ja dat proberen we ook al, maar sinds vanochtend begint hij toch behoorlijk te spugen. Volgens mij weet hij echt niet meer waar hij het allemaal moet laten. Hij heeft er gelukkig niet heel erg last van dus dat scheelt, maar gezond is het volgens mij ook niet.
Hier hielp de olijfolie totaal niet! Heel raar als ik de reacties zo lees. Ik heb meerdere dingen geprobeerd. Als eerste kringspier massage, dit kost een beetje geduld, maar het resultaat was er wel. Ik pakte een wattenstaafje en deed daar een flinke kwak vaseline op. Heel voorzichtig alleen het puntje inbrengen en rondjes draaien. Na een minuut of 5 begon Keana te persen. Moet wel zeggen dat ik het meerdere keren per dag moest proberen voordat er wat uitkwam. Maar als het dan kwam, kwam het goed. Ik stond haar dan als een gek aan te moedigen, of ze dat doorhad betwijfel ik Ik heb ook veel haar buikje gemasserd, ook weer iets waar je geduld voor moet hebben. Lekker een beetje babyolie warm maken in je handen en het buikje met de klok mee masseren. Dit brengt de darmen op gang. Vaak voelde ik het daarna wel borrelen, dit icm de kringspiermassage werkte goed. Sinds 3 dagen doe ik ook 10cc extra water bij de voeding. Ze heeft nu al 2 dagen achter elkaar uit zichzelf een poepluier gehad! Geen massage nodig dus... Ze kreeg 100cc voeding. 90CC water met 3 schepjes. Ik doe nu dan 100CC met 3 schepjes (krijg ik 110cc voeding). Maakt de voeding net wat dunner en beter verteerbaar. Ze hoeft het dan niet helemaal op te drinken (doet ze trouwens wel, de vreetzak). Ik merk ook dat de krampen nu een stuk minder zijn! Ik hoop dat je er wat aan hebt...
Zo hier toch maar kleren aan getrokken, in onderbroek en hemdje naar gyn is geen plan.. Over 45 min de hete auto in.. heerlijk.. Hoop dat ze me houden en dit mannetje aan zijn oren eruit trekken. maar heb er een hard hoofd over in...
Roxanne Gebruikte je een gewoon wattenstaafje of zo'n babywattenstaafje, heb nu mn vinger gebruikt op advies van cb maar er niet in dus. Hoe vaak deed je de kringspiermassage? Buikje masseren hebben we ook al gedaan maar geen resultaat. Maar ze drinkt de fles bij jou dus ook niet helemaal leeg. Hoeveel dronk ze ongeveer denk je. Krijg het er bij Niek niet meer in hoor. Laura vannacht kwam het zn neus uit arme knul en vanochtend wilde ik hem laten boeren toen kwam er een golf uit hij en ik zaten onder denk zo'n 10 a 20 cc. Wil eigenlijk niet aan die lactulose beginnen.
@sunshine, dan zou ik hem van die 100 cc die je dan maakt niet meer als 90 geven.. kijken of ie dat wel binnen houd. door zijn gulzig heid krijgt ie dus meer als dat zijn maagje aan kan, en ja dan geeft ie t je zo terug
Een gewoon wattenstaafje. Ik vond die andere te dik. Ik deed het ongeveer 3 keer per dag 5-10 minuten en bij de derde keer kwam het meestal eruit. Keana dronk de fles inderdaad niet leeg. Vandaag heeft ze hem 2 keer leeg gedronken en 1x 10 laten staan. Wij houden bij wat ze per dag drinkt. Ik schrijf dus iedere voeding op hoeveel ze binnen krijgt. Aan het eind van de dag kan ik dan zien of ze genoeg heeft gehad. Ze zit nu al een paar dagen boven hetgeen wat ze minimaal nodig heeft. Ik heb dan meer overzicht en het was ook goed voor mijn zelfvertrouwen. De ene keer dronk ze namelijk maar 70 en de andere keer 100. Uiteindelijk compenseerd het elkaar weer. Je hoeft Niek ook niet helemaal vol te propen, hij mag als je 10CC extra water geeft best laten staan, dan kan zijn maagje het gewoon nog niet aan. Hou dan wel in de gaten dat hij op zijn minimum aantal CC's uitkomt. Arme jongen als het zijn neusje uitkomt
ik wil de dames die bv trachten te geven en waarbij het niet lukte even een hart onder de riem steken, ik weet hoe lastig het is. hier gaat het nu redelijk, moeizame start met kolven bijvoeden borst enz... terugvallen enz... maar nu gaat het weer aardig. kost erg veel energie die ik eigenlijk nodig heb om zelf op te knappen, maar wil toch doorzetten... daarbij komt ook nog dat bram eigenlijk alleen bij mij wil slapen en dus weinig in wieg slaapt. ga nu een draagzak kopen zodat ik wel wat mobieler ben. dames dikke knuf!!!
Ik ben gestopt met kolven op de 8ste dag. Het heeft me wel een paar tranen gekost want ik wou ook zo graag! Het was zo frustrerend! iedere keer 15 minuten lang kolven en maar 2-3 ML. Ik weet dat ik alles geprobeert heb, maar het blijft een zwak punt, vooral als iedereen steeds blijft vragen of je borstvoeding geeft.
@roxanne snap dat je je er moeilijk bij kan neerleggen, zou ik ook hebben. mijn kraamverzorgende zei, knap dat je volhoudt, veel vrouwen hadden al opgegeven, maar ik wil gewoon zo graag... ook nadat ze weg was hebben we nog problems gehad en soms nog, maar zet nog door...
ja ik houd ook een schriftje bij hoeveel hij krijgt, plast, ontlasting e.d. Ga zo nog maar eens de kringspiermassage proberen. Bedankt!
Groot gelijk, op een gegeven moment moet je ook gewoon zeggen: het is genoeg geweest, je hebt absoluut je best gedaan! En het is inderdaad schrijnend als mensen er dan naar blijven vragen. Ik zeg nou gewoon: ik wou wel maar het ging niet. Zijn ze meteen stil. En misschien dat je lichaam nu gewoon zegt: die energie heb je ergens anders voor nodig, dus die melkfabrieken zetten we even uit. Bij mij kwam er gewoon helemaal niks en mijn borsten bleven ook gewoon zacht - en dat arme kind maar tevergeefs zuigen, en janken natuurlijk, zo zielig. Ook met een kolf kwam er niks uit, en dat doet nog pijn ook als er niks komt! Heb na een dikke week wel wat stuwing gehad maar melk ho maar. Maar nu vind ik het ook wel fijn dat we de fles geven, Maxime vindt het goed te pruimen geloof ik, en je vent kan ook eens een voeding doen (vooral s nachts lekker ) en een lekker rood wijntje drinken wanneer je wilt. Oh en je borsten blijven ook mooi En er zijn veel kindjes groot geworden met de fles, en d'r zit alles in wat je kindje nodig heeft dus voordelen genoeg
Volhouden hoor Mac, petje af. Mijn kraamverzorgster zei precies hetzelfde. Gaf me wel moed. Roxanne ik weet precies wat je bedoelt met zwak punt. Ik kan er ook nog steeds om janken. Klinkt voor een buitenstaander onbegrijpelijk. Van de week stond ik bij de babyspeciaalzaak en liep langs alle borstvoedingsspullen. En weer dingen meegenomen om verder te proberen. zooo stom, ik kan niet opgeven. Het voelt alsof ik faal.
Ben het helemaal met Snieke eens! Ik voelde me ook net een koe met die kolven op een gegeven moment. Ik vind dat jullie het allemaal nog lang volgehouden hebben. Ik heb het 5 dagen volgehouden en vond het toen welletjes. Ik zeg nu ook als mensen vragen of ik geen bv dat het niet geen mijn borsten niet mee wilden werken. Heb er verder schijt aan wat ze ervan denken. Ik heb het er wel moeilijk mee gehad en ook wel even om gehuild maar ik wilde mezelf niet onnodig kwellen plus Jason vind de fles ook wel fijn geloof ik. En idd dat ik nu een wijntje kan drinken vind ik ook niet verkeerd en heb mn cupje 75b ook weer terug dus voel me iig weer een beetje vrouw.
Ilse je hoeft je toch geen emo-muts te voelen! Is in mijn ogen logisch dat je je zo voelt. Ik denk dat bijna iedereen zich wel zo voelt of heeft gevoelt bij wie de bv niet gelukt is. Voor mij was het vooral moeilijk te begrijpen omdat het bij mijn zus meteen lukte.Die hoefde niet moeilijk te doen met kolven en al die ellende maar had ook gewoon heel veel melk enzo. Dus ik was er ook vanuit gegaan dat het bij iedereen zo ging (hoe bedoel je naif...).
Nee hoor, ik denk dat alle vrouwen die het graag willen zich zo voelen Ik merk ook dat het voor een buitenstaander moeilijk is om te begrijpen dat je er zo mee kan zitten. Ik heb op dag 11 ook nog zitten twijfelen om weer te gaan proberen. Mijn borsten begonnen namelijk te lekker als ik Keana hoorde, het was niet veel, kleine drupjes maar. In overleg met lactatiekundige toch maar niet begonnen omdat ze zei dat het weer enorm veel moeite zou kosten en de kans zeer groot was dat het weer niet zou lukken. Ik was bang dat de frustraties weer op zouden lopen en mezelf nog meer een mislukkeling zou vinden. Is natuurlijk onzin want ik heb alles gegeven om het te laten slagen. Om die intieme momenten te hebben met haar, leg ik haar nog aan als ze echt helemaal ontroostbaar is. Ze zit dan tevreden te sabbelen en ik geniet dan echt even van dat momentje met haar. In het ziekenhuis zeiden ze dat ik mijn borsten daar niet voor moest laten gebruiken, maar voor mij voelt het goed. Het gebeurt dan ook niet iedere dag.