ik vroeg aan de vrouw van mvm of hun testen nou echt meer hcg nodig hadden.. ja, best wel wat meer, zei ze.. kijk ik later op de verpakking van de test: 25 mlu of meer... gewoon dus.
Waar kun je vinden hoe gevoelig welke test is (dus bij hoeveel mU/l er al een positief resultaat kan komen)
Ja, dat snap ik Maar weet je toevallig waar ik het kan vinden van bijvoorbeeld de goedkope kruidvat, de matcare ultra en de clearblue digitaal? Pfff... Ik ben echt ongelooflijk afgeleid vandaag...
Gevoeligheid van de zwangerschapstesten Zwangerschapstesten hebben een bepaalde gevoeligheid, welke ligt op extra gevoelig: 10ml/U hCG (Mat Care Ultra), gevoelig: 25ml/U hCG (Mat Care, Clearview) of standaard: 50mU/l hCG (Predictor, Clear Blue).
Oh oke, dankje! Waar heb je dat gevonden? Want hoe weet ik bijvoorbeeld wat die goedkope kruidvat van vandaag is? Zal wel gevoelig zijn denk ik? En is de digitale clearblue niet nog minder gevoelig dan standaard? Ik had ergens gelezen dat die 100mU/l hCG nodig heeft...
Moeders voor moeders Als je je aanmeldt bij moeders voor moeders, komt er een dame langs die een zwangerschapstest uitvoert, om te bepalen of je genoeg hCG aanmaakt. Deze heeft een hele lage gevoeligheid van 5000ml/U zodat ze er zeker van zijn dat er al voldoende hCG in je urine zit voor het extraheren van hCG. Het komt wel eens voor dat deze test nog negatief geeft, terwijl je echt wel zwanger bent. Schrik daar dus niet van. Je lichaam heeft dan gewoon iets meer tijd nodig voor de aanmaak van voldoende hCG. Of je hebt je ovulatie pas later gehad dan je dacht, waardoor je misschien korter zwanger bent dan je berekent had. raar
Huh... das wel vreemd idd... Misschien verouderde informatie? Als ze met die test bij mij gaan testen ben ik het haasje
ben ik even tussendoor.. Zat op mn werk, kon niet posten. Nog geen testen binnen, hopelijk zijn ze bij mn buurmeisje beland (ze stoppen wel eens vaker geen briefje in de bus) Maar ik schrok me vanochtend een hoedje, had een minscuul rose slijmsliertje dus ik dacht shittt toch nog ongesteld gaan worden. Alleen ik heb altijd een keer, rose, en hele dag bruin. Maar na de eerste keer rose niets meer, even gaan voelen binnen en daar ook alleen maar wit slijm (hele dag door) dus ik ga er stiekem vanuit dat het een late innestelingsbloeding is geweest.
Haai, ik ben vanmiddag bij Gyn geweest. Geen verdere bijzonderheden dan dat ik al vroeg voor een echo in het ziekenhuis mag komen. Bij 7 weken dus nu nog 3 weken wachten Verder evenveel kans op een miskraam of MA als iedere andere zwangere in de eerste 12 weken. ( een pessimistische 10-15%) Maar ik ga maar alvast optimistisch zijn en mij opgeven voor de lijst! Dus Juni mama's ik hoor er echt bij!
Meisje87: dat is schrikken! We gaan voorlopig maar gewoon van een innestellingbloeding uit. Pookie: Fijn dat je er ook echtbij hoort Gefeliciteerd Marloes: Ja! de post is geweest, en heb een hele envelop vol van de vk gekregen. Een formulier waarmee ik zelf een echo kan regelen (de vk heeft zelf geen echo apparatuur). Een vragenlijst, en nog een lading boekjes en folders. Nu wordt het wel heel echt
Hallo meiden, Even een vraag van een leek. Morgen moet ik een echo laten maken en hiervoor ben ik doorverwezen door de ha. naar een instantie die dat doet. Weten jullie of je dan gelijk wat te horen krijgt hoe het is e.d. of dat je dat pas via je ha hoort. Nieuwe zwangeren van harte welkom natuurlijk!