje er al te lang in,en koelt het teveel af..en oppassen met teveel aan chloor allemaal niet goed Dus even goed checken! phemme snap dat je dat heftig vind kun je het niet opschuiven dan? hier moeten de eerste prikjes nog komen met ruim 2 maandjes straks.. maar ik kan me bij sem niet herinneren dat het er 2 waren, is dit veranderd? zonneschijn kom maar langsrijden dan check ik even hihi hopelijk zit het allemaal goed want ja italie is een hele rit gaan jullie in 1 x of overnachting hoe ga je het precies doen? Omdat die kleintjes nog niet zo lang in de maxi cosi mogen enzo..
Nog even over die dozen. Die van Felicitas/Etos heb ik me bij afgemeld al een tijd geleden, gewoon een mailtje gestuurd dat ik niet meer geïnterreseerd was en toen hebben ze me, als het goed is, uit hun bestand verwijderd. Ik had namelijk van een vriendin ook over die opdringerige mevrouw gehoord en daar zit ik dus niet op te wachten. Mijn vraag van die doos ging eigenlijk om de Prenatal-doos, maar dat is dus met 3 maanden. En meiden, bedankt voor de antwoorden over het zwemmen. Ik ga het wel proberen, maar dus goed in de gaten houden dat hij het niet te koud krijgt. En dus zwemluiers kopen, haha.
Tinus, waarschijnlijk weet je het hoor, maar ff voor de zekerheid. Je kan je net gekolfde melk niet meer toevoegen aan de zak met melkblokjes tot je een volle zak hebt. Zwemmen zou ik echt ten zeerste afraden met een kindje jonger dan drie maanden. Ik heb zelf gewerkt als zwemleider, en zelfs kindjes van drie maanden oud werden bij ons in het zwembad soms vroegtijdig uit het water gestuurd wegens onderkoelingsverschijnselen. En dat was in een extra verwarmd bad. En tussen het nog leuk vinden in het water en onderkoeling zit soms enkele minuten. Dus mijn advies is niet zwemmen voor drie maanden, en zeker niet in onverwarmd water. Helaas geven sommige zwembaden nog ander advies. En sommige kindjes kunnen er inderdaad op jongere leeftijd ook tegen. Phemme, welkom weer hier. En als je twee maanden te jong vind kan je overleggen om het wat uit te stellen hoor. Het is jouw kindje en jij beslist uiteindelijk of en wanneer er geent wordt. Zonneschijn, hier kan de maxicosi ook wiebelen hoor. En ik heb ook een wat verouderd model geleend van schoonzus. Volgens mij hoor dat zo. Die felicitasdame stond gisteren op mijn voicemail. Ik heb nu dus kans dat ze ongevraagd voor de deur zal staan? Ik heb een rekening geopend bij abn amro. Maar dat kon haast niet anders, 't is ook mijn werkgever. xxxxx1974, flinke knul heb je hoor. In hoeveel tijd heeft ie die kilo erbij? Essie, succes met Samantha, ik hoop dat ze zich gauw weer lekker voelt. Hier echt duidelijk regeldagen. Ik was net de wanhoop nabij. Ze dronk mij aan twee kanten leeg. Toen had ze nog dorst en heb ik nog 40 cc ontdooit. Toen nog 60 ontdooit, en toen nog 50. Da's twee borsten en 150 cc !. En dat voor een meissie van 4,5 kilo. Ik ben nu als een gek aan het kolven, want de bedoeling van regeldagen is natuurlijk mijn productie op te krikken en niet om mijn vriezervoorraad te laten slinken.
Moaatje: apart dat ze zoveel wilde drinken in eens.. dan gaat je voorraadje wel snel erdoor... Mijn mannetje is idd een flinkerd, hij groeit een kilo per maand. Hij was gisterenavond de hele tijd aan het lachen terwijl ie heel moe was. Gelukkig geen last van de prikken gehad dus. Hij vond het wel nodig om om 3.30 te eten, dat was minder Morgen maar naar de dokter, de ontlasting gaat nog niet goed, doet erg pijn en bloed ook elke keer. Ik hoop dat ze er iets voor kan geven, het is net een bevalling elke ochtend
Soo wat zijn er weer wat pagina's bijgekomen. Hier was het gisteravond wat minder. Ik vertelde dat Daniel helemaal geen last had van de prikken. Maar hij was zo suf en gaf geen kik. Huilde niet.. wilde zijn speentje niet en zat maar voor zich uit te staren. Ik vond het vreemd dus ben ik hem gaan temperaturen voor het slapen gaan 39 graden! Ik schrok me wild. Hij had een pakje aan, dus ik heb hem gelijk wat lichtere kleding aangedaan. We zaten erover na te denken hem een zetpil te geven. Maar we wilden het eerst aankijken. Ik ging hem voeden en hij at erg gulzig, dus wat dat betreft zat het goed. Ik ging gelijk op internet het een en ander doorlezen. Ik had mijn wekker om half 3 gezet en ben hem toen weer gaan tempen en toen was het 37.5! Wat heb ik daarna heerlijk geslapen in de wetenschap dat mijn mannetje het goed maakt.
Fl3exgirl: Ja wij hebben al een rekening voor daniel geopend. Hierop zal zijn kinderbijslag worden gestort en hierop zullen wij maandelijks een vast bedrag overmaken. Phemme: Leuk dat je met ons meekletst. Ook voor mij gaat het soms te snel. Als je een dag niet komt.. dan moet je behoorlijk wat teruglezen haha. Maar over de inentingen. Mijn zoontje heeft ze gister gehad. Op zich viel het wel mee, maar hij had behoorlijke verhoging net voor het slapen gaan.
Essie: Ik hoop dat alles goed gaat met Sam! Moaatje en zonneschijn: Nee, onze maxicosi wiebelt juist niet. Ik eet niet of onze gordel aan de kleine kant en behoorlijk strak zit om de maxi cosi? Zoiets hoorde ik mijn man roepen van de week. Moaatje: Zo je dochtertje kan flink eten hoor. Je moet proberen niet meer van je voorraadje te pakken. Gewoon continu aanleggen en hoe meer zij zuigt des te meer je productie zal gaan worden. xxxxx1975: Gister bij het cb zeiden ze dat Daniel 1 kilo en 250 gram is aangekomen in precies 5 weken. Dat is wekelijks 250 gram. Maar de mijne is een kleintje en is bezig met zijn inhaalslag haha Bwtje: Zijn het niet altijd 2 prikken geweest?
volgens mij niet cellie weet jij dit met al die kids? hihi ik weet nog wel dat sem er ook eentje in moest halen omdat die nieuw erbij was gekomen en de nieuwe kindjes zeg maar 2 prikjes tegelijk kregen.. pfff vind het niet kunnen 2 prikjes haha
Ow ja nu we toch bezig zijn, voor de mama's met meer kindjes ook wel oudere kindjes.. hebben jullie al een basisschool keuze gemaakt? wij weten wel dat Sem niet op de school blijft waar ze nu zit.. Ondanks dat we wel heel erg voor het systeem zijn, brede school die alle types meepikken.. maar nu hebben we haar ook voor een jenaplan school ingeschreven iemand ervaring mee? En verder kijken we nog rond hier in de buurt..iemand nog goeie tips of ideeen altijd welkom! Ow ja en dame is overdag al een tijdje zindelijk en dit was 's nachts in het begin ook nu niet meer en krijgt luier om, want ja met Eva hebben we het druk genoeg. Maar wie heeft tips voor het 's nachts zindelijk krijgen? of gewoon eruit halen om te plassen? Zo weer genoeg gevraagd
Na vorige week de hele week te hebben gebeld en diverse bezoekjes aan de HA, hadden we voor 12 september een afspraak staan bij de kinderarts voor onze kleine meid. Vond dit nog te lang duren Klachten werden alsmaar erger..... Zondagavond komt mijn oude buurman bij men ouders aan de deur dat ik ben afgescheept door het ziekenhuis en dat de huilpoli gewoon 2x in de week (inloop)spreekuur heeft. Ik maandagochtend kwaad gebeld dat ik het gen stijl vind dat we pas 12 sept. zouden worden geholpen en dan ik naar dat inloopspreekuur wilde. Inloopspreekuur bestond niet zei ze, ik kwaad nou echt wel staat ook op internet dus je regeld het maar. Zegt ze we hebben wel een gewoon spreekuur, ik zo ja ook goed als ide kleine maar snel nagekeken wordt. En ja hoor gister konden we terecht, pffff schandalig toch! Wij gister daarheen, had de dokter geen verwijzing gefaxt zoals beloofd, grrrrr Gelukkig werden we alsng geholpen. De kinderarts heeft onze meid goed nagekeken en we hebben een lang gesprek gehad. Ze was heel gezond en sterk zei de arts. Hij vroeg me toen wat ik dacht dat ze had voor hij de diagnose zou geven. Ik zo nou ben geen dokter maar ik denk al weken aan Reflux. Nou dat heb je helemaal goed mevrouw. Ik zo pfieuwww ben dus niet gek! Nu krijgt ze 2x daags Zantac en vies dat ze het vind, krijsen en stoppen met ademen omdat ze het zo vies vind. Sinds vanmorgen doe ik eerst een beetje melk in haar flessenspeen en daarin de Zantac en dat gaat goed. Ben blij dat ze nu eindelijk geholpen wordt, maar vind het schandalig dat het zolang heeft moeten duren. Kleintje zolang voor niets pijn...... Slecht dat er niet geluisterd wordt door het cb en ha als je denkt dat het iets medisch is en afgescheept wordt met het zal vanzelf overgaan grrrr
jeetje meid wat balen! en fijn dat ze eindelijk geholpen word nu! hoe hebben ze het onderzocht net de ph waarde of? en waar merkte je het allemaal aan? ja cb heb je weinig aan als het niet in hun richtlijnen valt kunnen ze geen advies geven.. goed van je dat je verder bent gegaan! en hopelijk knapt je meisje nu lekker op! hier een link gepost op dit forum misschien heb je er wat aan.. http://refluxkinderen.forum-xl.nl/index.php die zijn net begonnen..