Zo nu heb ik iedereen gehad volgens mij Wij hebben een heeeerlijke dag gehad! Jason heeft erg genoten, hoewel hij soms ook flink chagerijnig kon kijken hahaha. Maar hij heeft niet geslapen daar,dus werd op een gegeven moment erg jengelig. Rond half 3 zijn we weer naar huis gegaan. Hij ligt nu in zijn eigen bedje lekker te slapen, ik hoefde niet eens bij hem te blijven hij viel gelijk in slaap! Gaat steeds beter op zn nieuwe kamertje. Hebben jullie nog tips voor mij? Jason wil absoluut niks met stukjes... alles gooit hij eruit. Van de k.a moesten we het toch elke week 1x proberen. Maar wat we ook geven meneer vertikt het om te kauwen en gooit dus alles eruit, met gevolg dat we hem dit weekend alleen al tig keer om konden kleden Ik zou zo graag willen dat hij met de pot mee eet of iig potjes met stukjes, maar hij gaat elke keer spugen. Brood, soepstengels en koek is het enige wat hij dus goed kauwt. Ik had hem laatst een beetje spagetti gegeven heel fijn, maar ook dat kwam er uit...
Als je hem bijv een stukje broccoli, een boontje of wat dan ook in zn hand geeft, eet hij het dan wel? Misschien zo proberen en tussendoor een hapje geven met stukjes (steeds een beetje de grootte aanpassen)
Nee dat doet hij ook niet kauwen, hij slikt het gewoon bijna heel door, zo raar! En dan merkt hij dat het niet zo hoort zeg maar en dan gaat hij hoesten en daarna is het alles eruit spugen
ow hahaa! nou ik moest m snel opplakken om zijn piemie heen.. en dan hopen dat ie goed zat.. luier er om heen.. en duimen! maar t was genoeg voor controle, krijg morgen de uitslag..
Hoeveelheid eten: Ochtend 180+6, 1 boterham met klein bekertje soja melk Middag: 180+6, stuk fruit met sap, koekje en nog een fles van 180+6 Avond: groente en voor het slapen nog een flesje van 180+6 @Marloes: ahh de 1e verliefdheid. Wat schattig. @lau: arme Collin. Bizar dat hij nog zo actief is met oorontsteking en keelontsteking. Je zou toch zeggen dat dat hartstikke zeer doet. @Jo: misschien een krentenbolletje proberen? @Inge: WOW dat is echt weinig zeg. Wat een wondertje moet dat voor jullie zijn. Wat een zorgen zullen jullie gehad hebben. @Sarah: 14?! Hahah zou hij het lekker hebben gevonden Hoe gaat het met de introductie van koemelk? @Aal: gelukkig slaapt Jason steeds beter op zn eigen kamer. Tip? Van de logopedist moest ik heel langzaam opbouwen. Van puree naar iets meer structuur en als dat niet goed gaat half om met puree mengen, dit breid je dan steeds verder uit naar voeding met steeds meer structuur totdat je uiteindelijk stukjes hebt. Hele kleine stapjes dus. En als het niet goed gaat, gelijk een stapje terug.
@Sarah, toe maar 14 poffertjes die bofkont! @Aal, ze ligt nu weer te jammeren maar dan zachter gelukkig dus die valt zo in slaap. Zie idd dat mijn kleine iig niet weinig eet en het dus ook niet aan het eten ligt. Fijn dat Jason in slaap is gevallen, die zal wel heel erg moe zijn geweest. Betreft stukken, en als je het in een bordje voor hem legt dat ie het zelf pakt en begint met hij normaal heel erg lekker vindt helpt dat niet? @Lau, hoop voor je op goed nieuws betreft de uitslag morgen.
@laura oke, hier bleef hij niet eens 5 min zitten dus voor mij nooit meer @ilse bedankt voor de tip! Ga ik wat mee doen. Hoe is het nou met het huis afgelopen? Gingen jullie het nou wel of niet doen, was iets met BKR toch (sorry als ik het me niet zo goed meer herinner)
@hvj ze zal vast snel gaan slapen Hoe zwaar/lang is jouw kleine meid? Jason is ook niet zo zwaar en groot hoor Als ik bijv brood ofzo op een bordje doe dan gooit hij het of van zn tafeltje (en gaat dan kijken hoe het op de grond ligt) of hij knijpt het fijn hahaha schiet niet op dus
@aal: het is nog steeds heel erg spannend of het wel of niet doorgaat. We hebben inmiddels een brief ontvangen van DSB dat het ingelost is en die brief kunnen we meesturen naar de bank. Maar goed die registratie is dus nog niet weg... Ik zou het zoooo jammer vinden. Maar goed. Als het niet zo mag zijn, dan komt er vast weer een ander huis. We hebben weer een bezichtiging. Woensdag én donderdag dus. Genoeg belangstelling dus, maar waar blijft die koper!!
@ilse oh iig fijn dat jullie die brief hebben!! Dat scheelt volgens mij al een hoop. Maar gaat die registratie gelijk weg, ik dacht eens op tv gezien/gehoord te hebben dat dat nog een tijdje blijft staan ofzo? Geen idee of het klopt wat ik zeg hoor. Wat spannend dat jullie iig kijkers hebben, nu hopen dat er een koper bij zit. Ik duim voor jullie!
Nee de registratie blijft volgens mij 5 jaar zichtbaar, maar hij staat dan wel op 0 (dus inglost en afgesloten). Ondanks dat we het hebben ingelost, duurt het nog even dat DSB gaat doorgeven bij BKR dat hij is ingelost en dan heeft BKR ook nog even nodig om dat te wijzigen (heb ik me ook maar laten vertellen). En aangezien we voor half juni de financiering rond moeten hebben zitten we dus krap in de tijd.
@Sam...ja wij hebben ook een goedkope pan...maar het gaat eigenlijk helemaal goed! Alleen schoof ie soms een beetje van de gaspit af en had ik allemaal aan elkaar geplakte poffertjes! Maar ze waren heerlijk! Heb alleen nog heeeeeeeel veel over! Kan Steef morgen als ontbijt nemen! hahaha! Heb niet echt tips voor Jasons eten...Finn eet juist erg graag stukjes dus ik zou niet weten hoe! Wel balen dat ie echt gaat spugen dan zeg! Dan wordt het voor hem ook niet echt leuk! Neemt ie fruit ook niet? Bijvoorbeeld een hele sappige peer waar hij om te beginnen op sabbelt? Of een banaan? @Ilse...we mogen nog geen koemelk introduceren...we moeten eerst voor de echte echte zekerheid een dubbelblinde proef in het ziekenhuis doen. Er zijn namelijk altijd wel uitzonderingen...dus kindjes die wel KMA hebben maar bij wie het niet in het bloed zichtbaar is. Maar omdat ie verder ook nerges op reageerde verwachten ze dat niet...maar toch nog die testen! Dan geef ik het ook met een geruster hart denk ik hoor! Nu is het maar afwachten...en ik denk dat ik dat toch prettiger vind om allemaal te proberen in het ziekenhuis! Spannend allemaal zeg...van het huis! Ik ga voor jullie duimen! @Mac...jup..heb zo'n pan voor op het vuur! Hebben we toen op vakantie gekocht...heb daar voor toen poffertjes staan te bakken! Het is wel een werk hoor! pfffff...nog erger dan pannekoeken! @Lau...hoe is het met Collin? Knapt ie al iets op? En jij? Vandaag toch iets grappigs/raars gehad.,, We gingen op visite bij een vriendin van vroeger...ze is nog steeds erg goede vriendinnen met 1 van mijn beste vriendinnen en ik zie haar dus ook regelmatig (haar moeder was ook mijn kraamhulp) Maar goed...zij heeft een zoontje van 8 maanden..leuk dachten we...kunnen ze spelen...Nou dat ventje was toch bang van Finn! Elke keer als Finn hem zag begon Finn te gillen (uit blijheid! Hahaha!) En hij schrok elke keer zo! Hij moest zo hard huilen dat ie helemaal rode vlekken van de stress had enzo! Echt zielig! Maar ook wel grappig! Gelukkig kon zn moeder er ook wel een beetje om lachen en zei ze dat ie er toch aan moet wennen..andere kindjes bewegen nou ook eenmaal! Hahaha! Hopen dat ie volgende keer wel leuk gaat spelen!
Hoeraaaaaa Zoë ging gisteravond gelijk slapen en was vanochtend om 07.30u wakker. Vanmiddag de fotoshoot, maar ik weet niet wat ik haar aan moet trekken... Kom straks bijlezen!
hai meiden, wij zijn aan t opknappen, ik ben nog wel moe en beetje hoofdpijn en verkouden, maar koorts is aan t zakken! Collin is nog altijd vrolijk. Slaapt ook weer wat beter. Temp is nog steeds wel 38 of hoger.. have fun mama vandaag!
Ilse, succes met de bezichtigingen. Hopelijk kunnen jullie alles nog op tijd regelen voor het huis. Het zou zo jammer zijn als het niet door zou gaan. Hoera voor een doorslapende Zoë! Poffertjes, dat klinkt goed... Heb je hier helaas niet. Kuide, fijn dat het weer wat beter gaat met Collin. Moest gisteren nog aan jullie denken. Was voor het eerst met Lars bij de Little Gym en daar was een meisje van 10 maanden dat ook al de hele ruimte door liep. Als je dat ziet, kun je je iets beter voorstellen hoe vermoeiend dat voor jou moet zijn! Hoe gaat het nu met zijn ontwikkeling?