Van die hele kleintjes, met name op de neus? Dat zijn een soort beebie jeugdpuistjes, hebben alle beebies. Esmee ook.
@jolan en sanne sterkte meiden! Balen dat er nog niks gebeurd is! Leef met jullie mee!! @buddie wat rot van je kies! Sterkte en anders ff terug he naar de tandarts. @Mac mijn nichtje had dat ook. Schijnt door de hormonen te komen die het kindje nog van de moeder heeft. Athans dat zei mijn schoonzus. Verder niet gelezen, veel te warm die laptop op schoot, lees vanavond weer bij!
@mac, goed zeg meid! Witte puistjes, die heeft Marciano sinds het zo warm is ook weer. De laatste keer is bijna een jaar geleden... @Sanne, dikke knuffel voor jou! @Jolan, ook voor jou een dikke knuffel meid! @Vinnies, hoe is ie? @All, laatst schreef ik hier iets over Patje (mede-juni-mama-in-spe). Die is vannacht begonnen met het serieuze werk. Zodra ik meer weet horen jullie het... Hier nog met regelmaat harde buiken. Om de pakweg 10 minuten en ze duren zeker 2 a 3 minuten...
@sanne en jolan.. ik begrijp helemaal hoe jullie je voelen (en jullie wachten al langer als ik) Tis ook gewoon klote!! Onze kleintjes moeten komen. en ik maak me ook zorgen hoor, elke dag dat hij langer zit, zal dat wel goed gaan? (nou weet ik met mijn opleiding ook te veel dus dat helpt niet mee) @marlieke, hoop voor je dat het doorzet! ik heb vandaag ook gemiddeld 4/6 harde buiken per uur.. maar goed dat heb ik al weken dus weet dat het niet doorzet hier
Die witte dingetjes op de neus heeft Roos ook vanaf de geboorte, maar trekken nu langzaam weg. Ze heeft sinds 2 weken wel echte puistjes (komt van de bv volgens het cb) op haar gezichtje en haar borstje, maar ook die beginnen nu weer minder te worden. Als je er maar niet aanzit. Mac ben jij van borst naar flesvoeding overgestapt?
Hoi mama's en mama's in spé, Hoe gaat het met jullie? Ik hoop goed! Ik heb weer een tijdje niet gereageerd maar ben nog wel op de achtergrond dmv meelezen aangezien ik het hier niet meer bij kan houden. Hier is vanochtend de verpleegkundige van het CB op huisbezoek geweest en alles was goed gelukkig. Ik was ook afgelopen vrijdag naar het CB geweest voor de gehoorscreening en ook dat was helemaal goed. De 13de van Juli wordt ze weer gewogen sinds de kraamhotel, ben benieuwd hoeveel ze aan is gekomen. Ik blijf het steeds spannend vinden allemaal. Ik ben nog niet echt naar buiten gegaan met de kleine om te wandelen of dergelijke, wel gaan we dit weekend naar mijn moeder toe. Voor diegene die nog moeten bevallen zet hem op en veel succes! Hier even mijn bevallingsverhaal. Precies 2 weken geleden brak het moment aan, het moment waar ik lang op heb gewacht en lang naar heb gesmacht. Het moment dat ik mijn kleine in mijn armen zou ontvangen, een onvergetelijk moment. Dinsdagavond braken mijn vliezen tijdens het schoonmaken/sjouwen van kasten, plats daar gleed wat warme water langs mijn benen. Toch dacht ik nog even verder te kunnen gaan met schoonmaken maar bij iedere stap die ik zette kwam er meer water naar beneden waarna ik besloot om een douche te gaan nemen, dus zo gezegd zo gedaan. Na het douchen besloot ik verder te gaan met schoonmaken, waar helaas niks meer van kwam door mijn man (het leek wel of hij moest bevallen en niet ik). Eenmaal de vk gebeld en verteld dat mijn vliezen braken gaf ze me 2 tips of 3km buiten gaan lopen of 2 paracetamols nemen en gaan slapen (beetje tegenstrijdig maar goed zij zal wel weten wat ze gezegd heeft). We besloten voor de eerste te gaan omdat het bevorderend werkte voor de ontsluiting, want vanaf het moment dat mijn vliezen braken kwamen de weeën om de kwartier en hielden aan tot de volgende ochtend (nog wel verdraagbaar, alleen was ik moe). Woensdagochtend kwam mijn lieve moeder (mijn moest naar zijn werk van mij aangezien er nog niks gebeurde en beloofde hem als er wat was ik hem zou bellen), we hadden samen ontbeten en wat in het huishouden gedaan (de weeën hielden zich aan om de kwartier). Die ochtend had ik de vk gebeld met de vraag hoe lang dit kon duren, vertelt ze me doodleuk dat het aan mij ligt en ik de weeën blokkeer (ik kon haar wel killen door de foon). Hoe kan ik in Gods naam weeën blokkeren!!! Die avond belde ze me terug dat ik me moest melden in het ziekenhuis om een injectie te krijgen om te kunnen slapen, zodat ik niet uitgeput raak tegen de tijd dat ik moet bevallen. We waren om 23u richting het ziekenhuis gegaan waar ik ook die volgende ochtend ingeleid zou worden, daar aangekomen moest ik 30min aan het CTG (ik had toen pas 1cm). Ze besloten om me toch naar huis te sturen met paracetamol, maar toen kreeg ik weer een wee waarna ze besloten dat ik toch maar moest blijven gezien mijn reactie erop. Eenmaal ik de injectie in mijn bovenbeen kreeg werd ik helemaal high en zag ik alles dubbel. Ik ben toen naar mijn bed gebracht en heb afscheid van mijn man genomen om te slapen, maar vanaf dat moment (lees vanaf 00u tot 10u) kwamen de weeën om de 5 minuten (ja ja injectie om te slapen). Ik moest van de vk bellen als ze om de 5min kwamen maar ik vond het zo sneu voor haar om haar wakker te bellen ondanks de pijn de ik leed, ik hield me groot het nog aan te kunnen. Maar om 10u kon ik niet meer en toen maar gebeld waarna ze meteen kwam, ze toucheerde me en zei dat ik 3cm (pff 3cm pas, dat beloofde wat dacht ik). Even later kwamen mijn man en mijn moeder naar het ziekenhuis met het ontbijt, alleen kreeg ik geen hap door mijn keel (had sinds de dag ervoor niks gegeten). Met de vk moest ik oefeningen gaan doen en gangen lopen om de ontsluiting te bevorderen (ondertussen de weeën opvangen), na een paar uur was ik uitgeput en kon ik niet meer. Ze toucheerde me en zei dat ik nog steeds 3cm had, en toen barste ik los in tranen en woede omdat ze grof was in toucheren (wat een vreselijke pijn deed) en ze me maar steeds de schuld gaf dat het door mezelf komt. Mijn moeder probeerde me stil te krijgen door de juiste woorden te zeggen om ervoor te gaan..etc (mijn mama i love her). De vk besloot om me over te dragen aan de gyn en vroeg me haar te bellen als het eenmaal zou beginnen, ondertussen ging ze op huisbezoek en terug naar het praktijk omdat dit naar haar verwachting kan duren tot laat in de avond. De gyn kwam een half uur later (was ff schrikken want het was een man, alhoewel het me niet meer interesseerde en ik van de pijn af wou) en toucheerde me opnieuw waarna ik 5cm had (wat was dat een opluchting er was vooruitgang). Blijkbaar juichte ik te vroeg want even later werkte mijn lichaam niet meer mee (de weeën waren ineens foetsie en mijn lichaam geraakte uitgeput), ik moest toen aan de CTG en kreeg infuus om de weeën op te wekken. Ja ja toen begon de echte feest, snelle/hevige weeën die ik moest opvangen (gelukkig was mams steeds bij me, ze masseerde me en zei de juiste woorden en ik kneep haar hand bij elke wee kapot. Het werd me zoveel dat ik op een gegeven moment tegen mam zei dat ik toch voor de rugprik ga, maar al gauw bleek dat ik het niet meer nodig had omdat ik al 9.5cm had jippie. Nog geen kwartier later kreeg ik me toch een persdrang, en was zo bang niet te mogen persen want wat is dat moeilijk tegen te houden. Gelukkig mocht ik persen en na 3x persen kwam mijn prinsjes op de wereld, het was het mooiste wat ik mee heb gemaakt in mijn leven en onbetaalbaar maar vooral heeeeeeeeeeeeeeeeel emotioneel. Mijn moeder knipte de navelstreng en belde mijn man op dat we een dochtertje hebben gekregen, waarna hij naar binnen kwam. Daar was ons prinsesje ze woog 2825gr en was helemaal in orde.
@roosje, wat een verhaal!! Fijn dat het toch goed gegaan is en gelukt is! Mag ik vragen waarom je man er neit bij was?
hmm ben net uit mijn slof geschoten tegen de verkeerde persoon geloof ik Mijn zusje kwam met de opmerking.. schat er zit niks anders op dan het los te laten en gewoon te laten gebeuren ipv dat je erop zit te wachten. Ben helemaal los gegaan.. Hoe ik dat in godsnaam moest gaan doen, los laten? dat er al fucking 9 maanden lang een kindje in mij groeit, wat er nu niet uit komt. Dat ik niet anders kan dan wachten wachten wachten. en maar thuis zit als een chronisch ziek persoon die wacht tot hij of zij dood gaat oeps kan er gewoon niet meer tegen na alles wat ik mee gemaakt heb met deze zwangerschap. en het alleen moest doen, en straks ook alleen moet doen. T is allemaal al zwaar genoeg geweest.. moet ik nu ook nog overtijd lopen en wachten tot meneer er is uit gaat komen!? Ik kan niet meer... ik kan gewoon neit meer..
Oh meisje toch ... Gooi het alsjeblieft allemaal eruit! Volgens mij zit er heel wat opgekropt bij je. Verdorie, het is allemaal ook niet niks voor je Ik wou dat ik wat voor je kon doen! Ik kan wel zeggen dat het allemaal goed gaat komen straks en dat jij over een paar daagjes mama gaat worden, maar daar heb je vast helemaal niks aan. Maar ik weet echt zeker dat jij zo'n lieve mama gaat worden en dat je er echt niet altijd alleen voor zal staan. Ik snap dat je helemaal op bent.. dikke knuffel
Rianne, Overview - Hyves.net - Always in touch with your friends weet niet of jullie dit kunnen openen, maar is een leuk filmpje van Lenthe
hoi dames Verloskundige is net geweest. Strippen is niet gelukt helaas ze kwam er niet bij heb wel wat bloedverlies nu maar komt waarschijnlijk door het wroeten wat ze gedaan heeft. heeft wel afspraak voor me gemaakt in ziekenhuis voor morgen krijg dan ctg en echo en gesprek met gynacoloog hoe verder
@Sanne, balen dat ze niet kon strippen meid! @Kuide, spring in mijn armen voor een hele dikke knuffel! Ik heb enorm met je te doen meid! Het is gewoon alles bij elkaar he? Gooi het er maar lekker uit en huil maar eens goed! Dat zal je goed doen!
marlieke, patje ken ik niet... maar hoop voor haar dat het een beetje opschiet. Hopen datjouw harde buiken gaan doorzetten. HIer nog steeds niets van een harde buik te bekennen. kuide, ja dat zorgen maken heb ik de ene dag wel, de andere dag niet. Heb me voorgenomen om, zolang ik de kleine nog genoeg voel, me geen zorgen te maken....... Anders bel ik direct!!! Ach lees dat je er even doorheen zit... Knuffel vanaf hier! Gooi het er maar uit hoor meis. Heel begrijpelijk! En dan nog iedereen die goedbedoelde adviezen geeft.... zo van: geniet er nog maar even van! Dat kunnen volgens mij alleen maar mensen zeggen die óf nog nooit zwanger zijn geweest, óf nog nooit overtijd gelopen hebben, want dat is gewoon echt heel erg frustrerend.......Hoe onbegrijpelijk datook voor sommige mensen zal zijn. roosje, klinkt als een zware bevalling. Waarom was je man erniet bij?