Wauw, ineens 2 baby's erbij! Aichaaaa en Debke: van harte gefeliciteerd met jullie kleintjes! Voor de mensen bij wie het aan het rommelen is: succes @ girafje: he gadverdarrie... Daar zit je nou net niet op te wachten. Hopen dat het dinsdag lukt met het draaien! @ all: hier alles nog steeds prima. Gisteren bij de vk geweest. Alles nog steeds in orde. Kleine ligt al ingedaald, maar nog niet vast (bibi). Ze is er klaar voor dus. Gisteren ook m'n laatste zwangerschapsgym-les gehad dus ik ben er ook klaar voor
@Kuide leuke fiets fijn dat je geslaagd bent hihi truste meis @pm2b mooie buik @Mama hahah ja ik heb er ook al es over gedacht ze kaal te scheren ja het gaat wel met r maar ze blijft zichzelf veel likken en wassen maar ik heb wel het idee dat ze minder gestrest is lief dat je dat vraagt! @Rianne misschien dat de seks dat heeft opgewekt die ongi krampen? Doen ze erg veel pijn ook? Ik zou het even in de gaten houden misschien dat een warme kruik/douche of bad helpt?
@ aaliyah: Ik ben vanavond al in bad geweest. Ik had de hele dag al een beetje ongikrampen maar het ging steeds weg. Nu heb ik sinds iets langer dan een uur constant ongikrampen die met vlagen erger worden. Het is wel uit te houden maar ik merk duidelijk dat ze soms erger worden. Zie het als een golf ofzo. Maar ik vraag me af, hoe weet ik of het oefenweeen zijn of echte? haha ik word ook niet wijzer van internet. Hoe weet ik nou of het een wee is! Kunnen oefenweeen ook de hele nacht doorgaan bijvoorbeeld?
@Rianne oooh dat is best lastig ja ik zou eigenlijk ook het verschil niet weten. Kun je ook niks vinden dan hoe lang echte weeen aan houden en hoe lang oefenweeen aan houden?
jeetje... wat lees ik veel gerommel bij meiden... Ik moet zeggen dat ik daar niet echt last van heb....
@Jolan nee ik heb ook niet echt gerommel hoor @Rianne rustig aan meid!!! Meiden ik ga nu echt stoppen. Ben erg moe maar ben bang dat ik niet zal kunnen slapen. Ik hoop dat het allemaal mee valt morgen in het zh... Weltrusten allemaal
Rianne: Oefenweeen kunnen zelfs een paar weken van tevoren beginnen, en hebben geen vaste regelmaat. Weeen hebben vaak een vaste regelmaat, al kan de regelmaat in het begin zelfs om de tien minuten zijn. Wanneer je een kramp hebt met bijvoorbeeld eerst een half uur ertussen, dan tien minuten, dan weer twintig praat je meestal over oefenweeen. En een echte wee begint vaak onderin en trekt door naar boven, en zakt dan weer van boven naar beneden. Dat is het echte golf-idee wat ze bedoelen. Als je twijfelt kun je het beste even met de vk bellen, nu slaapt die vast nog niet. Voor de 37 weken moet je altijd bellen als je denkt dat het zou kunnen gebeuren, ook als het maar een paar dagen ervoor is. 37 weken is echt de grens.
Ik lig nu in bed met de laptop, ik was zooo moe vandaag maar nu helemaal niet meer. Ben bij aan het houden om de hoeveel minuten de piek komt zegmaar, maar het is nogsteeds een constante ongi pijn die niet weg gaat. Het is nog wel te houden hoor. Heb tot nu toe hier mijn pieken: 21:55 22:01 22:06 22:12 22:16 22:
@ Nikita: Thnx, duidelijke uitleg. Ik hou het even in de gaten. Het trekt bij mij niet naar boven in mijn buik maar het zit meer onderin heb ik het idee. Ik voel wel echt duidelijk zo'n golf, een piek met pijn zeg maar
aaliyah, nogmaals heel veel succes morgen!!! rianne, lekker op bed liggen, daar zal je vast van opknappen!
anders in bad of douchen Rianne... als het geen echte weeën zijn, zal het minder worden. Zijn het echte weeën, dan gaat het (erger) door
@ Marloes: Ik ben rond 18:45 uur in bad geweest en daarna is het eigenlijk begonnen. ohja, we hebben toen ook sex gehad
21:55 22:01 6 22:06 5 22:12 6 22:16 4 22:26 10 22:33 7 22:43 10 22:45 2 Het cijfer erachter is de minuten ertussen. Maar het is wel te houden hoor, het is wel vervelend gevoel maar ik lig niet dubbel van de pijn
echte weeën worden steeds erger en pijnlijker... maar deze zullen ook al wel wat voorwerk verrichten hoor...
dat songfestival is toch weer erg he.... ze gaan niet naar de finale denk ik. weer hetzelfde clubje landen
Nou ik zie het wel, ik ga het nu niet meer bijhouden. Ik hoop dat ik snel ik slaap val. Ja toppers niet door, had het wel verwacht. Het is idd altijd hetzelfde clubje.. toevallig toch. Slaap lekker!
Geen verstand van weeen of bevallen, maar volgens mij weet je wel wanneer het een echte wee is hoor. Heb wel gehoord dat je van sex ongikrampen kan krijgen. Zogenaamde voorweeen dus. Hier ook die steken van onderen! Met name met lopen. Alsof de kleine met een tasergun (of hoe noem je dat) bezig is. Sterkte ermee iig! En bij twijfel gewoon even bellen voor je het hoofdje al ziet.