~juni 2009 mama's; deel 5!!~

Discussie in 'De mama's' gestart door marloes80, 26 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    oh, dan zijn ze bij mij ook binnen. Ben nu bij mn ouders dus geen idee :D

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    haha jolan we waren gelijk... ;)

ja denk wel dat we het weg zouden laten halen... ondanks dat ik het echt verschrikkelijk zou vinden. Maar down is niet alleen een schattig down kindje waar heel goed mee te leven valt als ze nog klein zijn. Down is ook, hartproblemen, een zware handicap vooral bij ouderen, niet zelfstandig kunnen wonen. En hoewel ik dat allemaal misschien nog wel op kan brengen (je houdt toch van je kind) wil ik emma daartoe niet verplichten als ik te oud wordt.
    Mijn collega heeft een zusje met down en is altijd en eeuwig daarmee bezig. En dat is heel zwaar.

3. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    oh nee joh was gewoon benieuwd, niet aanvallend bedoeld hoor!
    wij hebben er toen ook over gedacht, maar niet gedaan. was gewoon nieuwsgierig *sorry...*

4. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    je klinkt alsof je er goed over nagedacht hebt, mocht het zo zijn (maar dat zal niet hoor!)

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o geen sorry hoor... was ook niet aanvallend opgevat... maar ik krijg die vraag gewoon heel vaak... en denk dan waarom zou ik het niet doen?
    Het is niet alleen down wat je eruit haalt maar ook bijvoorbeeld trisomie 13. Een aandoening die niet verenigbaar is met het leven... Ik kom daar liever met 16 weken achter dan met 24 ofzo...
    En ook al zou ik mijn zwangerschap niet laten afbreken bij een negatieve uitslag. Het lijkt mij 100 keer beter om het van te voren te weten. Zodat er direct een kinderarts bij is in het ziekenhuis. Ik heb dan liever nu de schock dan net na de geboorte...

6. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    ja ik vind dat je daar een terecht punt hebt. Dan kan je je er toch op voorbereiden.

7. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Om die reden heb ik ook getwijfeld over de combinatietest, het zou prettig zijn om te weten dat er iets mis is met het kindje. Dan kun je je er op voorbereiden.

Maar dan krijg je een vruchtwaterpunctie zodat je het zeker weet en dat is niet zonder risico. Dan zou ik bang zijn dat het misgaat terwijl het kindje wel gezond blijkt te zijn.

Hmm, waarom ben ik hier nu zo diep over na aan het denken als ik die keuze helemaal niet hoef te maken ;) Ik ga weer aan leuke dingen denken, een winterjasje zoeken voor Zoë :)

8. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    zo, wij hadden weer eens een vervangende arts op het cb.
    Gewicht daalt nog steeds in de curve, vandaag 8900 gram, nog steeds z'n geboortegewicht niet verdubbeld ;)
    Hij was daar 77 cm. Mager ding dus...
    Heb een idiote woordjeslijst meegekregen, kreeg ik destijds bij Sam ook en heb ik niet ingevuld en ga ik nu ook niet doen...
    staan woorden op die sam nog niet eens kan zeggen... stom
    Eten mag hij zo veel doen als hij wil... heeft hij niet genoeg aan 2 boterhammen 's morgens, dan gewoon een 3e geven en 's middags ook.
    Avondeten idem. Mocht/Moet hem vaker een lekker tussendoortje geven en gewoon yoghi enzo laten drinken...

9. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Hij is dus ook geen dik mannetje.
    Fijn dat alles goed was.

10. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Danian heeft net uit zijn nieuwe beker gedronken.
    In het begin snapte hij het niet helemaal en beet hij er op, maar hij kreeg het door.

11. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Zie dat de beker een hit is! Super! En kweenie wie t vroeg maar hij is nog niet te koop in de winkel.

En ik ga werken voor florijntje, groot werk gebied, kleine organisatie.

Ik heb barstende koppijn, net ook mijn eten eruit gegooid. Dus ga lekker naar bed toe, coll ligt er ook net in. Tot morgen!

12. bloempje29

bloempje29 Fanatiek lid

28 sep 2008
    1.632
    0
    0

beterschap lau!!!

13. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Marloes: Gek dat dat zo kan veranderen hé. Terwijl hij bij de geboorte zo'n beer was :)

@Tam: Heb jij ook die beker die Laura aanraadde?

@Lau: Beterschap!

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @marloes oh ben benieuwd of wij ook zo een lijst krijgen. Hadden nu ook een lijst gehad ergens van maar ben hem kwijt...

@laura beterschap meid!!

15. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    de bekers zijn hier ook binnen :D

16. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Hopelijk voel jij je morgen beter.
    Welterusten

17. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Ja ik heb die beker ook.

18. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Deb..fijn dat het goed was meid! Nu afwachten voor de uitslagen...maar die zullen heus goed zijn! Jullie krijgen gewoon een gezonde dochter (denk ik...hihi;))
    Zou het je eigenlijk iets uitmaken wat het geslacht is (natuurlijk niet...maar misschien een lichte voorkeur???) Ik zou zo graag ooit nog een meisje willen (en dan bedoel ik niet dat een jongen niet welkom is hoor!! Haha)

@Lau...jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej gefeliciteerd meid!

@Aal...joh ik was ook 24 toen ik het haalde! Haha! Toen ik net zwanger was ben ik geslaagd!
    Maar ik ben ook een schijtlijster hoor! Heb gewoon de mazzel dayt mn stiefmoeder een eigen rijschool heeft en ik dus bij een totaal vertrouwd persoon in de auto stapte (en dat ik niet de volle pond hoefde te betalen ;))

@Sue...owwww kusje op je arm!!!!

@Jo...ik zal eens kijken! Zijn die stoffen die je gebruikt niet erg duur????
    Of is dat maar net wat je zelf wil?
    Heb nu geen rooie cent (echt letterlijk...de spaarrekening is heeeeeeelemaal leeg en ik moet nog 1 maand tot ik mn eerste volle loon krijg...dus dat wordt bikkelen)
    Maar het wordt dus sowieso pas als ik weer een goed inkomen heb.

combinatietest...hier niet gedaan...ook mede door het feit dat het minder nauwkeurig wordt als je jonger bent.
    Dan is die kansberekening gewoon anders en heb je eigenlijk nog niet veel aan de uitslag.
    Denk dat als ik ouder zou zijn en het zou vergoed worden dat ik het ook zou doen hoor! Je kan je dan gewoon beter voorbereiden denk ik.
    Sanp ook wel wat Deb zegt...maar weet echt totaal niet of ik dat ook zou kunnen/doen...ook daarom hebben we die test een beetje niet gedaan toen...want want zouden we doen met de uitslag.
    En gelukkig zit er hier niets in de fam. en zijn we nog jong...
    En wat deb zegt...ze zien nog meer...dat zou ik toch wel graag willen weten...Als een kindje een kasplantje zou worden ofzo..is het dan wel eerlijk om het te laten leven bijv.
    Maar dat zal altijd en moelijk onderwerp blijven. En wie weet als ik in zo'n situatie terecht zou komen piep ik anders!

@Marloes...wat een mager ventje! Is het niet erg dat ie zo licht is?
    Het is wel best een vreetzakje heh...hihi!

19. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    stof is zo duur als je zelf uitkiest. Ik haal vaak op de markt, daar is het een stuk goedkoper. Maar je kan voor 2 euro al klaar zijn hoor (goedkoop stofje) of een duurder stofje is rond de 6 euro

20. McGyver

McGyver Niet meer actief

zo terug van werk. yeaaahh 1 dagje vrij!!

iemand tips hoe ik bram uit de nieuwe beker leer drinken?

Deel Deze Pagina