~juni 2009 mama's; deel 4!!~

Discussie in 'De mama's' gestart door marloes80, 28 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    goedemorgen

2. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Wat je nu doet is al goed hoor. Even boos worden en laten merken dat je het niet leuk vind en dan gewoon afleiden met wat anders. Ze is nog veel te jong om er verder wat mee te doen

3. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Ik snap dat je "verscheurd" word door enerzijds dat je Collin zijn vader niet wilt ontnemen en anderzijds dat je niet wil dat Collin zijn vader denkt dat alles maar mag en kan. Lijkt me inderdaad een supermoeilijke situatie! Ik denk dat je het op dit moment al goed aanpakt door hem goed duidelijk te maken wat je dwars zit en hem dan wat minder tijd met Collin door te laten brengen. Wat zegt de psycholoog ervan? Heel veel sterkte meid!

4. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Goedemorgen,

Heb ff geen puf om bij te lezen.
    Ik ben namelijk ziek:( buikgriep.
    Heb vannacht bijna niet geslapen bleef naar de wc lopen.
    Danian heeft ook verhoging.
    Wilde naar de Ha met hem, maar dat wordt hem niet vandaag.

5. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    @opvoeden, ik voed ook positief op. Met een Maar.. Collin leert wel het woordje Nee. Als collin bijvoorbeeld een kastje open doet wat niet mag zeg ik, goed zo OPEN! En nu weer DICHT! en dan doet hij hem vaak dicht, en zeg ik, jaah! en dan loop ik met hem ergens anders heen zodat ie wat anders kan gaan spelen. Als hij aan de tv, stereo, glazen op tafel, kopjes thee, pim zijn voer (dingen die ECHT niet mogen) zeg ik nee collin, dat is gevaarlijk, kom gaan we wat anders doen! en dan loopt ie vaak al weg.
    Als ie echt doordramt pak ik hem vast geef hem een knuffel en leg uit waarom het beter is om met wat anders te spelen.
    Ik blijf altijd rustig en zacht praten, en als hij driftig word zet ik hem in de gang, en als hij dan rustig is, gaan we lekker knuffelen en zeg ik dat ik hem heel lief vind, en dat hij best boos mag worden, maar dat mama toch gelijk krijgt :p

6. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    @tamtam, ow jakkes, beterschap! ik had gister aaf ook ineens heel erg diarree, maar dat is nu gelukkig weg!

7. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Zo erg is het bij mij gelukkig niet, maar fijn is anders. Ik wil het zo ie zo pas na de zomer laten doen

8. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    @natja, de psych zegt, of nou ja.. ze draait het zo dat ik t zeg en bevestigd het dan. Dat het geen gezonde situatie is voor Collin, en mij. En dat ik er beter mee kan stoppen. Maar dat ik heel erg moeite heb met de definitieve beslissing, omdat ik dan zeg dat hij zijn vader niet meer mag zien, dan is dat mijn "schuld"

9. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Jee inderdaad wat een ...

10. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    Zo hier lekker geslapen, Coll komt tegenwoordig weer heerlijk na 7 uur!
    (gaat ook wel pas slapen na 20.00 :p)
    Want hij slaapt overdag nu weer 2x... sinds hij zoveel loopt is ie smiddags kapot!

hij slaapt van 10-11.30 en van 15-16.30.
    hij zal t wel nodig hebben.
    Ook vraagt ie laatste dagen om een extra fles.. (4e fles dus)
    Echt niet te zuinig hoeveel dat kind eet.

Ben benieuwd wat ze over hem zeggen vrijdag op t CB :)

11. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    dat is niet jouw schuld, maar de schuld van M

12. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Beterschap meid!

13. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Wat goed van je zeg! Ik hoop voor je dat je dat nog lang vol blijft houden;)

14. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    O.k maar in feite zeg je niet dat hij zijn vader niet meer mag zien, maar dat het voorlopig beter is dat hij hem niet of minder ziet. Je laat de deur dus op een kier en dat de deur op het moment niet helemaal open staat heeft de vader van Collin aan zich zelf te danken. Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn gedrag, jij bent alleen verantwoordelijk voor Collin en logischerwijs handel je daar nu naar!

15. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Die extra fles verbruikt ie ook weer net zo hard doordat ie zo actief is natuurlijk.

16. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Wat een positievelingen hier allemaal ;).

Ik ben meestal ook wel positief, denk ik ;). Leg uit waarom ze ergens niet aan mag komen of iets niet mag doen en geef haar dan iets waar ze wel mee mag spelen of iets wat ze wel mag doen. Maar als ze me dan uit nijd begint te slaan en te knijpen ga ik het niet poeslief uit leggen, duidelijke 'nee' en ga maar lekker op de grond zitten tot je uit bent getierd.
    Maar goed, zo ben ik zelf ook. Laat mij ook maar ff uit tieren als ik boos ben, ben ik daarna weer gezellig :)

17. McGyver

McGyver Niet meer actief

haha ik weet nog niet eens wat bram aan krijgt...

18. McGyver

McGyver Niet meer actief

goedemorgen dames,

hier een slaapkopje, bram moet nog wakker worden...

vandaag lekker rustig aan,
    voer voor de hond ophalen
    en bram naar opa en oma brengen einde van de dag,
    daar gaat ie logeren omdat ik morgen een zeer langer werkdag heb, teamdag....

@opvoeden bij dingen die niet mogen, zeg ik nee en dat zet ik hem ergens anders te spelen... mar ook leuke tips hier gelezen...

19. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Mac: Gaan jullie iets leuks doen met de teamdag? Of bedoel je het niet als een soort team uitje haha?

20. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Tamtam, beterschap!

Opvoeden, moeilijk hoor! Ik zeg ook gewoon 'nee Esmee' als ze iets niet mag.
    Wordt ze boos probeer ik ze te negeren. Houd het vanzelf wel op. En komt ze na een paar minuutjes vanzelf bij me om te knuffelen of te spelen.

Vanmiddag gaat ze de hele middag naar haar tante.
    Nu zit ik met de handen in het haar...
    Ik weet niet wat te doen met m'n vrije tijd!!!!

Deel Deze Pagina