Juni 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dootje24, 22 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Roxanne mooie foto zeg!!! echt een poepie *smelt*

2. Koekeloerie

Smiley wat een bevalling en dat je op het einde nog zegt dat het je meeviel. Je had wel heel erg verwacht dan? Vind het nogal wat zoveel bloedverlies, spoed ok, rugweeen etc.

3. Koekeloerie

@ Madelon: wij vragen niet aan de kraamvisite om eerst hun handen te wassen. Ik let wel op of de visite iets van een koortslip heeft ofzo, dan blijft eva uit de buurt.

4. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Goeiemiddag allemaal!

@Mac: Pff om de 1,5 uur, dat is idd slopend. Kan me voorstellen dat je er dan over gaat denken om op fv over te stappen!

@Marlieke: Fijn dat je zo goed hebt kunnen slapen. Je moet natuurlijk wel uitgerust zijn voor je bevalling! ;)

@Laura: Lekker hoor, 9 uur slapen! Hopelijk is je lichaam zich aan het ‘opladen’ voor de bevalling.

@Jolan: Hopelijk kun je vannacht wat beter slapen…

@Sunshine: Wat fijn dat Niek gepoept heeft, hopelijk blijft hij nu gewoon poepen!

@Pixie: Leuk dat je iets van je laat horen! Alles goed met jou en Eva?

Verlof: Hier ook ‘maar’ 12 weken na de bevalling. Maar ga dan maar 2 dagen werken dus dat is wel te doen, denk ik ;).

@Sunshine: Wij gebruiken ook de voeding van het Kruidvat, bevalt tot nu toe erg goed! We hebben wel de extra care (hypoallergeen). Volgens de wijkverpleegkundige een hele fijne voeding omdat hij ook gelijk werkt tegen krampjes en moeizame ontlasting. Misschien wel fijn voor Niek. Hier is de poep bijna borstvoedingspoep om te zien!

@Aaliyah: Hier werkt het soms als ik even ga stofzuigen als Zoë niet kan slapen. Dan is ze zo moe dat ze niet meer in slaap kan vallen lijkt het wel en door het zoemende geluid van de stofzuiger lukt het vaak wel. Je kunt het iig proberen ;).

@Roxanne: Lekker hoor, dat ze al zo goed doorslaapt!

@Aaliyah: Is je hoofdpijn al wat minder?

@Nathalie: Oh frustrerend is dat hé, zakelijke telefoontjes op vrije dagen. Gewoon zijn telefoon uitzetten, belangrijke mensen hebben jouw nummer ook wel ;).

@Snieke: Hoeveel water geef je hem dan? En warm of koud?
    We hebben de S-flessen van Difrax en ze doet zo’n 12 minuten over de fles, dus dat valt volgens mij wel mee toch?

@Smiley: Wat een mooi meisje!

@Mac: Merk je al verschil nu Bram fv krijgt?

@Marloes: 5050 gram al, flinke vent hoor!

@Roxanne: Wauw, mooie foto!

@Madelon: Wij hebben zo’n flesje met ‘handen wassen zonder zeep’ staan en vaak laat ik mensen daar hun handen ff mee insmeren. Ideaal spul!

5. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Nou ja het duurde wat langer dan verwacht, en vervelend van het bloedverlies, OK en de rugweeeen. Maar qua pijn had ik wel erger verwacht. Toen ik daar lag hoorde ik vrouwen het uitgillen van de pijn. Ben blij dat ik heel rustig ben gebleven tijdens de bevalling. Dus wat dat betreft had ik nog controle over alles.

Ik was ervan overtuigd, tijdens de zwangerschap, dat ik alleen met een ruggenprik wilde bevallen. Maar zover hoefde het dus niet te komen. (blij toe) :)

6. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Vanmiddag even op visite geweest bij mijn ouders, dalijk even een frietje halen en dan vanavond weer kraamvisite. Ben blij als die grote drukte dalijk een beetje achter de rug is!

Manlief heeft vrijdag en maandag tentamens dus hij moet ergens ook nog studeren tussendoor, vind het zo sneu, hij begint echt in te storten...

7. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    He dames!

We zijn weer thuis! Zal mijn verhaal hier plaatsen en dan ga ik vanavond heeeeeeeeeeeeeel veel pagina`s bijlezen!

Maandagavond rond 22 uur begonnen de harde buiken weer terug te komen in een regelmaat (waren na zaterdagnacht heel erg afgenomen). Heb om 1 uur samen met vriendlief gedoucht en nog wat strijkwas weggewerkt. Vriendlief is gaan slapen en ik kon slaap niet vatten. Deden ook steeds meer pijn. Snachts nog wat slijmprop verloren. Om 6 uur mijn moeder gebeld die Luuk heeft opgehaald en toen naar zh. Eerst half uur CTG waarop veel weeen te zien waren die ik al weg moest puffen. Bleek 3 cm ontsluiting te hebben. Mocht naar kraamsuite en na 2 uur zou Gyn terug komen om te kijken hoe het ervoor stond. Heb lekker gedoucht etc maar tegen 11 u werden de weeen erg heftig. Weer CTG gehad en had net 5 cm ontsluiting. De gyn vond de ontsluiting te weinig tov de kracht van de weeen. Ze besloot om mijn vliezen te breken en het vruchtwater was heel erg vies...groen en veel bloed erin. Moest meteen aan CTG blijven liggen. Op zelfde moment brak er een weeenstorm los. Pijn was niet te houden. Besloten werd om ruggenprik te zetten. Toen ik moest gaan zitten voor de ruggeprik kreeg ik enorme pijn linksonder in mijn buik ter hoogte van het ksneelitteken van Luuk. Ik kon niet meer....ze hebben mij meteen weer neergelegd (met spuugbakjes want moest onophoudelijk overgeven) en gyn erbij geroepen. Meteen echo gemaakt en er zat vocht in buikholte ter hoogte van het litteken. Toen opperhoofd gyn erbij en die zette het op een holletje naar de OK om een plek voor mij te regelen. Heb toen een spoedkeizersnede gehad omdat het litteken dreigde open te scheuren en Teun het erg benauwd had. Die ruggeprik was echt een verademing. Ik was weer terug op aarde.....Pfffff kan veel pijn hebben maar deze pijn was niet te beschrijven. Mijn vriend stond te huilen aan mijn bed van onmacht en heeft nog nooit zoiets gezien zei hij. Hij dacht echt dat ik dood zou gaan.....

De ksnede is goed verlopen en Teun en ik maken het prima! Zijn vandaag weer thuis gekomen. Teun is een superlief mannetje, erg tevreden en nu al een ritme van om de 3 uur. Weegt nu 3000 gram en is 47 cm. Een mooi klein fijn mannetje!

Ga nu even bijkomen en vanavond weer meelezen en kletsen. Ben erg benieuwd hoe het met jullie allemaal is!

8. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Bab: Wat een verhaal, klinkt erg heftig. Gelukkig is alles goed gegaan en kunnen jullie nu lekker genieten van jullie zoontje en broertje! :)

9. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    begeleidster gehandicaptenzorg
    noord-limburg
    Madelon: gefeliciteerd met jullie zoon!!

Mac: kan me voorstellen dat dat zwaar voor je is.. ben benieuwd wat het cb vandaag heeft gezegd..

Mama1987: Wij doen Nienke inderdaad ook niet teveel van hand tot hand, worden ze vaak erg onrustig van. Als er bezoek is en ze is wakker hebben ze geluk en anders kunnen ze even kijken.
    Lekker doen wat jullie zelf fijn vinden en denken wat goed is!

Aaliyah: goed dat jullie er wat van gezegd hebben tegen je schoonmoeder, knap hoor!

Kuide: fijn dat je weer eens lekker hebt geslapen! spannend je slijmprop verloren..

Sunshine: goed dat Niek gepoept heeft, wat zal dat mannetje opgelucht zijn..

Aaliyah: moeilijk is dat he als je niet weet waarom ze huilen en maar vanalles probeerd... hoop dat meer voeding gaat helpen..

Nathalie: heb je je vriend wel al eens verteld wat je dwarszit? Mannen moet je vaak echt heel duidelijk bij zijn, anders snappen ze het niet, hihi

mannen: lees dat er meer meiden zich storen aan hun man.... duidelijk zijn en erover praten he. Zoveel spanning is ook niet goed!
    Hier gelukkig geen last van mijn man is veriefder als ooit en doet alles voor zijn 2 meisjes :), zo leuk om te zien!

Smiley: mooi verhaal hoor! Is uiteindelijk nog snel gegaan dan he! En rugweeën zijn inderdaad erg vervelend....hier ook alleen rugweeën gehad!
    Hier doe ik geen mutsje op buiten, maar dan ligt ze wel beschut in de bak van de kinderwagen....

Dames ik lees straks verder... even wat eten..

10. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    bab, jeetje wat een heftig verhaal!!! gelukkig gaat nu alles goed!

11. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    fijn Bab dat jij en Teun weer thuis zijn! maar wat een verhaal meid, zeker met het kindje van je zus in je achterhoofd... zal angstig geweest zijn voor jullie.
    Gelukkig is alles goed gegaan met mama en met Teun!!!

12. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    noord-limburg
    Smiley: ohh wat een liefie!

Mac: fijn dat je voor jezelf een besluit hebt genomen, zal wat meer rust gaan brengen inderdaad! En je hebt Bram 2 weken bv mogen geven, dat heeft ie toch weer gehad!

Joanita: fijn dat de zoutoplossing heeft geholpen!

Celin: fijn dat het zo goed gaat!

Marloes: wow 5,5 kilo al!

Roxanne: mooie foto hoor!

Bab: lekker dat jullie weer thuis zijn! Heftig verhaal hoor! Maar gelukkig met een goed afloop! Leuke naam trouwens Teun!

13. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    noord-limburg
    Weer helemaal bijgelezen :)!

Vandaag voor het eerst even naar de stad geweest met z'n drietjes, mama wilde toch ook kleertjes kunnen kopen..
    Nienke heeft zich voorbeeldig gedragen en heeft lekker geslapen tot we thuis waren. Zelf merk ik dat ik toch een beetje teveel gedaan heb vandaag. Veel lopen en staan is nog niet zo heel slim.. merk nu pijn aan mijn hechting en hoofdpijn omdat ik niet gerust heb vandaag... maargoed we hebben leuke meiden kleertjes gekocht :D

Vanavond komt er geen visite dus kunnen we een beetje bijkomen.

14. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    hey meiden...

hoe gaat het hier vanavond... ook allemaal zo warm? Tis echt niet meer uit te houden zweet druppelt overal vanaf.. jakkes!

Hele middag op terras gezeten heerlijk aan de verse vruchtensappen :p

En van mijn beste vriendinnetje een gouden ring gekregen met safier (donker blauwe) steentjes erin, voor als de kleine geboren is.
    zo super lief, en echt een mooie ring!! had hem zelf niet beter uit kunnen kiezen. Mag hem wel pas om als ukkie eruit is hihi!

15. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Heide: Leuk hé, shoppen voor je meisje! Hebben wij gister ook gedaan. Rust vanavond maar lekker uit..

Pff Zoë weigert in haar bedje te slapen, ook in de kinderwagen in de huiskamer wil ze niet slapen. Ze wil alleen maar vast gehouden worden, erg warm én vermoeiend. Hopelijk wil ze vannacht wel een paar uurtjes in haar bedje slapen, kunnen wij even bijtanken. Nog meer van die gezelschapsdiertjes hier?

Om 19.00u komt er weer kraamvisite, hopelijk blijven ze niet telang plakken. Heb zin om lekker languit op de bank te liggen!

16. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    ZO DAMES HIERO OK WEER TEUG VAN XH

wowww jamy woog 3600 gram daar op de weegschaal en is nu al 51 cm, dit gaat echt keihard,
    sinds vandaag komt hij om de 5 uur om te eten dus gaat allemaal goed,
    hoop dat hij vanacht lekker wil doorslapen
    maar heb er nog een hard hoofd in
    we zien het wel
    succes dames kusjes van ons

17. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    de ring

18. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    he kuide wat een mooie ring!

bab dat moet wel schrikken zijn geweest zeg, ook voor je man, helemaal machteloos erbij staan. Maar gelukkig is de ks goed verlopen.

heide dat doe je al snel weer, de stad in! Wel heel fijn dat jullie goed geslaagd zijn voor kleertjes

mama1987 ja die S-flessen hebben wij ook, Maxime doet 20 minuten over 120 ml, hoeveel drinkt Zoe nu? Ik had gewoon een paar lepeltjes water gegeven, na 3 had ie genoeg en was ie weer rustig.

joanita: zo he die is al hard gegroeid zeg! En al om de 5 uur, dat klinkt relaxt :)

dames hoeveel uur slapen jullie baby's op een dag? Maxime is echt heel veel wakker, soms de hele tijd tussen 2 voedingen in. Hij ligt dan het grootste deel van de tijd gewoon rond te kijken en te bewegen met zijn armpjes en beentjes, en soms jengelt ie een beetje. Helaas heeft ie ook 's nachts wel eens zo'n actieve periode. Als ie wel slaapt maakt het hem niet zoveel uit waar ie ligt, gelukkig.

19. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Roxanne, mooie foto!

Kuide, mooie ring! Leif van je vriendin!

All, hier zijn de rugweeen weer weg helaas. Wel nog veel harde buiken. En een Marciano die niks anders doet dan ondeugend zijn en vervolgens weer constant bij mij wil zitten/hangen...
    Zou het een voorteken zijn?

20. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    kuide, wauw mooie ring, en superlief zeg!!!

marlieke, balen dat de weeën weer weg zijn... wie weet komen ze vanavond terug :D

Deel Deze Pagina