He vervelend joh!! Je weet je op zulke momenten geen raad. Probeer anders dat met olijfolie. En het komt vast wel goed joh als je vriend weer aan het werk gaat. Het is wel zwaarder, maar je went eraan.
babymassage is trouwens wel een aanrader hoor, voor kindjes die last hebben van krampjes en/of moeilijk slapen, poepen ... ik heb het met de 1e gedaan, had nergens last van, maar het leek me gewoon leuk. voor het buikje heb je een aantal oefeningen... heel kort: olie (die van zwitsal is idd fijn) warm maken in je handen... handen in het midden van het borstje van je kindje en je handen naar de zijkant strijken, armpjes kun je mee pakken. paar keer herhalen dan bovenaan beginnen en met 1 hand naar de navel strijken en dan de andere hand... dit een paar keer herhalen. dan van het rechter lies naar de linker schouder en van de linker lies naar de rechter schouder. ook weer een aantal keren herhalen.
En hij heeft bloed/wond aan zijn poot. Die mag dus mooi even binnen blijven Marloes, heb ik ook gedaan met Julian. Die vond er alleen niets aan
@ laura; Ik wil ook snacken!!! Krijg alleen geen hap door mijn keel! @ vergo:heb net wat olijfolie gegeven, dus ben benieuwd. Heb ook rooibosthee gehaald maar dat wilde ze net niet. @ demi: thnx, thermometer kan ik zo ook proberen ja @ marloes: thnx voor de tips. wanneer doe je dat dan? want dan moet ze weer helemaal uitgekleed worden
tijdens die cursus (waren 5 lessen) deden wij het 's morgens. Iedereen kwam met baby in pyama... uitkleden, masseren en dan lekker in de tummy tub. en dan weer aankleden en dan dronken de mama's nog een kopje thee en 5 van de 6 baby's lagen dan meteen te slapen... behalve die van mij... die had altijd HONGER... haha
twijfel of ik het nu weer wil gaan doen... vond het masseren nl erg leuk, alleen het gepraat er om heen niet...
@thee bij kindjes.. Venkel thee, helpt, maar kan de darmpjes stil leggen, Rooibos thee helpt ook bij krampjes, maar zorgt voor een betere darm werking, ipv het stil leggen van de darmpjes..
Lenthe slaapt nu in mijn armen maar ze zou om 2 uur de fles moeten. Daarna ga ik ergens op visite. Moet ik haar wakker maken voor de fles of fles meenemen en zelf laten komen...? Iemand advies?
Zo dames...ben ik ook weer! Helaas zet hier niets door hoor..Nog steeds dat rotte onderbuikpijngevoel en harde buiken. Net weer sliert slijmprop (sorry voor details!) verloren. Ben benieuwd wanneer het door gaat zetten! Zodadelijk Luuk ophalen bij schoonmama en even bij overgrootoma op de thee. Wordt vandaag 89! @Jolan: Verminderd vruchtwater zie je idd alleen met echo. Wordt altijd minder aan einde van de zwschap maar ik heb nu wel erg weinig volgens gyn. Ben benieuwd wat morgen de echo laat zien want er zit nog al eens verschil in de metingen. Als ik de echo van gisteren mag geloven dan is ons kleintje in ruim 4 weken maar 50 gram gegroeid..... En je mag best klagen dat je er klaar voor bent hoor!! Heb ik ook, ben het zwanger zijn wel beu! Hopen dat jouw meisje je gehoord heeft! @Pm2b: aan de ene kant fijn dat het geen vwater was maar aan de andere kant ook wel weer jammer. Zou leuk zijn als jullie kleintje ook eerdaags tevoorschijn komt! @Basmalah: GEFELICITEERD MET JOUW ZOONTJE! @Sanne: Voor jou wordt het ook tijd meid!! Kom maar tevoorschijn kleintje! @Kuide: Heel veel succes morgen bij de neuroloog. Je kunt maar beter een keer teveel dan te weinig er naar laten kijken! Enne hopen dat jouw kleintje jouw verzoek gaat inwilligen om voor de 27e geboren te worden! @Rianne: Heb je wel eens geprobeerd om Lenthe met haar hoofdje hoger te leggen dan de rest van haar lijf? Het kan zijn dat ze last van reflux heeft en de voeding terug loopt in haar slokdarm. Je kunt boeken oid onder haar bedje leggen (en dus echt schuin leggen), haar op een (voedings)kussen in de box leggen, na de voeding lang rechtop laten etc. Helpt dit niet dan zou je eens navraag kunnen doen bij je HA want verborgen reflux kan hele vervelende pijnen geven. Luuk heeft het ook gehad en huilde aan 1 stuk door! Verandering van voeding (Nutrilon AR) en Zantac hielpen hem enorm. Succes verder! En wat een prachtige foto trouwens van Lenthe en je opa! @Aaliyah: Spannend zo`n eerste dag thuis! Maar komt vast goed meis, je kunt het! @Smiley: al wel eens de Difrax flessen geprobeerd? Hebben ook standenspenen! @Nrg50: Spannend, ben benieuwd wanneer jij mag bevallen! @Marloes: Ik weet het niet....volgens mij mag je met een ksneeverleden niet ingeleid worden dus dan wil ik eigenlijk wel vragen om een 2e ksnee. Daar gaat mijn voorkeur wel naar uit. Ben erg bang voor natuurlijke bevalling, zoontje van mijn zus heeft zuurstoftekort gehad tijdens normale bevalling... Leuke naam heeft jouw 1e zoontje, die heb ik ook op het lijstje staan maar vriendlief vindt de andere naam net iets leuker die we hebben! @Nathalie: Arme kat!! Wat heeft hij gedaan? Mag je wel aan zijn poot komen of wordt hij dan boos? Balen dat Julian weer aan het huilen is.... Oh ja, heb sinds gisteravond ook enorme keelpijn. Hoop wel dat het snel overgaat want om zo te moeten puffen is geen pretje haha! Ga nu snel naar overgrootoma! En auto tanken want wil niet met lege tank staan mochten we onverhoopts weer naar het zh moeten!
Thnx bab! valt te proberen!!! Ik laat haar slapen en ga nu naar mijn nicht. Thnx voor de steun allemaal! knuf!
Moet dit even snel delen hoor Kom net terug van de wc, tref ik dit aan http://94.100.115.45/623450001-623500000/623477901-623478000/623477923_5_2Ao1.jpeg
wat schattig rianne hahaha! bab, klinkt bij jou toch ook wel veelbelovend hoor. Veel gerommel. Is die slijmprop met bloed erbij?
@Rianne, lieve foto! En idd, de schuld druipt er vanaf bij jullie hond... Verder klopt het wat kuide zegt: venkel kan de darmen stil leggen. Volgens mij heeeft de apotheek ook wel iets (homeopatisch) wat je nu al mag geven tegen darmkrampjes... @Jolan, gaat het weer een beetje? Wachten duurt lang he? Hier begin ik het ook wel een beetje zat te worden... Tot overmaat van ramp dacht mijn man net voor de middag ook nog eens lollig te zijn. Hij belde op dat ik hem maar eens moest bellen om te vertellen dat ik begonnen ben met bevallen, want hij verveelde zich op zijn werk...:x Hij werkt op de bouw in de installatietechniek (allround monteur) en vanwege de recessie is er weinig te doen. Oke, vervelend voor hem, maar die grap van hem vond ik nou niet echt leuk... Want o, wat zou ik hem graag bellen dat ie thuis moet komen... Het duurt allemaal al zo lang en ik ben het al zo zat en dan ook nog eens zo'n lollig geintje...