Thanks Mac en Marloes! Jullie berichtjes stellen mij beetje gerust. Ga met (redelijk) frisse moed het morgen toch maar vertellen, wilde eigenlijk wachten tot de echo van volgende week maar het is al zo zichtbaar dat dat niet meer gaat lukken. En ach, mocht het toch mis zijn heb ik daar ook een beetje steun. Mac, veel shop plezier bij de Action! Marloes, hoe komt het dan dat je bloeddruk dan hoog is? Tessie80, welkom en gefeliciteerd! Zijn we ongeveer even ver
@mamavanbrittje: Mooi buikje hoor, het is aardig gegroeid t.o.v. een week geleden. Wanneer loopt je contract af dan bij je werkgever? @marloes: balen van die hoge bloeddruk. Ben benieuwd hoe de echo's waren van Sanne en Anoniempjuh.
ha meiden! Lief al jullie berichtjes! thx, vind het allemaal heel spannend en niemand weet het nog, behalve mijn vriend en ik natuurlijk dus heel fijn om even dit soort info van jullie te lezen en te krijgen! Even wat advies nodig: ik heb volgende week woensdag mn eerste intake bij de vk, ze melden dat ze dan niet gelijk een echo doen, wanneer kan ik wel daarom vragen? ik ben best nerveus ervan, durf me niet echt zwanger te voelen, want ben bang dat als het niet goed is het zo'n onwijze teleurstelling zou zijn, mijn zus heeft dat ook gehad met de 1e echo en dat zit nu toch maar in mn hoofd....dus zou nou toch wel snel een soort van bevestiging willen! dan kan ik tenminste echt gaan genieten! Weet je of je dit aan kan vragen? en bij hoeveel weken kan je uitwendige echo krijgen, kan dit ook bij een week of 9/10? een afspraak voor een echo duurt dat altijd lang (de tijd dat je erop moet wachten voordat je mag bedoel ik) ik snap dat als je bloedingen hebt je snel en met spoed ertussen door kan, maar gewoon als er geen urgentie is, wat zijn jullie ervaringen daarmee? liefs, bloempje29
zou toch belachelijk zijn als het daarom niet verlengd zou worden he... gaat er toch om hoe je het werk doet... maar ja helaas gebeurd het nog wel vaker denk ik
je kunt het altijd aangeven natuurlijk... misschien wil ze dan wel een echo maken. Maar dan heb je wel het 'risico' dat de volgende echo pas de 20-weken echo zal zijn.
Ik heb mijn intake met 8 weken. Ik dacht idd ook dat je het hartje meteen al kon horen. We zullen wel zien
tegenwoordig lijkt het erop of er niet meer naar het functioneren gekeken wordt. Jammer is dat hoor! wat dat betreft zijn de werkgevers zeikerds hoor. Ik zou het idd vertellen en het is aan hun hoe of wat. @bloempje29: sommige vk wachten idd met het maken van echo tot week 11. Ik weet dat ik bij mijn vorige zwangerschap ook bij een vk liep en daar kreeg ik mijn 1e echo ook pas met 10w4d. En wat betreft de uitwendige echo, het verschilt per persoon eigenlijk. Ik heb vorige week vrijdag, toen ik in het ziekenhuis opgenomen werd, zowel een uitwendige als inwendige echo gehad. maar op een uitwendige zie je wel de zwangerschap, maar je ziet de foetus niet (en ik was 6w6d). Bij een inwendige zien ze meer..
ze doen het vaak niet, omdat het een uitzondering is, als ze het WEL horen... en als ze het bij jou dan juist niet vinden, zit je weer in de zenuwen...
Jullie hebben gelijk allemaal! Ik ga het ook gewoon vertellen en ik zie wel waar het schip strandt. Zit niets anders op. Iemand zei hier iets over dat je het hartje nog niet kan horen omdat het nog achter het schaambeen zit.. Kan wel kloppen! Ik heb zo'n Angelsounds ding waar je ook het hartje mee kunt horen en daar staat bij rond 12 weken, en das dezelfde methode als die de vk gebruikt. Dus dan zal het wel kloppen allemaal.
ik heb mijn intake ook gehad bij 8 weken en de vk zei dat het helaas neit te horen valt. moest echt op echo wachten om te zien.. en bij volgend afspraak zou we kunnen horen met doptone
Dames, wie kan me helpen met een mooi gedicht. Want mijn mannetje en ik trouwen 1 december a.s. en wij willen een gedicht maken die de ambtenaar kan voorlezen, maar dan m.b.t. onze zwangerschap. Zo willen wij alle andere (die het nog niet weten) verrassen met het idee dat wij met z'n 3-en trouwen Ik kan zo 1 2 3 niks verzinnen.
ik heb wel een gedicht op internet gevonden hoe je opa`s oma`s ooms en tantes kunt laten weten, wie weet kun je er wat zinnen uit gebruiken? het is hier donker, het is hier puik, ik zit lekker warm in mama`s buik. ik ben hier aan het groeien, want ik ben nog heel klein, maar ik wil jullie vast laten weten dat jullie straks opa en oma (oom en tante) zullen zijn! jullie kunnen me nog niet horen, jullie kunnen me nog niet zien, in juni word ik geboren, mag ik dan in dit lijstje misschien? ( wij gaven dit gedicht in een fotolijstje) als je googled op: vertellen dat je zwanger bent, kom je veel sites tegen met leuke ideeen en gedichtjes!
Smiley24: ik ben ook getrouwd 3 weken geleden. Ook met zn 3en alleen wist ik dat toen zelf nog niet hihi. Ik ben wel een keer bij een huwelijksvoltrekking geweest en toen zei de ambtenaar na het uitwisselen van de ringen: Ik wil jullie 3en van harte feliciteren met jullie huwelijk. Was erg grappig want niemand had het gelijk door.