Er zijn er al weer een aantal juni moeders bijgekomen. Gaaf hoor. Gefeliciteerd allemaal! Wanneer vertellen jullie het je ouders/vrienden/familie? Ik heb zaterdag, gelijk na de test mijn schoonzus (zus van mn man,die ook net zwanger is) gebeld en mn beste vriendin. 's Avonds zijn we met mijn schoonouders uit eten gegaan. Dit was supergezellig. Ik weet alleen niet wanneer ik het mn moeder ga vertellen. Al een tijd niet een goede band met haar. Vanwege werk zie ik haar wel regelmatig. Ik vind het alleen een beetje lullig als een aantal familieleden het eerder horen dan zij. Vooral als ze daar achter komt. Eerst dacht ik dat ik het pas met 12 weken zou vertellen en "zeker" zou zijn dat de zwangerschap goed zou gaan. Maar ik wil het heel graag vertellen aan de vrouw van mijn broer, omdat we er samen heel erg mee bezig zijn om zwanger te worden. Volgende week zie ik haar en ik kan het niet voor me houden. Mijn man vertrok vanmorgen naar zijn werk en ik sliep nog. Gaf hij een zoen en zei: ik zie jullie vanavond weer........ O
hallo medezwangere mutsen! ppfpff.... dit weer doet geen goed op mijn gevoel van ik wil slapen. moet er straks een half uur doorheen fietsen en vanavond weer.. grr... niet leuk niet leuk niet leuk.. gisteravond toen we aan het koken waren kwam mijn vriend achter mij staan zijn handen op mijn 'buik' en vroeg hoe is het met jullie? lief lief lief hehehe.. vanochtend vroeg hij mij of ik de meetlint wil pakken en even meten.. vroeg of mijn buik al gegrooit is ..uhmm.. hoef niet te doen. weet dat dat een nee is.. voel het aan mijn broek dat ie nog prima zit zoals altijd. gisteravond keek hij naar mijn (.) toen ik ging omkleden zegt ie... 'zijn ze al groter? ze lijken groter' grr.. hahaha hij wil gewoon groetere (.) GRAAG zien bwahaha
@ nic1 en pixie: wat leuk om te horen dat jullie mannen (ja, pixie... je bent bij deze getrouwd ) zo leuk reageren. Mijn vriend noemde mij vorige keer hyper zwangere broedkipje Nu zijn we nog wat voorzichtig, maar ik kreeg gisteravond wel al een kus op m'n buik (veel te hoog natuurlijk, moest m echt even uitleggen dat dat kind nog niet ter hoogte van m'n navel zit... ). Echt wel heel leuk hoor!
die mannen blijven ook grappig he Wij hebben het gisteren aan de vader, moeder en zus van mn vriend verteld. We gingen met zn vader in het bos wandelen, en mn vriend deed op een gegeven moment de test in dr broekzak van Lars. Sander zn vader zag het na een tijdje en vroeg: wat is dat nou? en pakte het eruit. Hij bleef er een tijdje naar kijken en toen: neee! wij: jaaa! Toen kreeg ik een dikke knuffel Daarna naar zn moeder gegaan. Zelfde manier met de test gedaan alleen dacht zij dat het een tandenborstel was Maar toen ze hem er eenmaal uitgehaald had, was het ongeveer dezelfde reactie als van zn vader. Toen zn zusje nog.. Die dacht een thermometer Maar toen bij haar het kwartje viel sprong ze van blijdschap door de kamer. Savonds nog mn vriend zn opa en oma, en andere zusje en broertje gebeld. Waren allemaal erg verbaasd maar heel blij. Nu mijn familie nog
hahaha herkenbaar.. met te hoog zitten. hij is nu wel een beetje aan het wennen waar ie zit.. maar eergister had ik kramp (macdonalds gegeten en milkshake). Had gewoon iets te veel op en hij maakte du szorgen. ik proberen uitleggen dat het gewoon darm kramp is.. omdat BM lager zit. ik uitleggen waar de BM zit.. en dat dat nu echt erg laag nog zit.. hahaa
@ Oek oek: wat leuk dat iedereen zo enthousiast reageert! Was bij mij van de zomer ook! Nu zijn ze wat minder verrast denk ik, gezien dit pas de tweede ronde na de miskraam was... @ pixie: mja, m'n vriend weet t inmiddels vrij aardig hoor... Bij m'n vorige zwangerschap heb ik m alles uitgelegd, dus nu weet ie wel t een en ander. Maar goed, het blijft een feit dat wíj vanalles voelen en zij het allemaal maar moeten aannemen @iedereen: hebben jullie ook zo'n honger de hele tijd? Heb normaal ontbeten met mijn normale ontbijt (fruit&fibre flakes van de ah met melk), maar heb daarna alweer 4 boterhammen met pindakaas en hagelslag naar binnen gewerkt En op dit moment een appel, want ik heb alweer honger...
pff. nou marb.. ik heb geen honger maar VREETBUI.. ik wil eten eten eten..\ nou ik ga naar mijn werk.. tot vanavond eventjes
Marb! Wat eet je veel Ik heb savonds laat steeds ineens ontzettend veel honger.. En dan op bed liggen met buikpijn
's Avonds wil ik juist niets eten, erg vreemd. Ben 's nachts ook heel misselijk, maar ik sta met zo'n honger op, wel grappig... Ga straks maar wat van de spinazietaart van gisteren eten...
Ik was de afgelopen 6 weken lekker bezig met sonja bakker. Ik was heel blij 4 kilo afgevallen te zijn. Moest nog 6 kilo. Ik was erg gemotiveerd. Maarja, dat kan nu niet meer. Ik durf nog geen slechte dingen te eten, want ik wil die 4kilo vet er niet gelijk weer aan. Ik probeer me wel aan de voedingsadviezen voor zwangere vrouwen te houden. Daar staat dat je wel 6 boterhammen per dag moet eten. Dat vind ik erg veel, vooral omdat je bij Sonja maar max. 2 op een dag moet eten. Ik merk wel, dat ik ze nodig heb. Want ik denk dat ik daar zo'n duizelingen van had, dat ik gewoon teweinig voeding binnen kreeg. Vorige week was ik nog heel streng aan het sonjabakker dieet, want ik wist helemaal niet dat ik zwanger was. Hebben jullie ook zo'n vieze smaak in de mond? Alsof je gekotst hebt?
Nee, vieze smaak in mn mond heb ik niet. En ik ga ook niet 6 boterhammen eten op een dag.. pff. Ben blij als ik er 1 op krijg. Denk nu wel meer aan mn fruit en ga vaker vis eten. Spinazietaart? eet smakelijk
Voor de meiden die bij een vaag streepje twijfelen of het wel betrouwbaar is: heb even mn 2 testen in mn album gezet. De onderste test heb ik zaterdag gedaan, de bovenste gisteren. Wat een verschil he
Ik heb niet zoveel honger maar heb net toch maar 2 boterhammen gegeten en merk nu dat ik echt opgeblazen ben. Ik ben gewoon bang dat ze het hier op het werk al kunnen zien. Slaat nergens op natuurlijk maar je wordt er wel achterdochtig van zo'n frummeltje van 1,5 mm in je buik
super duidelijk Oekoek... hier juist helemaal geen eetlust... moet echt een boterham pakken, anders doe ik het niet. had trouwens vanmorgen geplast en in zo'n bakje gedaan voor mvm en in de koelkast gezet... kijk ik net, is het helemaal troebel... heel raar. nou ga ik maar gewoon niet meer naar de wc, dan heb ik, als het 1e plasje niet goed is, nog een nieuwe haha... zal eens kijken wat voor cadeautjes ze nu hebben vorige keer heb ik een boxkleed, serviesje gehad. zou eigenlijk ook een echo-fotolijstje krijgen, maar dat is nooit gekomen...
vorige keer zag een collega het dus wel aan mij... aan mijn gezicht. heb haar nu nog niet echt gezien.. maar zal haar maar een beetje ontwijken
ik denk dat het bij mij ook wel snel zal opvallen haha als ik iets aankom is dat altijd meteen aan mijn gezicht en buik te zien. Vrijdag toch maar eens dikke vesten shoppen.
Wanneer komen ze bij je van mvm? Hoop dat het binnen nu en een uur is, anders sta je straks op knappen.
eten, eten en nog eens eten is het enige waar ik aan denk en wat ik doe Kreeg net een enorme vlaag van moeheid over me heen en ben even lekker op de bank gaan liggen. Verder heb ik geen kwaaltjes, behalve steekjes en een gespannen gevoel onder in mijn buik + lage rugpijn. Wanneer wij het gaan vertellen? Het liefst schreeuw ik het nu gelijk van de daken, maar aan de andere kant wil ik ook weer wachten en dan wil ik het weer wel vertellen en dan weer niet.... wordt er gek van Ga er nog maar even over nadenken Gisteren reageerde vriendlief wel heel erg leuk na de voor hem zeer duidelijke test (hij vondt die van afgelopen zondag te vaag). Hij heeft me eerst 5 minuten zo aangekeken en daarna stond hij boven in de badkamer een partij te springen en te dansen Hij vraagt constant hoe het met "ons" gaat en noemt me mama Anna... vind het wel schattig. Liefs Anna