Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Hier zitten ze al op de basischool! Het jenaplan ken ik niet! :oops:
    En zindelijk 's nachts ben ik ook weer bezig in de vakantie. Ben na de eerste week dekbedden wassen er maar weer mee gestopt. Heb nou een sticker lijstje opgehangen, 's ochtends luierbroekje droog sticker verdiend. Na 7 dagen heb ik een klein kadootje beloofd. Maar nu drie weken verder Heb mijn zoontje 2 sticker en mijn dochtertje 4 sticker. :confused: Dus ik heb niet echt tips, niks meer drinken na het eten anders is de luier heel vol. En laten plassen om tien uur werkt niet bij mijn zoontje, hij gaat dan huilen vind ik ook zielig. Dus afwachten maar! Ik wil volgend jaar dan is hij 7 een plas wekker huren. Mijn zus had het met 6 jaar gedaan bij haar zoontje en toen was het na een maand weer mis en die heeft hem nou weer gehuurd en nu gaat beter, die is nou al 7 jaar. En haar jongere kinderen van 5, 4 en 2 zijn wel droog 's nachts zonder moeite dus je kan er niks aan doen. Succes ermee ;)

2. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    Een opname van 24-uur was niet nodig, omdat de klachten overduidelijk waren.

Klachten:

* Veel huilen, tussen de 6-12 uur.
    * Zuur spugen of zuur omhoog horen komen en dat wegslikken. Daarna heel pijnlijk gillen.
    Zowel gelijk na en voeding als tussen de voedingen in.
    * Veel scheetjes laten.
    * Flessen weigeren en krijsen als je met de speen in de buurt komt.
    * Pijnlijk kijken.
    * Hoofdje sterk naar achter trekken (dit doet ze al vanaf de geboorte, maar werd steeds erger)
    * Weinig slapen (soms maar max. 5 uurtjes)

Ik wist gewoon dat dit niet goed was, maar kreeg adviezen voor rust & regelmaat, inbakeren enz.
    Allemaal braaf gedaan en werkte wel een ieniemini beetje, maar klachten bleven uiteindelijk verergeren.
    Ben blij dat ik het goed heb ingeschat en dat moederinstinct meer zegt als een cb of ha.

Thanx voor dat forum bwtje, ga er zeker even neuzen.

3. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Daantje 82:
    Fijn meid dat het opgelost is. Over aan het lijntje houden weet ik alles van met reflux! Heb met mijn oudste dochtertje met anderhalf jaar pas er wat voor gekregen. :rolleyes: Werd door het cb altijd aan het lijntje gehouden, van ja ze groei nog genoeg en er zijn meer kinderen die spugen. Maar zij had een lichtere mate dus niet zo opvallend maar het leek wel hoe ouder ze werd hou erger. Krijg ik later van de ha te horen, ja jij zeurt niet genoeg. :evil: Nou dat heb ik in mijn oren geknoopt. Dus met Judith zal ik daar met twee weken al, van jah ze heeft reflux.
    Ik vind het super dat je zo gezeurd heb, moeders weten het nou eenmaal het beste!

4. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    jeetje meis heftig!
    en wat sneu voor je meisje en jullie dat is geen leuke start, goed dat je er iets mee gedaan hebt..
    en nu kun je straks van je meisje gaan genieten en zij ook van jullie!
    pfff ja inbakeren het zal voor sommige helpen, maar ik denk dat je er veel mee onderdrukt ..en zoals je ziet het werkt uiteindelijk niet als iets echt dwars zit!
    meid je bent een kei goede mama!
    en hopelijk knapt ze snel op...

hier ook wel last van dr melk maar ik denk zoals het normaal is, want die verschijnselen heeft ze niet..of sommige in lichte maten..

5. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ben net op het cb geweest.
    Judith weegt 6220 :confused: en is 57 cm lang met kromme benen, ze wilde niet recht gaan dus volgens mij is ze wel wat langer. Anders is het wel een heel kort dik propje. :)

6. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    @ mineke: Ja maar het is toch schandalig dat je zo moet zeiken en op je strepen moet staan! Bedoel hun zien dit soort dingen dagelijks en horen het te herkennen.
    Een nieuwbaken moeder zit al met genoeg onzekerheden vind ik, alles is nieuw.

Vind het helemaal schandalig dat jou kleine er 1,5 jaar mee heeft moeten lopen. Arm meisie heeft dan zoooo lang pijn gehad :(

Maar het blijkt inderdaad dat moeders het het beste weten, 1ste kindje of 4de kind, dat maakt niet uit blijkbaar met je moederinstinct. Je voelt het aan.

Mocht dit bij de 2de net zo gaan, dan sta ik (net als jou) ook meteen bij de op stoep! Dit gebeurd me geen 2de x meer.

7. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Dat kom ze zo bekend voor deed Judith ook heel erg. Vooral dat overstrekken met haar hoofd naar achteren het leek wel een hoepel. Zij krijste vooral 's nachts van 10 uur tot 4 uur. En dat is zo frusterend he, je kan ze niet troosten wat je ook probeer. Het is mijn derde maar ik zei 's nachts tegen mijn man ik weet niet meer wat ik nou nog moet doen. Mijn andere docherjte had ook reflux maar deed dat veel minder. De kraamverzorgster zij ook valt allemaal wel mee, maar ja die kreeg dat van 's nachts niet mee. :rolleyes:
    Je zal zien dat je kindje vanaf nu compleet ga veranderen. Judith is een heel rustige lieve baby geworden die bijna nooit meer huilt :D

8. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    @ bwtje: Thanx voor het compliment meid, heb lang getwijfeld of ik een goede mama was omdat ik haar niet kon troosten. Weet nu gelukkig waarom en dat het niet aan mij lag.
    Hpelijk kunnen we straks inderdaad lekker met zijn 2en genieten, kijk er echt naar uit! Want ondanks haar pijn en tussen het krijsen door is het zo'n lief en vrolijk kind.

Zodra je kleintje meer als 3 uur per dag gaat krijsen, zou ik toch goed op haar gaan letten. Maar hopelijk is je kleintje gewoon lekker gezond meid.

Inbakeren gaan we wel mee door, was wel heel goed volgens de arts. Maar als er daadwerkelijk iets aan de hand is, zal het inbakeren pas helpen als de oorzaak van de klachten is verholpen. Dus nu komt ons meisje vast snel tot rust.

9. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ja vind het ook erg lang dat het zo lang heeft geduurd. Tegenwoordig moet je gewoon zeiken, vind dat ook stom. Heb echt een rot jaar gehad met mijn dochter daarom zit er nou ook zo lang tussen. :) Ze was altijd ziek omdat ze geen weerstand had, maar nou ga het goed met haar hoor. Maar ben niet veel weggeweest toen want zodra ik ergens kwam had ze de volgende dag 40 graden. Zomaar 1 dag en dan was het de volgende dag weer weg, ik moest ze altijd koelen van de ha. Ben zo vaak geweest ging geen twee weken voorbij of ze had weer een dag koorts, maar ze had nooit wat zei de huisarts. :evil: Achteraf zeg hij nou ook heb je aan het lijntje gehouden daar ben ik wel blij om want ik heb op een dag al mij gal gespuugd tegen hem :D Daarom zeg ik ook tegen iedereen blijf zeuren, want ik heb nog steeds spijt dat ik het niet heb gedaan. ;)

10. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Mineke, wat een verhaal joh..
    Daantje, gelukkig heb je doorgezet! Hopelijk gaat het nu naar de beterende kant..
    Ik dat dat reflux gewoon overging zonder iets te doen. Las dat ergens, heb me er verder niet in verdiept. Had er ook nooit van gehoord...

11. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    ja en dan zul je zien dat inbakeren misschien niet meer nodig is..dat ze zelf al die rust vind..hier geen inbakeren omdat ze al op dr buik ligt en met dr handjes sabbelt om in slaap te komen dus dan heb ik er een probleem bij :D hehe
    en ze ligt wel 's avonds in een slaapzakje omdat het een kleine wiebel frummel is :D!

Nou krijsen doet Eva eigenlijk al sowieso niet..huilen soms wel.
    Maar ik merk soms wel eens dan ben ik aan het voeden en dan is ze klaar en laat los en dan huilt ze..dan wil ze blijkbaar niet meer drinken want de tepel gaat er niet in..
    en dan houdt ik haar gelijk omhoog tegen me aan, boertje verder en ze dommelt lekker in slaap.
    Tot nu toe denk ik een dame met pit hihi maar ja dat zijn meisjes al snel!
    En ze weet wat ze wil en geeft dit duidelijk aan ;)

12. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Daantje, ik hoop dat je meissie zich gauw weer lekker voelt. En op jezelf bliven vertrouwen he. Heb je inmiddels trouwens al meer bezoek gehad?

Mineke, heftig hoor, dat je door zo'n ellendig jaar zelfs nog langer wacht voor een volgende zwangerschap. En wat super dat je er nu met 2 weken al wat aan gedaan kreeg.

Ik lijk hier wel een beetje over de regeldagen heen te zijn vandaag. Ze heeft vannacht tenminste weer 6 uur geslapen. Helaas spuugde ze haar eerste voeding uit. Wat een grote plas lag er in mijn bed zeg. Gelukkig had ik nog een borst, die voeding bleef wel binnen. Ik kon net ook al 120cc kolven.
    Nu ligt ze al weer twee uur te slapen. Ik heb haar met wagen en al in de tuin gezet, lekker frisse lucht.

13. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    you go girl whoehoe \:D/ =D>

Maar inderdaad afschepen is soms makkelijker dan moeite doen.. :rolleyes:

14. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    hier ook eentje beneden in de bak en boven eentje in bed :D
    RUST!

want na de dutjes niet meer tot het avond slaapje hihi..
    Ik probeer Eva wel rond avondeten nog een mini dutje te laten doen, maar dit gaat vrijwel niet hihi dus gewoon geduldig wachten tot ze mee kan eten straks :D nog 4 maandjes geduld hebben!
    Net zo gezellig!

Hebben jullie ook het idee dat ze het eten van je bord afkijken? Ze zit echt te smakken soms en naar mijn borst te kijken zo van kom nou ik wil ook hihi..
    Soms zit ik dus ook zo aan tafel maar zit liever rustig met dr hihi

15. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0

Reflux gaat meestal vanzelf over. Geloof dat ze in heel extreme gevallen weleens operen maar liever niet. Mijn dochtertje is het met ruim 3 jaar pas overgroeit dat is erg laat volgens de ha. Ze is er nog wel gevoelig op, spuugt makkelijker als een ander. En als ik bloemkool eet ligt ze het op te boeren in haar slaap, poeh als je dan op haar slaapkamer komt dan ruikt je het gewoon :D Dus ik word niet meer warm of koud van overgeefsel! Ik heb nog wel steeds als ik een kind raar hoor hoesten bij iemand anders dan verstijf ik van schrik. Want bij mijn dochter kwam dan alles eruit. Maar dat is gelukkig verleden tijd! :D

16. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ik ga mijn pc maar eens uitgooien! Anders word het wel erg slordig hier in huis. :) Het is hier zo gezellig. ;) Groetjes

17. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    @ Mineke: Zeker een verhaal zeg pfff dan heb je het echt zwaar gehad meid!
    Hoop dat ons meisje er snel overheen groeit.
    Wil in ieder geval nog wel een Cranio-Sacraal Therapeut proberen.

@ Moaatje: Ja een goede vriend van me en een goede vriendin van me zijn nadien nog langs geweest. Maar verder niemand hoor.... die mogen het nu ook allemaal bekijken hahahaha

@ bwtje: Meisje hebben zeker snel temperament hihihi onze ook! We horen heel snel wanneer er echt iets aan de hand is of dat onze dame aan het drammen is (drammen ken ze ook goed hihihi)

18. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Mocht ik weer eens in Arnhem zijn, kom ik je mooie drammerige meisje wel eens bekijken dan ;)

19. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    Hihihi das goed :)

20. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    ps wat vinden jullie van mijn nieuwe ticker zojuist gemaakt :D!

Deel Deze Pagina