Joël zijn eetschema: pap (180+6 en 4 schepjes bambix) 3/4 potje fruit 1 boterham met melk (90+3) potje groente/aardappels en toetje melk (150+5) Tussendoor nog diksap als hij het wil en evt een koekje. (meestal maak ik vers fruit en warm eten, maar even te vergelijking)
@Sarah84: Ik heb het hier weleens verteld ja. Dat klopt. De zwangerschap van Joël was erg spannend, was ook streng onder controle. Elke keer een echo om te kijken hoe de groei was. Maar dat was gelukkig allemaal goed, hij was zelfs lekker zwaar hihi, 4270 gram. Henrieke heeft het nog niet zo door dat ze "klein" is, gelukkig maar!
hier ligt de kleine man weer op bed, nou kletsen niet normaal, en superhoge geluidjes... haha net een meisje....heerlijk om naar te luisteren.
Dit deed Henrieke ook, dit kwam volgens de KA doordat ze sondevoeding had gehad. Weet dat of dat bij jullie ook van toepassing is? Wij zijn naar een speciaal eetteam hier in het ziekenhuis geweest, met een KA, logopedist, psycholoog en pedagogisch medewerker. Het heeft ons erg geholpen, want ze eet nu zelfs stukjes peer en een banaan uit het vuistje!
bram eet nog liever fruit uit de babycook, hoeft niet heel fijn... wel banaan geprakt zo vindt ie lekker. uit t vuistje doe ik eigenlijk nooit, wil dat wel gaan doen. maar vaak is de fruit tijd als we onderweg zijn ofzo....
@mac, ja ga nog elke 2 weken naar de psycholoog, helpt goed hoor! Succes met je functioneringsgesprek, ze zijn gek als ze t niet verlengen (of moeten ze je nu een vast contract geven, hoeveelste contract zit je nu in? en van hoelang?)
fijn dat je nog elke 2 weken gesprek hebt en dat het helpt. heb nu 2 keer een jaarcontract gehad, dus nu hopelijk vast contract.. ff afwachten
Een 4e is zeker leuk hoor Wij hebben een zoon van 13, een zoon van 10 en een zoon van 5 en nu dan ons dochtertje van bijna 1. Het is geweldig om de jongens te zien met hun een kleine zusje!
@mac, volgens mij mogen ze 3 keer een tijdelijk contract geven. Zelfs ook van een half jaar.. Na 36 maanden, of bij het 4e contract wordt het een vast contract. (sommige cao's wijken af van deze wettelijke bepaling)
wow! kijk, dan is ie vast lekker aan het opknappen! snap idd dat het best lastig is om "rust" te krijgen zo, misschien ergens 's avonds een keertje lekker gaan zwemmen of sporten? even zonder collin, maar echt even aan jezelf werken? misschien dat opa dan op wil passen als hij ligt te slapen? doet bij mij vaak wonderen! en een werkgever, tja, leuk zal hij het niet vinden, maar het is natuurlijk gewoon niet anders, ze zullen je er echt niet om ontslaan als je gewoon goed werk aflevert! ik neem aan dat ze dat ook echt wel snappen als ze je aan nemen (alleenstaande moeder) en misschien een kindvriendelijke werkgever zoeken (overheid/gemeente/kinderopvang oid) wat een heerlijk weer he? ik zit met mn laptop heerlijk te genieten in het zonnetje! man wat super! sasha tukken, en ik lekker met mn benen omhoog.. life is good.. sasha heeft net in dr zandbak gespeeld die ze van opa heeft gekregen alvast voor dr verjaardag! hahaha ze vond het prachtig, zand tot in dr oren..
mac, al iets bekend bij die vriendin van je? EN hoe ging je gesprek? mandy, hahahaha ja jij zal wel denken van het weekend Ik denk trouwens niet dat ik hier nog kom, dus ik hoop dat ik je van het weekend zie. Anders misschien telefoonnummer uitwisselen? Zou stom zijn als we elkaar niet even kunnen zien als we op hetzelfde park staan!!!! Maar ik denk dat dat wel goed komt, zoë en lieke regelen dat vast hihi ach arme lieke. Ze is volgens mij niet erg lekker. Net gespuugd en heeft ook 39,4. Al sinds ze de vorige keer zo erg ziek is geweest zit het vast bij haar. Als je haar hoort ademen hoor je het helemaal rochelen. Ik denk toch dat ik er weer een keer naar laat kijken. Na 3 maanden moet je toch verwachten dat dat een keer over is?!?
@jolan, zou morgen gelijk even laten luisteren, rochelen is niet lekker Beterschap voor lieke! @bloempje, jij ook al zon zand monster.. ? heerlijk he! Zo vanmiddag (toen Collin EINDELIJK wakker was ) Lekker gaan shoppen, en naar de grote speeltuin hier geweest, samen met mijn gastouder en dr kids. Was super gezellig, Collin is verliefd op de schommel, is dr niet weg te slaan en lachen dat ie doet als ie erop zit, hoe harder hoe beter, ik houd mijn hart vast maar hij vind t prachtig. De zandbak was ook favo! maar dat vond ik minder aangezien meneer zand ook graag wil eten (even als de hondenbrokken van pim!) Meneer knapt wel wat op geloof ik, is nog gezellig namelijk haha! Hij is ook weer gegroeid, 11,5 kilo en ruim 78 cm, hier thuis, morgen ff naar t inloop spreekuur, ff kijken of t klopt.. wil m wel in de gaten houden nu met zijn groei ivm zijn ziekigheid!
@Ilse....hahaha..maakt niet uit joh! Er wordt hier ook zoveel geschreven... weet nu iig gelijk hoe belangrijk je Finn vind! Hahahaha! Nee heel gemeen sorry! @Marloes...wij rkijgen de WOZ dacht ik al aan het begin van het jaar...of ben ik in de war? Aachhh..wat leuk dat Sam daar met zn papa en nachtje wil slapen zeg! Soort van kamperen alleen dan anders! Hahaha! @Simoon...wauw...13 jaar al! Hoe vind hij het om nog zo'n klein broertje te hebben? Ik zou ook wel een groot gezin willen hoor! Mn man ook...als we ruimte genoeg hebben! Hahahaha! @Mama...aachhh...die Zoë! Mn nichtje had het ook met die fotoshoot...balen! Maar er zaten wel mooie foto's tussen! Hahahaha! Ik moet even lachen! Finn is helemaal los aan het gaan met een bord en een vork die hij op de grond heeft gegooid (heb nog niet opgeruimd...eerst ff de hond uit wezen laten) Maar goed...zit ie met die vork zn haar te kammen! Moet meteen aan de kleine zeemeermin denken...aan de harensnaaier! Hahaha! En hij zit met zn gat boven op dat bord! @Sue...mmmm...mn zoektocht moet nog wat groter worden denk ik...ik ben niet zo gemotiveerd eigenlijk! Oooppps! Heb al even niets gevonden ook...haha! Heel erg...ik weet het! @Mac...oeewww spannend meid! Is er al nieuws? @Inge...eigenlijk is het ook wel stoer juist! Heeft ze een kleine grote broer! Lijkt me idd spannend hoor! Moet je nagaan dat Joël gewoon 8 keer zo zwaar was! Raar eigenlijk! Vandaag op visite geweest bij mn oudcollega...haar zoontje is ook om 12 juni geboren net als Finn! Het was erg gezellig! Lekker wezen fietsen met Finnetje!
ja hoor, natuurlijk! Wij gaan een weekendje weg en lieke wordt ziek. Net 39,8..... maar een zetpil gegeven. Ik ben benieuwd .
jolan wat zielig voor lieke, koorts en ook nog een buil op dr hoofd! mac ik hoop dat je een vast contract krijgt. Volgens mij mogen ze het nog wel 1 keer tijdelijk verlengen maar dan wel voor minimaal een jaar... mag ach anders vind je idd wel weer wat anders. lau jeetje 11,5 kilo en hij is toch echt niet dik! Hij is gewoon groot! Hopelijk voelt collin zich snel beter. Ik zal de zon jullie kant op sturen, ik neem hem wel mee van het weekend. Hier is het ongeveer 25 graden nu al een aantal dagen. Heerlijk in het zonnetje. Vandaag naar Venetie geweest met Reno en mijn zusje. Was gezellig maar ben kapot, dus ben maar ff met mijn laptoppie naar de wifi plek gelopen om te ontspannen Vanmorgen was Emma omdat ik even niet oplette van het bed gevallen en ze had een bloedneus. Arm kind, mama moet ook beter opletten!
@Jolan: 39.8 is best aan de hoge kant. ik hoop dat ze snel opknapt. Zou wel erg naar zijn als het weer gebeurt nu jullie een weekendje weg hebben geboekt.