@Nathalie ja dat herken ik dan weer!!! Gisteren wilde ik even (ja ik weet het is slecht) sigaretje roken buiten en toen zat hij ja ik wil ook roken en ik zit al de hele tijd met hem. Neem jij hem maar even...Nou vond het echt niet cool.. Ik rook niet veel maar gisteren moest ik even weg wist het ook even niet meer. Doet ie wel vaker heeft ie geen zin meer met hem te zitten dan denk ik ook ja hallo ik zit de hele dag met hem
@ Kuide: Je hebt wel gelijk hoor. Jij moet het straks ook alleen doen en heb dan ook respect voor je! Maar als je dan een partner hebt, dan verwacht je ook enigzins dat hij een beetje helpt. Nou zegt ik niet dat hij helemaal niets doet. Maar het zijn kleine irritatie puntjes. "ik ben zo moe" "heb er geen kracht meer voor", wat denk je van mij? Alsof ik niets doe de hele dag. Hij kan Keana zo laten huilen, dan sta ik maar weer op. Heb gisteren dan ook gezegt "zal vooral niet opstaan als ik jou was", kreeg meteen allerlei gemompel naar mijn hoofd. Ik ben constant in de weer met de kleine (en dat doe ik met liefde, begrijp me niet verkeerd) terwijl hij lekker ligt te slapen op de bank (wou dat ik dat kon). Maar goed, hij zei gisteravond dat ik hem wakker moest maken als ze kwam, maar madam heeft lekker doorgeslapen. Gisterochtend en vanochtend heeft hij Keana de fles gegeven zodat ik lekker kon blijven liggen, dat is dan ook wel weer lief Nou ja, het weekend komt eraan, misschien dat ik iets meer rust momenten kan pakken ook al zei meneer dat hij dit weekend nog wel even naar de zaak moest (soms is het net alsof het zijn toko is) Ik merk gewoon dat ik teveel doe. De wond begint weer pijn te doen en wordt rood (hoop niet dat het gaat onsteken). Ze geven allemaal het advies om 6 weken rust te nemen, maar dat wil hier niet echt.. lukken...
@Kuide is zeker waar maar dat komt voor jou ook meid. Weet ik zeker! Jij gaat ook alles van je ventje met iemand kunnen delen. Hier even eindelijk een broodje eten had mega honger en wat drinken. Ga zo even douchen en dan miss even kijken of ik ook wat slaap kan pakken ben kapot en hoofdpijn is ook nog steeds irritant aanwezig. Kabouter ligt eindelijk te slapen dus hopelijk is ie voorlopig even onder zeil
@roxanne, ik begrijp je frustratie ook absoluut. Zou me ook door ergeren als ik me zo zou voelen en er iemand in huis is die het kan doen, maar gewoon niet ziet, of vertikt om te doen. Of het doet maar wel mopperend! @Aaliyah, ik weet dat die tijd ook ooit zal komen. Maar voorlopig is t me myself and i & ukkie!
Roxanne, helaas werkt mijn vriend ook op zaterdag dus die is alleen op zondag thuis Aaliyah, doe rustig aan en probeer inderdaad even wat te slapen vanmiddag!
Hier is het zo erg dat hij niet hoeft te werken, maar wel even gaat om te kijken of het allemaal goed loopt. Hoezo werk verslaafd, haha, dat wist ik van te voren, hij is mijn leidinggevende, dus mag nu ook niet klagen Ok, nu klaag modus weer uit
hahaha dat is wel erg ja!! Als die van mij vrij is wordt ie standaard 10 keer gebeld door zijn baas met vragen. Ook heel leuk Gisteren had de vriendin van zijn baas benzine in een diesel auto gegooid, gaat ze MIJN vriend bellen wat ze moet doen.
hey meiden hier alles super heerlijk aan het genieten van het mooie weer vandaga met yustin naar het cb geweest en hij is nu 54 cm en 3980 gram alle meiden die ondertussen zijn bevallen gefeliciteerd!!! en mannen.... ach voor hun is het ook zwaar en moeilijk vooral als het de eerste is.. alleen vergeten ze helaas wel dat wij het zware werk hebben moeten doen..... maar ga vooral geen ruzie maken hoor meiden.. denk maar zo allebei zijn jullie moe... en maak anders een soort van schematje.. bv yustin komt om 24 uur om 3.00 en 6 uur en voor we naar bed gaan spreken we af wie die van 3.00 uur neemt en wie die van 6 uur zo kom je allebij aan je rust hier gaat het helaas niet meer op hahaha want johan is weer de ploegendienst in gegaan dus de dag en nacht voedingen komen weer voor mijn rekening maar daar in tegen kan ik overdag wel meeslapen en slaap ik op zaterrdag lekker uit en hoe gaat het met de zwangere meiden?? trekken jullie het nog een beetje met dat warme weer?
@gabester, fijn dat het zo goed gaat en yustin zo goed groeit! lekker hoor! Hier gaat t wel goed, beetje warm
Meiden ik herken jullie frustratie zo goed!! Heb net jullie verhalen voorgelezen aan mijn mannetje, die schoot gelijk in verdedingsmodus van de mannen . Maar ik kan je zeggen het wordt iets beter hoor. Hier gaat het wel wat beter. En eerlijk gezegd als ik weer eens ik ben zo moe hoor, reageer ik al geeneens meer. Wat ik gedaan heb is vorige week vrijdag toen meneer vrij was lekker veel weg zijn zodat vriendlief het moest doen. Dat heeft zowaar geholpen! Dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit!!! Bij ons zijn er ook gerust nog momenten hoor, net hadden we ook al bijna weer ruzie toen de opmerkingen "maar ik werk" en "wat denk je dat ik hier de hele dag doen dan!" langs kwamen maar gelukkig moesten we er snel om lachen. Dus er is nog hoop!!!!!!! Maar ik leef met jullie mee hoor. MANNEN!!!!
Hi meiden, Heb een beetje meegelezen, en vervelend zeg dat sommige van de mannen niet doorhebben dat ze hartstikke nodig zijn. Meiden jullie lichaam heeft tijd nodig om te herstellen en neem die ook. Ga geen dingen sjouwen of huishoudelijk werk doen. Ik merk het ook aan mezelf, hebben huishoudelijk hulp voor 3-4 dagen in de week, maar niemand kan je huis schoonmaken als jij zelf. Dus als zij weg is ga ik weer dingen , die zij schoon heeft gemaakt, weer opnieuw doen als het niet goed is. Anders erger ik me er behoorlijk aan!! Manlief moet dit niet eens weten anders zou ik het behoorlijk op m'n donder krijgen. Zodra ik wat gedaan heb merk ik het ook meteen aan de knip. Ik heb er nog steeds veel last van, en daarnaast ook nog ontzettende last van mijn stuitje :x Maar goed, ik heb mijn bevallingsverhaal eindelijk geschreven dus voro de liefhebbers (sorry het is wel een lang verhaal) Bevallingsverhaal: 30 mei 2009 Lekker wezen winkelen met manlief, nog de laatste babyspulletjes gekocht en thuis hebben we voor de rest een beetje geluierd. s Avonds lagen we op bed tv te kijken en van binnen (mijn doos) voelde het alsof het ging knappen. Ik zeg tegen manlief: nou als mijn vliezen vanavond niet breken dan weet ik het ook niet, hihi. Zo rond 22:00 uur ben ik in slaap gevallen. Om 01:10 uur werd ik wakker met het gevoel dat ik in mijn broek plaste. Ik probeerde het op te houden, maar dat lukte niet. Dus ik meteen mijn man wakker gemaakt en zei; mijn vliezen zijn gebroken. 31 mei 2009 01:10 uur vliezen gebroken. Gelukkig kwam het niet eruit stromen maar er kwam een beetje bij beetje uit. Ik bleef wel een half uurtje in bed liggen en daarna maar opgestaan en wat opgevangen om te kijken of het dit keer wel vruchtwater was en welke kleur. En ja hoor, het was wel degelijk vruchtwater. Toen begonnen de zenuwen, vonden het wel heel spannend allemaal. Tegen 02:30 uur ben ik gaan douchen en heb me aangekleed ondertussen hebben we ook nog gegeten en toen had ik het ziekenhuis gebeld en we konden meteen langskomen. Om 03:30 uur zijn we richting het ziekenhuis vertrokken. Daar aangekomen ging ik meteen aan de ctg. De weeën had ik toen nog niet. Dus hebben we een aantal uur op de pre vk gelegen. De gyn. kwam langs, maar ze wilde niet toucheren ivm infectiegevaar. Zo tegen 11:00 uur kwamen de weeën een beetje op gang het was wel uit te houden. Een paar keer aan de ctg gelegen, maar als ik een wee had dan registreerde de ctg deze niet. Aangezien het niet krachtiger werd gingen zij ervan uit dat ik niet die dag zou bevallen en kreeg ik allemaal informatie over inleiden. Ze gingen ervan uit dat ik de volgende ochtend ingeleid zou worden. Nou het was dus weer wachten!! Ik werd vanuit de pre vk overgeplaatst naar een zwangeren afdeling. Rond een uur of 15 begonnen de weeën wel krachtiger te worden. Weer een aantal keer aan de ctg gelegen, ook hier zonder enig baat. Dat rotding registreerde mijn weeën niet (nou dat is balen zeg). Daarnaast had ik ook nog eens rugweeen, oh wat zijn dat rot weeën zeg!! Mijn man masseerde mijn rug, maar helaas hielp dat niet. De gyn kwam rond 19:00 uur kijken hoe het met me ging, en de weeën waren alleen maar krachtiger geworden en ze zei dat ik wel eventueel een Pethidine injectie kon krijgen om in ieder geval rustig te kunnen slapen zodat ik de volgende ochtend, als ik ingeleid werd, niet helemaal gebroken zou zijn. Nou de weeën werden alsmaar krachtiger en krachtiger nadat de gyn wegging en de injectie kon ik pas om 22:00 uur krijgen. Pffff wat duurde dat lang ze!! 22:00 uur was eindelijk genaderd en ik kreeg de injectie en mocht het bed niet meer uit omdat ik dan wat duizelig kon zijn. De injectie had zn werk nog niet eens gedaan en ik gaf meteen 2x over L 1 juni 2009 De weeën waren zo heftig dat ik het op een gegeven moment niet meer kon opvangen, en ik riep de verpleegkundige maar. Maar ja hoor ik moest WEER aan de CTG (een half uurtje) en dar redde ik niet eens. Uiteindelijk riep ze toch de gyn erbij en ik werd eindelijk getoucheerd, en tot de verbazing van de gyn. en de verpleegkundige bleek ik 9 cm ontsluiting te hebben. 9 CM???? Kon het zelf ook niet eens geloven. De gyn. zei: meid je hebt al 9 cm ontsluiting, je bent klaar om te bevallen. Mijn man was al naar huis gegaan, en ik kon hem meteen opbellen en doorgeven dat ik naar de vk ging. Hij was er binnen een kwartiertje en ik lag daar al op de vk. Het infuus werd aangesloten en ik kreeg weeënopwekkers. Na een paar keer persen werd ik uiteindelijk ingeknipt. Al met al duurde de bevalling (met persweeën) 34 minuten. En om 03:50 uur (1 juni ) kwam onze mooie dochtertje Adelisa ter wereld. Ze deed het prima!! Manlief knipte de navelstreng door en na 10 minuten moest ik nog 1x persen en kwam de placenta. Ik had de kleine op mijn borst, en tijdens de bevalling waren mijn man, verpleegkundige en een arts aanwezig en op een gegeven moment was de vk vol met 7 man. Er kwamen 2 gyn. bij nog een aantal verpleegkundigen. Had totaal niet door wat er gaande was. Volgens mijn man was het een behoorlijk bloedbad. Ben namelijk 2,5 liter bloed verloren doordat er een stuk van de placenta nog bleef zitten. Helaas kwam die niet uit, en werd ik meteen naar de OK gebracht. Manlief kreeg de kleine in zijn armen en ik werd weggebracht L (leuk is anders). Op de OK kwam ik 04:15 uur aan en kreeg ik een volledige narcose en om 06:00 uur werd ik weer naar mijn man en de kleine gebracht. Werd wel naar een vk gebracht zodat ik een beetje bij kon komen. En rond 13:00 uur werden we naar de kraamafdeling gebracht. Daarna heb ik 2x een bloedtransfusie gehad, omdat ik zo zwak was. De hele bevalling is me reuze meegevallen, behalve op die aantal dingen na. Maar ik had erger verwacht moet ik zeggen.
Wat herkenbaar al die verhalen over de mannen.. De mijne is ook zo sinds dat hij weer is gaan werken afgelopen week.. Kan er wel om janken haha.
Hallo! Dames met 'lastige' mannen: ik zei (en zeg) altijd tegen mijn man: toen ik moeder werd, werd jij vader! En dat werkt altijd nog best goed eigenlijk. Soms hebben ze het echter nodig dat je eens een flinke huilbui krijgt (nep of echt, maakt niet uit) zodat ze eens wakker geschud worden! Verder even geen puf om te reageren... Heb geregeld harde buiken in combinatie met rugweeen. Maar ik kan ze heel goed opvangen zonder puffen dus zal wel weer niets worden. Voelt ook nog niet als dat de bevalling begonnen is. Tenminste wanneer ik vergelijk met de vorige keer... Tot later!
sorry niet echt bijgelezen, jullie hebben goed gekletst vanmorgen @ Laura slijmprop verloren... helaas hoe je al zegt wil he nog niks zeggen maar er is wel iets gaande dan. @Jolan idd hebben wel langer verlof nu Dochter ligt in bed hebben morgen goed omgekregen, ik ga me ook even liggen ben moe van die warmte
hey, hier precies hetzelfde: een zwetend mannetje wat zelfs in zijn rompertje met armen en benen wijd ligt te puffen van de hitte. Ik heb hem een beetje water gevoerd en met een nat washandje langs zijn nek en polsjes gegaan, toen ging het wel weer. En dat spugen heeft ie ook een paar keer gedaan, volgens de kraamzorg is dat omdat ie te gulzig drinkt en dan teveel lucht meezuigt. Nu hebben we van die difrax flessen, en ook haal ik de fles er soms even uit als ie te snel drinkt, om even een boertje te laten. Nu gaat het goed, soms komt er nog wel wat terug maar niet meer de hele voeding.
Zeg dat wel!! Grappig dat ze 12 minuten ouder is, dus toen ik lekker aan het puffen was was jij ook bezig