Juni 2009 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Dootje24, Sep 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mmooii

mmooii Actief lid

Aug 23, 2008
    269
    0
    0
    Ik wil het ook graag weten deze keer of het een jongen of meisje gaat worden! :D
    Bij mijn vorige zwangerschappen wilde ik het niet weten maar nu gewoon deze keer wel hoor! :D
    Ben heel benieuwd! Nu denk ik nog steeds aan een jongen dat wel maar we zullen het gaan zien hey!

Iedereen die morgen een echo heeft veel succes! Zag op de li :D st dat er veel waren morgen! :D Spannend! En met positieve berichten terug komen hoor!

Ikzeld ben dinsdag aan de beurt....spannend!

IS er nu al wat bekent van Dizzy? Hoop dat alles goed is hoor! :(

Fijne avond verder!

xxx

2. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Dootje thanks meis voor het doorgeven
    Ik heb hem volgens mij al een keer gezien
    maar nog en keer kijken is geen straf

3. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

Jan 5, 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    O zie nu dat het op National Geographic Wild komt, die zit alleen op digitale televisie, bij ons (UPC) op nummer 316. Vorige week hebben we er ook eentje gezien, maar die ging over dieren (puppies, olifantje, dolfijntje). Vandaag dus over meerlingen. Er zijn dus verschillende versies. Pim kijkt altijd in het menu van UPC en dan kun je op een zoekfunctie drukken. Vandaar dat hij dan weet wanneer we weer naar National Geographic moeten kijken :)

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    het is idd de eerste echo, heb dus geeeeeeeeen idee wat ik moet verwachten, maar ik zie het allemaal wel...zat met l op de klok te kijken of het al bedtijd is...maar helaas...nog geneens acht uur! Haha

ik vind het eigenlijk ook al een beetje op schieten hoor! Het gaat best snel! Ik weet nog dat ik 4 weken geleden mn afspraken voor de echo en intake maakte, en toen had ik echt het idee dat het nog een eeuwigheid zou duren! En nu is het al haast zover!

Wij willen trouwens ook erg graag weten wat het is hoor, en dan mag iedereen het weten!
    Mn stiefvader zei vandewek dat we van hem de 3d echo krijgen maar dan wil ie wel het geslacht weten, nou mooie deal...toch! haha

eindelijk ook aan iedereen vertellen morgen, als alles goed is uiteraard!
    Ik vind het zoooooo spannend!

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    ik zit trouwens een beetje te twijfelen over thuis en ziekenhuisbevalling...
    in eerste instantie dacht ik ziekenhuis, geen zooi thuis, geen mensen enzo...geen hond die overspannen raakt. Maar nou zei mn zus dat ik die uiteraard gewoon bij haar mag brengen als het zover is...
    en mn moeder is van mn broertje en mij thuis bevallen en dat vond ze veel prettiger dan in het ziekenhuis (van mn zus)

Waar gaan jullie voor? En wat zijn de voor en nadelen?

6. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    denk dat je die keus samen en voor jezelf moet maken
    Ik wil wel graag thuis
    Maar doordat schoonzusje en zwager een kindje hebben verloren na de geboorte wil mannetje er niet aan denken om het thuis te doen
    dus ik respecteer zijn keus.
    Het voordeel is ik ken het zh erg goed en hier zijn het luxe kamers ingericht als echte huiskamer

7. lautje1979

lautje1979 Fanatiek lid

Dec 30, 2007
    2,799
    0
    0
    Utrecht
    je moet het toch vertellen bij 12 weken? Bovendien ben ik 15 weken tegen de tijd proeftijd afloopt vrees dat je dan wel wat ziet ook...

8. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

Jan 5, 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Nou lekker dan, is het toch de aflevering van Animals.........terwijl op the guide duidelijk Twins staat. Pim en ik allebei pissed, haha!

9. lautje1979

lautje1979 Fanatiek lid

Dec 30, 2007
    2,799
    0
    0
    Utrecht
    Ik krijg een keizersnede dus heb geen keus, maar denk dat zowel thuis als zh voor en nadelen heeft.

10. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    nee hoor...
    ik geloof minimaal 6 weken voordat je met verlof gaat

11. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Hopen dat je nieuwe baas er geen problemen mee heeft
    Volgens mij is het idd normaal om het met 12 weken te zeggen
    en denk dat je je zelf er ook niet goed bij voelt als je het bvb pas bij de 17e week doet

Oh dootje das dan balen idd als je samen er klaar voor zit :)

12. mmooii

mmooii Actief lid

Aug 23, 2008
    269
    0
    0
    Ik beval deze 3e keer weer in het ziekenhuis! Nu heb ik geen keuze meer door mn andere bevallingen (spoedkeizersnede en tangverlossing!) En door de zwangerschapsdiabetes die ik bij beide zwangerschappen gehad hebt!

Ik weet nog dat ik bij de 1e mijn controles gewoon bij de verloskundige had tot ik zwangerschapsdiabetes kreeg met ongeveer 28 wkn! Alles ging toen verder via het ziekenhuis ook mn controles en de bevalling moest ook daar plaatsvinden!
    Ik had niet meer te kiezen dus en ik wilde thuis bevallen....

Achteraf ben ik heel blij dat ik dus in het ziekenhuis ben bevallen want het ging erg fout en kreeg een spoedkeizersnede! Dan heb je wel gelijk alle hulp bij handen en hoef je niet in paniek naar het ziekenhuis als het niet goed gaat!
    De 2e moest ik ook ingeknipt worden en tangverlossing want dat ging ook niet helemaal zoals het hoorde!

Ik persoonlijk vind het nu dus een fijn/veilig gevoel dat ik in het ziekenhuis mn controles heb en bevalling ook!
    Gewoon door mn verleden!

Maar kan me erg voorstellen dat mensen het thuis in een vertrouwde omgeving willen! Dat wilde ik in 1e instantie ook!

Dit is toch iets wat je samen met je patner moet beslissen denk ik! Waar jullie je samen prettig bij voelen!

xxx

13. lautje1979

lautje1979 Fanatiek lid

Dec 30, 2007
    2,799
    0
    0
    Utrecht
    hahaha zie je het voor je 34 weken zwanger; ik moet u iets vertellen, baas: goh nou dat je zwanger was heb ik echt niet aan zien komen, hahaha

Voel me inderdaad niet lekker om te wachten tot januari en ach als hij me eruit gooit om die reden so be it, ga wel naar een uitzendbureau tot het verlof begint, daarna zien we wel weer. Financieel zullen we er niet door in de problemen komen.

14. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    heb je UPC on Demand? Want daar staat ie ook in, onder documantaires, ik heb m daarmee gekeken een poosje terug!

15. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    1,886
    0
    0
    Ik ga voor een thuisbevalling
    Ik ben thuis ook bevallen van me dochtertje en het beviel goed
    vertrouwende omgeving

Maar mocht er iets tussen komen voordeel is het ziekenhuis is hier 5 minuten vandaan

16. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    bij mij had het gegaan hoor... heb tot het einde mijn eigen broeken gepast ;)

17. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

Jul 15, 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    Wij gaan weer in het ziekehuis bevallen.
    Ik vond het erg prettig..maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
    Bij ons in het ziekenhuis zijn het echte suites waar je in bevalt dus erg relaxed.
    En ik kon veel mensen daar ontvangen en als je 's nachts op het knopje drukt komt de zuster het flesje brengen :D (zou ik thuis ook wel willen hahaha)

Bij ons weet trouwens iedereen het ook al..ik heb zoiets van als het mis zou gaan dan weten ze tenminste ook waarom ik verdrietig ben..

18. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    hier zeker te weten een 2e ziekenhuis bevalling.
    Bij de 1e zagen ze dat de kleine niet goed reageerde op de weeën en hebben ze hem met spoed gehaald, door een knip en een vacuüm.

19. lautje1979

lautje1979 Fanatiek lid

Dec 30, 2007
    2,799
    0
    0
    Utrecht
    Echt? Jeetje, aan de ene kant super andere kant ook niet leuk als het niet opvalt

20. heb het even opgezocht

Wanneer vertel ik het mijn werkgever uiterlijk?

Je bent wettelijk verplicht om uiterlijk 3 maanden voor de uitgerekende bevallingsdatum aan je werkgever te melden dat je zwanger bent. Je werkgever heeft dan nog voldoende tijd om een uitkering en vervanging te regelen tijdens je zwangerschaps- en bevallingsverlof.

Bij je huisarts of de verloskundige kun je een zwangerschapsverklaring halen. Daarop staat de vermoedelijke datum van de bevalling

Het is meestal verstandig om je zwangerschap al veel eerder aan je werkgever te melden. Omdat je zwanger bent, heb je namelijk recht op aanpassingen in je werk, ter bescherming van jou en je kindje.
    Let op: Pas nadat je de werkgever hebt verteld over je zwangerschap, heb je recht op bescherming!

De werkgever mag je niet ontslaan vanwege je zwangerschap. Dat is wettelijk verboden

Share This Page