goedemorgen allemaal @ smiley: dat is wel even schrikken he! Maar gewoon rust houden nu he, dan belast je alles ook niet zoveel en blijft de handel vast goed dicht! @ kruimeltje: welkom! lekker he die zwangerschapskwaaltjes. Over de misselijkheid kan ik meepraten. Ik was haast vergeten dat je op een wc ook kunt zitten! @ marb: leuk zo'n vent en zo'n wagen. Ik zou met niet te druk maken over de voorbereidingen voor de baby hoor. De meubeltjes en de wagen is het enige wat je een beetje vantevoren moet hebben, voor de rest stuur je desnoods je man op pad als de weeen beginnen Nee maar serieus het valt allemaal best mee wat je moet hebben, en een hele hoop dingen zijn nice to have maar echt niet nodig aan het begin hoor! @ mandy, mooi dat je schoonzus weer naar huis mag. @mama1987 fijn dat het goed was bij de vk @marloes: hetzelfde Nu naar de gyn dus? @ heide: ik blijf nog wel werken hoor, maar alleen nog op kantoor. Niet meer de fabriek in, dat is te zwaar geworden. Maar kan het meeste ook wel vanaf kantoor doen. Vandaag nog even rustig thuis, en dan ga ik morgen rustig aan naar kantoor. @ rianne: wat rottig die krampen. Volgens mij hoort dat ook bij je zwangerschap, pijn en kramp in allerlei spieren hebben.
Goeiemorgen Ja, het ziet er echt schattig uit. Was ook toen we het over de inrichting van de babykamer hadden. Ik wilde de commode ergens neerzetten en toen zei hij: 'maar dan stoot ik elke keer m'n hoofd als ik met haar bezig ben'. En toen zag ik het ineens voor me... Echt lief! En wat jij zegt is waar, hoor! Ik probeer mezelf dat ook steeds voor te houden... Heb er nu ook echt wat meer vrede mee. Wil graag het bedje nog gauw in elkaar zetten zodat dat ook klaar is, maar voor de rest... Het wacht allemaal maar even! Hoe is het met jou trouwens? Bevalt het om minder te werken?
Had hier even overheen gelezen... Maareh... wat fijn! Onderzoeken zijn natuurlijk nog wel even spannend, maar dat ze thuis is is al heel fijn! En ik ben jaloers: een hele nacht niet plassen
Marjanne: Haha, dat je nou net haar weer tegenkomt op zo'n avond.. Mam85: Ook al zo'n verhaal over het zh...hopen dat het nu anders is. Aaichaa: Wat kinderen kunnen zeggen en denken he Joanita: heb je ondertussen nog de gyn gebeld? mandy: Vervelend nieuws van je schoonzus! Hopen dat alles goed komt dan he! Weegschaal: Ik dacht dat je deze in huis moest hebben voor de kraamweek? En voor als je thuis bevalt.. Vinnies: Jamaica, heerlijk! Je zult ondertussen wel al weg zijn, maar heel veel plezier! Natja: Fijn dat jullie weer goedgekeurd zijn bij de vk! Basmalah: Hier ook nog niets gehoord van het kraambureau, zal vanzalf wel gebeuren.. 'Nog een paar pagina's....
bij mijn weten niet, bij een thuis bevalling heeft de vk altijd een weeghaak bij zich (is niet zo gruwelijk als t klinkt hoor!) En tijdens de kraamweek kan je er dus 1 huren, of je kraamverzorgende heeft er 1. Zou het bij de intake nog maar is navragen!
Kwa gewicht geen zorgen maken hoor, tis normaal dat je rond deze tijd van de zwangerschap meer aankomt Ik ben nu 5 kg aangekomen in totaal is minder dan mijn eerste zwangerschap, maar ben ook meer in beweging nu omdat dat in de eerste zwangerschap niet goed ging ivm klachten. Kga eens aan de strijk beginnen heb een hele berg staan pff maarja ze zijn nu de nieuwe keuken aan het plaatsen dus ben liever bezig des te sneller is het dagje om, hou er niet van om hele dag in huis te zitten met vreemde hoewel het wel leuke en aardige jongens zijn
goedemorge damens, @ smily; das wel ff schrikke zeg. heel veel sterkte ermee en hopelijk blijft je kleine nog ff een paar weken zitten waar die zit. jullie zijn al goed actief.hihi. hier gaat het weer een stuk beter, geen last meer van kramp, wel ben ik erg moe. gr pascale
Ahh Marloes morgen 30 weken, jeetje wat gaat dat snel meid..... nog maar 10 weken te gaan ( of meer of minder natuurlijk)
@Marb: Ik voel me verder heel goed, heb alleen erg veel dorst, dus denk dat het wel mee valt hoor! Ook geen rondje door de huiskamer gemaakt? Weegschaal: Die hoef je volgens mij niet te hebben, je kunt altijd binnenlopen bij het cb om de kleine te wegen! @Sanne: 5 kg pas, dat is echt niet veel! Ik ben zo bang dat ik het er dalijk niet meer af krijg na de bevalling
Pff vandaag een rottig gevoel in mijn buik, mijn darmen liggen een beetje overhoop ofzo. En dat geduw van die vk net heeft het niet beter gemaakt
@ mama1987, die angst heb ik ook hoor, nu bijna 10 kilo aangekomen (was net voor dat ik zwanger werd 12 kilo afgevallen ) Ik hoop zo dat t het er af vliegt als de kleine er is straks. En anders wordt het sporten sporten sporten!
Mja, zal zeker wel meevallen dan! Maar toch irritant dat er weer iets is wat gecontroleerd moet worden. Ik moet bij de volgende controle ook een vingerprik laten doen *is een bange poeperd die prikjes stiekem eng vindt* Enneh... nee, ook niet door de huiskamer, haha! Maar wel van de auto naar het huis natuurlijk O En m'n man ging wel gelijk alles er steeds op- en afklikken
Niet op de kilos letten nu gaat er wel weer vanaf als je zelf wil, kwas mijn vorige zwangerschap 18 kg bijgekomen en is er allemaal weer afgegaan.
@Kuide..: Vervelend hé! Neem me steeds voor om me er niet meer druk over te maken. Maarja.... @Marb: Ik vind prikjes ook eng. Moet morgen mijn nichtje uit school halen, die zit daarnaast op school. Denk dat ik haar mooi meeneem ze is 10.. Oooh is die van jou ook zo kinderachtig. Mijn man ging ook gelijk alles erop en eraf klikken, in- en uitklappen etc.
goed om te horen sanne! Je hoort soms van die verschrikkelijke verhalen. tijdens mijn verlof loopt mijn halfjaarcontract bij mijn werk af. Ik zat stiekem beetje in de stress of het wel verlengt zou worden, zou dit 14 mei, 1 dag voor mijn verlof horen. Maar nou krijg ik net een brief van mijn werk, dat vanaf 1 juni mijn contract met een jaar verlengt wordt! *springt in het rond*
@ Sanne: wauw, 18 kg... Kon je nog wel lopen op het eind? Lijkt me wel zwaar om zo'n gewicht mee te sjouwen... En wel fijn dat het er weer af is (of nou ja... nu zit er weer e.e.a. aan natuurlijk ) @ mama1987: wahahaha, dat arme kind! Heeft straks een trauma van jouw prikjes Maar moet je zeker doen. Ik heb m'n man steeds gedwongen mee te gaan Enneh... ja... hij zei: 'kijk, dit is het deel van de baby-uitzet waar mannen mee willen spelen' @ kuidebokibi: jaaaaaa, gefeliciteerd! Hele opluchting lijkt me. Geniet ervan.
Ik was een week na de bevalling al snel 8 kilo kwijt de rest heeft een paar maanden geduurd maar hoe ik het al zei, je moet het er wel voor over hebben, maar het is dan hopelijk fijn weer dus lekker wandelen en veel water drinken, Maar nu nog niks om druk over te maken, het hoort eenmaal bij de zwangerschap he. Nou die 18 kg was wel redelijk zwaar maar hield de laatste weken wel veel vocht vast en daar zaten ook kilos in. Kvond 18 nog wel meevallen hoor, vriendinnen van me waren rond de 25 en 30 kg aangekomen dus mij hoorde je niet klagen, tis bij iedereen anders, ik heb opzich wel aanleg om snel bij te komen als ik eet waar ik zin in heb Maar dan nogmaals het hoort erbij meiden