Leuke foto Marlieke! pm2b, hoop dat ze je vandaag wel wilt strippen! Lijkt me echt super vervelend om zo de laatste loodjes door te brengen. Ik heb Julian maar om 12 uur wakker gemaakt. Hij lag echt lekker te slapen. Hoop dat de zon vanmiddag wat minder vel is, dan kan ik na zijn volgende fles even naar de winkel lopen.
@Sunshine: spannend hoor een prikje, ik hoop dat hij er niet al te veel last van krijgt. @Kuide: jij mag zo onderhand ook gaan bevallen vind ik, vervelend dat je weer last hebt! Heb weer een paar mooie foto's langs zien komen, het zijn ook allemaal schatjes. Meiden bij wie het rommelt, zet hem op!! Zou leuk zijn als er weer een baby bij komt. Doorslapen: Heerlijk... een goede nachtrust gehad dus! Hier krijgt Keana laatste flesje op afroep tussen 23 en 24 uur. Ze slaapt dan door tot 5 uur, soms moet ik haar dan wakker maken. Ik durf haar niet zo goed door te laten slapen omdat ik dan in de knoei kom met de tijden. Hoe lossen jullie dat op? We hebben al geprobeerd over te gaan op 6 voedingen, maar dat red ze nog niet. Ze slaapt nu ook eindelijk weer. Mijn oma was net op bezoek en Keana heeft even lekker kunnen knuffelen. Wou zelf ook nog even naar bed, maar wat wel tot na de fles (hopen dat ze dan weer in slaap valt) Ik voel me al wat beter, gisteren begon ze weer te krijsen, ik heb haar kunnen laten liggen en ze is toen in slaap gevallen, voelde me wel een sukkel tegenover vriendlief omdat hij nu toch een beetje gelijk krijgt
Zo morgen omgekregen bij mn schoonouders was wel gezellig. Kga vanaaf ook vragen om evt te strippen maarja dan moet je baarmoedermond wel verweekt zijn toch of al ontsluiting hebben toch?
Roxanne, hoe spreek je de naam van je dochter eigenlijk uit? Fijn dat ze toch in slaap is gevallen! Julian die laat hier zo af en toe van zich horen op dit moment. Volgens mij wil hij gewoon niet slapen, maar hij huilt nog niet echt dus ik laat hem nog even liggen.
Oh en over je vragen over doorslapen. Wij laten Julian liggen tot hij zelf komt. Hij heeft nog niet langer als 5,5 uur doorgeslapen. En wb de tijden, meestal komt hij dan voor de volgende fles iets eerder.
Goeiemorgen allemaal! Wat een heerlijk weertje zeg! Kom net bij de kapper vandaan, even mijn uitgroei bijgekleurd. Heb wel last van mijn stuitje van het zitten zeg! @ Ilse: Ja met honden en katten is het moeilijk om niet te stofzuigen. Hier twee honden dus ik stofzuig ook gewoon hoor. @ aaliyah: Goed even je rug in de gaten houden ja! @ bab: Ow wat spannend zeg ! Denk dat het begonnen is! @ mandy: Weeen, zet nou door !!!!!!! @ marjanne: Hier een nachtje zonder krampen bij Lenthe! Ze is wel 2 keer gekomen ipv 1 keer. Om 2 uur en om 5 uur. Fijn dat je een rustig nachtje heb gehad. Vervelend van de stuwing! @ aicha: Jaaaaa goedzo Djennah!!! Wat fijn zeg! @ kuide: Fijn dat je heerlijk hebt geslapen, maar klote van je hoofdpijn! Hoop dat de neuroloog je kan helpen! jammer dat de krampen weg zijn. @ emme: Vervelend dat je gisteren een pestbui had! Valt te begrijpen hoor, je moet gewoon bevallen! @ Tamtam: hihi heerlijk die hormonen! Succes bij de vk. @ Marlieke: Ow balen van je verkoudheid!!! Flink aan de versgeperste jus dus! @ sanne; jeetje zo laat nog naar de vk! Vervelend dat je zo kort slaapt zeg! Het is echt tijd om te komen kleintje! @ sunshine: Niek zijn eerste prikje veel succes meid. Ik snap dat je er tegen op ziet! Lekker verwennen en troosten vandaag dus! @ aaliyah; hihi kleine jason bij de grote woezel en pip! schattig zeg @ nathalie: klinkt als een heerlijke nacht ja! fijn hoor! Geniet lekker van het weer~! Fijn dat je je zo goed voelt! Hoe is het met je hechtingen? En je hebt gelijk wat betreft het paardrijden! Gewoon lekker blijven doen, heerlijke ontspanning! @ vinnies; Fijn dat he het nog even volhoudt! als je je instelt op dat je baby laat komt kan het alleen maar meevallen als het eerder komt!! @ pm; Hoop dat de vk je wilt strippen, succes! @ marlieke: schattige foto van marciano! mooie ogen zeg @ roxanne: Ik weet niet hoe je dat op moet lossen.. ik vind het ook erg lastig allemaal. maar volgens mij mag er nu snachts sowieso max 6 uur tussen zitten toch?
Lekker op z'n nederlands en precies zoals je het schrijft, hoe moet ik het uitleggen Keeaana (lange e en lange a) Het zoontje van de Pfaffs heet Keano, weet niet of je dat wel eens gezien hebt? Maar zo spreek je het uit, maar dan met een a aan het eind...
leuke naam!! Appart ook! Rianne, die foto van Lenthe en je opa op je hyves is echt leuk! Hoe is het met je opa?
zo meiden, ben weer terug van de vk. alles was weer goed Heb gevraagd wanneer ze eventueel strippen. Hier doen ze dat in principe niet bij een 1e zwangerschap omdat het vaak niet helpt. Alleen als je er echt op staat willen ze het wel doen. In ieder geval moet ik volgende week terug en krijg ik indien nodig meteen een verwijzing voor de gyn (echo, hartfilmpje, verwijzing inleiding etc). Maar ik heb met de vk afgesproken om vandaag of morgen te bevallen hahaha.
@ Nathalie: Oh dat is fijn zeg. Want volgens mij kan je daar behoorlijk lang last van hebben. Ja hier gaat het goed. Nu ligt Lenthe toevallig even te huilen na een poepluier maar dat is volgens mij niet om krampjes. Gister heeft ze echt de hele dag geslapen, niet normaal! Wanneer morgen babys doorslapen in de nacht dan? Want nu mag er nog maar 6 uur tussen zitten. @ Roxanne: Mooie naam hoor! @ Nathalie: Ja lief he Heb er heel veel foto's van, ze zag zo lekker te slapen! Mijn opa zag normaal heel wit maar had ook een hele gezonde kleur gekregen toen lenthe bij haar lag. En hij gaf elke keer kusjes enzo Ik hoor vandaag hoe het nu verder met mijn opa is, onderzoeken lopen nog.. @ Jolan: Haha nou hou ik je aan hoor! Vandaag of morgen!
hallo meiden Ben ook al een tijdje niet meer geweest dus ik reageer eerst op de meest recentere berichten anders ben ik vanavond nog aan het bijlezen ben ik bang . Aan alle meiden die ondertussen zijn bevallen gefeliciteerd met jullie kindjes en geniet ervan. Meiden die nog de laatste loodjes door moeten, heel veel sterkte. En voor jullie het weten hebben jullie de kleine in de armen en ben je de laatste weken alweer bijna vergeten. @Rianne: hoe heeft Lenthe vannacht geslapen hopelijk wat beter dan de laatste nachten? @kuide: Wat naar dat je steeds hoofdpijn hebt, kan mij heel goed voorstellen dat je ervan af wilt. heb zelf ook altijd veel last van hoofdpijn gehad, en dan kan een warme douche nog wel eens helpen. Ilse: leuk om je hier ook te zien , en gaat alles goed met Eva? Aaliyah: goed om te horen dat jullie eerste dag alleen goed gegaan is, gister was het ook mijn eerste dag alleen. Hier gaat overigens alles goed met Lindsey, de verloskundige (Hebamme) was hier gistermiddag tot zover voor het laatst in augustus komt ze ook nog een paar keer langs. Lindsey is ook weer gewogen en weegt nu alweer 4100 gram was bij de bevalling 3770, gaat dus erg snel. Moet dan ook wel zeggen dat ze al behoorlijk veel in de fles krijgt 120. Het is wel even wennen de kraamtijd in Duitsland gaat geheel anders dan in Nederland(ben van onze zoontje nog wel bevallen in Nederland) Heb hier een dag na de geboorte al homeopatische zetpilletjes gekregen tegen de darmkrampjes en een soort tube met gel dat ook tegen buikkrampjes is. Heeft allebei erg goed geholpen, ze heeft nauwelijks of geen last meer van krampjes.
Even snel een spam: http://94.100.114.71/624800001-624850000/624841201-624841300/624841272_5_Wwxv.jpeg http://94.100.114.118/624800001-624850000/624841301-624841400/624841341_5_Jc8r.jpeg @ MUTTI: Lenthe heeft gelukkig al sinds gisteren geen last meer van krampjes... Fijn dat lindsey zo goed groeit zeg !!
Zal mijn gekke bevallingsverhaal eens proberen op te schrijven; woensdag 17 juni, ik dacht dat mijn vliezen gebroken waren, want ik werd wakker door een golfjes vocht dat ik verloor. Ook had ik onregelmatige weeen. Maar toen de vk aan het eind van de ochtend langs kwam, bleek het helaas weer vals alarm. Ik was erg teleurgesteld, snapte niks van mijn lijf. ik had toch echt het idee dat het begonnen was. Was ik dan zo gek? De hele dag door onregelmatige weeen, als ik stond/liep dan om de 3 minuten en als ik zat/lag dan kon er zo 6 tot 10 minuten tussen zitten. Onder de douche werden ze ook heftiger. Die nacht geprobeerd te slapen, om half vier toch maar (weer) even onder de douche. Daarna weer proberen te slapen, en de heftige weeen kwamen om de 10 minuten. Dat waren dus telkens slapies van 8 minuten 's Ochtends (18 juni) tegen mannetje gezegd dat hij toch maar thuis moest blijven en ik weer douchen. Na het douchen kwamen ze weer sneller, en waren best heftig. Dus toch maar de vk gebeld, maar ook mijn twijfels uitgesproken. Had ondertussen al vaker gedacht dat het echt begonnen was. Zij had een drukke ochtend en stuurde ons meteen naar het zh, aangezien ik daar wilde bevallen. Mijn moeder gebeld, zij kwam onze kleine man halen, en wij naar het ziekenhuis. We waren om 9 uur binnen en de vk kwam om half 10. Joepie ik had 2 cm ontsluiting! het was nu toch echt bezig! De weeen kwamen om 2/3 minuten en werde steeds pijnlijker. Op een gegeven moment was het niet meer door te komen. Mijn man vroeg de verpleegkundige of ik misschien toch geen Pethidine prik kon krijgen. Het idee om nog 6 uur die pijnen te moeten hebben was een ondraagelijk idee. De verpleegkundige had contact met de vk, en zij vroeg een vk van het zh of ze even wilde checken. Om 10:20 uur had ik dus 9 cm ontsluiting! (goede verklaring van de pijnen) Mijn vk werd meteen gebeld en toen ze was werden mijn vliezen gebroken. Zodra ik persweeen had, mocht ik persen. Geen idee of ik ze heb gehad, of dat ik op andere weeen heb geperst, want de pijn was zo erg dat ik die niet meer kon wegzuchten. Op volle kracht geperst dus! Alleen daalda Jan zijn harttonen en konden ze op gegeven moment zijn hartje helemaal niet meer horen. Dus hij MOEST eruit. De gyn werd er al bijgehaald, maar dankzij een knip en 2 persweeen later werd mijn jochie de wereld op gelanceerd. Het leek net een wildwaterbaan, want de spetters vlogen omhoog. (De vloer zat onder en de vk moest, voordat ze verder kon, echt even langs huis voor een schone blouse.) Mijn Jan was geboren om 11:15 uur na 12 minuten persen. En natuurlijk meteen fantastisch! Ik moest gehecht, 10 hechtingen en Jan mocht bij mama blijven liggen. Opa Jan was al naar het ziekenhuis gekomen, en mocht kennismaken met zijn naamgenoot. Toen de laatste hechting werd gezet, kwamen grote broer Ted en oma binnen Tedje vond het wel een beetje raar, maar mocht kijken hoe zijn kleine broertje in bad werd gedaan en hoe zwaar hij was; 3100 gram. Mooi gewicht Ted, oma & opa zijn weer naar huis gegaan. Ons kleine jochie werd aangelegd en begon meteen te drinken, natuurtalentje naar wat blijkt! Nadat mama heerlijk gedoucht had (yep alweer douchen) mochten we met z'n 3-tjes naar huis, waar Ted na zijn slapie ook kwam. Al met al zijn we 5 en half uur in het ziekenhuis geweest. Dat was een heel verschil met de vorige keer. Wat is het heerlijk om thuis te zijn
Verder heb ik weer een heleboel mooie kindjes gezien @ Aichaaa, heerlijk nachtje gehad! Is hier nog niet voor te stellen, maar vind het tot nu toe ook nog niet zo zwaar als met de 1e. Vwb de stekende pijn, het zijn gelukkig geen naweeen, heb ik natuurlijk ook gehad, voorweeen/ontsluitingsweeen/persweeen/naweeen, ken ze allemaal Maar na weeen heb je van de dag van bevalling tot uiterlijk 4 dagen erna. De vk is langsgeweest, en herkende het wel van anderen, dus hoort erbij Ze heeft meteen wat knoopjes uit de hechtingen geknipt, en ik zit nu een stuk lekkerder En goed nieuws.... Jan zit alweer op zijn geboortegewicht. Vandaag precies 3100 gram Wat een kanjer hè! (denk dat er slagroom ipv melk uit mijn borsten komt)