Juni 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dootje24, 22 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    woehahaha! ou kan het me helemaal voorstellen hoor!

ik heb ook een verpleegster die ik niet uit kon staan.
    ik hoop haar ook zeker niet weer te krijgen
    oke zelf ben ik dan ook nog piep jong (zaterdag>>24)
    maar zij was niet veel ouder.. en had zeker nog nooit een kind gebaard of zwanger geweest. (ooh dat zeg ik wel heel crue he.. zo bedoel ik dat niet)
    mijn zoontje was geboren, hij wilde niet goed drinken of hij dronk niet genoeg. ik moet volgens haar dat flesje er in proppen.. ik mocht toch zeker geen uur doen over een flesje! dit was toen al een teken dat het drinken met een gewone speen niet goed ging bij ons zoontje maar zij pikte het signaal niet op. en ik was niet gebekt genoeg.
    toen kreeg ie last van krampjes. zelf lag ik voor pampus in bed na mijn ks.. kon niet tillen en hem dus ook niet oppakken..
    dus ik drukken op het belletje.. of ze hem konden helpen... nou echt na uren zeuren had ze een beetje venkelwater gehaald voor mijn zoontje.. ik kon haar niet uit staan! ze keek me ook op een manier aan dat ik zeker wist van tja.. jij mag mij ook niet!
    die zelfde avond kwam me schoonmoeder ook nog langs. hihi. en dat was echt de druppel. ik zat vol met kraamtranen/hormonen/ een kind met krampjes wat niet op hield met huilen een zuster die ik niet uit kon staan. ik wilde naar huis! en toen begon me schoonmoeder ook nog eens te zeuren.. aaah schat dat zijn nou kraam tranen.. belgh!
    toen de verpleegster later weer kwam deed ik nog al bot tegen dr.. ze kwam naar me toe later en zij .. heb ik iets verkeerds gedaan?
    heb mijn excuses maar aangeboden.. en gezegt dat het gewoon alles een combi van was hahaha..

2. Aichaaaa

Aichaaaa Niet meer actief

Ik krijg 'n groeiecho om te kijken of de kleine niet te snel groeit van de suiker.
    Volgens mij is 'n groeiecho niet standaard (of ze hebben het vermoeden dat hij/zij te klein of te groot is) of omdat ze het misschien niet goed kunnen voelen.

3. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    wat een verhaal zeg,
    verschrikkelijk
    nou dat moet bij mij nog wat worden dan want ben helemaal op dit moment snel op me tenen getrapt verschrikkelijk.
    en ze hoeven maar een ding verkeerd te zeggen of ik schiet uit me slof niet te zuinig.

4. Aichaaaa

Goeiemorgen en werkse!

5. Aichaaaa

Hahahaha wacht maar tot ze de leeftijd krijgen dat ze er achter komen hoe baby's gemaakt worden en je zelf zwanger bent :confused:

6. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    dit keer zie ik er niet zo tegen op. ik ben nu 2 jaar ouder en in die 2 jaar ben ik toch wel iets gebekter geworden.. als me iets niet zint zeg ik het ook gewoon.
    en ik denk dat ik dit kindje wat makkelijker uit handen geef dan de 1e..
    alhoewel. :)
    ook heb ik nu meer zoiets van. ach na een week mag je het lekker allemaal zelf doen! haha.

ik weet nog dat de kraam hulp had uitgelegd hoe alles moest met hoeveel cc drinken ect..
    snachts was ons manneke niet stil te krijgen . hij was een uur te vroeg voor zijn voeding. ojee wat nu?
    ik was helemaal in paniek haha.. me vriend zei toen. kom we maken een flesje want wie weet heeft ie honger..
    ik: jaaaah daaaaaaaag.. dat mag nog niet hoor het is een uur te vroeg!
    :)

hallo zei mijn vriend wie zijn kind is het. die van ons of van de kraamverzorgster hahaha! ik werd toen ff weer met beide benen op de grond gezet. oja! het is ons kindje hihi.. dus huppakkee een fles erin

7. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    ja zo denk ik ook die kraam hulp is er een week, daag mijn huis mijn regels of denk ik daar verkeerd over?

8. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    nee hoor het is jou huis en jou regels. wij hadden een super lieve kraamhulp..
    maar je word zo geleefd die week..
    ik was echt blij dat ze weer naar huis ging..
    gewoon je eigen ding weer doen..

9. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    ja ik hoor zo veel dingen over de kraamhulp,
    ben benieuwd wanneer ze hier komen om te praten,
    heb jij daar al iets van gehoord.
    ben altijd bang dat ze me vergeten

10. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    @ Mam, heel herkenbaar.
    Zo kreeg ik ook te horen dat zij (de verpleegsters) verantwoordelijk waren voor mijn kind :(
    Tja hoe dat precies zit...
    Heb er toen niks van gezegd want ik wilde dat ze heel goed voor MIJN kind zorgden en wist dat ik de dag erna naar huis mocht met MIJN kind ;)
    Denk niet dat dat dit keer weer zal gebeuren.

Enne de verpleegster heeft toen de dag erna haar excuses aangeboden (die van het plassen)
    Maar voor mij betekende het niet zoveel op dat moment. Vond het geen proffesionele houding, die sneren dan)

11. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Goeiemorgen allemaal

Emme - Jammer dat je weggaat :(
    Smiley - Succes met bloedprikken.
    Marjanne - Ieuwll.. DE schaar. Hoe zag hij eruit? Groot? Hihi.. Ik zal het onthouden, plassen na de bevalling. Klinkt niet fijn je verhaal.
    Joanita - Klinkt niet goed allemaal. Snel naar een dokter jij!
    Marjanne - Ow lekker vrij vandaag. Veel plezier bij Ikea! Ik ben er van de week ook nog geweest. Ik ben altijd zo jaloers als ik die leuke huiskamers weer zie!
    Sunshine - Bijpraten is lastig haha. Er wordt zo veel geschreven :) Groeiecho is standaard volgens mij. Ik heb hem ook rond de 30 weken.
    Marjanne - Haahhahahahhaha geen pipi :)
    Vinnies - Ik open ook altijd een kladblok en typ daar alles in. Wel makkelijk.
    Natja - Succes vandaag!
    Mam85 - Vervelend verhaal over je kraamdagen zeg!

Pff wat een verhalen allemaal over kraamverzorgsters! Ik begin er gewoon bang voor te worden dat ik ook zo'n monster krijg!

Nou, ik ga weer verder aan het werk.

12. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Dat zal dan bij mij wel te maken ivm mijn bloeddruk. Ze gaven verder niet aan of het te klein of te groot is. Met de 20 weken lag het allemaal nog netjes op schema.

13. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Goeiemorgen allemaal, ben ik weer! Net terug van de tandarts en gelukkig alleen tandsteen verwijderen. Manlief had wel een gaatje en tanderosie…

@Meris: Heb jij nog geen brief gehad met de tijden? Die kreeg ik 6 weken van te voren al!

@Girafje: Vind het wel jammer, maarja, het is ook weer zoiets als mijn medecursisten me steeds wakker moeten maken aan het eind van de les :)

@Aaliyah: Dan zal het wel meevallen. De meeste nummers zijn wel te vinden via Google als ze je oplichten o.i.d.

@Jolan: Leuk, Tarzan! Veel plezier :D

@Emme: Je gaat toch niet weg hé? :(

@Smiley: Succes dalijk..

@Marjanne: Wat vervelend allemaal, hopelijk heb je deze keer iemand anders dan die kenau ;)

@Joanita: Beterschap en succes bij de h.a. dalijk!

@Sunshine: Fijn dat alles goed gaat met jou en de kleine! Volgens mij is een 30 weken groeiecho standaard, bij mijn vk iig.

@Marjanne: Geen pipi, ohnee :|

@Natja: Succes bij de gyn!

@Mam: Ook al zo’n kenau. Hopelijk tref jij deze keer ook een leukere!

@Aichaaa: :) ik zie die reacties nu helemaal voor me!

Kraamverzorgster: Ik ben bang dat ik een bekende krijg, dat wil ik echt niet, dat een bekende iedere dag naar je hechtingen moet kijken enzo :)

14. Aichaaaa

Ik lees net bij Rianne dat zei hem ook gewoon krijgt dus misschien is het wel standaard hoor!

15. Aichaaaa

@ mama1987,

:D mijn zoontje geloofde het echt niet dat zijn moeder zoiets oooooooit zou doen :D

Had hij ook tegen die jongen gezegt die het tegen hem vertelde :D

Tot ik zei dat het zo wel ging,nou nog net geen kinderkorrelatie voor hem hoeven bellen ;)

's avonds toen hij naar bed ging zei hij dat hij blij was dat pappa en ik uit elkaar waren zodat ik zoiets vies noooooooit meer hoefde te doen :confused:

16. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    hahaha geweldig! :)

17. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    haha grappig verhaal Aicha! Arme jongen, helemaal getraumatiseerd!

Die groeiecho is niet standaard hoor, als de vk gewoon goed kan bepalen hoe je kindje ligt en hoe groot die is, dan hoeft het niet.

Hier gaat het wel goed, doe lekker rustig aan vandaag. Gisteren heerlijk gepoedeld :D

18. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    :)

Kan het me wel voorstellen, vond het ook zo'n vreselijk idee vroeger dat mijn ouders sex hadden. Dus ik hield mezelf voor dat ze het maar 2x gedaan hadden, 1x voor mij en 1x voor mijn broertje. :)

19. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Bij mijn vk wel! Misschien omdat ze zo blij zijn met hun nieuwe echo apparatuur :)

20. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Hoi,

Even snel een berichtje. Heb de laatste tijd weinig tijd om hier uitgebreid mee te kletsen....enne het zwanger-zijn maakt het er ook niet makkelijker op om alles te onthouden;).

Een groeiecho is naar mijn weten zeker niet standaard. Alleen in geval van twijfel bij vk of gyn of een "medische voorgeschiedenis" geloof ik. Volgende week dond moet ik weer naar gyn en krijg dan ook datum voor groeiecho. Ons kleintje groeit weer niet zo hard...Ben er inmiddels wel achter dat mijn lijf niet echt geschikt is om kindjes groot te laten worden. Vanavond gaan we 3d echo laten maken, spannend! Ben erg benieuwd hoe ons mannetje eruit ziet!

Deel Deze Pagina