Goedemorgen dames, Hier een beetje een slechte nacht gehad.. Zit veel te veel met familieproblemen in mijn hoofd. Wordt echt helemaal gek van alles. Heb besloten dat ik mijn zus (die ik uitgenodigd had bij de bevalling te zijn) niet op ga bellen als ik ga bevallen. Ze heeft tot nu toe nog niet 1 keer uit zichzelf gebeld/gesmst of op msn aangesproken om te vragen hoe het met mij en de kleine gaat. Mijn moeder zegt dat ze het gewoon te druk heeft. Haar man is ziek (bijna blind ineens en kan niet veel meer) en dus gewoon te druk met alles. Maar ja, dan denk ik... ik ben ook druk! Ik heb niet echt een voorspoedige zwangerschap, heb daarnaast ook een huishouden alleen te runnen omdat mijn vriend 60 uur per week werkt en 80 uur van huis is. En ik vind wel de tijd om haar op te bellen hoe het met hun gaat.. Zoveel tijd kost dat toch niet? Ook mijn moeder ben ik helemaal spuugzat! Ze had zichzelf al uitgenodigd om in het ziekenhuis aanwezig te zijn als ik aan het bevallen ben, zodat ze er gelijk bij kan als ze geboren is. Ook had ze zichzelf al wijs gemaakt dat ze hier een week zou logeren in de kraamweek. En zij had bepaald dat mijn opa en oma nog niet de eerste dag mogen komen omdat ze te zenuwachtig zijn. Wordt helemaal ziek van haar, ze wilt alles regelen en alles moet op haar manier. Ik ga dus heel erg ruzie krijgen op het moment dat ik bel dat haar kleindochter geboren is. Gisteren was het ook zo lekker. Volgende week zaterdag is mijn oma jarig (samen met mijn opa de enige die zich wel intresseerd in mij en de kleine) en haar verjaardag zou ook op die dag gevierd worden. Nu had ik toevallig gisteren mijn moeder aan de telefoon zegt ze.. 'weet je al dat oma's verjaardag volgende week donderdag is?' Ik bel mijn opa en oma op, hebben hun (mijn zus en mijn moeder) besloten dat het de donderdag gedaan wordt omdat ze een stukje willen rijden met mijn opa en oma (normaal was het altijd fietsen met hemelvaartsdag maar dat kunnen ze niet zo ver meer) en omdat het iedereen beter uitkomt. Vanaf 4 uur is dan de verjaardag en gaan ze barbequeen (of hoe je dat ook schrijft). Niemand heeft mij ook maar iets gevraagd van te voren... Nu moet ik, hoogzwanger en alleen, met de trein daarheen (ruim 3 uur reizen) en mag er pas om 4 uur zijn want anders zijn ze dus nog weg, en moet daarna ook nog alleen terug. Aangezien ik niet savonds laat alleen met de trein wil kan ik dus maar heel even blijven. Mijn vriend wou ook graag bij de verjaardag zijn, maar die is aan het werk. Mijn zusje kan niet dus die hebben ze ook niks gevraagd.. Is het nou zo vreemd dat ik dit raar vind? Diegene die naast de deur wonen en altijd kunnen bepalen wanneer alles is zonder ook maar met iemand anders te overleggen! Ik ga haar zo maar eens even bellen waarom dat zo gedaan is.. Bah ik haat dit zo he! En hierna ga ik helemaal niemand meer bellen (behalve mijn opa en oma) totdat hun mij eens een keer bellen! Laat hun maar eens intresse tonen. Sorry voor het ego bericht.. Ben een beetje pissed!
@Pretty: Jeetje wat een verhaal... Kan me voorstellen dat je je moeder en zus niet meer bij de bevalling wilt hebben als ze zich zo gedragen! Is het niet beter dit nu al aan ze te vertellen en het uit te praten zodat je met een gerust hart kunt bevallen en niet met de ellende zit als de kleine geboren is?! Sterkte ermee...
grrr zo vroeg opstaan is niks voor mij, nu in ieder geval, als de kleine er is is het wat anders, maar er is geen bal op tv en hier is ook nog maar weinig te beleven haha..
Prettymommy: vervelende situatie. Jammer dat er geen rekening wordt gehouden met jou. Ik zou idd even proberen om het uit te praten en dan kan jij met een gerust hart bevallen. En is de kraamperiode voor jou straks ook wat prettiger. Gewoon aangeven wat je voelt en wat je wilt. Als jij je moeder tijdens de bevalling liever niet erbij wilt hebben dan moet je dat gewoon aangeven en het is aan haar om jouw besluit te respecteren. Heel veel sterkte in ieder geval. En je moet je niet al te veel stressen, het is helemaal niet goed voor jou en de kleine. Mac: ja het is idd klote als je vroeg wakker bent. Niks op tv (alleen maar herhalingen), en wat in de huishouding doen kan je ook niet elke dag als alles al gedaan is.
PM2B; het is jouw bevalling he meid! Als jij je niet prettig voelt met het idee dat oma op de gang staat te wachten, dan NIET doen. Als ze het daar niet mee eens is, of zelfs boos, dan vind ik dat erg egoïstisch van haar. Op de 1e plaats is het jullie kind, van je vriend en van jou... en dan pas haar kleinkind. Ook tegen je zus zeggen, dat je het toch eigenlijk liever samen met je vriend doet. Moeten ze maar respecteren hoor! Ik moet er niet aan denken dat de opa's en oma's op de gang klaar zitten... Ze zullen hier wel weten dat het aan de gang is, want heb natuurlijk oppas nodig, maar die komen pas als wij ze bellen. Bellen in het ziekenhuis mochten wij trouwens pas toen echt alles achter de rug was, dus na de placenta en na de (eventuele) hechtingen enzo...
Goeiemorgen allemaal. Ik was pas om 8.45 wakker! Tussendoor wel veel wakker geweest maar dat is wel laat voor mij. @ Sarah: Leuk om even van je te horen. Succes met de verbouwing. @ Mac: gefeliciteerd met je 35 weken! Op naar de 36! Hbe je het moltonzeil uit het kraampakket? Ik heb er toen 1 bij de kruidvat gekocht en ik heb het er niet extra warm door. @ Mam85: Je zoontje gaat het vast weer zo goed doen als de vorige keer! Succes met poetsen. @ Aaliyah: Wens je mannetje succes! En jij ook succes met de groeiecho. @ Mac: Wat doe je me aan Zo even neuzen, ik heb nog een waardebon van 14 euro @ Emme; Hee emme, tijdje niet gezien, hoe is het met je? @ Tamtam: Fijne dag! @ Mac; Ow succes met het gesprek straks! @ mam87; Lekker halve dagen werken hoor, hele dagen moet je echt niet meer doen. @ smiley: jeetje meis, ik denk dat jij heeel snel je kleintje in je armen hebt! Vervelend zeg de weeen. @ pm2b: Vervelend die familieproblemen. Ik heb geen advies voor je, misschien inderdaad eens afwahcten of zij wat laten horen.
Bedankt voor jullie reacties. Ik weet zeker dat als ik ze nu al zou zeggen dat ik het alleen met mijn vriend wil doen en hun pas bel op het moment dat ze geboren is, dan heb ik nu gelijk al knallende ruzie. En ik denk dat dat helemaal niet goed is voor mij en de kleine. Daarom heb ik het liever gewoon achteraf. Denk ik......
heb ook die molton van de kruidvat.... haha shoppen... thanx we zullen zien hoe het gesprek gaat, is pas om half 3 hoop straks nog ff te kunnen slapen...
Goedmorgen ladies! sorry, niet alles bijgelezen, alleen de laaste 3 pagina's.. Mannetje zit thuis in de ziektewet, heeft zijn duim zwaar gekneusd, dus wil geen uren achter de pc zitten. Is ook zo ongezellig he Debke: heel veel sterkte/succes! Wat zal je geschrokken zijn zeg.... Iedereen met afspraken vandaag ook succes! Gisteren nog wat geshopt, op zoek gegaan naar een voedingsbh.. bah wat zijn die dingen toch onsexy! Kon er ook geen vinden die echt goed zat eigenlijk. Je hebt er vaak van zo'n puntige borsten in... Iemand een tip welke wel fijn zijn? Ben bij de hema en prenatal al geweest.. Ook nog een eerste pakje gekocht van nijntje ! Nou ik ga even strijken, misschien tot straks!
mac: ik doe met je mee hoor. (6e uitgerekend) lijkt me een hele mooie dag!! ach ik vind eigenlijk alles goed zolang het maar in de maand juni is. heb al zoveel verjaardagen in mei!. mijn vader is eind mei jarig en hun trouwdag is ook eind mei..
heide; marlies dekkers heeft ook mam'-bh's... bevallingsdatum... maakt me op zich niet zo veel uit, maar liever niet op m'n verjaardag
PM2B: denk aan jezelf he meid!!! Jij gaat bevallen, ze moeten rekening houden met jou, jij niet met hun. Hoe was de reactie van je zus, toen je vroef of ze bij de bevalling wilde zijn?
@Rianne: Moet nog 2 hele dagen, morgen en maandag. En vrijdag en dinsdag een halve, dus dat is te overzien. En dan heb ook ik eindélijk verlof @Pretty: Weet je het zeker? Je kraamtijd kun je niet over doen en het lijkt me echt vreselijk als je daar niet van hebt kunnen genieten dankzij een familieruzie...