juni 2009 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door bloempje29, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloempje29

bloempje29 Fanatiek lid

28 sep 2008
    1.632
    0
    0
    sasha drinkt bij de boterham een klein "bekertje" melk of karnemelk:$ hahaaha is ze fan van...net als dr mama! ze krijgt gewoon nog 3 flessen hoor (omdat ze zo ienimini is moet ik daar mee doorgaan) maar gewoon extra melk of karnemelk of water, hier geen fan van appelsap, diksap of wat dan sap ook, gewoon water of melk.

2. bloempje29

bloempje29 Fanatiek lid

28 sep 2008
    1.632
    0
    0
    sasha krijgt dat ook niet weg.. moet ze niks van hebben, gewoon water is okay, en ook dus zuivel (melk of karnemelk) verder niets.

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Zooooooooooo hier ben ik! Haha!

Lange dag geweest...we moesten ook nog naar het CB vanochtend...eigenlijk voor zn prikjes maar die hebben we verzet ivm de testen.

Er is helemaal NIETS uit gekomen! Dat betekent dus waarschijnlijk dat hij op dit moment geen KMA (meer) heeft.
    Op alle andere testen (pollen, katten, honden, huisstofmijt en nog wat dingen) kwam ook niets uit.
    Helemaal goed dus!
    Ze kon alleen niet zeggen of hij uberhaupt wel KMA heeft gehad maar het kan heel goed dat hij het wel had (ook ivm zijn reactie op de 1e provocatie) en dat hij er al overheen is gegroeid. 70% van de kids groeit er voor de 1e verjaardag namelijk al overheen!
    Hij mag nu alleen nog even geen melk. We moeten nog een dubbelblinde provocatie in het ziekenhuis doen voor de zekerheid. Want er zijn uiteraard uitzonderingen die wel KMA hebben maar het nog niet uiten in het bloed. Gewoon zodat we het 100% zeker weten.
    Wel mag hij nu al ei ipv na zn 1e verjaardag (scheelt weer met zn verjaardagstaart ;))
    De proef is in juni of juli...daar krijgen we nog bericht over omdat er best een wachtlijst is.

Het is nu dus eigenlijk best positief!

Zou toch wat zijn heh...als hij er straks al vanaf is!
    We krijgen dan ook nog wel een consult bij zijn diëtiste zodat we langzaam koemelk kunnen introduceren. Ze zei namelijk al dat je dat echt niet in 1 kee rmoet doen omdat zn darmen dan echt slecht kunnen reageren. Dus daar krijgen we dan ook begeleiding in!

Spannend hoor!

4. bloempje29

bloempje29 Fanatiek lid

28 sep 2008
    1.632
    0
    0
    hahahah goedzak..volgende keer foto he?;)

5. bloempje29

bloempje29 Fanatiek lid

28 sep 2008
    1.632
    0
    0
    jaaaaaaaaaaaaaa!!!! dan gaan we pannekoeken eten met finn! met een grote bol ijs met taart en slagroom toe!!! super nieuws zeg!!

6. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    wauw, super sarah!!!!! Dat zou geweldig zijn als hij er nu al overheen gegroeid is!!!!

7. bloempje29

bloempje29 Fanatiek lid

28 sep 2008
    1.632
    0
    0
    tamtam, fijn dat het gesprek goed is gegaan! duimen dat je een plekkie krijgt!

steph, had jij de vorige keer een ks of een "gewone bevalling"?

ahhhh zag op hyves collin luchtweginfectie, sterkte lau! en collin natuurlijk ... hoop dat ie snel opknapt!

8. bloempje29

bloempje29 Fanatiek lid

28 sep 2008
    1.632
    0
    0
    ah wat zielig van lieke en dr speeldorp.. knuff

9. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hier gaat er naast zuivel en water ook nog wel thee in. Vraag me dan af waarom ze geen diksap of wat voor sap dan ook niet willen?

@Sarah, SUPER nieuws meid. En hoop dat die dubbele test ook positief zal zijn. Nou Finn geniet lekker van je taart straks!

10. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Wat fijn dat de KMA waarschijnlijk weg is!! Dat is een feestje waard. :D

Ik heb de vorige keer een ks gehad.
    Ben erg benieuwd of het nu weer zo'n joekele wordt en of het ook weer een ks wordt. Nog even afwachten.

11. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

@Sarah: Wat een goed nieuws!!! Jeah lekker verjaardagstaart eten! En fijn om te weten dat er verder geen andere allergien zijn.
    Wij moeten komende maand gaan provoceren. Ik durf gewoon niet en kan gewoon geen dag vinden om het te doen. Ook het idee dat ik haar die dag misschien ziek maakt...:(

@uitnodiging: ik heb hem gemaakt bij Wijfotoservice. Na 2 dagen had ik alles binnen.

12. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

@Steph: wanneer nemen ze daar een besluit over? Ik dacht dat je standaard weer een ks kreeg vanwege de vorige en je redelijk snel weer zwanger bent geraakt je kans hebt op scheuren (toch)

13. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Kan me voorstellen dat je het eng vind om te gaan proberen.
    Maar er is maar 1 manier om erachter te komen of het goed gaat....
    Misschien in het weekend als jullie allebei vrij zijn?
    Mocht ze ziek worden zit je iig niet met oppas oid.

Ik mag geloof ik 'gewoon' bevallen als de beeb niet te groot is. Inleiden doen ze niet ivm scheuren idd.
    Zal moeten wachten op groeiecho's en die doen ze pas over een paar weken denk ik omdat ze dan een beter beeld hebben van de grootte van de beeb.
    Denk dat we het er de volgende keer wel over zullen hebben. Nog 2 weekjes.

14. Emme

Emme Niet meer actief

Sarah, wat een goed nieuws! Fijn!

Stephanie, het schiet al op zeg. Spannend hoor, dat je zelfs al aan de bevalling moet gaan denken. Ik voel me zelf eigenlijk nog helemaal niet zwanger, kan me bijna niet voorstellen dat er hier (hopelijk) een baby bij komt.

Leuk ook al die verhalen over vakanties en weekendjes weg. Wij zouden eigenlijk volgende week gaan, maar manlief heeft het te druk op z'n werk en mag/kan dus niet weg. Nou ja, hopelijk binnenkort.

Over drinken: hier is het advies ook gewone melk pas vanaf een jaar. En omdat Lars nog steeds eczeem krijgt van niet-hypoallergene melk, zal het bij ons nog wel wat langer duren. Hij drinkt wel graag water en diksap en ook babythee vindt hij lekker. Gelukkig maar, want je hebt hier ook wel wat meer vocht nodig dan in Nederland ;).

15. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Even snel vanaf mijn werk, lees vanavond verder bij!

Wat een super nieuws dat Finn nergens op reageerde!
    Hele opluchting zeker? :)

16. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Goedemorgen,

@ Sarah: Wat een goed nieuws!Hopelijk is Finn er over heen gegroeid.
    @ Melk: Hier wordt ook vanaf 1 jaar gewone melk geadviseerd.
    Ik geef Danian af en toe een slokje.
    Verder drinkt hij water en thee dik sap wil hij ook wel, maar geef ik zo min mogelijk.
    @ Stephanie: Fijn dat het goed gaat met jou en de baby.
    Leuk weer met het kamertje beginnen.
    Weet je al wat jullie willen?
    @ Jolan: Leuk een weekendje weg
    @ Emme: Balen dat je man niet weg kan hopelijk binnenkort.
    @ Laura: Bah Collin een luchtweg infectie beterschap
    Ik ben snot verkouden en Danian ook.
    Waarschijnlijk zondag toch een koudje gevat.
    Vandaag is de laatste werkdag van mijn man en dan heeft hij ook vakantie.
    ff vraagje.
    Ik maak macaroni voor mij en mijn man met zo'n kant en klaar kruiden zakje er door heen, maar wat kan ik voor Danian er door doen zonder zout.

17. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    tamtam, ik doe voor lieke dan gewoon een schepje gehakt en groente eruit halen voordat de kruiden erin zitten. En dan een blikje gepelde tomaten (is zonder zout) met wat van dat sap erbij en dan gewoon macaroni erbij. Heerlijk!

emme, lijkt mij idd ook zo onwerkelijk om weer zwanger te zijn. Balen dat je man het te druk heeft op zn werk :(

stephanie, wauw voor jou gaat het ook al opschieten zeg! Heerlijk! Straks gewoon 2 kids :D

18. bloempje29

bloempje29 Fanatiek lid

28 sep 2008
    1.632
    0
    0
    denk gewoon dat ze t te zoet vinden, of gewoon niet lekker. Geeft toch niets als ze het niet willen? gewoon water of thee is prima! scheelt weer. is altijd bij de hand!

19. bloempje29

bloempje29 Fanatiek lid

28 sep 2008
    1.632
    0
    0
    sasha eet dat soort dingen gewoon met de pot mee hier, voeg geen exta zout toe maar saus ofzo krijgt ze gewoon. Ben er zelf niet zo moeilijk in. Over een maand "mogen" ze alles mee-eten.

20. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Oke thanks!
    Zal is kijken of ik die blikjes kan vinden.

Deel Deze Pagina