He Bab, ik heb een ks gehad omdat mijn dochtertje een aangezichtsligging had (gezicht naar boven) en omdat het al 2 dagen duurde en het wilde niet opschieten met de ontsluiting. Echo gemaakt en daar bleek de aangezichtsligging. Tijdens de ks kwamen ze er ook nog eens achter dat ze een navelstrengomstrengeling had. Ik vond het echt verschrikkelijk allemaal. We zijn echt aan ons lot overgelaten in het ziekenhuis en na 2 dagen weeen en ellende kwam er opeens een spoed keizersnede. Maar de ks op zich viel heel erg mee gelukkig!
Voor alle nieuwe zwangeren: Welkom en gefeliciteerd! Leuk dat jullie ook juni mama`s mogen worden! Voor diegene met bloedingen! Heel veel sterkte, ik leef erg met jullie mee! Met mij gaat alles prima! Voel me soms echt niet zo lekker, superheet, geen honger maar toch willen eten, lust geen thee meer...Maar ja, allemaal voor een goed doel! Maandag as ga ik langs huisarts voor verwijzing naar gyn (is hier procedure). Rond 17 november zal ik een echo krijgen. Dan ben ik 8 weken. Eerder durf ik niet omdat ik dan bang ben dat er geen hartje te zien is. De miskraam in juli van onze 3 kleintjes heeft echt zijn sporen nagelaten!
@Beertje: Jee wat een narigheid meid! Kan me voorstellen dat je zoiets niet nog een keer wilt meemaken! Ik vond de ksnee erg meevallen! Was na 5 dagen thuis en heb 12 dagen kraamzorg gehad ivm baarmoederontsteking. Maar na ruim 2 weken deed ik alweer alleen de boodschappen en het huishouden. Heb nergens last van. Voel nu alleen wel dat er druk op het litteken staat, herken je dat?
Nee, geen last van druk op het litteken. Het is alleen nog wel gevoelig bij mij, vooral bij onverwachtse bewegingen. Krijg je een echo bij de gyn? Omdat je eerder een ks hebt gehad of vanwege de miskraam als ik vragen mag? Of is het standaard dat je een echo bij de gyn krijgt als je een ks hebt gehad. Ik moet de verloskundige nog bellen voor een afspraak maar ben er nog niet uit welke ik neem vandaar dat ik het maar uitstel. En ik weet niet of ik een echo met 8 weken wil of later. Ik heb ook eerder een miskraam gehad en met mijn dochtertje een echo waarbij ze zeiden dat het mis zat (terwijl het goed zat) dus ik heb echt een naar gevoel bij echo's!
he? nee, dat kan en mag niet hoor! maar houd moed he.... wel bizar dat dat dan meteen na zo'n echo komt. Misschien komt daar het bloed wel vandaag, had je inwendige echo?
Had inwendige echo.. Het is uiteindelijk (gelukkig?) Alleen bij bruine afscheiding gebleven bij het afvegen... Net zkh gebeld en die deed weer niet zo'n tactische opmerking (gisteren ook al niet). Dat als het is mis was dat het er dan toch wel uitkomt...zucht Maar ik sluit de pc af, ga lekker op bed liggen met de poezels en even bijtanken.. die stress is slopend (en niet goed)
Natjes heel veel sterkte meis. En inderdaad lekker tactisch zeg, niets van aantrekken. Zolang het bij bruin blijft is er niets aan de hand. Komt misschien van de echo inderdaad.
Hoi meiden, Gisteren de hele dag op pad geweest en erg laat thuis gekomen. Nu mega gaar, straks maar in een lekker warm bad. Moet maandag wel kunnen zeggen dat ik ben uitgerust na een week vakantie. Vanochtend eerst alles bijgelezen. Wat is er veel gebeurt zeg, de afgelopen dagen en dan vooral zoveel narigheid @ alle meiden in de onzekerheid: heel veel sterkte, ik denk aan jullie [-o< @ alle nieuwe meiden: gefeliciteerd. @ alle meiden met baby afspraken: succes @ mac: heerlijk gevoel zeg zo'n reaktie! geniet van de roze wolk! Mijn klachten vallen erg mee. Na het avondeten wel een opgeblazen gevoel en wat meer last van de vermoeidheid, maar was dat nog gewend door de ziekte van pfeiffer. Gelukkig hoorde ik van een vriendin van mij die het ook heeft gehad dat ze merkt dat ze minder energie heeft dan voor de pfeiffer. Stelt mij weer erg gerust Soms wat last van mijn rug, maar dat liever dan misselijkheid die veel meiden hebben. Voor mij wordt het vandaag een spannende en super leuke dag! Op dit moment ligt mijn zus nl. in het ziekenhuis en als alles goed is dan komt zij voor het avond eten thuis met de baby! De baby is erg groot en wordt nu uit voorzorg gehaald met 39 weken. Ze had al wat ontsluiting en ze hebben vanochtend haar vliezen gebroken! Het telefoontje mag van mij elk moment wel komen. Ik hou jullie op de hoogte! liefs girafje
sanne: hoe is het met je meid! natjes/ellen: hoe is het met jullie? heb niet alles bijgelezen dus al ik iets gemist heb? kan iemand mij er van op de hoogte brengen?
Spannend girafje, ik had gister wat minder leuk nieuws..Mijn hoog-zwangere zus is gister aangereden door een auto.Mijn neefje van 2 achterop de fiets.Godzijdank viel het allemaal wel mee maar ze moest wel ff naar het ziekenhuis om te kijken of alles nog goed was met de baby..Gelukkig is alles goed..Vandaag moest ze ff terug voor nog een controle. Ik ben hartstikke verkouden.Kindje neemt alle goede stoffen weg van mij,mn weerstand is gewoon weg..Heb het er met liefde voor over hoor!Nog meer mensen ziek? Liefs Yvette
Oei, wat eng! Gelukkig maar dat alles goed is. Ik vind fietsen ook wel een beetje eng, nu. Zeker omdat ik in een grote stad woon en ik zo ontzettend dromerig ben de laatste tijd. Maar goed, ik fiets wel gewoon. Heb niet zo'n zin om 9 maanden lang te gaan lopen En ik ben nu niet meer ziek, maar een week geleden wel! Kan idd heel goed komen omdat je kindje je vitamientjes opeet
Girafje wat spannend! hou ons op de hoogte he! Yvetje wat eng zeg...gelukkig dat alles goed is met je zus en de baby en je neefje. beterschap met de verkoudheid meis
@Beertje: In ons zh is het normaal dat je na een ksnee weer bij de gyn komt. Dus vandaar, maar ook gezien mijn bmoederafwijking zal ik heel veel liggings- en groeiecho`s gaan krijgen. Ook heeft de miskraam van onze drieling er aan bijgedragen dat ik een vroege echo kan krijgen. Kan al met 6 wkn terecht maar dat wil ik zelf nog niet....
Jee natjes, hoop idd dat het van de echo komt..... [-o< [-o< Girafje, spannend en ik hoop dat je snel iets hoort (ook voor haar anders duurt de bevalling zo lang) Yvetje, getsie hopelijkis idd alles oke. Ik heb zelf met 8mnd een auto ongelukje gehad (nix ernstigs) maar ze hebben me toen gelijk in de gaten gehouden! En ons meiske mankeerde nix Even over de krampen bij een eerste zwangerschap; deze kunnen erg heftig zijn en stekerig maar maak je niet te druk dit is de buikinhoud die plaats maakt en de banden die aan het oprekken zijn. Maar ik weet nog goed dat dat niet fijn voelt! Ben nog steeds misselijk :sick:
Jippie, hier is het weer rustig! Geen roze slijm meer Pff.. Opluchting. Over krampjes enzo gesproken, die heb ik ook hoor! Niet prettig maar ze horen erbij. Alleen heb nu zo'n ongi-achtige kramp al een paar uur, daar word ik onzeker van! Maar geen bloed geeft moed En nog meer dames hier met overgevoelige voorgevels? *Auw*