Juni 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dootje24, 22 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Sterkte!!

2. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Balen van die pijn na de fysio, maar het is weer goed voor je lichaam he.

Veel succes met shoppen!

3. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Hoi dames,

Lees straks even bij als ik thuis ben. Laatste 2 uurtjes op mijn werk zijn ingegaan.

Ben vanmorgen bij de vk geweest. Meisje lag al een beetje ingedaald met haar hoofdje in mijn bekken. Mijn baarmoeder kwam al tegen mijn ribben aan, dus daar kan ik nog behoorlijk last van krijgen.
    Verder was mijn bloeddruk te hoog en in combinatie met wat andere klachten moet ik echt alles goed in de gaten houden ivm zwangerschapsvergiftiging. Ik moet gelijk bellen, ook al is het midden in de nacht, als ik hoofdpijn krijg of als mijn gezicht gaat opzwellen :oops:
    Hoop dat het niet hoeft en dat ik lekker van mijn verlof kan genieten.

Net een functioneringsgesprek gehad en het was alleen paar positief, erg leuk om te horen. De afdeling vind het jammer dat ik na mijn bevallling niet meer terug kom. Wel leuk om te horen! We hebben daarna nog lekker taart gegeten en ben nu wat dingen aan het afwerken.

Lees straks bij!

4. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    Hello girls,

Ben weer goed gekeurd hoor :) ! Bloeddruk was netjes en kleine groeit goed.
    Volgende keer enkel wel een echo omdat ze niet goed kan voelen hoe de keine ligt. Schijn een moeilijke buik te hebben.
    Gister tijdens het bezoek aan mijn klas (zie foto's in mijn album) zei de andere vk (heb er 3) dat de kleine al met het koppie naar beneden ligt. De vk die ik vandaag had wil graag de zekerheid hebben en de kleine hoeft nu ook nog niet goed te liggen.
    Ik vind het natuurlijk helemaal niet erg om volgende keer een echo te krijgen :D . Mag zelf een videoband nemen :D
    Voor de hooikoortsklachten mag ik de producten van Vogel gebruiken en kreeg ook nog de tip dat de apotheek ook goed weet wat wel en niet mag!
    Net even bij mijn zus op bezoek geweest en ga nu door naar de volgende. Daarna nog even boodschappen halen en dan rustig alles bij lezen en reageren!
    Tot later.

x girafje

5. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Girafje: hihi leuke foto’s zeg. Fijn dat alles in orde was

Rianne: wel fijn dat de kleine aan het indalen is. Goed dat ze je extra gaan controleren ivm hoge bloeddruk. Hopelijk zakt het een beetje, en treden geen symptomen van een zw.vergiftiging op. Doe rustig aan!!

Guusje: vervelend zeg die pijn. Shop ze!!

Kuide: vervelend hoor. Doe rustig aan meid

Mac: fijn dat je je beter voelt

Prettymommy: leuke foto’s en het is idd een bescheiden buikje. Als ik mijn buik vergelijk om anderen dan vind ik het zooo groot :(

6. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    das mooi girafje! En een extra echo is altijd fijn :)

guusje, leuk he de fysio. Heb je ook het gevoel alsof je ergens tegenaan gesmeten bent?Dat heb ik altijd na afloop. Hopelijk leidt het shoppen je een beetje af van de pijn...

Rianne, inderdaad maar goed in de gaten houden en duimen dat je niet hoeft te bellen. Wel mooi dat het op je werk zo positief gaat. Ga je na je verlof op een andere afdeling werken dan?

Laura, kop op meid! Morgen gaat het vast weer beter.

Mijn baby is echt als een gek aan het bewegen trouwens, en mijn buik hangt helemaal scheef, echt grappig. En dan steekt ie steeds z'n billen naar buiten. Raar joch. Trouwens ik vroeg me af, kan de baby nu al aan het drinken zijn? Want ik voel steeds een regelmatig geschok gedurende een paar minuten en dan even niet en dan gaat ie weer. Lijkt me een beetje vreemd voor de hik.

7. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Rianne: fijn dat je kleine al aan het indalen is. Balen van je bloeddruk, wel prettig dat je nu goed in de gaten gehouden wordt, zodat er niet over zwangerschapsvergifitging heen gekeken wordt, mocht het optreden.
    Ik hoop voor je dat je bloeddruk goed daalt.
    Doe maar rustig aan!

Girafje: leuke foto's! Fijn dat alles goed was.

Smiley: jij hebt inderdaad een hele mooie grote buik! En vergeleken met die van mij is hij heeeeeel groot hahaha.. Maar ja, dan is die van mij ook gewoon klein haha.

De keuken is hier weer lekker schoon :D alleen nog was ophangen vandaag en dan ben ik klaar!

8. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Snieke: die van mij heeft al regelmatig de hik.. ook op de echo's van 20 weken en pretecho zag ik haar al goed drinken, wat bevestigd werd door de echoscopisten. Dus ja, het zal al wel drinken bij jou.

9. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Snieke: hier ook een behoorlijk drukke baby in de buik. Ze is mijn buik aan het verbouwen joh, hihi

prettymommy: goed bezig met het schoonmaken. Gisteren had ik ook de keuken schoongemaakt en ik kon gewoon niet langer meer. Kreeg toen weer indalingsweeeen :( Dus maar meteen op bed gaan liggen.

Straks komt manlief eerder van zijn werk, gaan we de bedklossen ophalen.

Zo net een heerlijke pannenkoek gegeten, en nu nog meer trek :) *schaam*

10. zeana

zeana Actief lid

27 jul 2008
    389
    0
    0
    Zo, ben weer terug, even boodschappen gedaan kinderen opgehaald en hoppetee kon hier gelijk weer 3 pagina's bijlezen ;)

Helaas is mijn suiker dus niet goed, nuchter 5,4 na de glucose en 2 uur stilzitten 10,6. Dus morgen weer terug naar het ZH en waarschijnlijk moet ik dan bij de gyn blijven.
    Ook zal ik wel een bepaald dieet moeten volgen net als met ons meiske.
    Ach ja, ik beschouw het maar als bezigheids therapie (stel dat ik me ga vervelen). 8)

Voor iedereen die het nodig heeft (((*knuffel*)))

ga nu iets in huis doen want ik heb al 3 dagen bijna niets kunnen doen!

Groetjes

11. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Vervelend zeg dat je suiker niet goed is. Het is idd beter als je dan onder controle bij de gyn blijft.

12. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Vinnies: Heb je maagpijn door het geduw en geschop van de baby?

@Heide: Dat heb ik ook, bevallen komt opeens zo dichtbij nu. Vind het best eng eigenlijk… :oops:

@Pretty: Komt vast wel goed, maar kan me voorstellen dat het alles behalve rustgevend is!

@Aaliyah: Hoe past het ondergoed niet? Door je buik of om je benen en billen?

Ondergoed: Ik draag nu mijn ‘oude’ strings nog, zit nog prima! Voor na de bevalling wil ik een paar grote onderbroeken halen, XL ofzo, dan past dat kraamverband er ook nog in :)

@Nathalie: Lekker zeg, fijne middag!!

@Pretty: Mooi buikje hoor :D

@Kuide..: Balen dat je je niet goed voelt. Doe rustig aan en hopelijk voel je je snel weer beter!!

@Rianne: Hopelijk wordt het geen zwangerschapsvergiftiging! Fijn dat ze zo tevreden over je zijn op je werk, dan ga je helemaal met een goed gevoel je verlof in :D

@Girafje: Weer helemaal goed gekeurd, mooi zo!

@Smiley: Wauw, mooie grote buik :D

@Zeana: Balen dat je suiker toch niet goed is.. :(

13. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier is het erg rustig, bijna iedereen staat op de beurs.
    Heb niet zoveel meer te doen, dus ben lekker een beetje aan het internetten...

Vraagje, heeft niets met zwanger zijn of baby's te maken deze keer ;).
    De mensen die werken, krijgen jullie allemaal ieder jaar opslag ofniet? Hoor om me heen van iedereen van wel, maar ikke niet :(

14. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik krijg ook niks :( Helaas!!

15. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.383
    0
    0
    Hengelo
    Hier inderdaad het gevoel dat ik ergens tegenaan gesmeten ben. Maar meestal heb ik de nacht na de fysio echt een stuk minder pijn, dus hopenlijk vannacht ook.

16. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Mooie buik hoor! Die van mij lijkt wel een beetje op die van jou, heb jij ook niet het idee dat de kleine zo laag hangt?

17. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Mooi buikie hoor!

18. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Smiley, net pannekoeken op en alweer trek?? haha lijkt of ik het zelf geschreven heb.. Kan ook de hele dag door eten!

Zeana: Balen dat je suiker niet goed is! Nu moet je ook in het ziekenhuis bevallen of niet? Was je dat zowiezo al van plan of doe je dat liever thuis?

Mama1987: Dank je :oops: ik vind hem echt niet mooi, rare vorm, niet zo'n mooi rond zwangerschapsbuikje zeg maar, en ik zit onder de strepen!
    Over jouw vraag, ik werk niet dus kan je geen antwoord geven.

Dames,
    Hoeveel zijn jullie eigenlijk tot nu toe aangekomen?
    Ik heeel veel eigenlijk.. Maar zowel de vk als ik weten niet waar het gewicht blijft :(
    Ben begonnen met 76 kilo.
    Ben de eerste maanden 5 kilo afgevallen naar 71 kilo.
    Heel lang zo gebleven..
    Met 15 weken zat ik op 71,5.
    Met 19 weken zat ik op 73 kilo.. (allemaal heel netjes tot dan toe).
    Met 23 weken zat ik op 78 kilo!
    Met 26 weken zat ik op 85 kilo!!!!! :confused:
    En met 29 weken uiteindelijk op 86 kilo..

Tussendoor een suikermeting gehad vanwege het gewicht, maar suiker was erg laag.

Sinds een week of 2 pas ik nu 1 broek niet meer, verder niet echt aangekomen qua omvang dan.
    Vanaf mijn startgewicht ben ik nu 10 kilo aangekomen, maar voor mijn gevoel al 15, want die eerste kilo's die eraf zijn gegaan, die had ik toch al teveel zeg maar.

19. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Oei, goed in de gaten houden dus!

20. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065