Juni 2009 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Dootje24, Sep 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

Mar 13, 2006
    1,912
    0
    0
    Noord Holland
    @ Kuide, dat is zeker dubbel... en erg verdrietig... :(

2. Vinnies

Vinnies Bekend lid

Oct 20, 2008
    674
    1
    18
    Zoetermeer
    @laura ik weet hoe je je voelt. Mijn nichtje die ook zwanger is dr schoonvader is opgegeven en mijn vriendin dr vader ook. Mijn collega gaat ook heel hard achteruit. Zo dubbel allemaal.

Morgen lees ik de rest ff bij, me man is jarig en die wil alleen maar op de pc hihi, en omdat hij jarig is mag het natuurlijk!

Fijne avond meiden!

3. demi26

demi26 Niet meer actief

He getsie Laura, dat is inderdaad wel heel dubbel...

Oh Rianne, er schoot me net nog iets te binnen, misschien helpt het om haar plekje in bed even voor te verwarmen met een kruik... dan gaat ze van een warme arm over in een warm bedje en schrikt ze misschien niet zo snel wakker...

4. Aurin

Aurin VIP lid

Oct 10, 2008
    8,337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    @vinnies, jeetje meid, sterkte met alles!! En daarnaast gefeliciteerd met je mans verjaardag... hoe dubbel kan het leven zijn..

5. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

Feb 19, 2007
    1,881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    @Roxanne, fijn dat je weer thuis bent!

@Sanne, gewoon gemiddeld gewicht ook dacht ie. Dus ergens tussen 6 en 7 pond?

@Stephanie, hier ook telkens schrikreacties wanneer ik bel.

@Madelon, voel je je alweer wat beter? Hier word de laatste tijd ook nog maar wienig gedana door mij. Heb er de puf gewoon niet meer voor. En mijn bekken laten het ook niet toe. Daarnaast heb ik nog een (terror-)peuter rondlopen...
    Er komen wel weer andere tijden, denk ik dan maar...;)

@Jolan, hier geen steken in het bovenbeen. Wel nog altijd die steken in mijn zij af en toe...

@Kuide, lastig die harde buiken...Waarschijnlijk heb je al advies gekregen over wat je moet doen...(ben nog aan het bijlezen)

@Buddy, wat ben je al snel weer online meid! Heftige bevalling idd zo te lezen...
    Maar nu genieten he?

@Hyves, ik wil wel telkens foto's kijken maar ik begrijp dta ik dna met de meesten hier eerst vrienden moet worden. Zal ik eerdaags eens doen. Word nu wel nieuwsgierig naar al die foto's van die kleine schatten...

@Bab, vervelend dat Luuk zo ziek is. Niet teveel pcm geven hoor. Kan zorgen voor koortsstuipen. Zijn sokken in azijn dompelen en nat aantrekken laat de koorts ook iets zakken...

@Girafje, minder leuk dat je een ks krijgt! Wel knap van je dat je er zo goed mee omgaat!

@Pretty, ik duim stiekem dan voor je dat zij 17 of 19 juni komt...:D
    Mijn vader zei laatst ook wel dat onze uk beter niet de 3e juli geboren kan worden, want dan is zijn naamgenootje (mijn neefje van bijna 2, kind van mijn broer) jarig. Maar ik kon aan zijn ogen zien dat ie het niet meende...En dat is dan weer een heel ander iets he?

eh...zo vaak naar de wc...vaak heb je je uk dan binnen een dag of 2 in je armen...

@Kuide, he bah wat een naar nieuws meid...:(

6. Aurin

Aurin VIP lid

Oct 10, 2008
    8,337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Meiden ik ga kijken of ik wat kan slapen vanacht.. ben helemaal op!

Zal morgen weer alles bijlezen.
    Thanks voor jullie tips en lieve woorden :)

7. vergo

vergo Fanatiek lid

Mar 3, 2007
    1,139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Roxanne ik neem bar le duc die doe ik in de magnetron op warmen en dan de voeding erbij schudden klaar. Vindt ik persoonlijk makkelijker maar je kan het ook inderdaad met gekookt water doen.

Alle nieuwe moeders gefeliciteerd.

8. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

Feb 19, 2007
    1,881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Meiden, ik ga afsluiten!

Trusten!

9. stephanie24

stephanie24 VIP lid

Jul 22, 2008
    5,375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hallo meiden,

Lig lekker in bed met alles om me heen.
    Net terug van m'n ouders. Daar in bad geweest en gezellig gegeten en zo. :D
    Nu wachten op vriendje, maar die moet nog tot 12 uur werken helaas.

Mama, wat is dat snel gegaan zeg!!! Jeetje, bijna niet te bevatten zeker.
    Maar nu lekker gaan genieten.

Bab, arme kerel met 40 koorts! Hopelijk helpt de slaap en pcm een beetje.

Girafje, vrijdag is de grote dag! Kun je je mooi eventjes voorbereiden dat je nu een ks krijgt.
    Jij kan er niks aan doen meid. Je hebt er echt alles aan gedaan om het zo te proberen. Helaas kan het niet zo zijn.

Pretty, wat een vreemde reactie van je moeder! Ze had het van mij kunnen bekijken hoor!

Kuide, je lijf houdt je toch flink voor de gek iedere keer he.
    En wat een vreselijk bericht heb je gekregen. Is ook vreemd, bij de ene houdt het leven op terwijl er bij een ander een nieuw leven begint.

Slaap lekker voor degene die al op 1 oor gaan!

10. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Zo heb weer bijgelezen zo ver als mogelijk hihi.

Aaliyah: Nou vond het niet echt maar was wel even wennen...heb m toch wel gemist en Damien was ook onrustig vandaag.

Gab: Ja het is super goed gegaan...is zo heerlijk met die kleine! Leuke foto's!Yustin is echt een scheetje!

Zwangerschap missen: Ik mis het wel hoor...vooral de buik...vond ik toch wel heel speciaal en de bewegingen natuurlijk!

Girafje: Wat vervelend zeg,maar als het beter is voor de kleine is dat natuurlijk t belangrijkste!Alvast heel veel succes en sterkte!
    Nog even en dan heb je je kleintje in je armen!

Kuide:Spannend zeg,maar ik zou idd wel bellen hoor!Zo is het ook nix!Succes!
    Wat erg zeg van je schoonmoeders tante!Sterkte!

Oefen/voor weeën:Heb ik de maandag gehad voor mij water brak...voelde echt als mentruatiepijnen alleen wat heftiger.
    Ik had trouwens geen harde buiken...sowieso bijna niet gehad tijdens zwangerschap.

Zoals ik al vertelde gaat hier alles zijn gangetje...ben weer eens lekker begonnen met alles grondig te poetsen!
    Jaaaa heb nog steeds nestdrang...!
    Heb ook helemaal geen klachten meer (alleen nog een beetje last van stuitje) en voel me ook weer fit!
    Mijn herstel is dan ook heel snel gegaan...na 2 weken voelde ik me alweer top!
    Hechtingen zijn ook weer helemaal genezen,net alsof ik nooit bevallen ben haha!Behalve natuurlijk dat er nu een kleine in de box
    ligt!Vind het af en toe zelfs jammer dat het weer "voorbij"is...de zwangerschap,de kraamtijd en ja zelfs de bevalling.
    Vond de bevalling zo bijzonder dat ik bijna zou zeggen,kon ik het nog maar eens over doen hihi!
    Maar nu is het natuurlijk ook echt genieten!heerlijk!
    Liefs Debbie

11. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Gabester... ben benieuwd of jij overweg kan met die draagzak... Ik niet ;) had hem nog van de vorige keer... lukte echt niet.
    Hopelijk heb jij meer geluk ..
    en heel stoer hoor, die stekels!!!

PM2B... wat een verhaal van je moeder zeg... Je zou idd gewoon willen bevallen op een van die dagen nu, gewoon expres...
    En idd hoor, ik vind ook dat een verjaardag van een kind, en zeker je kleinkind voor gaat. Kinderverjaardagen duren toch ook geen uren, of een hele dag, dat is toch overdag...

Hier weer gebadderd en gegeten... Kleine man heeft al weer een pakje in maatje 62 aan...en het zit nog goed ook...

12. simoon312

simoon312 Actief lid

Oct 5, 2008
    262
    0
    0
    Hallo lieve allemaal,

Eindelijk zal ik mijn verhaal ff opschrijven en vertellen waarom ik zolang niet online ben geweest.

Zondag 31 mei was ik het helemaal zat en ben aan de ananas en tonic gegaan, dacht dat wordt toch niets haha. `s Avonds hadden we niet zoveel zin om te gaan slapen, dus stelden het telkens uit. Om twaalf uur was ik 37 weken en dat hebben we met nog een glaasje tonic gevierd haha. Vincent liet de hond om één uur uit en toen ik op stond dacht ik dat ik in mijn broek plaste, lol. Kids wakker gemaakt en naar oma gebracht. Om drie uur waren we in het ziekenhuis en bleek ik al 3 cm ontsluiting te hebben. Snel een ruggeprik gekregen en toen was het wachten wanneer het zou indalen. Vliezen waren nog niet helemaal gebroken, dus het indalen zou nog wel komen. Om half acht had ik 6 cm, maar de hartslag van Mees viel steeds weg. Ze hebben me toen een katheter ingebracht om de blaas te blijven legen, maar dat hielp niet echt voor zijn hartslag. Mees bleek ook nog eens een sterrenkijker te zijn en nog steeds niet ingedaald. Ze durfden de vliezen niet te breken, want dan zou de navelstreng voor de uitgang komen en dan zou hij helemaal geen zuurstof meer krijgen. Ze hebben toen een sneetje in zijn hoofdje gemaakt en daar een paar buisjes bloed uitgehaald om te kijken of hij genoeg zuurstof kreeg. Dat was gelukkig wel het geval, toen was er spoed overleg om te kijken of ik wel normaal kon bevallen of een keizersnee zou krijgen. Infuus werd uitgezet en weeenopwekkers kwamen er voor in de plaats, uiteindelijk daalde hij in, ik zal jullie de manier waarop besparen. Toen bleek Mees helemaal verstrengeld te zijn, snel de navelstreng doorgeknipt, maar meneer wilde er toen niet meer uit. Dit waren de ergste momenten van mijn leven. Nadat Mees uiteindelijk geboren was heeft hij 3 minuten stil op mijn buik gelegen, toen kwam er echt leven in.
    Onze zoon was geboren en uiteindelijk was alles goed.

We dachten lekker te gaan genieten met z`n 5en en dat lukte ook de eerste dagen. Ik had 8 dagen kraamhulp, een super lieve vrouw. Op de laatste dag kreeg Mees allemaal ontstoken vingers, overleg gehad met de kinderarts en zijn advies was 3x per dag in een badje biotex. Hiervoor kreeg ik nog 2 dagen extra kraamhulp. Mees ging ook nog eens minder drinken door de pijn en daarom is hij uiteindelijk afgelopen vrijdag opgenomen in het ziekenhuis. Hier kreeg hij een antibiotica infuus en je zag hem met het uur opknappen. Vandaag mocht hij na 4 dagen weer naar huis met antibiotica in de vorm van een drankje.
    Mees woog bij de geboorte 3280 gram en was 47 cm lang.

Dit alles heeft ons zoveel energie gekost dat ik het niet kon opbrengen om op deze pagina op anderen te reageren, sorry sorry sorry.

Ik heb gezien dat er al heel veel baby`s zijn geboren en alle mama`s GEFELICITEERD.
    Ik hoop dat voor iedereen alles goed is gegaan en dat iedereen kan genieten?????

Vanaf nu zal ik lekker weer mee komen lezen en reageren....

Heel veel liefs en een dikke knuffel van mij en Mees

13. Adnalie

Adnalie VIP lid

Jul 24, 2008
    11,311
    0
    36
    simoon, jeetje wat heftig zeg! Gelukkig gaat alles weer goed met mees! En dat amakt toch helemaal niet uit dat je niet mee hebt kunnen lezen! Prachtige foto van jullie ventje!!!

14. stephanie24

stephanie24 VIP lid

Jul 22, 2008
    5,375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Jeetje Simoon, wat een heftig verhaal zeg!!
    Gelukkig maken jullie het nu goed en kun je eindelijk gaan genieten.
    Mooi kereltje trouwens. :D

15. simoon312

simoon312 Actief lid

Oct 5, 2008
    262
    0
    0
    Thnx lief van je....en vanaf nu ga ik weer lekker meelezen en duimen voor jullie

16. simoon312

simoon312 Actief lid

Oct 5, 2008
    262
    0
    0
    Je bent er al bijna, nog 2 dagen tot 40 weken, spannend...........

17. stephanie24

stephanie24 VIP lid

Jul 22, 2008
    5,375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ja ontzettend spannend!
    Alhoewel het voor m'n omgeving spannender lijkt te zijn hahaha, heb ook nog niet het gevoel dat het snel gaat gebeuren hoor.
    Trouwens helemaal niet het gevoel dat we binnen nu en 2 weken papa en mama zullen zijn.
    Heel vreemd.

Maar ik ga 'm afsluiten voor vandaag.

Slaap lekker allemaal en tot morgen maar weer!

18. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

@mama, dat klinkt als een snelle bevalling! wel heftig maar ik hoop dat het bij mij ook zo snel gaat..

@debke, wat een lekker jochie!

@gabester, jij ook al zo'n knap ventje.. heerlijk toch die babyfoto's..
    ik heb ook een draagdoek. ben benieuwd hoe het bevalt, laat je het weten?

@bab, beterschap voor kleine Luuk!

@aaliyah, ja hij heeft gekookt en de keuken opgeruimd:)

@girafje, jammer dat het toch een ks wordt..

@kuide, ben benieuwd hoe het gaat, succes voor als het doorzet!
    echt erg, dat je nou nog een sterfgeval moet meemaken in deze mooie tijd..

@pretty, vind het toch echt wel vreemd van je ma dat ze zoiets zegt! is echt niet leuk.. hopelijk meent ze het niet zo.

@jolan, ik heb dat ook zo. het zijn gewoon allemaal voorbereidingen. laten we zo denken het is niet voor niets! ik heb zelf nooit harde buiken, maar wel al een tijdje ongikrampen..

@marlieke, haha een terrorpeuter! het gaat nog niet zo, heb ook echt de hele dag brandend maagzuur.. heb daarnet nog een potje zitten janken ik zat er gewoon ff helemaal doorheen. al die klachten en maar wachten tot de kleine er is terwijl voor mijn gevoel iedereen aan het bevallen is of haar kindje al heeft.
    emotioneel gaat het nu gelukkig wat beter, nadat ik eens goed uitgehuild heb bij mn vriend:)

@marloes, jeetje na een week al 62!! wauw! big boy..;)

@simoon, wat een verschrikkelijk verhaal! pff gelukkig is alles goed gekomen, maar wat een nachtmerrie moet het geweest zijn..

nou meiden, welterusten, het is weer lekker laat! hopen op een betere dag morgen! het liefst een die begint met weeen:D
    slaap lekker

19. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    2,234
    0
    36
    hm mijn vk zei dat een uur persen bij de eerste normaal is, en dat je maximaal 2 uur mag persen. Maar misschien zegt ze dat ook gewoon om mij niet het idee te geven dat ik een loser ben dat ik er 2 uur over deed :D
    ik zou zeggen: we duimen voor 10 tot max 40 minuten voor jou!

20. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    2,234
    0
    36
    heide, gefeliciteerd met Nienke!

volgens mij had ik mama1987 al gefeliciteerd, maar voor het geval dat: gefeliciteerd met Zoe

Rianne: weeen in je liezen, dat klinkt ook niet fijn. Ik bedoelde niet dat alleen rugweeen heel erg zijn hoor, maar het was om de heftige verhalen een beetje te relativeren voor de dames die nog moeten bevallen. Laten we het er maar op houden dat weeen pijn doen, maar ja goede pijnlijke weeen zorgen er wel voor dat je kindje komt :D
    Wel goed dat je al die foto's hebt laten maken, achteraf gezien had ik dat ook wel willen laten doen. Ik heb wel een foto van de placenta, dat is echt een geinig ding vind ik.
    Wat voor spuit had je gekregen eigenlijk? Oxytocine?

Simoon wat moet je je rot hebben gevoeld meid, wat een verschrikkelijk situatie. Maar uiteindelijk is Mees toch nog via de normale weg eruit gekomen? Eerlijk gezegd had ik het waarschijnlijker gevonden als ze eerder voor een spoed ks hadden gekozen, als ik je verhaal zo lees.

Pm2b: noujaaaaaa zeg! Waarom doet je moeder zo? Is ze bang voor de komst van haar kleinkind?

Girafje: volgens mij heb je alles gedaan om een ks te voorkomen, en hoef je je ook niet slecht te voelen. Inderdaad de gezondheid van de kleine gaat boven alles. In ieder geval een heel fijn vooruitzicht dat het vrijdag zover is!

debke: wat fijn dat het zo goed met je gaat! lekker weer helemaal hersteld dus!

zeg nog even een vraagje voor de dames die al bevallen zijn: wat voor pijn hebben/hadden jullie in je bekken? Ik heb steeds als ik een tijdje heb gezeten of gelopen een soort drukkend gevoel op mijn bekken, net alsof ik weer moet gaan persen :S Vind het nogal een raar pijntje.

Nou we gaan de kleine maar eens voeren, hij blijft maar pitten lijkt het :D

Share This Page