Hihi nee maar die heb ik bij mijn eerste vorig jaar dubbel en dwars goed gemaakt hoor! Toen had ik wel een knipje... Dus wat ze zeggen over een tweede dat die er makkelijker uit komt, gaat hier wel op!
Vwb het slapen, wij slapen met zijn 4en op 1 kamer. Jan ivm borstvoeding, Ted ivm de warmte. De jongens (rijk ben ik hè ) slapen op het zuidwesten dus is daar errug warm! Ach het is wel gezellig zo @ Nicky, dat heb je beter gedaan dan ik (knip, 10 hechtingen) En J&A zijn vorige week geweest. Hoorde van hen al dat ze bij jullie in het ziekenhuis waren geweest. Hoe doet Jari het als grote broer?
@Mac...ik ben na 2 dagen al overgestapt op de fles...meneer beet heel mn tepels kapot! Zo gulzig! Haha! Hij pakte alleen het topje zeg maar...en daardoor kreeg hij niets binnen en kwam het niet goed op gang...en deden mn borsten alleen maar heel erg zeer... Toen heb ik in overleg met de VK en kraamhulp besloten dat de fles was...hij kwam anders om het uur...ook in de nacht...ik werd er zo gefrustreerd van dat ik zelfs boos op Finn werd...en dat is niet de bedoeling! Hij kan er ook niets aan doen! Ook kreeg ie verhoging doordat ie geen voedingstoffen binnekreeg...ze gaf het een bepaalde naam maar die weet ik niet meer! Steef is toen 's ochtends vroeg friso gaan halen en na zn eerste fles was ie gelijk zooooo tevreden! De beste beslissing geweest dus! @Sunshine...wij hadden trouwens ook zoutoplossing...meegekregen uit het ziekenhuis...omdat ie daar zo aan het snotteren was... @Rianne...grappig heh! Haha! Hij reageert er echt elke keer op! Zoooo leuk! Enne...Lenthe ziet er echt uit of ze het lekker vind ingebakerd! haha! Gelukkig werkt het goed! @Marlieke! Oooowww...spannend! Zet hem op meid! @Joa...succes met je gesprek! Dat zou even lekker zijn! @Nathalie...ik heb ook mn nagels gekortwiekt! EVen wennen...maar lang werkte hier ook echt niet! En hier heb ik ook last van dat "mannen-probleem" trouwens...niet te geloven! Vandaag boodschappen gedaan...loopt meneer heel vrolijk achter de kinderwagen (heel schattig hoor) en ik loop me rot te rennen om alles te pakken en te tillen! En dan klagen dat ik niet het goede pak! AAAAAAAAAH... en idd ook kwaaltjes...hoofdpijn...buikpijn! Ja denkt ie dat ik geen last van mn lijf heb gehad de afgelopen weken! Haha! Maar goed...wat dat aan gaat is het beter dat ie weer gaat werken volgende week...dan kan ie tenminste zn energie kwijt! Dan is ie altijd veel beter te genieten! Had nog even het CB gebeld over zn voeding... we geven nu 120+4 en dan over dag de helft Friso standaard en de helft Friso extra...en voor de avond en nacht alleen 120+4 Extra...die mevrouw dat we maar even moest kijken wat het beste voor hem werkt...en anders kunnen we altijd ook overdag Extra geven...of juist standaard. Maar tot nu toe is het erg tevreden en slaapt hij heeeeeeeeeeerlijk!
Dan heb ik het de volgende keer nog moeilijk aangezien ik een keizersnede heb gehad Meiden ik ga er weer vandoor, wachten tot mannetje wakker wordt, eten en dan naar paps en mams Fijne avond! xx
Wat een mooie verhalen heb ik gelezen... ik wil ook!! wordt er gewoon jaloers van!! En wat een prachtige foto's van jullie mooie kindjes!! echt stuk voor stuk schatjes!! hier nog altijd niks aan t handje.. op een verhitte zwetende laura na dan Tis echt geen doen met dit weer.. ga zo maar een koude douche nemen..
haha daar is ze!!! ik heb een fotoboek van de oudste gemaakt vanaf de eerste echo tot de geboorte van z'n broer. via blurb.com, komt uit de vs, maar was met de lage stand van de dollar helemaal niet duur... na ja, ik vond van niet zitten zo'n 400 foto's in verwerkt en ik heb $ 80 betaald, dus zo'n 20 cent per foto... Kun je zelf de achtergronden, kleuren, etc bepalen. Echt super mooi geworden
@marloes... ik waggel nog rond ben benieuwd wat er morgen gaat gebeuren bij de gyn! En ja.. sanne hoe zou t met haar zijn? zou ze dr kleintje al hebben? hoop het voor haar!!!
@ Nikita: Ja ach.. daarna ben je het zo vergeten he Hihi hier wel iig. @ Marjanne: Gezellig met z'n allen op de kamer! @ Sarah: idd heel herkenbaar van het mannen-verhaal.. grrr @ marloes: klinkt leuk dat fotoboek! @ laura: lekker een koude douche nemen, heerlijk, zul je wel van opknappen! Ik ben ook benieuwd wat de gyn gaat zeggen morgen!
nou nathalie had het nog niet gezegd of Niek begon al te piepen boven hoor, toch een mannetje van de klok . Mooie nagels trouwens en mooie foto's van een knap mannetje hoor. Eet ze trouwens bij pap en mam! Ilse mooi verhaal hoor! Marjanne wat fijn dat het zo goed gaat met Jan en Ted helemaal in zn element als grote broer. Leuk is dat om te zien he. Gezellig trouwens met al je mannen op 1 kamer! Demi wat fijn dat demi zo goed groeit! Nikita leuk verhaal hoor, en je hebt het er zonder kleer(knip)scheuren afgebracht . Laura heerlijk een koude douche, ga ik denk ik zo ook maar doen, plak over mn hele lijf en dan zo'n ukkie die tegen je aan wilt liggen. Dubbelop zweten maar is het wel waard.
Kuide: Hopelijk over twee dagen koeler weer en dan een heerlijk koele bevalling voor jou! Geloof me: vandaag bevallen is echt geen pretje, blegh wat een vies weer... Marjanne: Klinkt gezellig met zijn allen op de kamer! En nee: die twee hechtingen zullen het verschil niet maken inderdaad... Rianne: Ik was het na de bevalling van mijn zoontje ook zo weer vergeten! Sarah: Wat jammer voor jullie dat de bv niet gelukt is! Gelukkig worden ze op fv ook heel goed groot!
@ Sunshine: Moet je een hydrolfiel luier ertussen doen als je Niek op schoot hebt. Scheelt een hoop geplak! Oh ik heb net gelachen, Lenthe was weer naar me aan het lachen. was net te laat voor een foto maar wil ze toch even laten zien: Ook nog wat andere leuke van net: http://94.100.113.160/634600001-634650000/634611601-634611700/634611635_5_D0TD.jpeg http://94.100.115.236/634600001-634650000/634611701-634611800/634611701_5_9sMd.jpeg http://94.100.113.209/634600001-634650000/634611901-634612000/634611901_5_2Dp5.jpeg http://94.100.113.51/634600001-634650000/634611901-634612000/634611991_5_MdQ2.jpeg
Hallo dames, Even snel een berichtje van mij. Allereerst iedereen die ook mama is geworden, gefeliciteerd! Iedereen die nog moet.. ik denk echt aan jullie! Dikke knuf! Mijn bevallingsverhaal: Op dinsdag 30 juni moest ik naar de vk.. Toen had ik al veel last van voorween, dit keer in mijn rug. Hier was alles weer goed alleen mijn bloeddruk was te hoog. Toen ik thuis was van de vk begonnen de weeen sterker te worden. Echter bleven ze lekker om de 10 tot soms wel 20 minuten te komen. Op 1 juli 2009 om 06.30 uur kwamen de weeen ineens om de 2 tot 3 minuten. De vk gebeld, die zat vast in het kraamhotel door 2 bevallingen die aan de gang waren. Ze vroeg of we daarheen konden komen. Zo gezegd zo gedaan. In de auto onderweg kreeg ik al lichte persdrang, dit was geen pretje. Om 08.30 uur werdt ik daar getoucheerd door de vk. Conclusie, 3 cm ontsluiting. Toen even een half uurtje overleg gehad met mijn vriend en besloten we dat ik daar zou bevallen ipv thuis. Dus hij gaat op pad naar huis om rustig wat spullen te pakken en dergelijke. De vk had duidelijk gemaakt dat ze de kleine zowiezo die dag verwachtte maar dat het geen haast had omdat het toch mijn 1e kindje was. Intussen werden bij mij de weeen heeeeel sterk, persdrang werdt steeds sterker en helemaal erg, GEEN PAUZE MEER TUSSEN DE WEEEN!!! Ik onder de douche, helpt helemaaaaal niks meer. En mijn god, wat heb ik gegild! (en ik altijd maar zeggen dat ik dat niet zou doen tijdens de bevalling). Na de douche ben ik overgeplaatst naar de verloskamer en had inmiddels 2 kraamhulpen bij mij die maar vonden dat ik mij aanstelde. Ze lachtte mij bijna uit toen ik maar bleef beweren dat ik enorme persdrang had! Ze zeiden, dat kan gewoon niet want ruim een uur daarvoor had ik nog maar 3cm ontsluiting. Toen ik de drang had die kraamverzorgenden eens flink uit te schelden komt mijn vk binnen. Ze stelde mij gerust door te zeggen dat ze ging toucheren hoe ver ik al was. Zo gezegd zo gedaan. Om 10.40 uur ging ze toucheren en toen zag haar gezicht er ongeveer zo uit: Ze vroeg of ik wist of mijn vriend al onderweg was, want ik mocht persen. Hun assisteerde mij en belde ondertussen mijn vriend. Die nam op en de vk zei, waar ben je? Ok, (hij was onderweg) we gaan kijken wie eerder is want ze mag nu persen.. De kleine was erg eigenwijs door tussen de weeen door gewoon in mijn bekken te blijven ipv terug te schieten. Dit veroorzaakte heeel veel pijn. Het hoofdje werd geboren en ze had vruchtwater ingeslikt. Dus eerst haar mondje leegzuigen en toen verder. Haar armpjes had ze eigenwijs gekruisd tegen haar borst. Hierdoor heb ik flinke schaafwondjes opgelopen aan de schaamlippen. Om 10.53 uur lag de kleine meid op mijn buik! En om 10.55 uur komt mijn vriend binnen, net te laat dus. De placenta ging makkelijk en viel daarna gelijk uiteen.. Geen pretje haha, zowel 1 kraamverzorgende als mijn vriend moesten goed slikken om niet onderuit te gaan. Ik heb 7 hechtingen waar ik verder vrij weinig last van heb. Maar dames die nog moeten, ik wens jullie een NORMALE bevalling toe hoor.. met pauzes tussen de weeen en geen persweeen vanaf 3cm! Onze Rebecca bleek ook nog eens de 1000e baby te zijn die geboren is in dat kraamhotel. Hierdoor is er aankomende donderdag een feest waarvoor we uitgenodigd zijn om dit te vieren. Er zal een taart zijn met Rebecca's foto en ze komt zelfs in de krant! Ze doet het helemaal goed. Borstvoeding gaat perfect, ze poept aan 1 suk door hahha, houdt zichzelf perfect op temperatuur. Ook probeert ze sinds vandaag ook al haar hoofdje op te tillen, wat soms ook nog lukt! Ze is erg sterk volgens iedereen. Wel heeft ze al last van krampjes (niet door blokkerende stoelgang haha, maar ze heeft ze wel degelijk) en dus heb ik de hele nacht niet geslapen. Ze kon alleen maar slapen met haar buik op mijn borst. Ja en dan kan ik dus niet slapen he haha. Straks gebeurd er wat. Ze zit wel helemaal onder de warmte plekken met bultjes, erg zielig. Maar tot op heden lijkt ze er niet echt 'last' van te hebben. Nu ga ik even eten. Dames ik spreek jullie snel weer! Liefs
Mooi bevallingsverhaal Pm2b en wat zonde dat je man net te laat was zeg... @ Nikita: Mooi verteld, ik zat helemaal verdiept in 't verhaal.
@ Rianne: Ik zie inderdaad een mooie glimlach bij Lenthe!! Mooie foto's. En ja joh, weer ongesteld? Die eerste keer schijnt vrij heftig te zijn, zeggen ze. Omdat je lichaam dan nog een grote schoonmaak houdt ofzo? Klopt dat??
Pm2b: Jeetje wat heftig meid! Hoe is het voor jou dat je vriend niet bij het persen kon zijn? Fijn dat je bv goed op gang komt! Rianne: Mooie foto's!
buddy nieuws (via mama1987) Marlieke is bevallen van een prachtige dochter Dominique! Ze weegt 3240 gram en is 49 cm. Alles is goed!!