@Rianne1984, zelf heb ik met Marciano ook kruidvat voeding gebruikt. Zij hebben ook een hypoallergene variant. Speciaal tegen krampjes. Werkte bij Marciano wel enigszins. Maar helemaal weg ging het niet. Het hoort er ook een beetje bij hoor. Hun maag-darm-stelsel ontwikkelt zich pas volledig dmv voeding. En daar horen de nodige buikkrampjes bij. Hoe zielig het ook is. Na 3 maanden hoort het minder te worden. Verder helpt fietsen met de beentjes ook wel iets.
Ja Nutrilon forte weet ik, maar het probleem is dat hij speciale voeding voor prematuren heeft gekregen Nenatal 1. Vind het ook heel moeilijk het verschil te maken tussen honger of de zuigbehoefte. Vorige week hadden wij hem diverse malen 100cc gegeven kregen we op onze sodemieter van cb dat dat veel te veel was en dus max. 80 mogen geven. Nu heb ik dus het idee dat hij hongerig blijft. Wat doet nu precies dat johannes broodpitmeel want zoals mam85 ook zegt is dat niet voor babys die veel spugen? En heb je toen Nutriton gebruikt? Moet zeggen dat wij 's avonds voor het slapen gaan 100 cc geven.
Sunshine, het is in principe voor spugende baby's. Maar de werking is dat de voeding wat dikker wordt in de buik van de baby. Waardoor je kindje dus minder snel spuugt maar ook een meer verzadigd gevoel heeft. En waarom geef je nu dan anders geen 90 cc? Is maar 10 cc meer. Kan heus niet zoveel kwaad en waarschijnlijk heeft je uk het nodig. Marciano kreeg ook 7 keer 90 cc en 1 keer 100 cc.
Hey meisjes, ff snel, want mijn jochie is met de boter bezig, hij vertelt met net dat hij iets aan het maken is. Ben benieuwd met een mes, oooo hoor net dat hij appelstroop aan het maken is. Ben bang dat ik straks nieuwe boter en appelstroop mag kopen. Hij ziet er trouwens niet uit, hij heeft chocoladevlokken op, en dat is te zien aan gezicht en romper. Maar wel zo aandoenelijk! Hier een belachelijke nacht achter de rug... Gisteren bij mijn ouders wezen eten, nou ja eten, voelde me niet goed dus niets gegeten. Had wel last van weeën, kwamen rond de 10 minuten en waren flink pijnlijk. Thuis ook nog heel veel last van. Deze waren ook stukken pijnlijker dan alle voorgaande... Maar jullie raden het al, vanochtend namen ze af en nu weer he-le-maal niets... Word er eigenlijk een beetje opstandig van; laat maar dan toch lekker niet, nu hoeft het niet meer! Maar ja, punkie moet er toch een keer uit... dus die gedachtengang gaat niet op. Ga nu snel mijn zoetbeleg redden van mijn jochie, in zoverre dat nog kan, want zie ook appelstroophandjes en hoor de vlokken...
Heb even gebeld met de nutrilon advieslijn. Zij gaven aan dat het weinig zin heeft om de voeding te verzwaren omdat hetgene wat hij krijgt al zwaarder is dan normale voeding. Adviseren om handwarmwater te geven als hij eerder komt. Gevraagd of het een idee is om 6 voedingen aan te bieden van 100 cc zoals op het blik staat. Dat kunnen we ook gaan proberen zei ze. Wanneer zijn jullie trouwens overgegaan op 6 voedingen?
sunshine: lastig hoor. maar idd cb is puur voor advies.. misschien kun je sommige flessen wat verhogen? en de huisarts bellen? ikdenk dat hij je gewoon klakkeloos doorverwijst naar het consultatie bureau ik hoop voor je dat ie snel langer slaapt.. ............. goh heb nu alweer last van maagzuur.. tjeee!!
Pretty, hier ook 37 weken! Mogen we allebei legaal thuis bevallen... Sunshine, daar vraag je me wat. Ik weet echt niet meer wanneer ik overging naar 6 voedingen. Wel vrij snel geloof ik. Ergens bij 7 a 8 weken?
goede morgen allemaal, @sunshine, je moet je gevoel volgen denk ik, overstappen naar andere voeding is niet zo goed voor zijn darmen, zeker niet als er niet echt een aanwijsbare reden is (zoals allergie ofzo) Het kan zijn dat ie te weinig krijgt. Geef anders na een fles nog wat lauw water 10/20 cc, of thee (rooibos is goed tegen krampjes, venkel legt de darmen stil dus dat beter niet geven) Denk dat je beter na en fles water kan geven dan voor een fles, omdat je anders kans hebt dat ie zijn fles niet leeg drinkt. Dus eerst zijn eigen voeding, dan aanvulling (water/thee) sterkte meis, moet heel frustrerend zijn dit!
Ik heb niet zo super geslapen, elk uur wel voorbij zien komen. Liggen is niet lekker meer! Maar goed toch weten door te zetten tot 9 uur, nou lag ik er ook pas om 1 uur in. Ga nu even wandelen met mijn hond! tot zo..
We zien het wel, heb woensdag gesprek met kinderarts. Heb een hele lijst met vragen dus hopelijk kan zij wat meer adviezen/richtlijnen geven. Zo dat was mijn egoverhaal, pff. Hoe is het met de iedereen. Zijn er meiden bij wie het rommelt? Marloes is bevallen dus nu kunnen alle remmen los
Ik weet niet of het aan het gewicht ligt maat Djennah krijgt tussen de 100 en de 135 ml per fles en de ene x eet ze om de 4 en de andere x om de 3 uur. Ik geef op haar behoefte en de ene x heeft ze behoefte aan meer en de andere x niet. Voor de rest hebben de andere al goede tips gegeven,las laatst ook over rooibosthee. Gewoon af en toe tussendoor 30 ml rooibosthee is ook weer iets extra's,geef je hem dat als hij nog meer wil. Sterkte ermee!!! xxx
@sunshine, hier rommelt voorlopig niks. Alleen s avonds wat krampjes. Maar verder alles rustig! Toch blijf ik volhouden dat ik tussen 12 en 15 juni beval.. aankomend weekend dus
@ IngeS gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon @ Yvetje toitoi hopelijk is het snel zover. Hier vandaag 38 weken, kga me eens klaarmaken en richting tandarts voor trekken van verstandskies wish me luck Kheb vannacht gedroomd dat mn water brak op de tandartsstoel haha
@inges gefeliciteerd met je zoon! @rianne juistdoor het overstappen naar andere voeding worden er krampjes veroorzaakt, het kan inderdaad ook aan de fles liggen. krampjes zijn in het begin ook vrij normaal omdat de baby van vruchtwater naar flesvoeding gaat, dat is ookal wennen. @gabester fijn dat alles goed gaat. @slijmprop hier was ik hem bij de eerste niet verloren. @marloes mooi bevallingsverhaal hoor. nou meiden hier gister behoorlijke nesteldrang gehad haha alles moest opgeruimd en schoon zijn. ik heb wel ineens last van mijn bekken maar volgens mij is dat normaal op het eind door het verweken. o ja ik moet ook ineens sinds een paar dagen 3x per dag poepen terwijl ik normaal met moeite 1x ga, hebben jullie dat ook? en de nchten zijn ook vreselijk mijn gewrichten gaan allemaal zeer doen en ik moet 2 tot3 keer plassen en ik kom al haast mijn bed niet in of uit.