Juni 2009 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Dootje24, Sep 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    veel dames uit brabant... hier ook..

ooooh, en de mvm man (vrouw?) heeft goed opgelet deze keer, en de krat netjes terug in de tas gedaan...
    Kunnen de buren het niet zo heel makkelijk zien

2. Anna83

Anna83 Bekend lid

Aug 12, 2008
    558
    0
    0
    Hebben jullie dat ook dat je een heel sterk voorgevoel hebt over het geslacht?

Zelf denk ik dat het een meisje wordt, ben benieuwd of dit straks ook zo blijkt te zijn ;)
    Volgens Chinese kalender wordt het ook een meisje.
    En de man denkt natuurlijk een jongen :rolleyes:

Liefs Anna

3. McGyver

McGyver Niet meer actief

dag dames

hier net een mooi dagboek gekocht waar in ik elke dag kan schrijven.
    en alle tijdschriften uit de winkel over zwanger zijn.

om medische redenen moet ik het nu al vertellen op mijn werk, had eigenlijk gehoopt van niet maar in overleg met de vk, vindt zij van wel.

verder gaan we het straks aan onze vrienden vertellen die hun kleine meid na 42 weken zwangerschap hebben verloren en afgelopen zaterdag hebben moeten begraven,
    ik weet zeker dat ze erg blij voor ons zijn,
    de reden dat we het hen gaan vertellen is omdat we door hun situatie absoluut niet op de roze wolk zitten, ik kan niet blij zijn. qua verstand wel maar qua gevoel niet. ik heb het gevoel als hun zeggen het is goed zo, dat ik er dan van kan genieten, snappen jullie me nog?!

verder ben ik ook gezond bezig. ik slik dagravit (foliumzuur en vitamines). elke dag yakult of andere probiotica, fruit, kaas en melkproducten. sloeg gister zelfs een gebakje af. hihi.
    niet meer dan 2 normale koffie op een dag. veel thee (groene) enz.....

mn man is nu ff naar een winkel, hij wil iets voor me kopen, maar zijn geld was op, dus heeft ie thuis ff geld gehaald en is ie weer weg, spannend. (dure maand geweest hier, morgen weer loon hihi).

nu ga ik ff verder met koken

xxx

4. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    bij de zeiden de chinezen een jongen, ik ging voor 100% voor een meisje. Stond bij de hema al met die schattige spagettibandjes rompers in mijn handen. Het eerste dat ik zag bij de echo was een piemeltje... haha...

nu zeggen de chinezen weer een jongen en denk ik weer een meisje... maar dat is enkel gebaseerd op het feit dat de zaadjes het 3 dagen hebben overleefd en meisjes leven langer... maar we zullen het zien...

5. McGyver

McGyver Niet meer actief

mijn pendel zegt meisje, maar ik denk jongen.
    maar wie weet veranderdt mn gevoel nog, ben ten slotte nog maar net zwanger.

6. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    oh ja... die zei ook meisje..

7. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    ben benieuwd waar je man mee thuis gaat komen Mac!

en veel sterkte voor morgen, zal niet makkelijk zijn, maar zo te lezen zijn het goede vrienden, die ook jullie je geluk gunnen

8. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

May 18, 2008
    4,779
    0
    36
    hey meiden

debke:ik hoop voor je dat ze een echo doet, maar je hebt dus niet gemeld dat je inmiddels zwanger bent?

mac ik heb tot 4jaar terug ook in arnhem gewoon, dus misschien ken ik je wel.....

inger jeetje jij bent goed bezig, nou ik ben een jaar geleden al gestopt met roken, neem sochtends gravitamon, en verder regelmatig groente en iig geen dingen die niet mogen, o en over die vis, volgens mij mag je zowieso alle gerookte vis, maar weet t niet ceker haha

jeetje nog geen echo nieuws?

nou hier alles goed, heb nog nergens last van, maakt je soms best onzeker....heb net de vk gebeld, en ze zei dat het bij hun gebruikelijk was een intake te doen bij 7-8weken, nou rpima, maar toen ik vertelde dat ik met 8w4d in t ziekenhuis een echo kreeg en vroeg wanneer ik bij hun de 1e echo kreeg, ging ervan uit tussen de 10-12 weken, zei ze dat ik er rond die tijd geen krijg bij hun omdat ik m al in t zieknhuis krijg.....nou zat te janken aan de telefoon...want vorige keer met 8wk was me echo goed, maar 1,5 week later leefde t dus niet meer, ben nu dus na de 1e echo erg nieuwschierig naar de 2e..nou ik kan vrijdag terugbellen met iemand die r meer verstand van had......pff die hormonen ook.....
    maar heb al op internet gekeken, en er zijn bureaus die al vanaf 7wken echo's doen dus anders ga ik rond de 10weken wel naar hun haha.

nou dat was ff mijn egoverhaal..twas me bedoeling hier niet te veel te komen, maar dat lukt tot nu toe niet echt aha, tja als t gezellig is...

xxx

9. McGyver

McGyver Niet meer actief

dank je
    ik ben ook benieuwd waarmee ie thuis komt.
    het is trouwens niet morgen maar na het eten dat we naar onze vrienden gaan, die ons zeker het geluk gunnen.
    maar blijft spannend

10. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

May 18, 2008
    4,779
    0
    36
    mac zie net je verhaal pas jeetje wat erg zeg met 42 weken, hoe is dat dan gekomen als ik vragen mag?kan me voorstellen dat het voor jullie beide een moeilijk moment zal zijn...
    suc6 met het vertellen, en ben benieuwd wat je mannetje koopt aha

11. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

Aug 31, 2008
    2,055
    0
    0
    Zeeland
    Hey ladies!

Jeetje zeg... 't is écht niet bij te houden hier! Wát een lappen tekst zeg... Effe wat kleine reacties:
    * wij willen ook weten wat het wordt!
    * gezond eten.... wij waren aan het Sonja'en maar nu snel gestopt - afvallen is natuurlijk superslecht nu ivm de afvalstoffen ofzo. Maar ik probeer de grote lijn (alleen dan wat meer) wel vol te houden en ook genoeg groente en fruit. Geen extra vitamines, tot nu toe alleen foliumzuur.

Vanochtend nóg een keer getest. Moest toch nog effe bevestiging hebben ;) hihi! Nou, hartstikke positief, veel donkerder dan de eerste. Ga 'm straks in m'n album zetten. Dat zwangerschapsboek wat hier gisteravond werd aangeraden heb ik meteen besteld! Heb net voor m'n ventje 2 rompertjes gekocht met I love papa en Papa is de liefste. Hij is morgen jarig, dus vond dat ie toch alvast een cadeautje van de kleine moest krijgen :)

@ Mac: heftig! Benieuwd hoe ze reageren. Kan me voorstellen dat je wat minder op de roze wolk zit dan....

Ow vanochtend de huisarts gebeld: aanstaande donderdag om 8.20u zijn we welkom :D En dan maar horen wat hij in onze situatie verstandig vindt: verloskundige of gyn. Spannend! (ook al gebeurt er natuurlijk bij de HA nog helemaal niets, toch vinden we het spannend. Lijken soms wel gek :p )

Hoe gaat het verder met iedereen? Ik lees bij velen de buikpijn, dus ben daar nu steeds geruster in. Het hoort er gewoon bij, dus het is eigenlijk een goed teken. Ofzo ;)

Liefs! Debsel

Oh ja: ik woon in (provincie) zeeland! Nog iemand?

12. McGyver

McGyver Niet meer actief

mn mannetje kwam thuis met rose en blauwe roosjes, hihi lief he.

bij 41 weken en 5 dagen heeft mn vriendin een bloeding van placenta gehad, en daardoor heeft het kindje het niet gered, de artsen zeggen domme pech, kan iedereen overkomen, en ligt er ook niet aan dat ze overtijd was, had ook eerder in zwangerschap kunnen gebeuren.
    maar idd wel klote

zo wij gaan lekker eten

xxx

13. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

Aug 4, 2007
    1,409
    1
    0
    Breda
    Pff heel wat afgekletst vandaag, heb t een beetje vaag doorgelezen. Allereerst alle nieuwe zwangeren van harte welkom!

Volgens mij werd er gevraagd of we wilden weten wat het wordt. Ik wil het zeker weet, lijkt me wel en praktisch, vriend is er nog niet helemaal over uit.

Volgens mij werd er ook nog gevraagd of we goed eten

Probeer s ochtends 2 sneetjes brood + vifit.
    Tussendoor fruit en/of cracker
    Lunch 3 sneetjes brood met melk
    Tussendoor fruit en/of iets anders
    S avond groente, vlees, zuivel.

Daarnaast slik ik vitaminenpil voor zwangeren en omegavisolietabletten.

Heb eigenlijk verder niet zoveel zin in zoet/snoep oid. En dat is ook voor het eerst :)

Mac wat verschrikkelijk om mee te maken zeg!

Jent en Dootje hoe is het gegaan vandaag bij de vk/gyn? hebben jullie wat kunnen zien?

Ik heb inmiddels wel begrepen dat ik tot een van de gelukkigen behoor wat betreft echos. Ik krijg woensdag mijn 3e! Wel leuk om te zien hoe dat elke week zich ontwikkeld.

Kom trouwens uit t gezellig brabant!

14. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

May 18, 2008
    4,779
    0
    36
    hey sunshine zo al de 3e?jeetje das veel waarom krijg jij er zo veel?iedere week ofzo?wellekker hoor.

xx

15. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

Aug 4, 2007
    1,409
    1
    0
    Breda
    Heb een hoge bloeddruk, dus ze willen het goed in de gaten houden, vandaar. Moet zeggen dat ik het wel fijn vind hoor.

16. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

Jan 5, 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Jaaaaaa, meiden hier ben ik dan! Hahaha, we zijn vanuit het ziekenhuis gelijk naar alle aanstaande opa's, oma's en overgrootopa's en oma's gereden!
    Dus dat betekent: een goede echo! YES!
    Ik heb een foto in mijn album gezet. De geanecoloog stopt hem erin en we zagen ons beebje meteen zitten. De geanecoloog zei ook meteen: 'zien jullie dat knipperen?" en wij JAAAAAAAAAAAA. Was echt helemaal geweldig!

Nou, het hartje klopte snel en goed, de baby was al goed ingenesteld en volgens de echo 6 weken 3 dagen. Twee daagjes korter dan we dachten, maar de geanecoloog zei dat er nu een week tussen mag zitten.

27 oktober om 15.10 uur krijgen we nog een echo in het ziekenhuis. Zij vind het medisch gezien niet nodig, maar ze bood het ons aan zodat we wat meer gerustgesteld zouden zijn vanwege de eerdere miskramen. Lief he! We mogen sowieso al de verloskundige bellen voor een afspraak bij 10 weken.

Ik ben helemaal kapot na zo'n emotionele dag,maar wel zielsgelukkig! De angst is er nog steeds wel, maar wel een stuk minder!

Nou meiden, ik ga lekker eten!

Marloes, wil jij de 27ste in de agenda zetten?
    Jent, hoe is jouw echo gegaan? Hopenlijk ook een kloppend hartje! Heb aan je gedacht hoor vandaag!
    Voor alle andere meiden, bedankt voor het meeleven!

En weer veel nieuwe zwangeren, super meiden!

Kus dootje

17. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

Aug 4, 2007
    1,409
    1
    0
    Breda
    Dootje Fantastisch! Harstikke leuk dat je je beeb gezien heb, aparte gewaarwording he.

Geniet er lekker van!

18. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    jaaaaaaaaa, dootje, wow, goed zo!

19. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    De agenda van morgen

Debke83: Gyn

20. Lien84

Lien84 Lid

Jul 9, 2008
    91
    21
    8
    zo ik wil me graag bij de juni mama's voegen, vandaag positieve test!
    de 22e ben ik uitgerekend, maar bij mijn andere 2 was ik 2x eind januari en ze zijn allebei in februari geboren. dus denk dat t een juli kindje wordt :p :p

Share This Page