~juni 2009 mama's; deel 4!!~

Discussie in 'De mama's' gestart door marloes80, 28 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmm ik vind het altijd heel dubieus als mensen hun daadwerkelijke eisprong voelen. Ei springt in de lente/zomer namelijk altijd s nachts of vroeg in de ochtend. Je eierstokken zijn wel heel erg bezig zo vlak voor de eisprong. Hormoonspiegels worden heel hoog. Zowieso wordt er dan mega veel oestrogeen aangemaakt en daarna ook nog lh waardoor je ei springt en dan komt er vervolgens ook nog progestron vrij. Ik denk dat je eierstokken daar best gevoelig van kunnen worden!

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wat een zachtgekookt ei... morgen weer bellen?

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja ik vind het ook vet moeilijk... maar het schijnt wel beter te zijn... voorbeeld: als een kindje niet mag rennen dan zeg je niet "niet rennen" maar "ga maar lopen" als ze ergens aankomen wat niet mag, dan afleiden en zeggen "ga maar hiermee spelen"
    Sja het lukt me ook vaak niet hoor, als ze iets gevaarlijks doet ofzo... maar ik probeer het...

4. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik doe dat met Sam eigenlijk ook zo Deb, meegekregen in mijn werk op het speciaal onderwijs denk ik...

Ook altijd iets positiefs benoemen... en niet alleen maar nee, maar zeggen/uitleggen waarom het nee is.

Thom kijkt trouwens altijd wel ondeugend, maar is een lieverd... 'mopperen' op hem, heb ik echt nog nooit hoeven doen.

maar denk dat ik ook wel erg makkelijk ben hoor

5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ik had voor mijn verjaardag een paar nieuwe handdoeken gehad (natuurlijk van Pip ;) ) dus morgen even een extra stapel halen. Lekker roze in de badkamer!!!
    weg met de blauwe en de grijze mannenkleuren.

6. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    dit vooral omdat kinderen het woord'niet', niet kennen. bij 'niet rennen' horen ze alleen 'rennen'. je brengt ze ahw op een idee

7. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    of het woordje straks... zullen we straks gaan ....

nee, dat is dus NU METEEN ;)

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    aaah ja jullie "juffies" zijn natuurlijk triple p experts ;) Ik vind het wel lastig hoor! Je reageert toch vaak uit emotie!

9. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36

ik zeg er altijd bij waarom ik het niet goed vind; kort. maar ik zeg wel degelijk nee. af en toe heb ik het idee dat ouders steeds softer worden en de kinderen daardoor steeds vervelender.
    ik ben meer van positief benoemen. maar bij slaan zeg ik toch dat ik het niet goed vind: nee, mama vindt dit niet lief. slaan doet pijn.

10. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ja tijdens sommige oudergesprekken denk je soms... tja, niet gek dat hij/zij zo doet.

11. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Aal, blauwe plek is zo goed als weg bijna en met de kleine gaat het iets beter.

@Debby, idd moeilijk soms om het nagtieve om te draaien naar iets positief? Idd kitsherig maar leuk! Ow ja die jurk ja, ben benieuwd hoe het Emma gaat staan?

@Marloes, hoe doe je dat dan als hij bijv slaat?

12. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Thom doet sowieso nog niks, maar Sam wil wel eens bijna tegen Thom aan fietsen (stopt altijd net op tijd), dan ga ik naast hem zitten en zeg ik wat er niet goed is... maar ik zeg dan bv ook, dat hij wel heel goed kan fietsen, maar dat Thom nog klein en langzaam is...

Hij weet ook goed als hij echt stout is hoor, want dan komt hij naar me toe en zegt, sam nu op trap zitten. en 2 tellen later, Sam is weer lief, trap klaar ;)

13. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    zo, ik ga douchen. Morgen weer 4 uur niks doen op school... saai...

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ach wat schattig marloes!

15. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    #1415 marloes80, 8 jun 2010
    Laatst bewerkt: 8 jun 2010
    4 dpo, deb... zo ver ben ik ook ...

hier trouwens geen spanning ofzo... klustiming was niet goed ;)

16. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Mama...hahaha hier weet ik zeker dat het van Steef komt! Ik werd pas onuitstaanbaar in de pubertijd! Hahaha!
    Steef totaal niet trouwens! Dus ik hoop maar dat Finn dat dan ook niet gaat doen!
    Moet ineens denken aan die foto van Zoë...dat ze zo heeeeeeeeeel nijdig kijkt! Hahaha!
    Nou ik denk dat het wel je eisprong is....heb het sinds dat ik geen pil meer heb ook echt! Gewoon een paar dagen echt steken..en altijd rond de tijd van mn eisprong...dus denk dat dat wel kan ja! Haha!

@Steph...zie dat je de 32 weken voorbij bent! Dat is toch wel een mijlpaal hoor! Joehooeeee!
    Ga je trouwens in het ziekenhuis bevallen?
    Ow heb nog op jullie site gekeken...vind het kamertje echt heel erg tof!

@SAm...vond het taartje ook erg leuk eruitzien! Helaas heb ik hem niet geproefd! Hahahaha!
    Succes morgen met vroeg opstaan! ;)

@Deb...owww dat jurkje is echt te gaaf! GEWELDIGGGGG! Zou hem zo zelf aandoen als ie in mijn maat bestond! Hahahaha!
    Enne...ik wil ook wel positief opvoeden...ben alleen bang dat dat met driftkop hier niet kan! Dan zitten wij dalijk ook in therapie net als Steef vroeger! Hahaha! Maar ik ben wel vaak heel positief hoor! Bij alles wat ie goed doet en zelf probeert wordt ie bekant de hemel in gesprezen! Hahaha!
    Ow ik lees je uitleg...ja dat doe ik ook wel een beetje...als hij aan de tv aan het trekken is zet ik hem bij zn loopauto...maar in de tussentijd heeft ie me al gebeten en drie keer geslagen..dus dat gaat hier niet altijd even goed! Haha! En na de tweede keer wegzetten en hij doet het weer ben ik wel strenger...maar dat is niet altijd nodig.
    En ik leg ook heel veel uit...dat deed mn moeder ook bij ons. Ik zeg niet alleen dat iets niet mag...maar zeg bijv. dat ie Akina niet aan haar staart mag trekken omdat ze dan kan schrikken enz enz...
    Steef kijkt me wel eens aan als of ik gek ben! Hahaha!

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    helemaal niet geklust in de 5 dagen voor je ei? Anders is er nog een kleine hoop...
    Leuk dat we gelijk op gaan!
    Hier nog geen spanning, ik moet er aan wennen dat ik opeens een kans maak haha...
    Wij hebben wel heel goed geklust maar die 10 dagen kan ik nog wel wachten ;)

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jeetje finn is echt een driftkop...
    meid je doet gewoon je best toch...

hier ook niet altijd alles via het boekje. Ik vind het ook wel eens lastig om een discussie met manlief niet uit te praten waar zij bij is... is geen echte ruzie hoor maar soms wel stemverheffingen en lijkt me toch niet echt leuk voor haar.

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    heb vandaag nog even het jurkje aangepast en het kan nog wel maar ze moet niet meer groeien de komende 12 dagen ;)

20. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Ik hoop heel hard met je mee meid!

Deel Deze Pagina