Juni 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dootje24, 22 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Rianne, vervelend dat ze moeilijk doen zeg!

En ik weet niet eens hoeveel uur ik kraamzorg krijg. Zal thuis eens kijken :oops:

2. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    goede morgen!

over de uren kraamzorg.. ik heb recht op 60 uur geloof ik.

Maar ik heb particuliere kraamzorg geregeld, en hier gaat in principe alles in overleg.

Ik vind zelf altijd, ongeacht je uren pakket, dat je per bevalling/situatie moet kijken hoeveel uur er nodig is.
    En wat jezelf ook prettig vind.

Ik wil niet iemand in mijn huis voor 8 uur per dag. Maar als het een keizersnede wordt, en mijn andere hulp (moeder zusje etc) ineens allemaal niet kunnen, dan is die 8 uur toch hard nodig!
    Of als je de borstvoeding niet goed gaat, of het gaat niet goed met de baby, dan zijn extra controles, en extra uren altijd handig!

Ik denk dat je je van te voren niet blind moet staren op het aantal uur per dag wat je wilt, of genoeg vind. Het hangt af van de situatie. En je kan altijd in de kraamtijd alles overleggen met je kraamverzorgende als je een dag kortere zorg wil, of juist langer, en dan een andere dag minder. Gewoon overleggen, nee heb je ja kan je krijgen!
    Zowiezo raad ik aan om alles goed te bespreken met je kraamverzorgende! Zoals zorg voor andere kinderen, huisdieren, wassen/strijken/stofzuigen/eten/boodschappen. Zodat duidelijk is wat zij doet, of moet doen, en wat niet. En dat het voor jezelf ook prettig is dat ze geen dingen doet die jij niet wilt, of het op een manier doet die jij niet wil!
    Blijf open en eerlijk, een gespannen sfeer omdat dingen niet gezegd worden is nooit fijn, zeker niet in de kraamtijd wat toch een mooie tijd moet zijn!

3. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Normaal gesproken is ze wel vroeg hier. :D Waarschijnlijk is het dus een lange nacht geworden, haaha :)

4. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Volgens mij kun je best zelf mee beslissen hoe de uren worden ingedeeld, ik heb ik de 7de maand een gesprek met de kraamzorg over wat ik wil dat ze gaan doen enz

Veel plezier met meeting morgen.

kga zo met mijn moeder shoppen voor leuke spulletjes voor de nieuwe kamer van onze dochter want zij krijgt nu een grotere kamer nu de baby komt :)

5. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    hahahahaha ik denk dat ze eerst moet bijkomen :D

6. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik dacht precies hetzelfde...die is gewoon uitgeput! Haha!

@Tamtam...waarom heb jij al een kolf gekocht? Het werd mij door vk en zelfs in de winkel echt afgeraden omdat je helemaal nog niet weet of je BV lukt...en dan zou je zon'n duur apparaat gekocht hebben voor niets!

-Kraamzorguren...ik heb hier voor het maximale gekozen...dat is geloof ik 48uur (8uur extra ivm borstvoeding) maar zit te twijfelen of ik niet minder zou willen...dat was geloof ik 24 uur...maar ik zie het wel...zal ook met de intake nog wel overleggen of eventueel met de VK.
    Weet trouwens ook niet hoe dat ingedeeld wordt...daar kijken ze geloof ik echt pas naar als je bent bevallen en thuis bent.

@Marb...lekker heh...allemaal nieuwe spullen! Ik heb er echt zin in dat ik dat hier ook kan gaan doen...lekker shoppen!

Ik zit zelf een beetje met de kinderopvang...ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen namelijk...ik heb nu natuurlijk geen werk...dus nu is het niet nodig...
    maar stel nou (heel optimistisch gezien) dat ik gelijk na mn verlof werk kan vinden sta ik dus nergens op een wachtlijst ofzo...vind dit best lastig...want ik kan natuurlijk niet gaan werken als mn kindje geen oppas ofzo heeft...maar kan nu niet echt iets regelen omdat ik nog niets weet!

7. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Hey meisjes :D

Hier een vervelend avondje achter de rug...
    Zo'n last van maagzuur en misselijk...
    Gelukkig goed geslapen en vanochtend thuis gebleven. Ga zo werken en ja het is weer vrijdag dus weer dansen :D

De mannen zijn nu weer in de tuin bezig :D dat gaat goed zo! hihi!

Ik ben erg benieuwd naar dit kindje, ondanks dat mijn placenta aan de voorkant ligt gaat het te keer in mijn buik.
    Ben benieuwd hoe het zal zijn als het kindje geboren is.
    (Ted is een klein doerakje die al los liep met 10 mnd)

8. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    dames ff een vraagje,
    waar hebben jullie terug gevonden hoeveel uren kraamzorg je recht op heb?
    liefs joanita
    kan dit niet vinden namelijk

9. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    @ Joanita, je kan het beste even kijken op de site van je zorgverzekering.
    Je hebt altijd minimaal recht op 48 uur , dan kan het verschillen met je aanvullende verzekering of je recht hebt op meeruren.
    Als je niet aanvullend verzekerd bent, moet je waarschijnlijk ook een eigen bijdrage betalen aan kraamzorg.

10. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    @girafje gefeliciteerd met je verjaardag!

11. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    @ Girafje, van harte gefeliciteerd :D

12. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Girafje, gefeliciteerd!

13. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    happy bday girafje!

14. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

wat is het rustig hier...

15. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Druk aan het werk .. ;)

16. Vinnies

Vinnies Bekend lid

20 okt 2008
    674
    1
    18
    Zoetermeer
    Ja het is inderdaad rustig.

Vraagje aan de dames die in het ziekehuis bevallen. Wat trek je aan na de bevalling? Gewone kleding of een pyama ofzo?

17. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    das een goeie ik moet ook in het ziekenhuis bevallen maar heb er nog niet egt over nagedacht eigelijk.
    kijk als je weet dat je gelijk naar huis kan zou ik gewone kleding aandoen, of een traingspak of zoiets

18. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    even snel vanaf mijn werk.

Moet helaas afzeggen voor meeting morgen :(
    Mijn tante is in t ziekenhuis opgenomen en moet op de kids passen morgen van 11 tot 15.

sorry! x

19. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    girafje: gefeliciteerd!

..........

de kleuren zijn gelukt bij de gamma.. (kan niks verklappen:) )

net kraampakket binnen gekregen.. en weer een leuk pakket.
    weer de hele serie van natalis (zeep,bodylotion ect..)
    alle verbanden ect.. en knuffel aap/ warmte zak en een kruikzak.. leuk

20. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    ik heb een huispak .. lekkere wijde broek met een vestje..

kan het beste een niet te strakke broek zijn. en dan meer in de boord. als je een ks hebt gehad dan is het niet fijn als je broek daar op drukt :)

Deel Deze Pagina