Juni 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dootje24, 22 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    goedemorgen meiden
    ik ben hier gister nog geweest en toch moet ik weer 10 pagina's bijlezen haha jullie kletsen teveel!
    ik heb definitief besloten om het weekendje duitsland af t zeggen ik ga vandaag contact opnemen met mijn tante om te annuleren.
    ik voel me vandaag weer niet super ik heb buikpijn en ben misselijk bah. mijn dohter is vandaag gelukkig weer een dagje bij oma en vanmiddag gaat ze met mijn boertje naar de kermis.
    over mijn dochter gesproken jeetje zij is de laatste dagen echt zo oervervelend! ik denk dat ze in de gaten heeft wat er allemaal speelt en dat mama niet zoveel meer kan. ze daagt me echt steeds uit heel vervelend.
    ik ben zo terus mijnzus komt binnen.

2. beertje87

beertje87 Actief lid

16 sep 2008
    339
    0
    0
    hallo allemaal

gister ben ik bij de verloskundige geweest en nou blijkt dat ie in een stuit ligt en nu moet ik de 27e weer terug komen (ben dan 34weken) en dan gaan ze een echo maken om te kijken of hij nog in een stuit ligt als dat zo is gaan ze veder praten over dingen draaien enzo alleen zie ik dit niet zitten denk ook niet dat ik hem laat draaien en gewoon voor een keizersnee ga want ik wil absoluut geen stuitbevalling dit in verband met de risico´s en na 4 mk ga ik dat niet meer aan allemaal maar ik hoop natuurlijk dat de kleine nog gaat draaien want ik wil ntuurlijk liever een gewoone bevalling zijn er al meer die dit hebben een stuitligging?

3. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Goeiemorgen allemaal!

@Mamamyra: Welkom terug!

@Kuide..: Fijn dat alles goed was in het zkh!

@Jolan: Oh dat is wel lekker, ouderschapsverlof is hier onbetaald :(

@Aaliyah: Ik denk het niet. Mijn vriend heeft nooit een goede band met zijn zus gehad en mist haar ook niet. Het is misgegaan toen ze onze kat (toen een paar weekjes oud) tegen de muur wilde smijten omdat hij tegen haar op stond :S. Dat escaleerde een beetje, was gewoon de druppel na alle ellende.
    Idd erg jammer dat je nu die ventjes niet meer ziet, kun je ze niet af en toe bij je ouders zien? Of wil je zus dat niet?

@Heide: Dat hebben wij ook, bijen in het kozijn van de babykamer. Straks ook maar eens verdelgingsspul halen!

@Minnie: Nee, geen last van, misschien is de kleine aan het indalen?

@Joanita: Sterkte meid, nog eventjes doorzetten!

@Basmalah: Doe rustig aan. En hopelijk draait jouw eigenwijsje ook op tijd terug..

@Nathalie: Wat akelig, hopelijk niks ernstigs…

@Heide: Succes bij de vk!

@Aaliyah: Super! Krijg regelmatig mailtjes en foto’s. Ze heeft het super naar haar zin tussen de andere poezen daar, hele dag aan het stoeien en spelen, lekker in de tuin. Ze verveelde zich gewoon bij ons…

@Mandy: Groot gelijk dat je niet naar Duitsland gaat. En je dochter even lekker uitbesteden, kan me goed voorstellen dat dat nu hartstikke vermoeiend is met dat uitdagen…

4. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Yep, ons meisje lag vanaf 25 weken netjes met haar hoofdje naar beneden en is vorige week gedraaid en ligt nu in stuit. Ik ben dus ook hard aan het duimen dat ze uit zichzelf terugdraait...

5. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Nog maar 1 uur en 3 kwartier werken en dan lekker weekend! :D
    Ga lekker uitrusten, volgende week hebben we iedere avond wel iets...

6. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Beertje, die van ons lag ook vorige week in stuit. Heb woensdag weer een afspraak en ben net als Mama hard aan het duimen dat ie dan gedraaid is :D
    Ik wil ook absoluut geen stuitbevalling doen eigenlijk!

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @Mama87 ohjee ja dat is wel raar een poesje tegen de muur smijten.... :confused: Nouja misschien beter zo toch? Ik denk niet dat mijn zus dat goed vind als ik mn neefjes bij mn ouders zie...Ik wil andersom ook niet dat ze mijn beebje straks ooit bij hen zou zien maar dat heeft weer andere redenene. Ik vind het ook wel jammer dat mijn beebje nooit zijn neefjes zal kennen.
    Ik hoop dan ook maar dat mijn schoonzus snel zwanger is :D

@beertje oh balen hoor, maar ik geef je gelijk ik weet ook niet of ik mijn beebje zou laten draaien en voor een stuitbevalling zou ik ook niet gaan. Dan maar een keizersnee.
    Ik weet niet of die van mij in een stuit ligt, moet zo weer naar de vk en ga vragen hoe hij ligt.

@Mama fijn dat ze het zo naar dr zin heeft!!! Dat moet wel goed voelen denk ik dan weet je dat je er goed aangedaan hebt.

8. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hey meiden,

Ik lees nog steeds mee maar gewoon te weinig energie om te reageren. Er wordt ook zoveel gekletst! Uiteraard leef ik mee met Sunshine en alle anderen die het momenteel even wat zwaarder hebben (Mandy, Gabester,...). Ik wilde alleen even reageren op de stuiters: Mijn zoontje lag tot 33w4d in stuit en draaide daarna. Tot 34 weken draaien de meesten toch nog om. Het is maar een klein deel wat daarna nog in stuit ligt en daarvan draaien sommigen ook nog voor de 36e week om. Dus rond de 30 weken nog geen zorgen maken hoor!

9. beertje87

beertje87 Actief lid

16 sep 2008
    339
    0
    0
    jah die van ons lag met de 3-4d echo ook goed 28 weken en met 29 weken was ik bij de verloskundigen en toen lg ie ook nog met zijn hoofdje naar beneden en nu met 32 weken ligt ie naar boven met z´n hoofdje maar als dit zo blijft kies ik echt voor een keizersnee ook omdat mijn neefje met een stuitbevalling is geboren en dit niet helemaal goed is gegaan zuurstof tekort hij was helemaal blauw en hij heeft zijn voet scheef staan en daar heeft ie nou 18 jaar later nog last van ze hele leven al toen ie kleiner was moest ie altijd een spalk om ook in bed holp allemaal niks voet gebroken om recht te zetten allemaal dat soort dingen en dat wil ik allemaal niet voor ons kindje dus voor mijn geen stuitbevalling en draaipogingen zie ik ook niet zitten 9 van de 10 lukt het niet het moet ook nog zeer doen en er zitten ook weer risico´s aan dus ben beniuewd wat jullie zouden doen.

10. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @aaliyah: Ja, ze gaan bij mijn schoonfamilie nogal apart met dieren om. Erg hard straffen, afreageren op dieren, jagen. Ik houd daar helemaal niet van, dus dat botst regelmatig ;).
    Kan me voorstellen dat jullie dat niet willen, maar jammer is het idd wel!

Ja, zeker een fijn gevoel! Was bang dat ik spijt zou krijgen, maar ben helemaal blij dat ze nu zo gelukkig is :D

11. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ja, dat is ook mijn angst, dat het dan misgaat! Dus als ze niet draait kies ik ook voor een keizersnede.

12. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Mac: met mijn rib is het nog steeds hetzelfde, helaas ? Bij te lang zitten enzo doet het behoorlijk pijn. Maar na de bevalling gaan ze een röntgenfoto maken om te kijken hoe het precies zit. Het geneest niet echt bepaald vlot.

Heide: succes bij de vk. En rustig aan.

Guusje: nou spannend hoor. Wel goed dat ze nog een groeiecho voor de zekerheid maken. Die kleine van mij groeit ook behoorlijk hard, ze ligt een weekje voor.. a.s. maandag groeiecho dus ik ben benieuwd.

Simoon: hoezo willen ze je met 38 weken inleiden?? (of heb ik wat gemist??) :(

Mandy: vervelend dat je je niet zo lekker voelt. Ja je dochtertje heeft nu in de gaten dat je niet steeds achter haar aan kan lopen/rennen en dan daagt ze je maar uit. Wel fijn dat je moeder af en toe op d’r kan passen zodat jij bij kan komen. Neem het er ook van hoor, lekker op de bank liggen met een boek ofzo.

Beertje: balen dat de kleien gedraaid is. Hopelijk draait ie gauw weer terug, want op een stuitbevalling zit je ook niet te wachten.

13. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Smiley: Ohja, jij zat met een gebroken rib :(. Lijkt me erg pijnlijk wanneer de kleine zich afzet tegen je ribben of een keer schopt.. Of doet ze dat niet zoveel?

14. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Goh meiden waarvan de baby in stuit ligt ik hoop dat de beeb nog voldoende ruimte heeft omzelf te draaien.

Hier gisteren bij de voorlichtingsavond in het zh geweest over hoe de bevalling e.d. in elkaar zit. Kom ik er nu achter dat ik 24 uur na de bevalling in het zh moet blijven vanwege een te hoge bloeddruk dat wist ik nog niet, maar dat is schijnbaar standaard. Verder ik vond het wel leuk er liepen een paar stresskippen rond terwijl ik de rust zelve ben, dus heb wel lekker kunnen lachen.

Verder degene die vandaag op controle moeten succes.

Nathalie hoe is het met je nichtje

Voor degene die een baaldag hebben dikke knuf.

xxx joyce

15. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Het is niet mijn nichtje hoor :D
    Het is het nichtje van mijn vriendin. Heb haar een sms gestuurd, maar nog niets gehoord.

16. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @ Nathalie hopelijk is alles goed met haar.

Ik ga me maar eens klaar maken om naar mn vk te gaan zit nog in mn badjas en moet toch echt zo weg.
    Tot straks

17. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Succes Aaliyah!!

18. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    @heide succes bij de vk! idd beter even checken voor het weekend!
    @simoon, waarom willen ze je inleiden dan? (of heb ik net als smiley wat gemist?)
    @beertje, ik heb 3 stuitbevallingen thuis mee gemaakt. (ben kraamverzorgende) Alle 3 verliepen net zo soepel als normale bevallingen. Uiteraard wisten ze niet dat ze in stuit lagen, anders was het in het ZH gebeurd.
    Ik weet dat er risico's zitten aan draaien. Heb er zelf ook overnagedacht, als mij dit zou overkomen. Ik zou niet willen dat ze aan me gaan duwen en sjorren om hem te draaien.
    Maar ik zou wel voor een normale bevalling willen gaan, iig proberen. Lukt het niet kan het altijd nog een keizersnede worden. Ik ben zelf niet zo van de keizersnedes omdat dit voor de moeder meer risico's mee brengt dan een stuitbevalling. Maar allebei zijn niet prettig en allebei hebben risico's voor beide partijen!
    Dus eigenlijk gewoon maar hopen dat je kindje nog draait!! en niet zo eigenwijs is. Sterkte

@joa, vervelend dat je zon last hebt van je jeuk, en bijwerkingen! Gefeliciteerd met jullie 5 jaar, geniet ervan.

Ben ik iemand vergeten? sorry!

Ik heb verrot geslapen vannacht, elke keer als ik draai wordt ik wakker, en dat is vaak!! Wel gezellig is dat meneertje dan ook wakker is hihi en hij zo lief reageerd op mijn stem en aanrakingen.

Gister avond kwam mijn lieve vriendje ineens langs, stond om half 11 voor de deur :D Hij miste me en wilde even samen tv kijken, helaas ging hij daarna weer naar huis :S
    Maar wel super lief!

19. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ze doet het nog steeds regelmatig :( Maar ja, afleiden helpt ook niet. Het is nog een paar weken doorbijten en dan ben ik benieuwd wat er van mijn ribben over is :) na de bevalling als ze de foto maken.

20. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Kuide..: Wat lief van je vriendje!

@Smiley: Pff hopelijk valt het allemaal mee en geneest het dalijk snel als er niet meer tegenaan geduwt en getrapt wordt ;).

Deel Deze Pagina