Juni 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dootje24, 22 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    @ Sanne: ik vind het ook absoluut niet erg hoor! Tenminste... voor m'n uiterlijk niet. Ben alleen bang dat m'n rug/beken het niet gaan trekken op het eind. Ben al niet de grootste en als er straks teveel bij zit... :(

Maar idd... hoor ook weleens 30 kg. Als ik 30 kg aankom is dat 60% extra erbij! :confused:

2. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Smiley doe rustig aan meid

3. MamaVanBrittje

MamaVanBrittje Niet meer actief

Mogguh allemaal...

Kom net bij de VK vandaan, alles weer in orde. Maar heb er wel een flinke dip aan overgehouden :(
    Ik heb met 1 VK een hele goede band, best close, ze was tijdens mijn zwangerschap van Britt zo'n beetje mijn steun en toeverlaat, een beetje een vervangmoeder zeg maar (jullie weten van mijn "echte" moeder he). En die band is altijd gebleven, zeker nu ik weer bij haar op controle mag. Alleen per 1 mei stopt ze, ze gaat iets anders doen, en daar baalde ik gruwelijk van omdat dat natuurlijk net voor juni is. Want ik wilde haar ontzettend graag bij de bevalling hebben. Dus toen heb ik haar vanmorgen gevraagd of ze, als ze dat leuk vond, alsnog bij de bevalling wilde zijn maar dan niet als VK, maar gewoon zo. Maar dat wilde ze helaas niet, ze vond het al moeilijk genoeg dat ze moest stoppen (is vanwege rugklachten e.d.) en ze was bang dat ze anders nooit afscheid van het vak kon nemen.
    Heel begrijpelijk van haar kant, en neem het haar ook echt niet kwalijk. Maar ik vind het ontzettend jammer, eigenlijk nog veel meer dan ik van tevoren had gedacht, dat ze er niet bij wil zijn. Kon het daar maar net drooghouden, en toen ik thuis was belde mannetje op om te vragen hoe het was gegaan en toen ben ik compleet in mekaar gezakt. Zie het ook echt even niet meer zitten nu.

Want ik wil naast mijn mannetje heel graag nog 1 iemand bij de bevalling hebben, en nu zij dat niet is weet ik niet wie het dan wel moet zijn. Tweede keus is de vrouw van mijn schoonvader, maar als ik dat doe jaag ik natuurlijk mijn schoonmoeder tegen me in het harnas (mannetje's ouders zijn gescheiden, en heb met "stiefschoonmoeder" een veel betere band dan met schoonmoeder). En van mijn kant zijn er verder geen opties. Zucht.

Sorry voor mijn egogespui, was eigenlijk helemaal niet mijn bedoeling. Zal nu gauw mijn best gaan doen om die tig pagina's bij te lezen, en hoop dat jullie een beetje advies voor mij hebben.

4. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    begeleidster gehandicaptenzorg
    noord-limburg
    Joanita: Hopelijk ben je nu een beetje gerustgesteld, en probeer niet meer teveel stress te hebben dus..

Kruimeltje: Welkom hier! Leuk dat er zich nog steeds nieuwe aanmelden!

Smiley: Wat heftig allemaal.. Doe waar jij je goed bij voelt.. En ik hoop dat jullie meisje dan nog lekker een aantal weken blijft zitten waar ze zit!
    Wel fijn dat ze je in de gaten blijven houden!

Marb: Leuk he als mannen zo ginterreerd zijn in babyspullen! Hopelijk voel je je snel weer wat beter!

Alien: Wat vervelend voor jullie dat jullie nu nog geen uitslag hebben. Heel veel sterkte!

Minnie: flinke buik al zeg! Mooi!

Rianne: nog nooit van gehoord een mamaketting, lijkt me wel leuk!

Mama1987: fijn dat alles goed was bij de vk! Een keer extra bloedprikken kan geen kwaad, toch?

Snieke: sorry, had het verkeerd begrepen dan :oops: . Wel fijn dat er aangepast werk voor je is.

Mandy: Fijn dat je schoonzus weer thuis is. Hoe gaat het nu?

Kuide: JAAA, een jaarcontract! Gefeliciteerd! :)

Prikken: Ik moet in week 30 nog eens extra geprikt worden omdat ik een negatieve rhesus factor heb... Krijg dan een spuit :( hebben dit meerdere van jullie?

Alle dames met afspraken vandaag veel plezier!

5. Anna83

Anna83 Bekend lid

12 aug 2008
    558
    0
    0
    Hoi Meiden,

Kom we ook weer eens even melden...heb de laatste dagen en nu nog een hele erge nesteldrang :confused:
    Heb de hele zolder aangepakt (absoluut onzinnig....maar dan is het ook weer "netjes") De keukenkastjes geherorganiseerd en alvast ruimte gemaakt voor de flesjes en bewaarbekertjes. De kledingkasten boven uitgeruimd en "netje" gemaakt...vandaag wil ik de "verfkamer" leegmaken en alles op zolder zetten, zodat we die kamer straks ook weer kunnen gebruiken voor "netjes"....het slaat nergens meer op, maar ik heb echt het gevoel dat ik het MOET DOEN :rolleyes:

Reageer even kort, want antwoord geven over 50 volgeschreven pagina's kan ik echt even niet opbrengen :(

@Meiden met heftig nieuws over familie....pffff...heel veel sterkte. Vooral voor jou Meris, erg heftig, dikke *knuf*.

@Beebjes, ALLEMAAL BLIJVEN ZITTEN VOORLOPIG! en aan de mama's nu echt RUSTIG AAN DOEN!

@Kruimeltje, welkom en gefeliciteerd! :D

@Meiden met afspraken vandaag, heel veel plezier!

@Marb, jeetje wat zal jij je een beetje beduvelt voelen dat niet allles er was wat ze hadden gezegd...noem dat niet verwend, maar verwachtingsmanagement ;)
    Stoer wagentje hebben jullie hoor! Veel plezier vandaag bij de echo...lekker even genieten :D

@Inger, vindt je foto's ook erg mooi van de pretecho! En is de DVD al grijs gedraaid :)

Ga weer snel aan de slag, want heb echt het gevoel alsof ik mijn "gedachten" en "lichaam" niet meer onder controle heb, voordat ik alles heb gedaan.... :(

xx Anna

6. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Ja ik mag ook voor de spuit! heb er nu al zin in NOT, heb zon graf hekel aan injecties. Mag ze zelf geven maar owwww wat een ellende!

7. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    begeleidster gehandicaptenzorg
    noord-limburg
    MvB: Jammer dat ze net nu stopt... kan me voorstellen dat je nu teleurgesteld bent.. Ja wie dan? Ik zou degene doen waar jij je het prettigst bij voelt! En niet kijken naar de gevoelens van bijvoorbeeld je schoonmoeder.. het is jullie bevalling en die doe je nooit meer over!
    Succes met je keuze!

JAA, ik ben bijgelezen... zal best op sommige niet gereageerd hebben, maar het waren er ook zoveel..
    Zal vanaf nu nooit meer langer dan een dag wegblijven ;) :)

Vamiddag heb ik een gesprek op mijn werk met mijn vervangster, zij begint maandag. Eens kijken wat ik verder nog kan doen, ik heb gezegd dat ik therapeutisch nog wel wat wil komen doen. Anders zijn die 13 weken nog zo lang...
    Ga me gauw maar eens aankleden, het zonnetje schijnt :D

Tot later...

8. Anna83

Anna83 Bekend lid

12 aug 2008
    558
    0
    0
    Kan me goed voorstellen dat je door dit nieuws er echt even doorheen zit :(

Wat me opvalt is dat je de lieve vrede wil bewaren en meer rekening houdt met gevoelens voor anderen, terwijl het nu om JOU gaat en het jou bevalling is...en elke moeder zal toch wel begrijpen dat je dan de ideale situatie wil ;)
    Doe gewoon lekker jou ding en vraag je schoonmoeder (stiefmoeder van mannetje), want dat is voor jou ideaal. Het is voor je schoonmoeder (echte moeder van mannetje) even zwaar, maar dat overleeft ze ook wel weer hoor!
    Kies nu even lekker voor jezelf en hoe jij het wilt...er is al genoeg voor je beslist in het verleden! Als je het even niet meer ziet zitten, lucht dan gewoon je hart en je kan altijd PB'en.

xx Anna

9. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    @MvB, he wat ongelovelijk K*t dat ze nu net moet stoppen, snap ook wel dat het voor haar heel moeilijk is om afscheid te moeten nemen, en dat ze daarom ook tegen jou nee zegt. Maar snap ook dat dit voor jou echt een domper is. Ik zou net als wat Heide zegt gaan voor de persoon waar jij je het prettigst bij voelt! Het is jullie bevalling. En deze bevalling kan je nooit meer overdoen!
    Wat vind je mannetje ervan?

10. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Doe maar lekker rustig aan, we zien je wel weer verschijnen!
    Trouwens je hoeft je echt geen zorgen te maken over dat je nog van alles moet regelen. Je bent echt de enige niet, wij moeten ook nog alles doen.

11. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Fijn zo'n ziekenhuis. Ik heb een berichtje in jullie gastenboek achter gelaten

12. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Sanne: Ik weet dat het er bij hoort en probeer me er ook maar niet te druk om te maken. Maar toch steeds dat kleine stemmetje… ;)

@Marb: Nee dat lugubere kind ziet er waarschijnlijk gewoon de humor van in ;).
    Dat zou de mijne gezegd kunnen hebben :)

@MvB: Kan me voorstellen dat dat heel vervelend is *knuffel*. En je moet iemand bij je bevalling vragen omdat jij je daar prettig bij voelt en niet omdat je anders iemand voor het hoofd stoot!

@Heide: Ja, dat bloedprikken overleef ik ook wel weer al vind ik het verschrikkelijk ;).
    Nope, geen spuit voor rhesus hier!

@Anna: Heerlijk hé, als je dan dalijk alles aan kant hebt! Ik heb die drang ook, maar kan zo weinig doen vanuit kantoor ;).

13. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Mooie buik en gefeliciteerd met je 27 weken!

14. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Leuk die ketting! Weet je toevallig waar ze deze gekocht hebben?

15. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Veel plezier!

16. MamaVanBrittje

MamaVanBrittje Niet meer actief

Anna, moet weer huilen van jouw reactie. Zo lief! Je slaat de spijker op zijn kop... En je hebt ook gewoon gelijk. Je krijgt straks nog pb van me ;)

Heide: tja, jij hebt ook gelijk. Enne, nooit meer langer dan een dag wegblijven nu he? Zal dat zelf ook proberen dan :D

Kuidebokibi: Thanks ook voor jouw mening. Mannetje had niet echt tijd om goed te reageren, hij had het druk op zijn werk, maar hij vond het jammer voor me dat de VK er niet bij wilde zijn. Voor de rest hebben we het er straks nog over, tenminste dat zei hij, en dan zal ik hem eens om raad vragen. Hij is er ook nog niet echt duidelijk over geweest of hij er nog een speciaal iemand bij wil hebben, nu ik er zo over denk. Komt denk ik door zijn verleden (hij heeft een dochtertje bij zijn ex, errug dominante familie, en is vlak na de bevalling buiten geschopt). Moeten er denk ik allebei een beetje aan werken dat het echt "onze" bevalling wordt.

He *****, nu had ik in een andere pagina net een hele lap vol reacties op anderen getypt, valt die weg! :evil: Pff.. Nouja, probeer het zo nog even in het kort opnieuw.

17. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    mvb, ben het helemaal met Anna eens. Wel echt sneu voor je verloskundige ook, als je het werk niet meer kan doen waar je zo van houdt...

@ aankomen. ik moet echt nodig op de wegschaal gaan staan maar ik durf niet meer. Mijn buik is echt hard gegroeid de laatste week, en m'n bovenbenen ook :(
    Maar ik heb gewoon zo'n honger de hele tijd! En ik snack meestal wel gezond, maar ja een halve kilo druiven is ook weer een halve kilo he.

ik ga het nu doen. tot zo (als ik nog durf)

18. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Je hebt ons wel laten schrikken hoor!

Ik snap jullie keuze, als ze de boel nu gewoon goed in de gaten houden en jij goed naar je gevoel blijft luisteren. Even over die longrijping, ik heb dit wel gehad bij mijn 2 oudste zonen, maar tegen mij is nooit verteld dat een kindje daardoor juist eerder kan komen? Tijdens mijn 2e zwangerschap heb ik vanaf 26 weken aan de longrijpers en weenremmers gezeten, maar mijn zoontje is uiteindelijk met 38 weken geboren. Hij heeft geen gekke dingen aan deze medicijnen overgehouden.
    Hou je lekker rustig.

19. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    9.5 kilo :oops:

goh dat is een dikke baby :)

20. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Goedenmorgen iedereen!
    Zo meiden ik ben ook weer bijgelezen.

@Marb ja idd gewoon eerst lekker richten op je trouwen en de rest komt wel. Gewoon alles rustig aan doen en 1 voor 1.

@Minnie wat een mooie buik heb jij

@Rianne wat een leuk kado'tje

@Marloes toch wel fijn dat je nu bij de gyn zit

Girafje,Inger en MvB veel suc6/plezier bij de vk
    Marb veel plezier bij je pretecho ben benieuwd naar de foto's!

@Marb leuk is dat he als je je man zo ziet met de kinderwagen vond ik ook toen hij in de winkel met de wagen begon te rijden enzo.

@Mandy fijn dat je schoonzus thuis is hopen dat de onderzoeken goed nieuws geven

@Rianne nou dat valt dan nog mee hoe laat ie thuis was, is ie nog heel?

@Smiley meid wat een verhaal zeg. Hopelijk blijft alles gewoon goed gaan en blijft je beebje nog een tijd zitten. En goed rusten he!

@Nathalie balen dat je weer op je eigen plek zit komt dat door het konijn?

@Kuide gefelicteerd met nog maar 100 dagen

@Heide ik was een beetje aan het experimenteren met onze camer en lichtval en toen kwam die foto (en nog een paar andere mooie) eruit en die wilde ik wel met jullie delen :D

@Mama87 oh balen dat je bloed moet prikken ik ben ook bang voor naalden en val ook standaard bijna flauw met prikken. Hopelijk is het niks.

@Marb oooh wat leuk dat ie ook alles eraf ging halen enzo hahah echt mannen he

@Sanne oh daar hou ik ook niet van hoor alleen met vreemden in mn huis, onze telefoon van de voordeur (dat je ziet wie er beneden staat) moet vervangen worden en dan ben ik ook alleen maar ik nodig meestal mijn vader of moeder uit. Vind het maar eng hoor.

@Mama87 misschien buikgriep? Het heerst namelijk weer...Norovirus

@Kuide gefeliciteerd met je contract

@MvB wat rot dat je dit zo hoort...Ik snap haar ook wel maar toch snap ik dat jij een beetje overstuur bent (ookal weet ik niet van je moeder..) Je moet wel doen waar JIJ je prettig bij voelt dus jammer als mensen zich beledigd of gepasseerd voelen!

Zo ik heb iedereen gehad geloof ik.

Deel Deze Pagina