Juni 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dootje24, 22 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hoi!

Heb maar weinig tijd,

wilde alleen even zeggen dat ik net van mams m'n eerste kadootje heb gehad. :D
    Zwangerschapsdagboek.
    Kun je alles in kwijt en staat ook info in. Ontzettend leuk!

Tot vanavond
    Liefs

2. Anna83

Anna83 Bekend lid

12 aug 2008
    558
    0
    0
    Ik herken het uit duizenden.
    Zelf heb ik helemaal geen klachten, heel soms voel ik af en toe aan de buitenkant van mijn borsten dat het iets gevoeliger is, maar niet pijnlijk (moet er bijna hard op drukken om het te voelen). Daarnaast wordt ik heeeeeeel chagrijnig als ik niet op tijd eet, maar dat had ik voor dat ik zwanger was ook :rolleyes: .
    Als je je er goed bij voelt door dan een test te doen, zou ik zeggen waarom niet, ik doe het zelf namelijk ook ;) .
    Tips: heb je nog ovu testen over? die zijn ook super om te doen (die knallen namelijk echt :confused: ).

Liefs Anna

3. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Hm.. daar zeg je wat.. ik heb daar ook nog 1 van over.. :)

4. McGyver

McGyver Niet meer actief

leuk zeg je eerste kadootje

hoe heet je zwangerschapsdagboek, of is dat de titel?

xxx

5. McGyver

McGyver Niet meer actief

ik eet morgen bij mn vriendin, en zij wil graag biefstukje eten, hihi mag ik niet, dan eet ik lekker stukje kip,
    zeg wel dat ik er niet zo van hou.
    had ik zondag bij mn schoonouders ook al biefstuk, toen heb ik ook kip gegeten.
    ze moesten allemaal is weten.

6. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    haha leuk he al dat getest...
    ik heb er 4 gedaan... en de test van mvm... haha

heb er nog 4 liggen, maar die ga ik niet meer doen..die bewaar ik wel voor een vriendin of zus...

dagboekjes zijn leuk! Ik heb gewoon een klein notitieboekje en daar heb ik alles ingeschreven van de 1e en in dat zelfde boekje schrijf ik nu weer...

Bij mij op m'n werk weet 1 collega het...
    heb over 1,5 een pop-gesprek (functioneringsgesprek) misschien dat ik het dan eens voorzichtig zal melden...

7. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

Girafje: wij hebben het onze ouders al verteld (kon gewoon niet langer wachten haha)
    wij hebben een fotolijstje gekocht en daar heb ik dit ingestopt...verpakking erom heen en gegeven....beide ouders vonden het een geweldig cadeau :D..niet duur maar wel doeltreffend ;)

miss een ideetje voor je ;)

8. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

ah wat lief! ik ga voor het laatste stukje in een fotolijstje, met "je kan me nog niet horen...."
    weet alleen echt niet wanneer..
    kan ik van mn moeder verwachten dat ze het niet aan vriendinnen enzo verteld?
    we gaan er van het weekend al heen, en als ik weer een wijntje afsla (terwijl ik voorheen altijd een wijntje dronk, ook 1 als ik moest rijden)
    denk ik dat ze het zo doorheeft. en ik wil niet dat ze doorheeft dat ik het voor haar verborgen hou.
    wat vinden jullie?
    @mac: ik heb dat boekje ook! ik heb hem ook beschreven tot en met gisteren. maar ik twijfelde even, wat als het nou mis gaat.
    ik wou eerst alles in klad doen tot de 12 weken om zijn maar vind dat ook weer te ver gaan.zijn jullie ook soms bang dat het mis gaat? :(
    ik kan er ook nog niet helemaal van genieten, stom he.

9. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Hallo Juni mama's,

Ik kan jullie allemaal niet bijhouden joh :) er wordt zoveeeeeeel gekletst :) Ik heb het deze week behoorlijk druk gehad op mijn werk en daarom kon ik niet alles hier bijhouden.

maar over die bellypops, hebben jullie hier ervaring mee? Want ik ben namelijk echt de hele dag door misselijk. Ben wel benieuwd.

alle nieuwe juni mama's; van harte!

10. McGyver

McGyver Niet meer actief

@madelon, tuurlijk zijn wij ook bang dat het mis gaat, zeker na wat mijn vriendin vorige week heeft meegemaakt, na 42 weken zwangerschap haar kindje verliezen. dus het kan fout gaan in de hele zwangerschap.
    ik schrijf er gewoon in, want ook als het fout gaat is het je kindje geweest en zou ik als ik dan nog een keer zwanger ben gewoon weer een nieuwe kopen.
    je moet er gewoon vanuit gaan dat het goed gaat, anders kun je helemaal niet genieten

xxx

11. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    he marb... ben jij sinds dat je weet eigenlijk nog bij de tandarts geweest? die zei toch tegen jou, dat je zwanger was he

12. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Ik heb sinds deze week de bellypops in huis en ik vond het wel werken. Beter eigenlijk dan de granules van Vsm. Maar verschilt denk ik ook per persoon. Maar mijn maag werd er rustiger van.

13. Madelon84

je hebt gelijk mac, dat is ook zo.
    ik ga ervan proberen te genieten, maar de roze wolk heb ik nog niet gevonden :oops: komt misschien nog.. heb net ook voor de 2de keer een test gedaan, hij is gelukkig een stuk donkerder dan de vorige :)
    jee, wat erg voor je vriendin, hoe is het gekomen dan?

14. McGyver

McGyver Niet meer actief

hier wel blij en genieten hoor, maar roze wolk is er ook nog niet.

15. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Hebben jullie nou ook dat je onzeker wordt over wat je nu wel en wat je nu niet mag eten?

Je hoort zoveel dingen wat je dan weer wel en dan weer niet mag eten.

Vind het soms echt moeilijk hoor.

16. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @debsje: super! leuk versje! heb meteen het plaatje opgeslagen :D

@ madelon84: ik ben zelf ook nog erg voorzichtig. eerst de echo afwachten (dan ben ik ruim 9 weken) en dan komt het echte besef denk ik wel. Vooral als je het hartje hoort kloppen, dan is de roze wolk ineens heel groot :D
    Ik weet van mijn moeder dat ze het heel goed voor zich zou kunnen houden als ik het zou vragen. Heb je sterk het gevoel dat jou moeder dat niet kan? Je kunt anders proberen om een “excuus” te bedenken waarom je nu geen wijntje wil. Bijv. omdat je het idee hebt dat je ziek begint te worden… ’t is een idee voor als je het nog niet wilt vertellen.

@ sunshine: ik ben wel wat voorzichtiger geworden wat betreft eten. Heb veel op internet gekeken wat je wel en niet mag eten. Zodra ik het aan iedereen ga vertellen, ga ik alle moeder meteen vragen wat zij hebben gedaan tijdens hun zwangerschap.

17. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Dat heb ik ook gedaan hoor, maar sommige sites spreken elkaar nogal tegen en dat vind ik dan soms moeilijk.

Ik heb sinds gisteren dat het eten helemaal niet meer zo lekker smaakt. Mn smaakpapillen zijn helemaal de kluts kwijt. Herkenbaar voor iemand?

18. Madelon84

nee dat heb ik niet, bij mij smaakt alles nog prima :)
    ik had nu alleen geen chocoladehonger voor nod gelukkig hihi.
    want dat had betekend dat ik ongi zou worden.
    @girafje:ik denk dat het nog wel komt ja, als we wat verder zijn.
    het probleem met mijn moeder is dat als ze een wijntje op heeft ze nogal een flapuit kan zijn. zeker tegenover ooms en tantes enzo.
    denk dat ik maar zoiets ga zeggen ja. of dat ik de dag ervoor al behoorlijk had gedronken. maar wil eigenlijk niet liegen, maar ja is toch een leugentje om bestwil.
    ik hoop dat deze weken snel om zijn.
    nou kan ik me bezig gaan houden met een jongensnaam. de meidennaam hebben we al hihi en jullie?
    liefs

19. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hallo allemaal...

Pff weer een hele tijd bezig geweest met lezen haha!
    Ben zo moe bleeeeeh! vanochtend voor de eerste keer echt misselijk geweest bijna moeten overgeven.

Kraamzorg heb ik al geregelt, meteen verzekering om laten zetten!

Trouwens hadden jullie na inwendige ook last van buikpijn? heb di ene gehad en hele dag last van gehad!

Liefs Debbie

20. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Had na de inwendige erg last van steken in mn buik, niet fijn en ik heb vorige week bruinverlies gehad ws door inwendige

Deel Deze Pagina