Juni 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dootje24, 22 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    nu jij het zegt... meteen aan de gang :D

iemand moet het gewoon 1x per dag hier schrijven, kun je tijdens het bijlezen de oefening doen

2. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Bij mij is er niets door naar buiten gekomen dus denk niet dat ik iets hoef te doen. Ze hebben me het iig niet verteld :D

3. McGyver

McGyver Niet meer actief

ja het is pas sinds gister zo, dus kijk het nog ff aan, wil niet geliijk overstappen...
    maar is misschien een optie

4. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    haha ja jij schreef dat je nu aan dat boek begonnen was, maar ik qoute op een reactie van de mama van Julian, die weer reageerde op jou

lekker duidelijk he 8)

5. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    :DHahah ja ik had idd geschreven dat ik hem ging lezen ach nu weten we hoe de vork in de steel zit..:D

6. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Zo even een update van deze kant..

Ik heb een half uur geleden de kraamhulp naar huis gestuurd. Ik heb basis kraamhulp, dus 3 uur per dag, maar 3 uur is echt te veel!
    Ze is hier nog geen 2 uurtjes geweest.

Iemand vroeg zich af hoe het kon dat ik zo snel al weer achter de pc zat.. Nou ik heb eigenlijk gewoon helemaaaaal nergens last van gehad. Ok, ik voel de schaafwonden die ik van onderen heb en die zijn lastig met plassen haha.
    Sinds gisteren toch wel erg vermoeid, maar niet zo dat ik echt moet slapen tussendoor ofzo.

Sinds 2 dagen kijk ik heel anders terug op de bevalling.
    Wat eerst een hel was, valt nu gelukkig allemaal mee.
    Heb het allemaal redelijk verwerkt.

Zal zo even over Rebecca vertellen, ik ruik dat haar luier EINDELIJK vol zit.. Zal haar gelijk even verlossen van die luier.

7. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Aaliyah daar heb ik vorige week de 3 in 1 bundel van gelezen. Heb echt in een deuk gelegen! Heb de film trouwens ook gezien, erg leuk!!

Sarah fijn dat het kraamfeest geslaagd is geweest. Lief van die vriend zeg, verwacht je niet van een man ;)

Bab leuke foto's hoor!

Ilse wat een schattige foto!

Marlieke tjee dat is schrikken zeg!! Gelukkig gaat het nu weer beter met haar. Dikke knuffel

Marloes dat is alweer rap zeg dat je ongesteld bent. Ik ben het volgens mij nog niet geweest. Af en toe wat bruinige afscheiding maar de "echte" nog niet. Hoelang kan dat duren trouwens?

Tamtam wat een verhaal zeg. 22 uur oef!

Aaliyah, wat sneu voor Jason, gelukkig is hij het kwijt geraakt. Fijn dat jullie een goede nacht gehad hebben.

Stephanie, misschien is ze te geprikkeld. misschien wat rust en regelmaat erin brengen. Of anders inbakeren met de puckababy?

Bab wat fijn dat Teun het zo goed doet!

Aaliyah dat heeft Niek ook hoor, zit er misschien nog wat lucht dwars en proberen ze dat weg te krijgen. Dan komt er wel eens wat melk mee.
    Wat Marloes zegt bedje omhoog zetten helpt wel, hebben wij ook gedaan. En goed laten boeren.

Gehoortest hebben ze bij ons thuis gedaan, toen Niek net thuis gekomen was.

Mac en Mama misschien zitten ze in de regeldagen?

Bekkenbodemspieroefening, helemaal niet meer aan gedacht!

Aaliyah hier net ook proberen met internet, heb ook tele2.

Nathalie wil shopalicious en shopaholic krijgt een baby ook nog lezen. Heb de 3 in 1 bundel met shopaholic, shopaholic in alle staten en shopaholic zegt ja.

Hier heeft Niek een goede nacht achter de rug. Gisteren om 22.15 zijn flesje gehad en meneer kwam pas om 5.00 uur!!! Ikzelf weer wat minder geslapen, baal daar van. Heb de laatste tijd steeds meer last dat ik tijdens het slapen erg op niek gefocusd ben, slaap daar onrustig door.

8. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik heb net het cb gebeld en die zeggen dat ik elk flesje 110cc moet gaan geven ipv 100. Die 10cc extra water weglaten. Dus dat gaan we maar even proberen…

@Mac: Succes met jouw ‘dilemma’! ;)

@Nathalie: Hier is het krijsen en speentje uitspugen tot ze de fles krijgt. Ze is nogal uhm… temperamentvol ;). Gister stopte ze gewoon met ademen zo boos maakte ze zich…..

@Mac: Nee, nog nooit gedaan. Volgens mij is dat ook niet echt nodig hier, ik voelde een half uur na de bevalling alweer dat ik moest plassen en nooit geen druppel verloren. Of gaat dat daar niet om? ;)

@Pretty: Doe maar rustig aan! Ik was ook zo snel weer op de been en heb nu af en toe spijt dat ik niet wat rustiger aan heb gedaan die eerste week…

@Sunshine: We zijn al even aan het tobben met de hoeveelheid voeding, heb gewoon een hongernekje ;). Fijn dat Niek zo goed geslapen heeft!

9. McGyver

McGyver Niet meer actief

hen je ook regeldagen bij fv?

10. McGyver

McGyver Niet meer actief

@mam, dus geen 100 plus 3 maar gewoon 90 plus 3 geven per fles

wij geven ook 10 extra water...

11. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Mac Volgens mij wel of zit ik nu verkeerd :(. Kan me voorstellen dat ze wel meer willen maar er nog niet helemaal aan toe zijn.

Mama hier ook eentje die echt brult totdat hij zijn fles heeft, speen moet hij dan absoluut niet en die gaat dan ook echt de kamer door :)

Hoeveel wegen bram en zoë?

12. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Hmm... geen poepluier.. jammer.

Met de kleine meid gaat het in principe helemaal goed!
    Sinds gisteren heeft ze ongelovelijk last van krampjes!
    Zoooo zielig!
    Vooral vannacht vond ik het heeel zwaar, want Rebecca huilt niet zo snel. En als ik dan wakker wordt tussendoor zie ik haar helemaal pijn lijden en slaan met die armpjes en beentjes enzo.
    Dan voel ik mij gelijk schuldig dat ik lig te slapen terwijl zij pijn lijdt.. Maar ze maakt me niet wakker.. Pas als ze echt niet meer weet wat ze moet begint ze te huilen.

Verder doet ze het geweldig! Gelukkig.. Ze is erg blij met de flesvoeding en drinkt nu elke voeding 60+2cc.
    Vanmiddag ga ik dus over op 70 of 75 cc.

Geven jullie trouwens een speentje?
    Ik had altijd gezegd dat ik dat niet wou doen, maar Rebecca heeft enorme zuigbehoeftes. Ze sabbelt zoveel aan haar handjes, dan is een speentje toch handiger denk ik. Ze krijgt nu een speentje als ze er behoeft aan heeft, als ze slaapt ofzo gaat hij gelijk uit. Of als ze rustig is.

Gisteren zijn we bij een verjaardag geweest van mijn schoonouders.
    In tegenstelling met wat ik zei toen ik zwanger was, vond ik het wel erg vervelend dat ze van arm naar arm ging.
    Ik was het huis nog niet binnen of mijn schoonmoeder had haar al.
    Opzich niet erg.. het zijn erg lieve mensen en zijn erg trots, maar het is wel even wennen hoor!
    Gelukkig is het meestal niet zo druk als we daarheen gaan haha.

Nou wou ik een heleboel vragen aan jullie, maar ben alles alweer vergeten haha.
    Komt zo dan wel.

Trouwens, je schuine buikspieren mag je al 4 dagen na de bevalling trainen he ;)

13. McGyver

McGyver Niet meer actief

9 uur fles gehad nu alweer honger....

14. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Mac, kan best dat ie nu iets meer honger heeft. Is hier ook wel een gebeurd.

Pm2b, vervelend is dat als ze van arm tot arm gaan he. Vooral met dit weer.
    Wij waren gisteren bij mijn schoonouders en Julian sliep in de maxi-cosi. Eerste wat ze zei was "jammer dat ie slaapt" (zegt ze altijd als hij slaapt), vervolgens zit ze de hele avond verwachtingsvol naar de maxi-cosi te kijken. Op een gegeven moment werd ie wakker dus ik had hem eruit gehaald en maar even aan haar gegeven. Steeds als ie maar iets een kikje gaf, werd ie gelijk in een andere houding gelegd. Dan denk ik, het is al zo warm laat hem gewoon even op een bepaalde manier liggen. Hij zette het niet eens op een huilen, maar jammerde gewoon even.

15. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    het mag tot een jaar duren om weer regelmatig te worden, of net als voor de zwangerschap.
    Bij flesvoeding wordt je vaak toch weer wel snel ongesteld, bij borstvoeding kan het wegblijven tot aan het moment dat je voedingen gaat vervangen voor 'vast voedsel'

ik had na sam een aantal regelmatige cycli en toen opeens 3 maanden niks, maar kon allemaal volgens de huisarts. die zou pas iets geven als het na 9-12 maanden nog niet op orde was.

Slaapt Niek nog bij jullie op de kamer? Misschien anders nu het moment om hem op z'n eigen kamertje te leggen...

16. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @Pm2b ik zou oppassen met zo snel weer op de been zijn, het kan later zijn dat je het ineens gaat merken. Ik dacht ook toen ik eindelijk normaal kon lopen dat ik het allemaal wel kon maar niet dus.
    Plus ik vond het wel lekker om zo verwend en verzorgd te worden in het zh en door de kraamhulp

@Sunshine wat fijn dat Niek een goede nacht heeft gehad balen dat jij minder slaapt.

@Mama hopelijk werkt dat voor Zoe!! Ik geef trouwens als ik 110 maak 100 plus 3,5 is dat dan te veel?

@Mac hier ook een die huilt voor flesje ook 9 uur gehad

17. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Ja idd, erg vervelend.
    Wij hebben Rebecca op een gegeven moment in het halletje laten slapen in de kinderwagen.
    Kon ze even echt haar rust krijgen.

Ik begrijp die mensen ook wel, maar ja.. Ik vind het toch wel 'vervelend' nu.

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @Pm2b wij geven wel gewoon een speen hoor ik heb er zelf nooit lang 1 gehad en ik vind wel dat dat moet kunnen. Balen dat ze van arm naar arm ging is moeilijk om iets van te zeggen he

19. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Zooo dat is vervelend! Mijn schoonmoeder ging gisteren ook de hele tijd kijken en oh hij slaapt, nou laat hem maar lekker slapen hoor, maar ondertussen hoorde ik dr denken kutzooi...haha
    Ze zei ook van ja oma (die van mn vriend dus niet zij) die kijkt nu wel even zo in de wagen en danneh...toen maakte ze haar zin niet af omdat we haar gezegd hadden dat ze niet meer moest vragen of wat dan ook om vast te houden. Maarja ik voelde me niet lekker dus kon vriend zn oma hem niet vast houden omdat we al voor hij wakker werd naar huis gingen

20. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Nee, ik moet 120+4 maken en dan afgieten tot 110cc. Hopelijk geeft die 10cc extra voeding haar net dat voldane gevoel..

Deel Deze Pagina