Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delfino

Delfino Niet meer actief

aaaaah wat een droppie :D

tinus leuk dat je het ook een keer gaat proberen meis (babyzwemmen):D
    fijn dat je meissie goed reageerd op die sap.

Hier weer een nacht kunnen doorslapen tot 6 uur?! :D haha ze slaat nu de 5 uur over hihi (niet dat ik dat erg vind haha)

2. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    hihi wat een deugnietje zeg! heerlijk

gelijk ook weer eens Eva spam :D!

ga er ook maar eens mijn profiel foto van maken, die mag ook weer eens nieuw!
    Maar ja ze veranderen nu zo snel!

3. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    leuk joh, wat een lachebekkie :D

4. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht

Dank je!

En dat smeren hier ook precies zo!
    Mijn man denkt ook dat het echt komt
    omdat ik steeds liep te smeren ;)

5. fluffy

fluffy Actief lid

6 mrt 2008
    197
    0
    0
    verzorgende B
    zaandam
    @ alle spiraal vraagjes.
    maak je geen zorgen meiden.
    ik heb hem van de week al laten zetten en het is geen fijn gevoel maar pijn deed het niet.
    neem wel een een maand verbandje mee want je kan een beetje bloed verlies hebben na het inbrengen.
    ik zelf ben erg blij met het spiraaltje want je kan het niet vergeten in te nemen en je moet hem alleen ff contoleren na je menstruatie.
    dit doe je door even met een vinger naar binnen te gaan en te voelen of je de draadjes nog voelt zitten.

nog even een tipje.
    als je man of vriend klaagt dat hij iets voelt prikken van binnen tijdens het vrijen en dan voor al tijdens het echte werk dan zou je even terug moeten naar je arst en vragen of hij de draadjes niet korter kan maken ivm met dat je man vriend er last van heb tijdens het vrijen, vaak heben ze er daarna geen last meer van.

6. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht

Ik wilde ook, maar zie er toch vanaf ;)

7. Delfino

Delfino Niet meer actief

ff een Esmay Spam

8. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    ik ben terug van de dokter.
    het is me echt 100% meegevallen.
    heb echt helemaal niks gevoeld.
    ze stond er zelf een beetje van te kijken. maar heb er echt helemaal niks van gemerkt.

9. Delfino

Delfino Niet meer actief

nou gelukkig maar meis ;)

10. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    fijn hoor dan kun je goed ontspannen ;)

nog een spammetje en dan gaan we zo met zun alle boodschapjes halen!

11. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    hallo meiden,
    Fijn om te lezen dat het allemaal meevalt om een spiraaltje te laten zetten.
    Ik ben vanaf gister weer ongesteld geworden en het is echt niet normaal hoeveel ik verlies, kan er net zo goed een emmer onder zetten. Heb ook echt last van mijn rug door de menstruatie....
    Donderdag zal het dus wel lekker fijn zijn voor die arts :(

Vanm heeft Evy haar eerste prikjes gehad, wat huilde ze zielig zeg.
    Nu maar afwachten of ze geen koorts krijgt. Hebben jullie dit 's nachts ook gecontroleerd?
    Evy was aardig gegroeid er is weer een kilo bij, ze weegt nu 5,3 kg en is 57 cm lang. Ze mag nu 5 flesjes van 165 ml (klaargemaakte voeding) en als ze 's nachts komt mag ze evt 100 ml (klaargemaakte voeding).

Wat een leuke foto's trouwens, echt leuk zoals alle baby's zo lief lachen op de foto.
    Je wordt er zelf altijd zo vrolijk van als je zo'n mooie glimlach krijgt he!

12. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ik wil waarschijnlijk ook een spiraaltje.

13. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

zo ben ook weer even online. Ik probeer wel mee te lezen, maar ja soms heb ik echt geen zin meer om achter de computer te kruipen.

Onze Suus is maandag naar het CB geweest. Ze weegt nu 4165 gram en is 56 cm lang. Ze vroegen zich af of mijn zwangerschap echt 40 wk en 5 dagen heeft geduurd, want Suzanne pakt al dingen vast (ze is vrijdag 7 weken). Zo heeft mijn haar ook wel eens te verduren gekregen. Nu snap ik ook waarom dat sommige vrouwen hun haar afknippen. helaas; ik durf niet. maar goed. ze brabbelt al wat dingen en het is echt een lief meisje aan het worden. Nu nog wel... straks gaat ze puberen en als ze precies op mama lijkt, dan krijgen we het nog zwaar :) maar daar wil ik nog niet aan denken. eerst de babytijd, peutertijd en kleutertijd door staan. :)

ze slaapt, gelukkig, de nachten goed door. Alhoewel, vanmorgen kwam ze om 5 uur met een enorme poepluier. Nou aan die maxidoekjes van zwitsal had ik niks aan gehad. Verder zit ze op 5 a 6 voedingen van 125 ml. Als ze meer lust, krijgt ze ook meer.

Zo laat ik maar eens verder gaan lezen. want jullie hebben al veel gekletst. maar ik zal zo veel mogelijk reageren.

gr.
    Bianca

14. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Heerlijk zeg dat ze de nachten al doorslaapt... van hoe laat tot hoe laat slaapt ze dan?
    Onze kleine komt nog steeds voor een nachtvoeding, standaard komt ze tussen 3 en 4 uur 's nachts.
    Helaas voor ons, want ik kan wel wat extra slaap gebruiken. Kan nl niet goed meer in slaap komen na de nachtvoeding. Heb dus nachten van gemiddeld 5 uurtjes slaap. Overdag bijtanken lukt me ook niet, ben ik te wakker. :(

15. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

De laatste voeding geef ik haar rond half 12/kwart voor 12. Dan geef ik haar iets meer dan normaal. Zo'n 130 a 140 cc. die drinkt ze vrij snel op. Ik leg haar in bed en dan komt ze rond 7:15/7:30 uur. heerlijk. Maar meestal begint ze wakker te worden rond kwart voor zes, want dan gaat mijn vriend uit bed en die maakt lawaai met de tandenborstel, lenzen, wassen etc.
    Ik heb dat trouwens ook hoor. Na de voeding van half 12/kwart voro 12 kan ik moeilijk in slaap komen. Meestal slaap ik een uurjte op de bank als onze suus slaapt voor haar middagdutje. Maar ik ben ook meestal bezig met andere dingen. Maar probeer het maar. Ik zal onze schema door geven.
    Wij geven om de 4 uur voeding van gemiddeld 125 cc. Als ze erom vraagt krijgt ze meer.
    als ze om 7;30 uur komt, dan rek ik het meestal uit naar 8 uur en dan is het makkelijk tellen.
    Maar komt ze om 6 uur, dan krijgt ze een voeding om 6 uur, daarna 9 uur en daarna 12 uur (ik weet dat dit 3 uur is, maar dan kan ik het makkelijker maken tot aan 16 uur) en dan weer om kwart voor 8 en zo kom ik er wel doorheen. Volgens het CB is dit makkelijk te doen. Ze krijgt nu 6 voeding van 125 cc. We mogen vanaf 8 weken langzaam opschroeven naar 150 cc en dan ook weer over 5 voedingen van gemiddeld 4 a 5 uur. Dus hopelijk red ik het wel.
    Zo en nu ga ik verder met het kijken van de dames hockey tegen argentinie. en om 16:00 uur krijgt onze suus weer voeding.

gr.
    bianca

16. Delfino

Delfino Niet meer actief

hey meiden,

Vannacht heeft esmay goed doorgeslapen 8 uur lang heerlijk!

vandaag zijn me vriend en ik aangifte gaan doen voor geregistreerd partnerschap "ondertrouw" het egte werk gebeurt op 14 oktober om 9 uur smorgens. dus vanaf dan heb ik een andere achternaam hihi :)
    trouwen doen we een andere x :D

17. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Hoi

Maandag naar Julianatoren geweest, lekker kletsnat geregend. Vandaag naar Ouwehand geweest dat was beter te doen, was af en toe een bui. Maar jah mijn man heeft nu vrij en de kinderen hebben geen last van de regen. :D Je moet alleen niet vragen hoe ze eruit zien na zo'n dag :rolleyes:

Gisteravond is Judith gedoopt. Laten jullie je kindjes ook dopen?

Groetjes fijne avond nog Mineke ;)

18. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Mijn kleine slaapt ook nog steeds niet door. Hij komt rond 4 uur en dan weer rond 7 uur. Meestal slapen we dan beide tot half 10. Dus ik kom wel aan mijn slaap gelukkig.

19. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    zo, ben ik ook weer even. lekker druk weekje heb ik.

xxxxx1974 en bwtje, leuke foto's weer. wat leuk om te zien hoe die kleintjes steeds veranderen.

eergisteren ben ik bij cb geweest voor extra wegen en controle. ze was nu 4870 gram. dat is 430 gram meer dan 15 dagen eerder, dus over de groei hoef ik me geen zorgen meer te maken. ze heeft wel een vlek op haar hoofd. eem ooievaarsbeet heet dat geloof ik. maar die zit midden op haar achterhoofd en gaat vanzelf weg. heeft een van jullie kindjes dit ook?

daarnaast heeft ze voorkeurshouding. haar hoofdje word een beetje plat aan 1 kant. vorige keer zeiden ze dat ik haar vaker moest draaien, maar ze draait zelf op links. nu was het advies om haar vaker op haar buik te leggen. ik dacht dat cb daar zo tegen was. ook moet ik oefening met haar doen en matrasje iets scheef leggen.

eergisteren was ik ook even op mijn werk. ik wilde vast gaan vertellen dat ik bv wil blijven geven. alleen het kantoor is compleet van glas en op de begane grond. hij moet wel een kolfplek creeren, maar ik zag ook wel dat dat niet mogelijk is. en een kamer scherm of op de wc vind ik niks.
    nu word ik overgeplaatst naar een ander filiaal, vlak bij. dan krijg ik een eigen afgesloten ruimte om te kolven waar verder niemand komt. hulde aan de baas :thumup: .

20. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Hier ook hoor. Als hij 's ochtends vroeg komt voor zijn eerste voeding, zijn zijn handjes koud, wangetjes ook een beetje. Maar binnen in zijn slaapzak zijn zijn beentjes wel heel warm, en nekje ook, dus warmer kleden lijkt mij niet goed. Ik doe hem trouwens wel lange mouwen aan 's nachts.

Deel Deze Pagina