@Heide gefeliciteerd met jullie dochter! Volgens mij is dat heel onverwachts gebeurt. @Stephanie suc6 met bijlezen @Demi maar als je geen bv geeft kan het dus wel gewoon toch? Wij hebben speen geprobeerd bij Jason maar hij vond het maar niks dat ie genept werd haha @Madelon ja bizar is dat he dat het zo kan verschillen die kleintjes! @Marjanne ik heb het gevoel juist nog veel tijd te hebben om alles te doen, maar miss komt dat omdat Jason erg rustig is. Wat grappig eerste vogel van jullie kat! Zal wel instinct zijn dat ze het toch kan. De relatie met mijn katten is nu beter omdat ze eindelijk weer op mijn schoot kunnen hahah eerst natuurlijk niet door die dikke buik Ik mis het ook wel een beetje hoor het zwanger zijn en dan voornamelijk met een dikke buik door de stad slenteren en lekker op de bank hangen en natuurlijk mezelf vol stoppen met eten (wat heb ik daaar nu spijt van haha).Verder zou ik het even niet weten
Hee meiden, sorry dat ik zo lang niets heb laten horen... Ik kon het al moeilijk bijhouden hier en met zo'n kleintje is het helemaal lastig... Allemaal heel erg bedankt voor de lieve felicitaties! Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat... Zal binnenkort weer eens proberen wat bij te lezen, maar ik loop zo gigantisch achter dat ik niet weet of t zal lukken... Heb mijn bevallingsverhaal proberen op te schrijven, voor de geinteresseerden... Het meeste hebben jullie al op Twitter kunnen volgen (superhandig trouwens en hartstikke leuk om terug te lezen vind ik zelf... ) maar toch nog even het bevallingsverhaal. Rond 22.00 uur kwamen de weeen regelmatig, maar nog niet vaak genoeg (om de 6 min. ongeveer). Vanaf ongeveer 23.00 uur kwamen ze echt vaak en hebben we de verloskundige gebeld. Die wilde eerst niet komen omdat ik nog door m'n weeen heen kon praten, maar ik heb gezegd dat ze moest komen Ze kwam ongeveer een uur later en toen bleek ik al 4 cm. ontsluiting te hebben. We mochten naar de geboortekliniek, daar kwamen we rond 01.00 uur aan. De twee verloskamers waren toen nog vol, dus ik kon in een andere kamer mijn weeen wegpuffen. Rond 3 uur (??) kwam de verloskamer vrij en die zijn ze toen als een dolle voor ons gaan schoonmaken, zodat ik alsnog daarheen kon. Dat wilde ik vooral omdat daar een supergroot bad staat, waar ik in wilde. Niet om te bevallen maar wel voor de weeen. Rond half 4 konden we daarheen, dus de laatste weeen heb ik inderdaad in bad kunnen opvangen. Rond 5.15 uur had ik persweeen, maar dat kon niet volgens de kraamverzorgster omdat ik ze nog zo goed kon wegpuffen. Maar zij dacht dat mijn vliezen gebroken waren dus ze wilde toch wel de verloskundige bellen. Ik wist vrij zeker dat mijn vliezen niet gebroken waren, maar ik dacht: laat ik m'n mond maar houden dan komt de verloskundige tenminste. Die was er rond 5.30 uur. Na onderzoek de conclusie: 9,5 cm. ontsluiting maar de vliezen waren nog niet gebroken (haha, altijd luisteren naar een bevallende vrouw ). Die hebben ze toen doorgeprikt waarna ik meteen op 10 cm. zat en dus mocht gaan persen. Het persen heeft nog behoorlijk lang geduurd (zo'n 1,5 uur) dus dat was erg pittig. Maar uiteindelijk kwam ze dan toch, helemaal zelf. Zonder tangen, vacuumpompen oid. Heb trouwens van m'n moeder de ring gekregen die zij van mijn vader kreeg toen ik geboren werd. Werd er helemaal emotioneel van... (ook omdat mijn vader is overleden)
Volgens mij ga ik 2 dingen missen aan het zwanger zijn. -Het showen van mijn buik in het openbaar.. Dat vond ik altijd wel erg leuk hahaha. -De bewegingen van de kleine.. Verder... zie ik niks wat ik kan gaan missen. Ja mijn streeploze buik misschien, maar die heb ik al heel veel weken niet meer.
@TamTam, fijn dat alles goed was bij de vk! @Heide, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! @All, hier de groei-echo gehad. ALles zag er mooi en goed uit. Een klein hoofdje maar verder gemiddeld! Klein hoofdje vind ik niet erg...
@Madelon ja lijkt mij ook niet leuk hoor als je al die verhalen leest en baby foto's ziet van iedereen en jij zit nog te wachten op je beebje. Maar ik denk dat het voor iedereen ook anders is, ik heb maar ongeveer 2 weken verlof gehad voor mn bevalling en daarvan heb ik er ongeveer 5 van in het zh door gebracht en die week erop ben ik bevallen ik had wel ietsje langer zwanger willen zijn. @Nathalie is Tibby erg jaloers of juist helemaal niet?
@marjanne lekker je huis weer aan de kant! ik had na mijn zwangerschap van noa helemaal niet dat ik het miste, zal ik nu ook niet hebben denk ik. zwanger zijn is niet echt mijn ding haha. zo hier net vast het avondeten klaar gezet, lekker aardappels en verse sperziebonen en filetlapje.
Nee valt erg mee. De eerste paar dagen was hij niet helemaal zichzelf. Veel wassen en nagels "bijten". Maar nu is hij weer bijna de oude. Soms is ie wel erg arrogant hahaha. Maar hij komt steeds vaker even kijken als Julian bij ons ligt.
@ Marlieke, fijn dat alles weer helemaal goed is, en idd klein hoofdje is niet erg. Wat er in zit moet er ook weer uit @ Aaliyah, dat ik tijd te kort had, kwam ook doordat ik per voeding 30 minuten extra kwijt was met kolven
@marb mooi bevallingverhaal en wat bijzonder van die ring! @marlieke fijn dat de echo goed was! haha niet erg nee als het hoofdje wat kleiner is!
@ mandy, ben ervan overtuigd dat zwanger-zijn ook niet mijn ding is maar voel me nu vaak wel speciaal... (maar dat heb ik ook als ik achter de kinderwagen loop!)
ahh meris stond er niet bij, omdat er geen datum etc bekend was!! dat is t probleem geweest.. pfff wat een gedoe zeg zon site
There we go! *trekt intussen weer een bakje hak ananas los* Kuide, wat vervelend dat je steeds moet overgeven. Je maag zal het idd vast niet gezellig vinden een kind die er steeds tegenaan duwt en hij zal ook wel niet veel ruimte hebben op het moment. Pretty, problemen? Dat is niet zo mooi meid. hopelijk valt het mee! Aichaa, wat stom van die boete zeg! Stom toevallig zag vriendjelief vanmorgen hoe ze van de gemeente hier gewoon tijdens het legen van de bakken plastic bij het groen in gooiden!! Snap je toch niks van. Mandy, 3 kilo in 1 week kan bijna alleen maar vocht zijn. (hier ook een vochtig kamerolifantje met 25 kilo extra hoor ) Natja, ten eerste.... Dit is geen geklaag he!! Daar is dit topic toch voor? Heb er helaas geen verstand van nog, maar misschien is het een idee om een lactatiekundige te bellen om advies te vragen? Heb je genoeg voeding of heeft ze misschien tussendoor gewoon nog honger? Dan zou je de laatste voeding misschien wel kunnen vervangen door de fles... Sunshine, dikke knuffel voor de maandag baaldag! Vinnies, leuk boek he! Had 'm hier in 2 uurtjes uit, kon 'm maar niet wegleggen en heb hardop gelachen! Madelon, wat een schitterende buik heb je zeg! En hij staat idd behoorlijk strak zo te zien. geen last van? Jolan, ook al splinters van het wachtbankje?? Te verschrikkelijk he!! Straks in de supermarkt zei de dame achter de kassa nog heel gezellig. "nou, het kan maarzo nog 2 weken duren hoor!" Toen ben ik heel boos geworden... Kuide, ik zou de vk bellen als je ook last krijgt van hoofdpijn/duizeligheid/sterretjes zien. Dat kan te maken hebben met je bloeddruk. Verder gewoon genoeg blijven drinken, rustig aan doen en met de pootjes omhoog. Tja, en als je het niet vertrouwd.... Ze zeggen niet voor niets steeds dat je overal voor bellen kan he. ow, zie nou dat Marloes me mooi voor was. Hou je ons wel op de hoogte? Nog een beebie! Heide, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Nienke!! Marlieke, fijn dat alles weer is goedgekeurd! Hehe, ik ben weer bij... hahaha Bakje ananas is inmiddels leeg enn ik ben drie kwartier verder, maar wilde toch niks missen.. Hier alles rustig verder. Wel eieren besteld bij de ha. Begon me al een paar dagen te jeuken en afscheiding werd wel heel vreemd van kleur. Wil niet met een schimmeltje bevallen. Straks bij m'n ouders eten en dan gelijk daar lekker in bad.