Juni 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dootje24, 22 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    @allemaal bedankt voor de lieve reacties..

Ik heb bijgelezen maar niet de puf om te reageren, kan ook echt niet lang achter mijn pc zitten, letters gaan draaien door de hoofdpijn.
    Net gelunched hier met mijn moeder, die is nu weg, dus ik duik mijn bed in met de hoop dat ik in slaap val!!

Iedereen die gaat bevallen vandaag succes ;) ik geloof er niet meer in!

2. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    kuide, jij wordt morgen gewoon ingeleid joh!!!

3. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Hier een ander merk tonic gehaald, nou die kan ik dus gelijk weggooien. Gadverdamme! wat een zoooi!
    Bah echt vies!

Ilse: wel fijn dat ze je eerder wouden strippen!
    Ben het hier ook helemaal zat hoor. Kan me geen houding meer aannemen door de pijn aan mijn rib, die moet echt gekneusd zijn, dat kan niet anders. Zelfs ademen is pijnlijk hierdoor.
    Ook continu steken van onderen en snachts als ik mij om wil draaien ofzo dan moet ik echt met 2 handen, heel krachtig, mijn bekken bij elkaar drukken, anders doet het veeeeeel te veel pijn!

Nam jij iets in voor de pijn aan je ribben? Ik weet niet of het mag..
    Misschien bel ik de vk praktijk zo nog wel even.

4. #37024 marieke1610, 19 jun 2009
    Laatst bewerkt: 19 jun 2009
    *inbraak*

Buddynieuws:
    Stephanie is vanmorgen bepakt en bezakt naar t ziekenhuis vertrokken waar ze is ingeleid.
    t begint heel langzaam op gang te komen.
    voor een uur geleden smste ze dat t nu iets pijnlijk begon te worden, maar ze nog rustig kan puzzelen en tv kijken ;)
    ik zal jullie op de hoogte houden!

*uitbraak*

toen ik dit typte kreeg ik een sms van stephanie:

meer buddy nieuws!!

ze hebben zojuist de vliezen gebroken in de hoop dat de weeen doorzetten, zo niet krijgt ze over een uurtje infuus.

ze heeft nu 2 cm ontsluiting. baby heeft iets in t vruchtwater gepoept maar dit was niet erg

einde buddynieuws!

5. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    stephanie! spannend, hopelijk zet het snel door! succes meid!

6. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    oooh spannend!!!

bedankt voor het doorgeven Marieke!

7. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    pm2b, paracetemol mag altijd toch?

8. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Ja maar dat helpt niet :(
    En ik weet dat onstekingsremmer niet mogen (iboprufen e.d.) en al zou het wel mogen kan ik er niet tegen haha...

Misschien andere tips?

9. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

uhhh strippen heeft een hoop gedaan, maar geen weeen die doorzette. 3 dagen na het strippen braken spontaan m'n vliezen (wat was ik blij). Toch heeft het strippen er wel meer beweging ingebracht als je het mij vraagt. Ook het idee dat er wat aan gedaan was gaf me meer rust, ondanks dat de nachten erop hels waren. Ik ben bevallen met 39 en 5 dgn

pm2b ik heb 1 dag voor de bevalling paracetamol genomen. Aangezien ik de hele zwangerschap niets had ingenomen qua medicijnen baalde ik er flink van maar hield het gewoon niet meer.
    En ja paracetamol mag gewoon.. maar toch he

Spannend voor stephanie!

10. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Spannend, hoop dat het snel doorzet bij Stephanie!

11. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    :D onze kat is flauw. Hij moet vanmiddag naar de dierenarts. Vorige week eigenlijk al, maar toen heb ik hem na half 2 niet meer gezien dus vandaag moest ie binnen blijven. Vind ie niet leuk :D

12. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Haha ja net alsof ze weten dat ze naar de dierenarts moeten he.

13. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Nou precies! Om half 2 liep hij nog binnen en ik dacht "die moet pas over 3 uur weg, dan komt ie vast nog wel een keer langs" nou mooi niet. Mijn zus moest dus de afspraak afzeggen :D

14. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Hoi dames

Even snel een vraagje

Lenthe zit nu nog op 7 voedingen per dag (incl nacht). Er zit ongeveer 3 uur tussen. Wanneer kan ik rekken naar 4 uur, dus dat ze dan een voeding minder krijgt? Misschien drinkt ze dan wel de fles leeg. Soms moet ik haar echt wakker maken voor de fles. Zou ik al kunnen rekken naar 4 uur ?

15. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Dan zou ik haar gewoon laten liggen hoor Rianne!
    Julian komt echt om de 4 uur, als hij dan niet zelf komt maken we hem wakker. 's Nachts mag er zelfs langer tussen zitten (dacht 6 uur).

Julian zit nu op de 6 voedingen. Vroeg me af of dat niet te weinig is, maar hij komt zelf netjes om de 4 uur dus zal wel niet meer honger hebben.

16. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @Rianne je kan als Lenthe slaapt haar gewoon laten slapen en zelf laten komen doen wij ook met Jason. Soms komt hij om de 3 uur en soms wacht hij 4,5 uur. Als hij slaapt maak ik hem niet meer wakker alleen als het langer dan 4,5 uur gaat duren.

17. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    @ nathalie: das incl. de nachtvoeding?

Hm dan ga ik dat gewoon eens proberen. Komt misschien niet elke keer zo mooi uit met de tijdstippen maar dat is dan jammer. Ze begint nu wel een beetje wakker te worden, nu zit er dus wel 3 uur tussen.

ze zeggen toch altijd dat baby's regelmaat moeten hebben? dan zou je denken dat je ze om de 3 uur wakker moet maken, maar zelf laten komen is dus beter? vind het wel lastig.

18. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

hoi meiden, sorry heb niet bijgelezen, alleen het laatste.. ik zit er een beetje doorheen! net als de anderen die nog moeten volgens mij..
    sinds gisteren heb ik heel regelmatig harde buiken, maar ze doen geen zeer.
    ook beweegt de kleine amper waardoor ik me weer zorgen ga maken. gelukkig had ie net nog de hik dus iig een teken van leven..
    ben soms gewoon bang dat ik me kindje verlies aan het eind of tijdens de bevalling.. he bah wat een rotgedachte! daar wil ik helemaal niet aan denken! zullen de hormonsters wel zijn...
    straks naar de vk, ga ik eens even vragen of ze niet wat kunnen doen;) doen ze vast niet..
    rianne sorry ik kan je er niet mee helpen:)
    over kraamvisite en vasthouden... daar zit ik dus heel erg mee.
    het liefst wil ik hem zoveel mogelijk laten en zelf vasthouden maar ik begrijp ook dat mensen hem even vast willen houden. maar ik wil dat dus eigenlijk niet de eerste dag! terwijl dan ouders en schoonouders komen. ik kan hun toch moeilijk zeggen dat ze hem (nog) niet vast mogen houden! maar ik zie mijn ventje al een paar uur na de geboorte door 4 paar armen gaan! dat kan nooit fijn voor hem zijn..

19. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    je mag ook flesvoeding op verzoek geven.

Ben je toevallig al een keer naar het weeguurtje gegaan op het bureau?

wij mogen Thom 6 flessen van 120 + 4 geven of 5 flessen van 150 + 5
    Gisteren heeft hij er 4 van 120 op en 1 van 150...

ze moeten zo'n 150 cc per kilo lichaamsgewicht binnen krijgen

20. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Ons is verteld dat je moet voeden op verzoek en dat kan tussen de 2 en 4 uur na de laatste voeding zijn. Julian komt echt netjes om de 4 uur.

Vanacht kwam hij om 2 uur, 7 uur, 11 uur en dan nu als het goed is om 3 uur, 7 uur, 11 uur. Dan kom ik voor vandaag weer uit op 6 voedingen. Die gaan overigens allemaal helemaal op :D (kan ook best zijn dat hij na 1 van die voedingen nog honger heeft en dan krijgt ie nog een flesje van 30 of 60)

Deel Deze Pagina