Juni 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dootje24, 22 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ Namen: Zie leuke namen voorbij komen! Hou onze namen nog lekker geheim!
    Onze kleintje krijgt twee namen! De tweede naam is een mengeling van de namen van de oma’s (voor een meid) en de namen van de opa’s, broertje en stiefvader (jongen).
    Het zijn wel “gewone namen” en niet iets zoals johannes of theresia.
    De vader van manlief is bijna 20 jaar geleden al overleden en broertje heeft 11 jaar geleden zelfmoord gepleegd. ’t was ff puzzelen, maar ben tevreden met het resultaat. Heb van elke naam 2 letters genomen die na elkaar komen. De meidennaam is 4 letters geworden en de jongens naam 6. Broertje en vader worden met 1 letter in het midden vernoemd. Zodra de kleine geboren is leggen we het wel uit aan naaste familie hoe we aan de keus komen, voor anderen zal het gewoon een leuke 2e naam zijn!

@ Dopen: Doen wij niet. Manlief is antikerk geworden door zijn verleden en ik ben wel gedoopt, maar hecht er geen waarde aan.

@ Geboortekaartjes: Wilde ook eerst via internet alles laten doen, zodat ik er geen omkijken naar had. Heb nu toch besloten om het maar ouderwets bij de drukker te doen.

@ Kraampakket: Ik kan het zo ophalen bij de thuiszorgwinkel. Ga ik doen zodra ik de klossen ga huren voor onder het bed.

@ Marianne: Heftig zeg. Gecondoleerd!

@ Alle anderen: geniet lekker van het mooie weer!

Vandaag zei een collega nog dat ze me straks erg gaat missen! Alle collega's op de lokatie waar ik werk komen me regelmatig om hulp vragen met de pc/kopieerapparaat e.d. Andere collega zei het laatst ook al. Doet me wel goed om te weten dat mijn hulp toch erg gewaardeerd wordt!

liefs girafje

2. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36

3. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    @ laura: dat is een leuk cadeautje, en lekker goedkoop naar de ikea zeg! Wel knap dat je alleen een ijsje hebt gehad, ik ga altijd aan de hotdogs bij de ikea :)

4. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    hahah ja het was moeilijk...! maar t lukte! :) Heb wel van die zweedse balletjes gehaald voor lekker thuis te snacken haha :)

5. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Die hodogs zijn lekker van de ikea! Ik heb ze hier ook in de vriezer liggen, die verkopen ze daar ook. Alleen jammer dat je nergens die lekkere broodjes kunt kopen.

6. Celinaaa

Celinaaa Bekend lid

8 sep 2007
    609
    0
    0
    Fryslân
    Joehoe, vandaag precies 30 weken!

7. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Vinnies + Rianne: De ene zweert bij Avent, de ander bij Difrax. Ik denk dat het per kindje verschilt. Denk dat ik gewoon 2 Avent en 2 Difrax haal, we wonen naast het winkelcentrum dus de fijnste hebben we zo bijgehaald. *Is zichzelf aan het overtuigen* :)

@Kuide..: Ja echt leuk, wat voor hond is het? Kennissen van ons hebben een Engelse Bulldog die Jaap heet, ook zoiets :)

@Girafje: Mooi hoor, dat je zo aan de 2e namen bent gekomen! :D

@Rianne: Als je lekkere hotdogs wilt moet je die van de Hema halen, hmm héérlijk! Compleet met broodje en saus!

@Celinaa: Gefeliciteerd :D

8. Aichaaaa

Aichaaaa Niet meer actief

Hoi allemaal :D ,

@ Rianne, ik heb er nooit eerder zo vroeg last van gehad maar heb het gisteren gegoogld en het blijkt toch "normaal"te zijn.(vooral 's avonds en 's nachts)

@ Smiley, mooi dat het zo goed ging bij het uwv.

@ mama1987, ik zou ook eerst bv geven maar heb toch ook besloten om fles te gaan geven (heb vandaag mijn eerste pak voeding ingeslagen)

@ kuidebokibi, Ikea en niet druk (dat maak ik nou nooit mee :D )

@ Snieke, Djennah betekend paradijs in het arabisch.

@ Celinaaa, gefeliciteerd met 30 weken!

Zo, Ik heb heerlijk geshopt met zoontje (al vind ik het best zwaar worden) en net lekker in de tuin gegeten.
    Heerlijk dit weer :D

9. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Zo, hopen dat internet het een poosje houdt nu. Snap werkelijk waar niet wat er aan de hand is… :( Nou ja.

@ gabester: voel je je al wat beter dan gisteren? Kan me zo goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Nog 2 nachtjes en dan is t vrijdag. Ik duim heel hard voor je! Heb je je kleintje wel wat weer voelen bewegen?

@ zeana: hihi, baby zonder naam :D Jullie eigen bzn ;)

@ kuidebokibi: hier ook eentje zo belachelijk druk. Het schijnt trouwens helemaal NIKS te zeggen over hoe de baby na de geboorte is! Dacht ook dat we een adhd-ertje zouden krijgen, maar volgens de vk is er geen enkel verband. M’n moeder vertelde dat ik ook heel druk was in de buik, en ik was toch echt een heel makkelijke baby. Wel beweeglijk, maar niet huilerig ofzo. Sliep vrijwel meteen door :D

@ jolan: ghehe… ons meisje vindt mijn ribben ook ERG interessant. *zucht* :D

@ girafje: balen dat je weer zo slecht geslapen hebt… :( Maar een mooi buikje hoor!

@ marloes: hihi, ik snap jouw hint over de namen lekker toch al :p

@ Aaliyah: wat naar dat je zo misselijk bent (geweest)! Kamertje ziet er tof uit, hoor! Knap dat jullie dat voor elkaar hebben gekregen zonder babykamer! :D

@ debke: bleeegh, nog steeds ziek? :( Hihi, jij ook tandarts en vk op 1 dag? Wat toevallig :D Goed om te horen dat het met de kleine goed gaat. En met je vriendin ook!

@ Aichaaaa: bijzondere naam hoor! Wel irritant, die voorweeen… Hoop idd dat het hierbij blijft en dat je niet aan de echte weeën gaat! :confused:

@ zeana: aaawww… zoontje zo ziek? Lijkt me echt zo vervelend he… een ziek kindje! Hoop dat ie gauw opknapt. Enneh… mooie bolle buik hoor! ;)

@ Anna: hihi, ik heb je aangestoken met vroeg wakker worden :D Maar wel superveel gedaan weer. Niet teveel doen he? *kijkt waarschuwend* Anders kom ik naar het Zuiden om je eens goed op een stoel te duwen :D
    Fijn dat de rondleiding in het ziekenhuis ‘beviel’ :)lol: Sorry…) En erg prettig dat je nu zeker weet waar je wilt bevallen.

@ Nathalie: nee, geen last van eerlijk gezegd… Ik krijg er juist superveel energie van dat het ’s avonds lekker lang licht blijft!

@ Inger: gefeliciteerd met je 31 weken (!) :confused: Op de een of andere manier klinkt dat ineens veel verder dan 30 weken :)

@ mama1987 en Mac: gefeliciteerd met de 29 weken ;)

@ smiley: balen dat je je nog steeds beroerd voelt. Hopelijk voel je je snel beter.

@ Sanne: fijn dat het gisteren beter ging met de harde buiken! Enneh… veel plezier bij de V&D :D

@ Sunshine: hihi, gewonnen! Wat geweldig! Ik kan me voorstellen dat je daar helemaal beduusd van bent, haha. Helemaal super, geniet ervan.
    Heb geen ervaring met geboortekaartjes.nl maar ik denk dat we daar wel gaan bestellen. Heb je een kaartje naar jullie zin gevonden?

@ tamtam: oh, dat klinkt wel boeiend, die kraamzorg-visite. Hoop dat ze mij ook gauw eens gaan bellen, begin me een beetje zorgen te maken… :oops:

@ kuidebokibi: hmmm… weer zo duizelig enzo? Hou je de gyn wel op de hoogte daarvan? Heb trouwens tijdens de zwangerschap ook al een aantal keer een ‘bloed’neus gehad (dwz: bloed bij het snuiten). Hoort erbij hoor!

@ Vinnies: jeetje, nog steeds/alweer overgeven? Wat ontzettend vervelend. :( Gelukkig trekt het wel weg, maar dan nog…
    Helemaal super dat ik kan meerijden naar de meeting! Ik kan ook ergens heen komen waar je de weg wel weet? Op zich is het heel makkelijk vanaf de snelweg, maar daar pb-en we nog wel over dan.

@ debke: wat irritant dat iedereen zich bemoeit met of jullie kindje gedoopt wordt of niet. Lijkt me echt helemaal alleen jullie beslissing!

@ Nathalie: ja, 2 zelfs :) Geloof dat je het rond de 30 weken hoort te krijgen.
    Oh, ik lees nu dat je het apart moest aanvragen (raar trouwens). Natuurlijk ben je op tijd! En in het ergste geval kun je ook een kraampakket kopen he?

@ mama1987: wauw, 8 april is al snel! En 24 uur per dag pijnbestrijding klinkt idd goed. Weet je al zeker dat je dat wilt?

@ debke: zal zo op je buik stemmen oke? Eerst me nog even door alle pagina’s heen worstelen :D

@ marjanne: jeetje, wat heftig… Heel veel sterkte. :(

@ mandy: wat een leuk dochtertje heb je! En een mooie buik! Hihi, de WJO speciaal voor jou gebracht!

@ Mac: balen dat je zo’n last hebt van je bekken en dat je dus de cursus niet goed kon meedoen. Enneh… natuurlijk is het niet raar om meerdere namen te geven als je kind niet gedoopt is! Mag allemaal hoor :)
    Wanneer hoor je meer over je werk?

@ Rianne: hihi, 2 dozen? Wat een mazzel ;)

@ smiley: fijn dat de meneer van het uwv een beetje aardig was en begrip had voor je situatie. Scheelt weer!

@ kuidebokibi: wat een leuk cadeau! En handig ook nog ;)

@ girafje: kijk, dat is nog eens fijn om te horen! Altijd prettig om te merken dat je gewaardeerd wordt toch? ;)

@ Celinaa: gefeliciteerd met je 30 weken.

Aaaargh, dat gepraat over hotdogs van de Ikea…. Ik wil ook! Heb de hele dag honger de laatste tijd… :confused:

Over namen: Ons kindje krijgt ook 2 voornamen, zodat we onze moeders vernoemen. We denken dat we haar willen laten dopen, maar dat weten we nog niet zeker. En het heeft dus niks te maken met het feit dat ze meerdere voornamen heeft.

Zo, weer helemaal bij :D

10. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    begeleidster gehandicaptenzorg
    noord-limburg
    Marb: Fijn dat alles verder goed was bij de vk, ennuh appelstroop op de pannenkoek hhmmm! :D

Sanne: En flink geshopt?

Rianne: 2 blije dozen, bofkont! Ze zijn ook nog leuk ook!

Smiley: Fijn dat het UWV begrip toont. Leuk zeg een opa die kleertjes koopt!

Mama1987: Zou inderdaad de flesjes allebei uitproberen en dan degene die voor jullie het fijnst is erbij halen.

Kuide: Dat is wel een heel leuk kado van je vriendin!

Girafje: altijd fijn om te horen dat ze je gaan missen, doet je goed!

Peetoom & Peettante: Bij ons is het ook gebruikelijk om een uit de familie van de man en een uit de familie van de vrouw te kiezen... daarom doen wij er maar geen....
    Manlief heeft namelijk alleen een zus en die komt alleen op onze verjaardagen... verder zien we haar hier nooit! Zo iemand wil ik dus niet als peettante! En als we alleen uit mijn familie kiezen hebben we ruzie denk ik, dus dan maar niet... helaas.

11. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Mama87: Ja dat verschilt inderdaad, is even afwachten. Hier een kruidvat om de hoek dus alles is zo bijgehaald.
    Ow dan ga ik die eens proberen van de hema!

Aichaa: Oke, nou hopen dat je er niet al te veel last van hebt. Lekker in de tuin gegeten! Heerlijk weer is het toch.

Marb: Ja nog 1 van de oude bewoonster. Snap het niet want we wonen hier in juni een jaar... zou ze dan zwanger zijn en de doos hebben aangevraagd op het verkeerde adres ofzo..

12. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Aichaaa: Dat zal ik ook maar eens gaan doen, eerste pak voeding halen. Nu nog bedenken welk merk ik wil… :rolleyes:

@Marb: Nee, maar vind het idee dat het kan wanneer ik het echt niet meer uit zou houden heel fijn ;)

@Heide: Vervelend dat het zo moet gaan… Als je achteraf maar geen spijt krijgt!

13. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ze zijn echt héél lekker! ;)

En je weet het maar nooit met die zwangere vrouwen :)

14. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    Heb jullie advies/raad nodig!

Heb vanmiddag een tijdje met mijn buurvrouw gekletst en we hadden het ineens over de opvang van de kleine. Het gastouderbureau had namelijk gebeld voor een intake gesprek. Nou blijkt dat zij staat ingeschreven bij hetzelfde bureau en ze heeft aangeboden om onze gastouder te worden. Het gaat om 1,5 dag in de week. De andere dag doet mijn moeder.

We hebben het er samen verder nog over gehad en als we het doen, dan gaat alles wel via de officiele weg. Dit vinden we beide een prettig idee. Zouden jullie dit doen?

Zie zelf wel wat voordelen, maar weet nog niet of het verstandig is. Manlief vind het ook een moeilijke beslissing!

Wat zijn volgens jullie de voor en nadelen?

liefs girafje

15. Aichaaaa

Je kan het beste wel maar 1 pak kopen want je weet nooit of je kind er goed tegen kan of misschien daarna 'n voeding voor spugers ofzo moet hebben.

16. Aichaaaa

Als ze er ingeschreven staat is het toch prachtig!

Lekker dichtbij enzo.

Vind je haar aardig of ken je haar niet.

17. McGyver

McGyver Niet meer actief

tja waarom niet, alleen maar fijn toch...
    iemand die je kent!

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hallo meiden
    Sorry dat ik niet reageer dit keer.
    Heeft iedereen een beetje genoten van het weer? Hier was het wel lekker maar t waaide te veel nadeel van dicht bij de zee wonen..
    Babydump belde vandaag weer, ze kunnen de spullen 14 april al leveren. Schoonma kon het geld optijd overmaken dus ze komen nu eerder.
    Was nog iemand op mn werk die vroeg of ik zwanger was, was ik toch vergeten om te zeggen dat ik een voetbal had ingeslikt...hahah
    Nou meiden ik wens jullie allemaal een fijne avond
    en de mensen die mn kamertje leuk vinden thnx!

19. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    He dames,

Ook weer een berichtje van mij. Ben vandaag weer in t zh geweest. Weer ctg en echo gehad. Kleintje blijft te weinig bewegen. Op de ctg waren wel wat ieniminie bewegingen te zien en op de echo ook maar het is minimaal. Deze gyn dacht dat het misschien toch in verband staat met het "te klein zijn" van ons mannetje. Nou ja, zodra ik weer een dag weinig leven voel meteen weer terug. Placenta, vruchtwater en navelstreng zijn wel ok gelukkig! Pfff slecht voor je gemoedstoestand zeg!

Ook nog steeds een namen discussie met vriendlief....Herkent iemand dat! Haha, hij is zo lekker eigenwijs. Wil nu toch echt een naam voor ons mannetje bedacht hebben maar geloof dat vriendlief te druk met onze verbouwing is...

Ga maar even lekker in bed liggen. Hopen dat ons kleintje dan een beetje wakker wordt.

20. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    hey wat is het rustig vandaag, of ligt dat aan mij?

hihi marb jij ook al 2 afspraken op 1 dag, ik mag maandag naar tandarts, fysio en vk!

girafje, als je haar goed kent, is het toch juist fijn dat zij het kan doen?

Deel Deze Pagina