Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

kan je niet erbij komen dan? 16 juni is toch nog maar kort geleden.

2. kyansa

kyansa Bekend lid

20 apr 2008
    689
    0
    0
    Ja dat zou misschien wel kunnen, maar het mag pas vanaf 6 weken en Briënne is nu pas 2 weken. Dus ik denk dat ik maar gewoon tot september wacht.

3. Delfino

Delfino Niet meer actief

*gaap* :) zow das even wennen met de kleine slapen :)
    ze had gisteren om half 10 gegeten en wilde niet slapen (maar huilen doet ze niet) ze was lekker wakker en naar me aan het kijken :D echt heerlijk! vannacht hoorde ik allemaal geluidjes wordt ik wel wakker van maar dan weet ik iig dat ze nog leeft... vannacht om half 3 hebben we der maar uit bed gehaalt want ze moest toch wat eten! maar weer niet gehuilt :D vanmorgen om 6 uur kwam ze weer (weer niet huilen maar gewoon wakker) ach wat een heerlijk kind is het toch ook :) ze is erg geduldig en wacht tot ze de borst krijgt en als ze um dan eindelijk heeft zuigt ze zo erg alsof ze nooit wat krijgt :)

4. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    Klinkt als een heerlijk kind fl3x :D

5. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    ik wou dat die van mij niet huilde...

6. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    Heb ik soms ook met die van mij, dan raak je er een beetje moedeloos van....

7. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    vooral als je alles heb geprobeerd en dan nog blijft huilen..

8. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    Ja precies! Ik heb er al wat kraamtranen van gehad

Gaf jij ook borstvoeding? :oops:

9. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    nee geef geen borstvoeding.jij wel?
    ik heb helemaal geen kraamtranen gehad de kraamzorg zei dat ik er te nuchter voor was.

maar moet zeggen dat ik toch wel een traantje in me ogen krijg dan hoor

10. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Deze leek mij ook heel leuk en praktisch. Hoe bevalt hij je? Krijg je niet onwijs pijn in 1 schouder? Tot hoeveel kilo kun je hem gebruiken (Raúl groeit nl wel erg snel)

11. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Hier heb ik de laatste paar dagen een tevreden baby. De mevrouw van het CB raadde mij toch aan ipv 1 borst per keer weer terug te gaan naar 2 borsten per keer. Sindsdien huilt hij niet meer zo onwijs erg (of wij zijn er al aan gewend :oops: ).

Gisteren naar een BBQ geweest. Vond Raúl ook wel interessant maar na 3 uur was het toch te veel voor hem, begon hij erg te huilen. Allemaal mensen die in z'n wagen keken en hem vast wilden houden. Voor het eerst ook buitenshuis BV gegeven, ging prima. Alleen de luier verschonen durfde in nog niet, alles zag er daar zo schoon uit, stel je voor dat ie dan net op de mooie bank gaat plassen :(

12. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    Ja ik verder ook geen kraamtranen, alleen als de kleine zo ontroostbaar lijkt te zijn.....

Ja ik geef wel borstvoeding, maar lijk af en toe een levende speen....

13. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Kun je daar niet meer 'inspringen'? Je hebt dan toch maar 1 of 2 lessen gemist?

14. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Oeps, ik zit al te reageren voordat ik verder lees.... :oops: Is dus niet mogelijk..

15. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Flex: wat super zeg, dat Esmay zo lief en rustig is. Een baby die niet huilt, je zou je er bijna zorgen om gaan maken als je al die verhalen hier leest. ;)

@ xxxx1974: Heb jij borstvoeding in het openbaar gegeven? Echt raar, ik vind het de normaalste zaak van de wereld als ik het anderen zie doen, maar zelf zou ik me echt niet op mn gemak voelen om het te doen. Vind het al heel wat dat ik mn tiet tevoorschijn haal als er hier vrienden op visite zijn. Niet gedacht dat ik zo preuts was... :oops:

Wat is er trouwens weinig gekletst.. hier en bij de bevallingslijst. Heeft iedereen het te druk met de kleine?
    Jayden slaapt nu even heerlijk. Ze zijn in het appartement boven ons flink aan het verbouwen al een paar weken, ook op dit moment gaan ze flink tekeer, maar als ie eenmaal slaapt, slaapt ie overal doorheen. Kan ook gewoon stofzuigen en de honden wordt hij ook niet wakker van als ze blaffen, gelukkig.

Vorige week kwam mijn schoonmoeder aan met 'de Baby Cd', van Raimond Lap. Kent iemand die? Jayden leek het wel leuk te vinden, was echt heel rustig en geïnteresseerd om zich heen aan het kijken, met af en toe een glimlachje (en ik vind het ook wel grappig), dus heb meteen nog 2 besteld bij die Bolle meneer op internet.

Zo, ik ga nog even genieten van mn bakkie thee, Jayden is wakker aan het worden, ga hem zo eten geven.

16. dafke

dafke Actief lid

27 nov 2007
    124
    0
    0
    iemand tips? ons meisje heeft last van spruw en nu doen mijn tepels ongelooflijk veel zeer ook als ze niet drinkt wat kan ik er tegen doen? als ik ze aanleg krijg ik de tranen in mijn ogen van de pijn. pff :cry: voor haar heb ik dakarin zalf gekregen

17. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    coco, nee ik ken um niet die cd. Wat voor muziek staat erop? Van het ziekenhuis kreeg ik ook een baby-cd, heb um eerlijk gezegd nog niet geluisterd. Zal ik ook es gaan doen.

Inderdaad rustig hier en het andere topic. Moet zeggen dat ik het ook wel druk vind, ben blij als ik even wat kan opruimen, internetten of krantje lezen...

Ben wel benieuwd naar de laatste paar juni-mama's!

18. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    We zijn vanmorgen naar het consultatieburo geweest, de 4 weken afspraak (beetje vroeg dat wel). Senna is in 6 dagen tijd 180 gram aangekomen, ze zit nu op 2880 gram! Jippie!
    Nog wel even gehad over het vele aanleggen/voeden. Moet nu proberen het te rekken tot in ieder geval om de 2 uur. Werkt dat niet,zit er geen verbetering in of ga ik er aan onderdoor, dan krijg ik een verwijzing voor een lactatiedeskundige (zelf om gevraagd). Daar bellen ze maandag voor van het CB.

Vannacht een relatief rustige nacht, Senna kwam om half 4, half 7 en 8 uur. Dat geeft hoop!

Bwtje, leuke site inderdaad van die draagdoeken. Vond ze wel duur en dat voor een lapje stof... :(

Heb nog geen borstvoeding in het openbaar gegeven, wel bij vrienden op een feest. Ik dacht, ik ga lekker in een rustig hoekje zitten. Maar zat bij de taarten die na 10 minuten werden aangesneden en dus stond iedereen op een gegeven om mij met blote borst en de taarten heen. Maar het ging toch goed, zoveel zie je dan ook weer niet.

Kyansa, is-ie fijn, zo'n mini-monkeydoek? Dat over 1 schouder lijkt me na een tijd wel zwaar worden, zeker als je kindje groter wordt. Heb toch al snel last van m'n rug. Maar ze zijn wel mooi en eenvoudig.

19. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Sinds de tweede voeding vandaag heb ik friso comfort gebruikt, gemend met gewone friso. en wat denk je, ze slaapt als een roos en geen krampje te bespeuren. Totaal ander kind heb ik nu.

De afgelopen vier weken heeft Helin hele erge krampjes gehad, ze huilde echt hartverscheurend en had moeite met poepen. Nou das nou allemaal voorbij. Wat een rust vandaag, pffff.

20. kyansa

kyansa Bekend lid

20 apr 2008
    689
    0
    0
    Er zit een kussentje op je schouder, dus ik vind het wel meevallen. We moeten alleen nog een beetje puzzelen hoe ze een beetje lekker ligt. Hij is tot 12 kg (0 tot 2 jaar).
    Vanaf 4 maanden is er weer een andere manier van dragen, dus ik denk dat het qua zwaarte op je schouder meevalt.
    En hij is betaalbaar :D en geen verzendkosten. Ik heb ook meteen de inbakerset besteld.

Deel Deze Pagina