wat is het stil hier zeg... allemaal mama's druk bezig met hun prachtige kleine man/meid... hier ligt bram heerlijk te slapen...
twijfel of ik vk moet bellen ofzo.... ik verlies al ruim 1,5 week geen bloed meer, maar nog wel roze slijmverlies en draden.... nu vanmiddag in ene een bloedstolsel (niet groot, grote knikker ongeveer), met bloedverlies... op zich mag je 6 weken vloeien, maar als je onderstaand stukje leest... mag je na 3 weken eigenlijk geen bloed meer verliezen en heb ik de volgorde, bloed bruin roze slijmverlies al gehad. dus tja, zou ik hier iets mee moeten, of zou ik me geen zorgen hoeven maken? Kraamtijd - Vloeien Na de bevalling blijft er een wond achter in je baarmoeder, op de plaats waar de placenta heeft gezeten. Het duurt ongeveer vier tot zes weken voordat deze wond is genezen. Tot die tijd blijf je bloed en wondvocht verliezen. Deze afscheiding wordt kraamzuivering, kraamvloed of lochia genoemd. Kraamzuivering bestaat uit kleine stukjes baarmoederslijmvlies, rode bloedstolsels en witte bloedlichaampjes. Om het vocht op te vangen kun je het beste speciaal kraamverband of inlegluiers gebruiken. Gewoon maandverband is niet geschikt. De eerste dagen vloei je het meest. Het vocht dat je in die periode verliest, bestaat voor het merendeel uit bloed. Daarin kunnen tamelijk grote stolsels en klonters aanwezig zijn. Naarmate de bevalling langer geleden is en je baarmoeder verder is hersteld, verlies je steeds minder vocht en ook minder bloed. De kraamverzorgster zal elke dag controleren hoeveel kraamzuivering je precies verliest. Als het goed is, verkleurt de vloed van helder rood, naar bruinachtig, naar bruingeel, tot het uiteindelijk een geelwitte of rozeachtige kleur heeft gekregen. Na drie weken mag er geen bloed meer in de kraamzuivering aanwezig zijn. Het vocht hoort een beetje zoetig en menstruatieachtig te ruiken. Als het echt onaangenaam ruikt, kan het zijn dat er een stukje placenta in je baarmoeder is achtergebleven of dat je baarmoederslijmvlies is ontstoken. Neem daarom onmiddelijk contact op met je huisarts of verloskundige. Er is ook iets aan de hand als je plotseling heel hard begint te vloeien of wanneer het vloeien plotseling ophoudt. In beide gevallen is het verstandig om je verloskundige of huisarts hiervan op de hoogte te brengen. Als alles goed gaat, is je baarmoeder na zes weken voorzien van een nieuwe laag baarmoederslijm. Dat betekent dat je lichaam klaar is om weer te gaan menstrueren. Maar let op: als je borstvoeding geeft, kan het nog wel een jaar duren voordat je ook daadwerkelijk weer ongesteld wordt. In die tijd ben je overigens wél vruchtbaar!
* Laura, zou gewoon ff bellen. Mijn weeen hebben ook nooit 1-1,5 minuut geduurd, maar deden wel degelijk hun werk... Succes meid... Emme nog proficiat met jullie zoon Lars!!!! Een stolsel kan je nog wel verliezen doordat je veel gelopen hebt of doordat je een grote boodschap op de wc hebt gedaan. Dus niet gelijk zorgen maken. Ook als je teveel doet, krijg je een beetje een trekkerig/zeurderig gevoel rond je liezen. Je baarmoederbanden zijn dan overbelast... Hier ligt de kleine meid ook heerlijk in dromeland... Mama gaat er maar eens op tijd achteraan..
@demi, hier ligt kleine ook al tijdje op bed zou der eigenlijk ook in moeten gaan liggen, maarja ook zo zonde van mn avond, maarja aan de andere kant, vannacht er ook weer uit, en morgen weer vroeg dag...
hai allemaal nog ff snel duik mijn bed zo maar in. hier komen ze nu weer om de 6/7 minuten maar wel pijnlijker en duren langer. Ook de pijn onderin blijft nu hangen ipv dat het weg trekt. Ik ga proberen te slapen. fijne avond en een goede nacht voor allemaal
Kuide: Heel veel succes, ik duim voor je dat het doorzet en dat we straks een berichtje mogen lezen dat je bezig of bevallen bent!!!
@Ilse...hahaha die foto! Zulke heb ik er ook genoeg...supergrappig! @Marloes...dankje! Weet ik toch wat er allemaal gaat gebeuren! Ben wel benieuwd hoeveel hij gegroeid is! @Laura...uhhmm....4000 pagina's doorzoeken...jeetje...dan wacht ik nog maar even! haha! aaahhh...lees al welke bladzijde! Haha! Ik zal het even opzoeken en dan zal ik hem eens even roepen! @Mandy...nou idd...zo'n hond lijkt me wel wat! haha! Ik heb echt zo'n erge hoofdpijn! Al 6 dagen nu....sta er mee op en ga er mee naar bed...echt vreselijk! Het voelt precies hetzelfde als de hoofdpijn di eik normaal heb als ik ongesteld ga worden...maar dat heb ik dan maar 2 dagen ofzo... Wordt er gewoon moe van!
misschien ibuprofen innemen? ik had na bevalling ook vreselijke koppijn, niet te houden, maar met ibuprofen werd het minder...
@Heide: Lekker hoor dat ze zolang heeft geslapen! @Mac: Lekker hé er even uit! Vreemd van dat stolsel idd.. @Aaliyah: Ik ben ook anti sport hoor, alleen paardrijden vind ik leuk. Ik pak zelfs de auto als ik hier om de hoek brood moet halen haha. Nu Zoë er is wandel ik trouwens wel hoor @Laura: Spannend! @Mac: Na het lezen van dat stuk zou ik wel even bellen ja.
Net met Zoë onder de douche geweest, vind ze echt heerlijk. Net haar flesje leeg, weer veel te gulzig en dus klokken en klotsen. Nu is ze in slaap gevallen maar heeft nog niet geboerd. Twijfel of ik d'r in bed zal leggen of nog even bij me houd, na dat gekloek van net moet er toch ergens lucht zitten lijkt me .
Heb d'r toch maar in bed gelegd, als er iets dwars zat zou ze niet zo lekker in slaap vallen toch... Ik ga naar bed, voel me niet helemaal fit. Hoofdpijn, buikpijn en diarree :S
Hoi hoi, Heb enkele pagina's gelezen, lang niet alles.... Jolan en Emme gefeliciteerd met jullie beebjes!! Over het werken met halve schepjes; je kunt nooit goed zien of je een half schepje hebt, daarom is het beter iets meer voeding te maken en dan af te meten. Je kunt ook meerder flessen in voren maken, als je het water verwarmd zonder de voeding en het bewaard in de koelkast is dat niet erg (doen we op het kdv ook). Verder las ik iets over aan de beentjes optillen; ik heb idd ook altijd geleerd dat niet te doen, maar op de zij rollen is helemaal niet handig. ik heb geleerd om de beentjes weg te duwen, het kontje komt dan ook omhoog en je trekt niet aan de heupjes. Vwb vloeien; ik ben bij de eerste 2 bevallingen 6 weken lang aan het vloeien geweest, nu minder, het kan weer in gang gezet zijn door beweging. Maar het is ook goed mogelijk dat je eigen menstruatie weer is begonnen. Hier heeft Bauke ook erg veel last van krampjes, voeding opgeven en spanning. Volgende week ga ik met hem naar een osteopaat. Hopelijk kan hij iets voor ons manneke betekenen. Het is idd erg zielig om die kleintjes zo'n pijn te zien hebben. Verder gaat het hier allemaal zijn gangetje, de bv loopt prima (als ik kolf komt er tussen de 160 en 200cc) en Bauke komt om de 3,5-4 uur. 's nachts ook maar 1x en hij heeft een paar keer doorgeslapen (voor de hitte begon). Groetjes Jacqueline
Zal wel niemand zijn hier nu Slaap een beetje tussen de (voor)weeen door. (kwamen om de 10 min) Komen nu weer sneller. (lees 3/6 min) Werd net wakker van vocht wat ik voelde lopen, verloor giga veel slijm. Ga weer mijn bed in maar het rommelt dus nog altijd lekker!
Meiden, ik ga nu naar t ziekenhuis om te kijken of de weeen wat doen. moet ze sinds een uur echt weg puffen en auw auw auw ze doen heerlijk pijn. komen om de 2/4 min maar duren nog geen min. ik hou jullie op de hoogte!! duim voor me dat t wat doet en ze me niet weer naar huis sturen!!!
En ik ben weer thuis T zijn WEEEN!!! nu wachten op doorzetten van ontsluiting, zit op een ruime 2 cm nu. dus mag thuis af gaan wachten (kan nog wel steeds ophouden werd me verteld, maar goed hoop gewoon dat t aanhoudt en erger wordt!..) Ik ga kijken of ik nog wat kan slapen.. tot straks
Laura, spannend meid! Vandaag ben je mama! Ik hoop dat het voor jou vanaf nu net zo snel gaat als bij mij! Sterkte meid! Ik denk aan je! Enne...08-07-09...mooie datum!